Gå til innhold

Coronaviruset: Er blitt til en verdensomspennende epidemi

Aragorn ll Elessar

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merker at jeg savner oppdateringene fra Likestilling....

Anonymkode: 40b32...46b

Enig :Nikke:

Anonymkode: b3827...20f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@Rullerusk og @Agatha Spinatha , dere har også kommet med gode oppdateringer og info her, syns det er bra dere fremdeles holder koken. Dere skal også ha litt kreditt, syns jeg ☺

Og føyer meg til dere som savner innlegg fra @likestilling, men enig i at folk må få en pause... 😴 Kan bli litt vel mye virus for alle og enhver om dagen 😷

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, etnavn skrev:

@Rullerusk og @Agatha Spinatha , dere har også kommet med gode oppdateringer og info her, syns det er bra dere fremdeles holder koken. Dere skal også ha litt kreditt, syns jeg ☺

Og føyer meg til dere som savner innlegg fra @likestilling, men enig i at folk må få en pause... 😴 Kan bli litt vel mye virus for alle og enhver om dagen 😷

Takk! :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merker at jeg savner oppdateringene fra Likestilling....

Anonymkode: 40b32...46b

34 minutter siden, Agatha Spinatha skrev:

En bruker som har kommet med mye informasjon om viruset og studier,.

34 minutter siden, Rullerusk skrev:

Syns Likestilling fortjener en pause. 😊

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Håper at den brukeren snart skriver mer her :) 

Anonymkode: 6ce93...b91

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig :Nikke:

Så utrolig koselig! :) Takk alle sammen! Jeg er glad noen har funnet verdi i det jeg skriver og innsatsen jeg har lagt inn her! Det har vært veldig mye motgang og negative kommentarer, så det varmer at noen har lagt merke til det "positive" også!

Det er flere grunner til at jeg ikke er så aktiv lenger, og hovedgrunnen er helt klart at dette endelig blir tatt på alvor av myndigheter og de fleste i befolkningen, slik at "jobben" med å opplyse og formidle faren her i stor grad er gjort...

Som noen er inne på så er det også på tide med en liten pause og et pust i bakken. Dsiste månedene har vært veldig ille for mange, inkludert meg, som har sett dette komme, og ikke har hatt store muligheter til å endre kurs. Det har heldigvis skjedd mye siden Erna plutselig ringte i alarmen, og nå er det ikke så mye mer å gjøre for oss "vanlige".

Jeg vil fortsatt holde meg oppdatert og skrive av og til, men man trenger en pause også, og det vil bli nok av tid fremover, dette går ikke bort med det første, selv om det nå er håp for Norge!

Det er mange som fortjener et klapp på ryggen etter god innsats her, og i alle fall de to som ikke er anonyme av de jeg siterer. Dessverre var det nok neppe vår fortjeneste at det gikk bra til slutt, men vi har i alle fall gjort noe, selv om det bare var å gå mot strømmen og advare så godt vi kunne...

:)

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, likestilling skrev:

Så utrolig koselig! :) Takk alle sammen! Jeg er glad noen har funnet verdi i det jeg skriver og innsatsen jeg har lagt inn her! Det har vært veldig mye motgang og negative kommentarer, så det varmer at noen har lagt merke til det "positive" også!

Det er flere grunner til at jeg ikke er så aktiv lenger, og hovedgrunnen er helt klart at dette endelig blir tatt på alvor av myndigheter og de fleste i befolkningen, slik at "jobben" med å opplyse og formidle faren her i stor grad er gjort...

Som noen er inne på så er det også på tide med en liten pause og et pust i bakken. Dsiste månedene har vært veldig ille for mange, inkludert meg, som har sett dette komme, og ikke har hatt store muligheter til å endre kurs. Det har heldigvis skjedd mye siden Erna plutselig ringte i alarmen, og nå er det ikke så mye mer å gjøre for oss "vanlige".

Jeg vil fortsatt holde meg oppdatert og skrive av og til, men man trenger en pause også, og det vil bli nok av tid fremover, dette går ikke bort med det første, selv om det nå er håp for Norge!

Det er mange som fortjener et klapp på ryggen etter god innsats her, og i alle fall de to som ikke er anonyme av de jeg siterer. Dessverre var det nok neppe vår fortjeneste at det gikk bra til slutt, men vi har i alle fall gjort noe, selv om det bare var å gå mot strømmen og advare så godt vi kunne...

:)

Ta en velfortjent pause. Det har vært veldig lærerikt å følge deg og jeg håper du vet at du åpnet øynene til mange 😊

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva i all verden skjedde på denne siden nå da?? Er jo nødt til å være en feil, men fikk hjertet helt i halsen med en gang her!

20200316_011725.jpg

20200316_011820.jpg

Anonymkode: 96b5c...bad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i all verden skjedde på denne siden nå da?? Er jo nødt til å være en feil, men fikk hjertet helt i halsen med en gang her!

Mye som tyder på feil der ja 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, likestilling skrev:

Mye som tyder på feil der ja 😂

Mhm 😂 holdt på å hoppe ut av stolen her er øyeblikk, tydelig gått glipp av noe liksom 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

20200316_011725.jpg

20200316_011820.jpg

220282C9-C601-46E8-9527-3E0212E7324C.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

20200316_011725.jpg

20200316_011820.jpg

Ja, her var det litt grums i maskineriet.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Kanskje det er spådommer? 😋

Land som Algerie og andre afrikanske land som ikke har særlig med utstyr, får de testet alle som dør slik at man vet det er korona som er dødsårsak, eller må man nesten vente til situasjonen er avsluttet å se hvor mange døde det er opp mot vanlig antall døde i samme periode i fjor? 

Jeg antar at tester av avdøde også koster noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

36 minutter siden, Rullerusk skrev:

For de som mener man aldri har blitt advart før dette startet vil jeg anbefale dette foredraget. 

https://interactives.nejm.org/iv/playlist/index.html?media_id=siCcYW3U&pcs=sidebar

Folk er blitt advart om konsekvensene, myndighetene er blitt advart men til hvilken nytte? Det var en andel av befolkningen som skjønte hvordan dette ville gå på et tidlig tidspunkt da vi vet at politikerne ikke er opptatt av folket men annerkjennelse ute i verden. Erna med pengesekken sin, som egentlig er vår da det er vi som jobber og bor her som har tjent inn penger til fellesskapet, sprer rundt seg med penger til all slags vas. Se bare på Brasil, det er jo en latterlig tragedie.. 

Å forutse at dette ville gå rett vest med tanke på den situasjonen vi sitter i nå, var heller ikke vanskelig å forutse da myndighetene ikke satt inn tiltak med en gang. Vi har beredskapsplaner for slike kriser som innebærer å kunne sette inn tiltak for å spore smitte på et tidlig tidspunkt. Det vil selvfølgelig koste Norge dyrt, men det er dyrere å la være... Det ser vi jo. Hadde dette blitt gjort ville vi kanskje ikke hatt så mange smittede og Norge AS kunne gjerne hatt litt bedre økonomiske forutsetninger. Ser at det er mange som ikke skjønner dette. De skjønner heller ikke at utrolig mange av de som har underliggende sykdommer er i full jobb, noen jobber i helsevesenet eller har andre viktige posisjoner samfunnet. Når de dør er det ikke et tap bare for deres nærmeste men også for samfunnet. Respekten for menneskeliv er ikke eksisterende. 

Ser noen snakker om at det finnes mange som bare suller hjemme og vasker derfor skjønner de ikke seg på situasjonen... De fleste kvinner i dag er i full jobb og en stor hovedvekt er ansatt i helsevesenet. Disse menneskene vil aldri forstå men fortsette å spre uvitenheten sin. Noen synes tom at det er ok at helsevesenet kan kollapse så lenge landet går videre... Uten helsevesenet stopper Norge. 

Endret av Agatha Spinatha
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alle fått melding fra Helsedir. der det bla står; "fortsett å vaske hender"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker said:

Har alle fått melding fra Helsedir. der det bla står; "fortsett å vaske hender"?

Nei.

Anonymkode: c5fde...a94

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...