AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3461 Del Skrevet 15. mars 2020 Han der Preben stod jo på Debatten og fnøs og sa at før eller siden er det like mye smitte på Majorstua som på Mallorca så det var jo bare å kapitulere først som sist Anonymkode: 7a7a8...65b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3462 Del Skrevet 15. mars 2020 Sykehustall InnlagteAnsatte HELSEFORETAK ANSATTE I KARANTENE ANSATTE SMITTET Oslo universitetssykehus Sør-Øst 1081 14 Sørlandet sykehus Sør-Øst 451 8 Sunnaas sykehus Sør-Øst 122 6 Vestre Viken Sør-Øst 467 4 Sykehuset Innlandet Sør-Øst 0 4 Sykehuset Østfold Sør-Øst 136 3 St. Olavs hospital Midt-Norge 291 3 Sykehuset Telemark Sør-Øst 0 3 Helse Møre og Romsdal Midt-Norge 0 1 Akershus universitetssykehus Sør-Øst 0 0 Helse Bergen Vest 385 0 Sykehuset i Vestfold Sør-Øst 0 0 Helse Stavanger Vest 0 0 Helse Fonna Vest 110 0 ---------.... Innlagte pasienter: Sykehustall InnlagteAnsatte HELSEFORETAK INNLAGT Vestre Viken Sør-Øst 8 Akershus universitetssykehus Sør-Øst 7 Oslo universitetssykehus Sør-Øst 5 Helse Bergen Vest 5 Sykehuset Østfold Sør-Øst 4 Sørlandet sykehus Sør-Øst 3 Sykehuset Innlandet Sør-Øst 2 Sykehuset i Vestfold Sør-Øst 2 St. Olavs hospital Midt-Norge 1 Helse Møre og Romsdal Midt-Norge 1 Helse Stavanger Vest 1 Helse Fonna Vest 1 Helse Nord-Trøndelag Midt-Norge 1 Anonymkode: 6ce93...b91 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 15. mars 2020 #3463 Del Skrevet 15. mars 2020 Fantastisk at VG har fått laget denne oversikten med antall innlagte, antall i helsevesenet i karantene og antall ansatte smittet. 41 innlagte... det er en stor endring fra i går. Og nå skyter det bare fart. Nå er det første i min omgangskrets (som jeg ikke har møtt siden jul da) som må teste seg. Hun er helsepersonell og har fått symptomer, og har fått streng beskjed om å ikke møte opp på jobb nå før prøven er negativ. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3464 Del Skrevet 15. mars 2020 19 hours ago, AnonymBruker said: Dagbladet har en slik oversikt som VG sa at ikke finnes https://www.dagbladet.no/ Anonymkode: 6ce93...b91 Nordmannen de teller frisk er antakelig denne mannen i Italia: https://www.tv2.no/a/11298398/ Norske myndigheter gikk ikke ut slik informasjon. Anonymkode: 8f304...5c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 15. mars 2020 #3465 Del Skrevet 15. mars 2020 Jeg lurer på noe. Mange av de som er smittet i Norge sporer smitten tilbake til Østerrike. Men Østerrike viser at de har ingen døde og bare 860 smittet, hva er greia? Er det helt ute av kontroll der eller hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 15. mars 2020 #3466 Del Skrevet 15. mars 2020 43 minutter siden, Lucrezia skrev: Det har kommet oppdateringer ang. den første pasienten. Han har kommet ut av intensivbehandlingen og ligger på subintensiv terapi (slik heter det på italiensk), dvs. han puster selv og har også begynt å snakke igjen. Jeg ser at også vg har publisert tallene fra dagens situasjon i Italia. Antall registrert smittede er +17% siden i går, de døde er +25%. De friskmeldte er + 369 personer, mens + 154 ligger i intensiv behandling. Effekten av lockdown kommer man til å se ikke med en gang, men om noen uker. Antall intensiv-plasser i Lombardia er på bristepunktet, og pasienter blir fraktet til andre fylker. I Milano holder de på å bygge et feltsykehus i rekordfart som i Wuhan, samtidig som nå hele Europa løper for å få kjøpt respiratorer. I Italia ligger det også folk under 50 år i intensivbehandling, de har vel høyere sjanse til å overleve. Legene mener at mange av disse tilfellene er resultat av folk som har ignorert myndighetenes anbefalinger og fortsatt mer eller mindre som før, inntil portforbud ble innført. Midt i all elendighet rapporterer italienske aviser en positiv nyhet, om at i Nederland har de funnet en medisin som de mener kan virke mot koronaviruset, men at det skal gå noen måneder før den kan bli tatt i bruk. I mellomtiden samarbeider italienske helsemyndigheter med kinesiske leger for å teste på koronasyke infusjon av blodplasma som kommer fra tidligere Covid-19 pasienter som har blitt friske Ja, jeg googlet det like etter, har bare vært litt opptatt... https://www.thesun.co.uk/news/11139314/italys-coronavirus-patient-one-38-finally-taken-off-life-support-18-days-after-marathon-runner-was-struck-down/ Gode nyheter oppi alt, men det viser godt at selv friske mennesker ikke er sikre her. Jeg har også sett bilder fra Italia med feltsykehus, og det er rett og slett helt krise, I Nederland er halvparten av alle på ICU under 50 år (eller var det for et par dager siden). Vet du hvilken medisin de snakker om i Nederland? Er det Remdesivir? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3467 Del Skrevet 15. mars 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han der Preben stod jo på Debatten og fnøs og sa at før eller siden er det like mye smitte på Majorstua som på Mallorca så det var jo bare å kapitulere først som sist Anonymkode: 7a7a8...65b Han må tydligvis ha endret mening da, eller så skjer det over hans hode... Anonymkode: 40b32...46b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3468 Del Skrevet 15. mars 2020 Skremmende lesning, rett og slett. https://www.nrk.no/urix/italiensk-lege-advarer-norge-om-korona_-_-dette-er-verken-et-spill-eller-en-science-fiction-film-1.14943184 Anonymkode: 89b0b...d80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3469 Del Skrevet 15. mars 2020 Tallene på antall serious/critical her https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries stemmer ikke for Sverige, leste jeg. Noen skrev at "den svenska statistiken verkar inte inkludera den här datan. Bara Stockholm har fler inlagda inom intensivvård." Citat: För närvarande vårdas 17 patienter isolerat vid infektionskliniken på Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge. Fyra av de 359 smittade i regionen är i behov av intensivvård https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-halsa-och-vard/2020/03/fall-av-nya-coronaviruset-i-stockholm-den-15-mars/ Anonymkode: 6ce93...b91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 15. mars 2020 #3470 Del Skrevet 15. mars 2020 19 minutter siden, Rainstorm skrev: Jeg lurer på noe. Mange av de som er smittet i Norge sporer smitten tilbake til Østerrike. Men Østerrike viser at de har ingen døde og bare 860 smittet, hva er greia? Er det helt ute av kontroll der eller hva? Vet ikke, men har en venn i Østerrike som forteller at tiltakene blir utvidet til 30 april.. De skulle egentlig åpne skolene igjen om en 2 ukers tid.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 15. mars 2020 #3471 Del Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, Chizue skrev: Vet ikke, men har en venn i Østerrike som forteller at tiltakene blir utvidet til 30 april.. De skulle egentlig åpne skolene igjen om en 2 ukers tid.. Å, synes bare det var rart hvis de har hatt smitten mye lenger enn oss og ikke har noen døde. Men er jo bra om det stemmer. Lurer på en annen ting: finansministeren som stod og hosta på pressekonferanse: skulle ikke han vært i karantene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3472 Del Skrevet 15. mars 2020 Det er 42 innlagte nå https://www.vg.no/spesial/2020/corona-viruset/?utm_source=vgfront&utm_content=row-1 Anonymkode: 6ce93...b91 Bør leses https://www.diskusjon.no/topic/1869825-noen-ord-og-en-hilsen-fra-forumet-i-disse-korona-tider/ https://www.diskusjon.no/topic/1865076-covid19-nyheter-og-diskusjon-rundt-coronaviruset/ Anonymkode: 6ce93...b91 "Vi har sett de siste dagene at pasientene som trenger intensivbehandling blir yngre og yngre. Vi vet ikke hvorfor. Nå får vi mange pasienter som er født på 60- og 70-tallet, til og med 80-tallet. De har større sjanser for å klare seg, men det er alvorlige tilfeller også blant yngre pasienter, sier Grasselli." https://www.nrk.no/urix/italiensk-lege-advarer-norge-om-korona_-_-dette-er-verken-et-spill-eller-en-science-fiction-film-1.14943184 Anonymkode: 6ce93...b91 "Justisministeren sto på kontoret, midt i egen karantene, og fortalte at politiet nå vil straffeforfølge brudd på karantene." https://www.dagbladet.no/nyheter/i-coronakarantene-dro-pa-jobb/72251312 Anonymkode: 6ce93...b91 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucrezia Skrevet 15. mars 2020 #3473 Del Skrevet 15. mars 2020 (endret) 2 hours ago, likestilling said: I Nederland er halvparten av alle på ICU under 50 år (eller var det for et par dager siden). Vet du hvilken medisin de snakker om i Nederland? Er det Remdesivir? Jeg er ikke helsepersonell og vet ikke hva disse medisinske formuleringer innebærer, men leser at i Italia noen har blitt behandlet med Tocilizumab, andre med Remdesivir, og ellers med anti-reumatiske og anti-HIV, og som sagt eksperimenteres nå med blodplasma i samråd med kinesiske leger. Når det gjelder den nederlandske, det står at det er monoklonale antistoffer som gjenkjenner proteinet som viruset bruker for å angripe kroppen. Avisen La Repubblica linker til dette: https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2020.03.11.987958v1 Og så snakkes det også om en vaksine som University of Queensland vil nå teste på dyr. Endret 15. mars 2020 av Lucrezia tilleggsinfo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 15. mars 2020 #3474 Del Skrevet 15. mars 2020 4 timer siden, mammahjarte skrev: Kvifor dør det mest «unge» i italia? Dvs folk under 50. Virke som dei tåle viruset verre? Eller? Uff... Det bekymrer også WHO.. De vet ikke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 15. mars 2020 #3475 Del Skrevet 15. mars 2020 8 hours ago, AnonymBruker said: De som er så heldige å ha en hytte el.l. hadde kanskje planlagt å isolere seg på hytten sin for å verne seg og sin familie mot å bli smittet. Og nå er ikke dette tillatt. Anonymkode: 6ce93...b91 Foreldrene mine har en hytte oppe i gokk. Uten innlagt vann og med utetoalett i et vedskjul. Det er en Røde Kors-hytte der fordi i de senere år har det poppet opp hytter i tidligere uberørte skogområder. (Trist for meg fordi jeg gikk på multejakt og nå er alt borte). Nærmeste bygd er ca 40min unna med bil, om man holder fartsgrensen. Det er INGEN smittede i den bygda der ennå. Å dra opp dit (ca 5t med bil og Gudvethvormangegangermanstopperpåveien) og eventuelt smitte en hel haug med folk vil jeg si er så jævla egoistisk at det halve kan være nok! Så nei, her holder man seg hjemme 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3476 Del Skrevet 15. mars 2020 Merker at jeg savner oppdateringene fra Likestilling.... Anonymkode: 40b32...46b 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3477 Del Skrevet 15. mars 2020 4 minutter siden, Peanut skrev: Foreldrene mine har en hytte oppe i gokk. Uten innlagt vann og med utetoalett i et vedskjul. Det er en Røde Kors-hytte der fordi i de senere år har det poppet opp hytter i tidligere uberørte skogområder. (Trist for meg fordi jeg gikk på multejakt og nå er alt borte). Nærmeste bygd er ca 40min unna med bil, om man holder fartsgrensen. Det er INGEN smittede i den bygda der ennå. Å dra opp dit (ca 5t med bil og Gudvethvormangegangermanstopperpåveien) og eventuelt smitte en hel haug med folk vil jeg si er så jævla egoistisk at det halve kan være nok! Så nei, her holder man seg hjemme Ok.Jeg forstår 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Merker at jeg savner oppdateringene fra Likestilling.... Anonymkode: 40b32...46b Hvem/hva er "Likestilling"? Anonymkode: 6ce93...b91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 15. mars 2020 #3478 Del Skrevet 15. mars 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok.Jeg forstår Hvem/hva er "Likestilling"? Anonymkode: 6ce93...b91 En bruker som har kommet med mye informasjon om viruset og studier,. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rullerusk Skrevet 15. mars 2020 #3479 Del Skrevet 15. mars 2020 17 minutter siden, AnonymBruker said: Merker at jeg savner oppdateringene fra Likestilling.... Anonymkode: 40b32...46b Syns Likestilling fortjener en pause. 😊 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3480 Del Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, Agatha Spinatha skrev: En bruker som har kommet med mye informasjon om viruset og studier,. Takk! Håper at den brukeren snart skriver mer her Anonymkode: 6ce93...b91 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg