Gå til innhold

Coronaviruset: Er blitt til en verdensomspennende epidemi

Aragorn ll Elessar

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

10 minutter siden, parmanoia skrev:

Ja, er enig der. Tenker også på de som har angst og helseangst som kan oppleve å bli dårligere psykisk.  

Endret av Agatha Spinatha
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, etnavn skrev:

Nå er det flere som går ut i media og sier det vi har sagt hele tiden:

"Virker som Norske helsemyndigheter har sovet i seks uker."

https://www.nrk.no/norge/lege-mener-koronatiltak-er-for-seint-ute-1.14932049

Flott, det eneste jeg er uenig i er at myndighetene har sovet i mer enn seks uker..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Agatha Spinatha skrev:

Flott, det eneste jeg er uenig i er at myndighetene har sovet i mer enn seks uker..

Enig. Vi er ei uke ut i mars nå. De har visst om dette lenge.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, etnavn skrev:

Enig. Vi er ei uke ut i mars nå. De har visst om dette lenge.

Jeg vil påstå at de er i en slags komatøs tilstand. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Agatha Spinatha skrev:

De skal følge en beredskapsplan som er godt utarbeidet. Formålet er å sette inn tiltak for å forhindre videre spredning av smittsom sykdom i befolkningen. 

Som 22.juli er de heller ikke forberedt da de ikke har handlet inn nødvendig utstyr.. De lærer aldri men farter over hele verden og slenger rundt seg av felleskapets midler til all slags vas.

Mangel på utstyr er faktisk ikke bare et problem i Norge. Jeg synes det er underlig å laste norske myndigheter for noe som er et verdensomspennende problem. https://www.who.int/news-room/detail/03-03-2020-shortage-of-personal-protective-equipment-endangering-health-workers-worldwide

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Alivamale skrev:

Mangel på utstyr er faktisk ikke bare et problem i Norge. Jeg synes det er underlig å laste norske myndigheter for noe som er et verdensomspennende problem. https://www.who.int/news-room/detail/03-03-2020-shortage-of-personal-protective-equipment-endangering-health-workers-worldwide

Jeg bor i Norge og betaler skatt til myndighetene. Det er deres oppgave å ivareta den norske folkehelsen. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Agatha Spinatha skrev:

Jeg bor i Norge og betaler skatt til myndighetene. Det er deres oppgave å ivareta den norske folkehelsen. 

Hvor skal Norge få tak i dette utstyret dersom det er underskudd på verdensbasis? Plutselig opprette fabrikker for dette i Norge?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Alivamale skrev:

Hvor skal Norge få tak i dette utstyret dersom det er underskudd på verdensbasis? Plutselig opprette fabrikker for dette i Norge?

Det er derfor vi har en beredskapsplan slik at vi ikke skal havne i slike situasjoner. Alt skal ligge klart på forhånd. 

Endret av Agatha Spinatha
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, InaM said:

Folkens, hold minst 1 meters avstand på trikken ! !

En meters avstand TIL trikken, mener du kanskje. Man kommer liksom ikke unna andre der inne. (Men så var det kanskje en spøk 🙂)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Agatha Spinatha skrev:

Det er derfor vi har en beredskapsplan slik at vi ikke havner i slike situasjoner. Alt skal ligge klart på forhånd. 

Ja i en perfekt verden ville det vært slik, men vi bor ikke i en perfekt verden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, parmanoia skrev:

Og her forstår ikke folk hvor alvorlig syke man kan bli. Har noen opplevd å være vitne til noen med sepsis(blodforgiftning) på nært hold? Det har jeg, og jeg vet at det går fryktelig fort. Og symptomene er feber, frostanfall, kaldsvetting osv. 

Da kan det fort vært smittede i karantene som tenker at dette bare er en forverring av "influensaen", og velger og vente. Tar ikke mange timene før man da er livstruende syk. 

Tilfelle jeg var i var nettopp sånn, det var jeg som skjønte alvoret for den som var syk, og ringte etter hjelp. Personen følte seg bare trøtt, og når ambulansepersonell ankom mistet h*n bevisstheten... Får ikke ringt etter hjelp selv da vet du! 

Nå må folk våkne opp!! 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Agatha Spinatha skrev:

Det er derfor vi har en beredskapsplan slik at vi ikke skal havne i slike situasjoner. Alt skal ligge klart på forhånd. 

Vi har en beredskapsplan. Man kan ikke ha enorme mengder smittevernutstyr på lager til enhver tid, da det har en holdbarhetsdato.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Alivamale skrev:

Vi har en beredskapsplan. Man kan ikke ha enorme mengder smittevernutstyr på lager til enhver tid, da det har en holdbarhetsdato.

Man kan jo ha nok på lager, og rullere slik man alltid har ferskvare inne

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, Alivamale skrev:

Man skal ha muligheter til å få tak i dette. Janus lager nå munnbind. Hvorfor akkurat de? Jo, fordi det var med i beredskapsplanen til Norge frem til på 80 tallet en gang. Da fant Norge ut at d trengs ikke mer... 

Det er slikt man skal ha under kontroll. I Kina bygget de et sykehus på 1 2 3, da regner jeg med at Norge kan fikse utstyr på lik linje. Men d hjelper ikke å prøve å finne ut av sånt ETTER krisen er her. Det skal være klart PÅ FORHÅND! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mrs Robinson said:

Jo, men da må man stemme på politikere som sier vi må betale mere i skatt, og det sitter langt inne for mange.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mrs Robinson skrev:

Det er ikke behov for denne type smittevernutstyr i et slikt omfang i en normalsituasjon, så mye hadde måttet konstant bli kastet med jevne mellomrom. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Ja i en perfekt verden ville det vært slik, men vi bor ikke i en perfekt verden.

Å være forberedt er ikke forbeholdt en perfekt verden det er ganske så realistisk å gjennomføre.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...