AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3441 Del Skrevet 15. mars 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men... Hvis jeg tar en forsiktig tur på butikken (alle forholdsregler) og skrubber hendene mine når jeg kommer hjem. Skifter klær osv. Hva da med det jeg kjøper? Bør jeg vaske all emballasje med klorin? Eller hvis jeg får mat levert på døren. Engangshansker, pakke ut alt og kvitte meg med emballasje? Har det noe å si? Lurer oppriktig på dette.... Anonymkode: 7fd9c...88b NEI. Aldri klorin på huden eller på mat/matemballasje! Noen bruker sprit på emballasjen. Anonymkode: 6ce93...b91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3442 Del Skrevet 15. mars 2020 Fra man blir syk og til man er frisk tar det gjennomsnittlig ca 20 døgn. Fra man blir syk og til man dør tar det gjennomsnittlig 18,5 døgn. Link er postet tidligere. Anonymkode: 6ce93...b91 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 15. mars 2020 #3443 Del Skrevet 15. mars 2020 Tråden er ryddet for avsporinger. Kommentarer angående moderering kan stilles via PM til moderator eller på Ris og ros. Det oppfordres til å lese HI i denne tråden som beskriver våre regler når det gjelder opphavsrett: Fra linken og angående bilder: Sitat Du kan dele bilder på forumet om de lastes opp med kildehenvisning, dvs. at bildeadressen som vises når du holder musepekeren over bildet, er bildets originale kilde. Bilder som lastes opp som vedlegg og dermed får Kvinneguiden som adresse, er brudd på opphavsrett. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3444 Del Skrevet 15. mars 2020 På denne nettsiden finnes massevis av statistikk, for den som leter seg frem https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries Anonymkode: 6ce93...b91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3445 Del Skrevet 15. mars 2020 Hvorfor har vi så få som har testet positivt de siste dagene i Norge? Har de nesten sluttet å teste folk? Anonymkode: 91c62...73e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3446 Del Skrevet 15. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor har vi så få som har testet positivt de siste dagene i Norge? Har de nesten sluttet å teste folk? Bortimot. Kun de som er alvorlig syke og blir innlagt testes. Anonymkode: b478e...b19 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3447 Del Skrevet 15. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bortimot. Kun de som er alvorlig syke og blir innlagt testes. Anonymkode: b478e...b19 Hvor kan man se statistikk over hvor mange som er innlagt? Anonymkode: 91c62...73e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3448 Del Skrevet 15. mars 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har vi så få som har testet positivt de siste dagene i Norge? Har de nesten sluttet å teste folk? Anonymkode: 91c62...73e Følgende skal nå testes for covid-19: • Pasienter med akutt innsettende luftveisinfeksjon med behov for innleggelse i sykehus • Innlagte pasienter i alle helseinstitusjoner med akutt luftveisinfeksjon • Ansatte i helsetjenesten med pasientnært arbeid som får akutt innsettende luftveisinfeksjon • Person med akutt luftveisinfeksjon som har vært i nærkontakt med et bekreftet tilfelle av covid-19. Hvem som er nærkontakt avgjøres av lokale helsemyndigheter. • Spesielt sårbare grupper bør vurderes for testing selv ved milde symptomer https://www.dagsavisen.no/oslo/koronatest-i-i-oslo-bor-du-i-oslo-og-er-bekymret-her-er-nye-testkriterier-1.1680658 Anonymkode: 6ce93...b91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3449 Del Skrevet 15. mars 2020 37 innlagt på sykehus (I Norge) https://www.vg.no/spesial/2020/corona-viruset/?utm_source=vgfront&utm_content=row-1 Anonymkode: 6ce93...b91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisann1234 Skrevet 15. mars 2020 #3450 Del Skrevet 15. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: 37 innlagt på sykehus (I Norge) https://www.vg.no/spesial/2020/corona-viruset/?utm_source=vgfront&utm_content=row-1 Anonymkode: 6ce93...b91 Det er søren meg mange på så kort tid! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3451 Del Skrevet 15. mars 2020 5 minutter siden, Heisann1234 skrev: Det er søren meg mange på så kort tid! Ja. For kort tid siden var 27 mennesker innlagt på sykehus i Norge med corona-sykdom https://www.dagensmedisin.no/artikler/2020/03/13/fire-i-respirator-i-helse-sor-ost/ Anonymkode: 6ce93...b91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucrezia Skrevet 15. mars 2020 #3452 Del Skrevet 15. mars 2020 56 minutter siden, likestilling said: Jeg tror nok det... ikke vondt ment, men man kan ikke slutte noe ut fra ett tilfelle. Når det er sagt; dette er ikke ufarlig for unge og friske heller. Den første pasienten i Italia var 38 år og ligger så vidt jeg vet fortsatt i kunstig koma med respirator... Det har kommet oppdateringer ang. den første pasienten. Han har kommet ut av intensivbehandlingen og ligger på subintensiv terapi (slik heter det på italiensk), dvs. han puster selv og har også begynt å snakke igjen. Jeg ser at også vg har publisert tallene fra dagens situasjon i Italia. Antall registrert smittede er +17% siden i går, de døde er +25%. De friskmeldte er + 369 personer, mens + 154 ligger i intensiv behandling. Effekten av lockdown kommer man til å se ikke med en gang, men om noen uker. Antall intensiv-plasser i Lombardia er på bristepunktet, og pasienter blir fraktet til andre fylker. I Milano holder de på å bygge et feltsykehus i rekordfart som i Wuhan, samtidig som nå hele Europa løper for å få kjøpt respiratorer. I Italia ligger det også folk under 50 år i intensivbehandling, de har vel høyere sjanse til å overleve. Legene mener at mange av disse tilfellene er resultat av folk som har ignorert myndighetenes anbefalinger og fortsatt mer eller mindre som før, inntil portforbud ble innført. Midt i all elendighet rapporterer italienske aviser en positiv nyhet, om at i Nederland har de funnet en medisin som de mener kan virke mot koronaviruset, men at det skal gå noen måneder før den kan bli tatt i bruk. I mellomtiden samarbeider italienske helsemyndigheter med kinesiske leger for å teste på koronasyke infusjon av blodplasma som kommer fra tidligere Covid-19 pasienter som har blitt friske 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3453 Del Skrevet 15. mars 2020 Ser folk som har vært i Sverige skal i karantene fra tirsdag neste uke. Gjelder dette også personer som f.eks var i Sverige i går? Anonymkode: 05e90...d73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3454 Del Skrevet 15. mars 2020 Det ser ut som Preben fra FHI mener de tiltakene vi har i dag vil vare lenge.... Anonymkode: 40b32...46b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3455 Del Skrevet 15. mars 2020 Eg mistenkte ikkje at eg er smitta men har blitt forkjøla i dag... Kan eg dra på jobb i morgon? Eg skal ikkje det! Men er det lov? Eg blir heima. Anonymkode: c5fde...a94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3456 Del Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det ser ut som Preben fra FHI mener de tiltakene vi har i dag vil vare lenge.... Anonymkode: 40b32...46b Har du mulighet til å spørre han og få svar på hvor mange i Norge som har vært innlagt på sykehus med coronavirus-sykdom som er friskmeldte? Anonymkode: 6ce93...b91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3457 Del Skrevet 15. mars 2020 16 minutter siden, Heisann1234 skrev: Det er søren meg mange på så kort tid! 41 innlagt på sykehus https://www.vg.no/spesial/2020/corona-viruset/?utm_source=vgfront&utm_content=row-1 Anonymkode: 6ce93...b91 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3458 Del Skrevet 15. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du mulighet til å spørre han og få svar på hvor mange i Norge som har vært innlagt på sykehus med coronavirus-sykdom som er friskmeldte? Anonymkode: 6ce93...b91 Det var ikke jeg som twittret med han... Anonymkode: 40b32...46b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3459 Del Skrevet 15. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det var ikke jeg som twittret med han... Anonymkode: 40b32...46b Ok. Kanskje noen andre her som twittrer kan spørre han? Anonymkode: 6ce93...b91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisann1234 Skrevet 15. mars 2020 #3460 Del Skrevet 15. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eg mistenkte ikkje at eg er smitta men har blitt forkjøla i dag... Kan eg dra på jobb i morgon? Eg skal ikkje det! Men er det lov? Eg blir heima. Anonymkode: c5fde...a94 Nei, det er ikke lov (tror jeg), siden du må holde karantene da og de tester deg ikke med mindre du får alvorlige symptomer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg