Druid Skrevet 9. mars 2020 #2381 Del Skrevet 9. mars 2020 15 minutter siden, lille pille skrev: Kan noen forklare meg hva FHI mener med at 20-40% kan bli smittet i Norge når viruset begynner å spre seg innenlands? Større land enn oss har store problemer med bare 8000 smittede som feks Italia. Hva i all verden er det de tenker på? Tenker de at det er helt ok at viruset bare sprer seg i befolkningen? Det er vanskelig å tolke hvilke mål FHI har. Jeg vil tro at det ligger modeller til grunn som tar høyde for potensiell smitteflater, altså grupperinger av populasjonen som er sannsynlig vil oppleve høy smitte, og befolkningstettheten vår som sier noe om hvor vidt det rekker. Norge bør være ett land der vi ikke skal ha tilsvarende smitteprosenter som Italia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 9. mars 2020 #2382 Del Skrevet 9. mars 2020 6 minutter siden, money skrev: Hysteriet kjenner ingen grenser ser jeg, selv om ganske eksakt under 10 personer er smittet siden i går. Litt av en pandemi altså. Hele 10 smittede på et døgn 😮 Det er vel omtrentlig like mange som har sykefravær til en hver tid i en større bedrift. Husk at mange helsepersonell som jobber med dette har sittet i webinar fra 10.00-16.00, så spørs hvor mange som har blitt testet i dag. Uansett, få blir testet så er nok langt flere enn 10 personer. Pga mennesker som deg, som ikke tar det seriøst, går nå flere kommuner ut med enda strengere tiltak og strengere blir det nok. Tror du virkelig byer blir satt i karantene, bedrifter går konkurs, økonomien er i ferd med å kollapse, noen tusner er døde og enda flere ligger på sykehus med pusteproblemer..... Over ingenting? Skjønner ikke at det er mulig å være så naiv og lite informert om hva som skjer rundt en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hhhh9 Skrevet 9. mars 2020 #2383 Del Skrevet 9. mars 2020 (endret) Til alle som sier at "80% får bare en "forkjølelse"" så stemmer det ikke. Som WHOs Bruce Aylward beskriver i et intervju med New York Times: "What were mild, severe and critical? We think of “mild” as like a minor cold. No. “Mild” was a positive test, fever, cough — maybe even pneumonia, but not needing oxygen. “Severe” was breathing rate up and oxygen saturation down, so needing oxygen or a ventilator. “Critical” was respiratory failure or multi-organ failure." Kilde: https://www.nytimes.com/2020/03/04/health/coronavirus-china-aylward.html Endret 9. mars 2020 av hhhh9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zakaria Skrevet 9. mars 2020 #2384 Del Skrevet 9. mars 2020 Jeg bor for tiden i Israel, og er helt sjokkert over hvordan norske myndigheter håndterer dette. Her er Israelere som har vært i Kina, Thailand, Hong Kong, Singapore, Macau, Sør Korea, Japan, Italia, Frankrike, Tyskland, Spania, Sveits og Østerrike pålagt 14-dagers karantene. Dette gjelder også retroaktivt, slik at alle som har reist inn fra disse landene de siste 14 dagene også må i karantene. Utlendinger som flyr inn fra disse landene får ikke komme inn i Israel i det hele tatt. Det diskuteres nå å forby innreise fra alle land i verden i en periode. Bryter man karantenereglene kan man få bot, og per i dag er 70 000 israelere i karantene. Internasjonale konferanser, sammenkomster, konkurranser er forbudt, og det er forbudt for personer som har vært i utlandet i løpet av de siste to ukene å være på steder hvor det er mer enn 100 personer. Helsedepartementet gir ut grundig og detaljert informasjon om hvert eneste smittetilfelle og de smittede personenes bevegelser de siste dagene, slik at folk som har vært i samme butikk/cafe osv som disse skal få mulighet til å teste seg. Israel har 8,3 millioner innbyggere og 39 smittede, mens Norge med sine 5.3 millioner innbyggere har 182 smittede. Tiltakene Israel har gjort har enorme konsekvenser for økonomien, det er for eksempel krise i turistnæringen. Slike tiltak hadde ALDRI blitt iverksatt hvis ikke dette viruset er farlig, det er 100 % sikkert. Jeg kan ikke fatte hva norske myndigheter holder på med. De mangler totalt evne til å beskytte sin egen befolkning. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hhhh9 Skrevet 9. mars 2020 #2385 Del Skrevet 9. mars 2020 (endret) Alarming photos show coronavirus patients hooked up to life support machines inside an Italian quarantine-zone hospital as medics in hazmat suits battle to save their lives. Photos show medics in full protective suits with gloves, goggles and face masks treating patients in Cremona https://www.dailymail.co.uk/news/article-8090779/Italian-PM-makes-impassioned-plea-16-million-obey-quarantine.html Dagens oppdatering fra Dr. John Campbell: WHOs pressekonferanse: https://www.worldometers.info/coronavirus/ har begynt å vise statistikk på landsnivå på de mest rammede landene. Man kan se i hvilken takt antallet bekreftede tilfeller øker hver dag. Alle land rapporterer flere nesten hver dag enn den forrige dagen. Om ikke det er noe spesielt med Sverige så kommer problemene til å komme om rundt 2 uker. Kanskje det samme også med Norge? Endret 9. mars 2020 av hhhh9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Namine Skrevet 9. mars 2020 #2386 Del Skrevet 9. mars 2020 Jeg registrerer at det ikke står noen på kritisk under oversikten. Er det ikke to som er lagt inn? Er disse tilfellene ikke ansett som kritiske? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hhhh9 Skrevet 9. mars 2020 #2387 Del Skrevet 9. mars 2020 (endret) 3 minutter siden, Namine skrev: Jeg registrerer at det ikke står noen på kritisk under oversikten. Er det ikke to som er lagt inn? Er disse tilfellene ikke ansett som kritiske? Jeg vet ikke. Kanskje de betegnes som moderat syke? "Mild” was a positive test, fever, cough — maybe even pneumonia, but not needing oxygen. “Severe” was breathing rate up and oxygen saturation down, so needing oxygen or a ventilator. “Critical” was respiratory failure or multi-organ failure." https://www.nytimes.com/2020/03/04/health/coronavirus-china-aylward.html Endret 9. mars 2020 av hhhh9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Psilocybe Skrevet 9. mars 2020 #2388 Del Skrevet 9. mars 2020 2 minutter siden, Namine skrev: Jeg registrerer at det ikke står noen på kritisk under oversikten. Er det ikke to som er lagt inn? Er disse tilfellene ikke ansett som kritiske? Fire var lagt inn sist jeg sjekket, tidligere i dag. Men husk at "moderate" tilfeller også kan ha lungebetennelse. Det skal svært mye til før man får plass på sykehus. Tilfellene som ligger der er svært alvorlige, enten myndighetene vil omtale dem som "kritiske" eller ei. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hhhh9 Skrevet 9. mars 2020 #2389 Del Skrevet 9. mars 2020 1 minutt siden, Psilocybe skrev: Fire var lagt inn sist jeg sjekket, tidligere i dag. Men husk at "moderate" tilfeller også kan ha lungebetennelse. Det skal svært mye til før man får plass på sykehus. Tilfellene som ligger der er svært alvorlige, enten myndighetene vil omtale dem som "kritiske" eller ei. Og også milde tilfeller kan ha lungebetennelse. 3 minutter siden, hhhh9 skrev: Jeg vet ikke. Kanskje de betegnes som moderat syke? "Mild” was a positive test, fever, cough — maybe even pneumonia, but not needing oxygen. “Severe” was breathing rate up and oxygen saturation down, so needing oxygen or a ventilator. “Critical” was respiratory failure or multi-organ failure." https://www.nytimes.com/2020/03/04/health/coronavirus-china-aylward.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hhhh9 Skrevet 9. mars 2020 #2390 Del Skrevet 9. mars 2020 Sitat Det är ute av kontroll i Oslo har jag hört från en källa som jobbar i FHI och om 2-3 veckor så kollapsar hela skiten. Redan börjat bli tomt på mat på vissa ställen. Det är vad man får för sin arroganta och naiva nordiska "det-händer-inte-mig-odödlighet". Folk fattar inte att det här inte är en influensa och att det här viruset kan utplåna våra föräldrar och deras. https://www.flashback.org/sp70615864 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
money Skrevet 9. mars 2020 #2391 Del Skrevet 9. mars 2020 1 time siden, Sirisiri10 skrev: Husk at mange helsepersonell som jobber med dette har sittet i webinar fra 10.00-16.00, så spørs hvor mange som har blitt testet i dag. Uansett, få blir testet så er nok langt flere enn 10 personer. Pga mennesker som deg, som ikke tar det seriøst, går nå flere kommuner ut med enda strengere tiltak og strengere blir det nok. Tror du virkelig byer blir satt i karantene, bedrifter går konkurs, økonomien er i ferd med å kollapse, noen tusner er døde og enda flere ligger på sykehus med pusteproblemer..... Over ingenting? Skjønner ikke at det er mulig å være så naiv og lite informert om hva som skjer rundt en. Ja, selvfølgelig. Sikkert mange flere smittet enn de som er rapportrt, sikkert mange flere døde enn de som er rapportert. Vi vet dette helt sikkert er undergangen, selv om mediene gjøre alt di kan for å ikke lage hysteri med å rapportere hvert eneste lille host de kan få dokumentert. Yeah right. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
money Skrevet 9. mars 2020 #2392 Del Skrevet 9. mars 2020 1 minutt siden, hhhh9 skrev: Ja ikke sant. Viruset blir såååå mye farligere når hysteriet har bidratt til at folk hamstrer butikkene. Jævla utspekulert er det og vet du 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hhhh9 Skrevet 9. mars 2020 #2393 Del Skrevet 9. mars 2020 1 minutt siden, money skrev: Ja ikke sant. Viruset blir såååå mye farligere når hysteriet har bidratt til at folk hamstrer butikkene. Jævla utspekulert er det og vet du "Ute av kontroll" handler vel om smittespredningen etc? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
money Skrevet 9. mars 2020 #2394 Del Skrevet 9. mars 2020 1 minutt siden, hhhh9 skrev: "Ute av kontroll" handler vel om smittespredningen etc? Det er jo ikke noe spredning. Dette har pågått siden tidlig januar, og vi har omtrentlig 190 smittede. Det er jo helt marginalt. Ta bort hysteriet og tiltakene, kanskje hadde vi hatt 400 smittede. Fortsatt ubetydelig. Bli ferdig med dette surret å finn noe annet å bli redd for 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoNo Skrevet 9. mars 2020 #2395 Del Skrevet 9. mars 2020 Tror vi er på stadiet "blek, men fattet". Har hatt på nyhetskanalen i hele dag og i tillegg til børsras, værmelding og sport var det også mye agurk-nytt av vår kjære leder. Selvsagt var det mye koronanytt, men den kan ikke sammenlignes med den desperasjon som andre land opplever. Jeg vet jammen ikke. Men dette er ikke influensa eller forkjølelse. At mange (også i min familie) fortsatt tror dette gjør slik at jeg har mistet troen på at vi kan opprettholde kontroll. Det er forskjell på å være hysterisk og være forsiktig. Til og med de som ikke er bekymret håper jeg tar seg sammen og blir litt føre var. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 9. mars 2020 #2396 Del Skrevet 9. mars 2020 1 time siden, hhhh9 skrev: Til alle som sier at "80% får bare en "forkjølelse"" så stemmer det ikke. Som WHOs Bruce Aylward beskriver i et intervju med (the failing) New York Times: "What were mild, severe and critical? We think of “mild” as like a minor cold. No. “Mild” was a positive test, fever, cough — maybe even pneumonia, but not needing oxygen. “Severe” was breathing rate up and oxygen saturation down, so needing oxygen or a ventilator. “Critical” was respiratory failure or multi-organ failure." Kilde: https://www.nytimes.com/2020/03/04/health/coronavirus-china-aylward.html Haha, har du hentet sitatet fra Trump? Siden det står (the failing) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hhhh9 Skrevet 9. mars 2020 #2397 Del Skrevet 9. mars 2020 1 minutt siden, Hatsumomo skrev: Haha, har du hentet sitatet fra Trump? Siden det står (the failing) .Nei jeg vet ikke en gang hva the failing betyr Jeg kopierte teksten fra et annet sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 9. mars 2020 #2398 Del Skrevet 9. mars 2020 https://www.nettavisen.no/nyheter/corona-ekspert-sammenlikner-med-spanskesyken-og-2-verdenskrig/3423934265.html?fbclid=IwAR1-u6KESj2_ZW_AIF0tXgKHp1WVt1IIgVX90NDkIwc8tdQEqHtggRu_Rsc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hhhh9 Skrevet 9. mars 2020 #2399 Del Skrevet 9. mars 2020 8 minutter siden, money skrev: Det er jo ikke noe spredning. Dette har pågått siden tidlig januar, og vi har omtrentlig 190 smittede. Det er jo helt marginalt. Ta bort hysteriet og tiltakene, kanskje hadde vi hatt 400 smittede. Fortsatt ubetydelig. Bli ferdig med dette surret å finn noe annet å bli redd for Glemmer du mørketallene og alle som går rundt uten symptomer og smitter andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 9. mars 2020 #2400 Del Skrevet 9. mars 2020 1 minutt siden, hhhh9 skrev: .Nei jeg vet ikke en gang hva the failing betyr Jeg kopierte teksten fra et annet sted. Ok, Trump er veldig ivrig etter å stemple alle amerikanske aviser som ikke skriver positivt om han som "mislykket" osv. Derav "the failing". Som om det ikke er fra Trump så er det fra en Trumptilhenger. Spiller ingen rolle det, jeg bare lo litt når jeg leste uttrykket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg