Gå til innhold

Coronaviruset: Er blitt til en verdensomspennende epidemi

Aragorn ll Elessar

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det noen som vet hvorfor det ikke er oppdatert noenting på Italia i dag? Er det ingen nye tilfeller i dag, eller hva foregår der? 

Anonymkode: 96b5c...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilderesultater for washing hands illustration

Dette en illustrasjon, som tydeligvis bryter reglene på dette forumet (?) siden jeg ikke har tegnet det selv. Det er "royalty free", så det er lovlig etter alle andre definisjoner. Det er idiotiske regler, som gjør at innleggene mine blir helt ødelagte siden alle illustrasjoner blir slettet, selv om det er lang innenfor "fair use" for bruk, men jeg har altså ikke tegnet dette selv.

Normalt sett ville man praktisert normale regler, f.eks. her for EU:

Sitat

Det er forbeholdt unionslandenes lovgivning å tillate reproduksjon av de nevnte verk i visse spesielle tilfelle, under forutsetning av at slik reproduksjon ikke skader den normale utnyttelse av verket og ikke på urimelig måte tilsidesetter opphavsmannens legitime interesser.

Spørsmålet er om disse blir slettet av moderatorer som går gjennom alle tråder og sletter slikt etter eget initiativ, eller om det er noen som rapporterer alle innlegg som har en illustrasjon eller et bilde på trass?

Det er frustrerende når man f.eks. vil vise hvordan et virus fungerer eller ser ut, og så må man enten tegne det opp selv eller finne seg i at ting blir slettet. Jeg har aldri sett lignende... 

Vask hendene!

Edit:

Kilde for tekst som ikke er selvskrevet:

http://folk.uio.no/olavt/undervisning/informasjonsrett/opphavsrett/presentasjoner/04-Avgrensning/tsld003.htm

Endret av likestilling
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men... Hvis jeg tar en forsiktig tur på butikken (alle forholdsregler) og skrubber hendene mine når jeg kommer hjem. Skifter klær osv. Hva da med det jeg kjøper?  Bør jeg vaske all emballasje med klorin? Eller hvis jeg får mat levert på døren. Engangshansker, pakke ut alt og kvitte meg med emballasje? 
Har det noe å si? 
Lurer oppriktig på dette.... 

Anonymkode: 7fd9c...88b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy faen, 368 nye dødsfall i Italia. Hvorfor går ikke tallene ned? 

Anonymkode: 82c81...563

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fy faen, 368 nye dødsfall i Italia. Hvorfor går ikke tallene ned? 

Anonymkode: 82c81...563

Fordi de som dør nå er smittet for lenge siden. Virkningene av portforbud og lock down ser vi ikke enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er litt som den NZ-serien The Tribe fra tidlig 2000-tallet. Der folk eldre enn 18 dør av virus og barn og ungdom må klare seg selv. 

Det er synd for jeg liker gen X og baby boomers selv om de har gjort mye slemt og ødelagt så gjør jo alle generasjoner det. Jeg fryder meg ikke over at eldre og voksne mennesker lider. Ser for meg en del som uheldigvis gjør det.

Endret av Dalmatian
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som vet hvorfor det ikke er oppdatert noenting på Italia i dag? Er det ingen nye tilfeller i dag, eller hva foregår der? 

Anonymkode: 96b5c...bad

Italia , new deaths:

+368

https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

Anonymkode: 6ce93...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvifor dør det mest «unge» i italia? Dvs folk under 50. Virke som dei tåle viruset verre? Eller? 

Uff... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mammahjarte skrev:

Kvifor dør det mest «unge» i italia? Dvs folk under 50. Virke som dei tåle viruset verre? Eller? 

Uff... 

Kanskje mange i den aldersgruppen var de som ble eksponert for viruset og ble smittet først, gjennom mye sosial kontakt og reiser o.l.?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tallene fra Italia er vel fremdeles basert på smittetilfellene før fullstendig lockdown? Vi ser vel bakover i tid ettersom inkubasjonstiden er så lang med dette viruset. Får håpe ikke de nye tallene etter lockdown er fremme i media ennå, det hadde vært dårlig nytt. 

Anonymkode: cf30b...881

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, mammahjarte skrev:

Uff... 

Har du kilde på dette?

Jeg har ikke sett dødsfall i dag oppdelt etter aldersgrupper?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, likestilling said:

Har du kilde på dette?

Det er ein link lenger oppe om ein medic som døde 47 år gammel. Og lenger oppe link til mange nye døde i dag i Italia. 

Det landet er eit av dei hardest ramma da. 

Kanskje eg fortolke ting feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, mammahjarte skrev:

Det er ein link lenger oppe om ein medic som døde 47 år gammel. Og lenger oppe link til mange nye døde i dag i Italia. 

Det landet er eit av dei hardest ramma da. 

Kanskje eg fortolke ting feil.

Jeg tror nok det... ikke vondt ment, men man kan ikke slutte noe ut fra ett tilfelle. Når det er sagt; dette er ikke ufarlig for unge og friske heller. Den første pasienten i Italia var 38 år og ligger så vidt jeg vet fortsatt i kunstig koma med respirator...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, likestilling skrev:

Har du kilde på dette?

Är det någon som vet var man hittar den senaste statistiken ifrån Italien. Då är jag intresserad av dödsfallen. Ålder och %
Finns tabell:
https://www.epicentro.iss.it/coronav...arzo%20ITA.pdf
https://www.flashback.org/sp70725984

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, likestilling said:

Jeg tror nok det... ikke vondt ment, men man kan ikke slutte noe ut fra ett tilfelle. Når det er sagt; dette er ikke ufarlig for unge og friske heller. Den første pasienten i Italia var 38 år og ligger så vidt jeg vet fortsatt i kunstig koma med respirator...

Du har rett.

Eg tolke ut frå tala at Italia tåle det dårligare. Korea sliter mindre f.eks men det kan væra mange grunnar til det. 

https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
Är det någon som vet var man hittar den senaste statistiken ifrån Italien. Då är jag intresserad av dödsfallen. Ålder och %
Finns tabell:
https://www.epicentro.iss.it/coronav...arzo%20ITA.pdf
https://www.flashback.org/sp70725984

Og som sagt, mye viktig informasjon deles på dette svenske nettstedet som noen tydeligvis ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...