missmcbeal Skrevet 13. mars 2020 #3241 Del Skrevet 13. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åpner for massetesting av 2800 personer hver dag. I dag kom ny testmaskin som tidobler testkapasiteten i Norge. Den første av to nye testinstrumenter som gjør det mulig å teste langt flere nordmenn for koronasmitte, ble fredag satt opp ved Oslo universitetssykehus på Ullevål.Den andre Sveits-produserte maskinen kommer til Norge fra Tyskland mandag. https://www.aftenposten.no/norge/i/BR1njE/ny-koronatest-til-norge-aapner-for-massetesting-av-2800-personer-hver-dag Anonymkode: 6ce93...b91 Så bra og så spennende. Regner isåfall med at tallet i Oslo vil stige dramatisk de neste dagene. Da er det vel ikke umulig at rød sone blir innført der veldig snart. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3242 Del Skrevet 13. mars 2020 Herregud, her skrives det om frykt for personer fra Thailand, når smitten definitivt er langt mer ukontrollert her i Norge: https://www.nrk.no/nordland/ordforer-i-vestvagoy-provde-desperat-a-stoppe-turister-fra-thailand-pa-grunn-av-korona-1.14942614 En person booket til og med flyet sitt for å unngå å sitte på samme fly som de fra Thailand, når det er minst like stor sjanse for å bli smittet av personer fra Norge🙃🙃 Anonymkode: 5c81b...37b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3243 Del Skrevet 13. mars 2020 Forskere med oppfordring til myndighetene: – Nå må folk få klare beskjeder. Folk er sulteforet på informasjon om Covid-19 og må få presise og tydelige beskjeder fra myndighetene, oppfordrer to forskere på krisehåndtering. – Informasjon er helt kritisk i samtlige kriser vi har studert, sier Kruke. Stikkordene han minner om er presis og tydelig informasjon. Som kommer til rett tid. https://forskning.no/virus/forskere-med-oppfordring-til-myndighetene--na-ma-folk-fa-klare-beskjeder/1654497 Anonymkode: 6ce93...b91 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 13. mars 2020 #3244 Del Skrevet 13. mars 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal teste alle med luftveisinfeksjoner med mindre de faktisk er svært syke. Det finnes ingen behandling mot koronaviruset utover det man kan bidra med på sykehuset når det blir alvorlig. For statistikkens del ville det vært svært ønskelig om alle kunne blitt testet for antistoffer i ettertid, men tipper det ikke blir mulig å gjennomføre. Anonymkode: 78144...963 Man bør teste de for å evt sette alle rundt i karantene slik at ikke familien rundt smitter folk ubevisst med korona fordi de bare tror at det er en forkjølelse. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalmie Skrevet 13. mars 2020 #3245 Del Skrevet 13. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åpner for massetesting av 2800 personer hver dag. I dag kom ny testmaskin som tidobler testkapasiteten i Norge. Den første av to nye testinstrumenter som gjør det mulig å teste langt flere nordmenn for koronasmitte, ble fredag satt opp ved Oslo universitetssykehus på Ullevål.Den andre Sveits-produserte maskinen kommer til Norge fra Tyskland mandag. https://www.aftenposten.no/norge/i/BR1njE/ny-koronatest-til-norge-aapner-for-massetesting-av-2800-personer-hver-dag Anonymkode: 6ce93...b91 Men var det ikke slik at de bare skal teste helsepersonell? Ikke de i hjemmekarantene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3246 Del Skrevet 13. mars 2020 Anonymkode: 809fa...624 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3247 Del Skrevet 13. mars 2020 8 minutter siden, Kalmie skrev: Men var det ikke slik at de bare skal teste helsepersonell? Ikke de i hjemmekarantene? Vet ikke om de kommer til å endre det nå når de har mer testkapasitet? Anonymkode: 6ce93...b91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3248 Del Skrevet 13. mars 2020 12:09 Den estiske regjeringen erklærer unntakstilstand. Alle offentlige arrangementer forbys og skoler og andre utdanningsinstitusjoner stenger, skriver NTB. Tiltaket vil vare frem til 1. mai.– Regjeringens høyeste prioritet er å beskytte befolkningens helse, sier statsminister Jüri Ratas. https://direkte.vg.no/coronaviruset/tag/Coronaviruset Anonymkode: 6ce93...b91 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3249 Del Skrevet 13. mars 2020 13 minutter siden, Gorilla skrev: Man bør teste de for å evt sette alle rundt i karantene slik at ikke familien rundt smitter folk ubevisst med korona fordi de bare tror at det er en forkjølelse. Hvorfor kan ikke du og andre som allerede er syke holde dere borte fra andre, og gi dere selv karantene i to uker, som om dere allerede hadde testet positivt? Ja, jeg mener hele familien. Skjønner du ikke at de som tester må prioritere pasienter som blir innlagt og helsepersonell? Anonymkode: 6fd0c...05e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 13. mars 2020 #3250 Del Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kan ikke du og andre som allerede er syke holde dere borte fra andre, og gi dere selv karantene i to uker, som om dere allerede hadde testet positivt? Ja, jeg mener hele familien. Skjønner du ikke at de som tester må prioritere pasienter som blir innlagt og helsepersonell? Anonymkode: 6fd0c...05e Jeg er ikke syk, og har ikke symptomer, men jeg holder meg inne så mye som mulig i selvvalgt karantene for å ikke omgås folk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3251 Del Skrevet 13. mars 2020 Nå er jeg så forbanna kjenner jeg. Fant nettopp ut at sjefen til samboeren min skulle ha vært i karantene, men i stedet drar på jobb fordi «han føler seg frisk». Han mente det ikke er noen grunn til å bli hysteriske og begynne med karantener uten at man er syk. Ikke overraskende er dette en 50+ mann fra bygda. Altså, hvordan er det mulig å være så uopplyst????? Han kan nå, dersom han har smittet min samboer (som igjen har smittet meg), risikere å utsette flere mennesker i risikogruppen for sykdommen. FORHÅPENTLIGVIS viser han seg å være frisk, men det er jo stor sjanse for at han ikke er det. Er det mulig å «anmelde» han på noe vis? Anonymkode: 5c81b...37b 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3252 Del Skrevet 13. mars 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kan ikke du og andre som allerede er syke holde dere borte fra andre, og gi dere selv karantene i to uker, som om dere allerede hadde testet positivt? Ja, jeg mener hele familien. Skjønner du ikke at de som tester må prioritere pasienter som blir innlagt og helsepersonell? Anonymkode: 6fd0c...05e Fordi man har forpliktelser? Jeg har satt meg selv i karantene siden jeg er syk. Mannen min får derimot ikke fri fra arbeidsgiver siden kona er syk. Nei, jeg forstår ikke det. I min verden handler det om å finne løsninger på problemer. Ikke bare skyve de unna og håpe de forsvinner. Vi trenger mer kapasitet NÅ. Anonymkode: 2a2f1...530 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3253 Del Skrevet 13. mars 2020 Noen som vet hvor mange smittede det var i Italia før de stengte skolene osv? Var vi sent eller tidlig ute, sammenliknet med dem? Anonymkode: 0acb6...04a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3254 Del Skrevet 13. mars 2020 19 minutter siden, AnonymBruker said: Nå er jeg så forbanna kjenner jeg. Fant nettopp ut at sjefen til samboeren min skulle ha vært i karantene, men i stedet drar på jobb fordi «han føler seg frisk». Han mente det ikke er noen grunn til å bli hysteriske og begynne med karantener uten at man er syk. Ikke overraskende er dette en 50+ mann fra bygda. Altså, hvordan er det mulig å være så uopplyst????? Han kan nå, dersom han har smittet min samboer (som igjen har smittet meg), risikere å utsette flere mennesker i risikogruppen for sykdommen. FORHÅPENTLIGVIS viser han seg å være frisk, men det er jo stor sjanse for at han ikke er det. Er det mulig å «anmelde» han på noe vis? Anonymkode: 5c81b...37b Send tips anonymt på politiets nettside under Tips Politiet. Evt ring direkte til koronatlf siden det nå er helg Anonymkode: 8f9f9...431 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MadameDeRosa Skrevet 13. mars 2020 #3255 Del Skrevet 13. mars 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet hvor mange smittede det var i Italia før de stengte skolene osv? Var vi sent eller tidlig ute, sammenliknet med dem? Anonymkode: 0acb6...04a Vi var nok sent ute uansett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cranberries Skrevet 13. mars 2020 #3256 Del Skrevet 13. mars 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet hvor mange smittede det var i Italia før de stengte skolene osv? Var vi sent eller tidlig ute, sammenliknet med dem? Anonymkode: 0acb6...04a 23.februar stengte ti byer i Nord Italia skolene. Da var 76 påvist smitte og 2 døde. I dagene som fulgte ble det flere og flere tiltak i større deler av landet. Da hadde nok smittet sirkulert i lenger tid i enn i Norge før den ble oppdaget. https://www.google.no/amp/s/www.abcnyheter.no/amp/nyheter/verden/2020/02/23/195651393/100-virussmittede-i-italia-fotballkamper-utsettes-og-karnevalet-i-venezia-er-avlyst 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Familytree Skrevet 13. mars 2020 #3257 Del Skrevet 13. mars 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: En god nyhet da. vi kommer kanskje i historiebøkene! Det er noe å fortelle barnebarna om når de kommer hjem med skoleleksene sine og skal pugge fakta om corona. Da kan vi si "Jeg var der og overlevde!. Må sies, jeg vil heller havne der for corona enn 3. verdenskrig. Og nå skjer det nok. Så det er jo positivt. 🙆♀️ Anbefaler folk å ta vare på en hermetikk boks som dere hamstrer i dag. Også oppbevar den godt, når du er 80 eller når barnebarna dine arver den og de er 40 så havner den boksen med fiskeboller kanskje på et museum til og med! En hermetikk boks fra Corona utbruddet 2020. Men ikke alle må velge fiskeboller da, må ha litt variasjon. En rusten salt sild på boks er alltid en god slager på museumer. Bare et tips. Lurer på om det blir historie eller Samfunnsfag vi havner i. Kanskje begge to? Eeeeller kanskje corona blir fort glemt. Hva tenker du? Anonymkode: d9a5e...d66 Som med SARS og H1N1, håper vi at folk lærer om dette skjer igjen. Denne ideen er håpefull og ironisk på samme tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3258 Del Skrevet 13. mars 2020 Tror dere butikker som ikke er matvarebutikker og senterne kommer til å stenge i løpet av uken? Anonymkode: 37836...191 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3259 Del Skrevet 13. mars 2020 https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/BR1wvv/israelere-skal-ha-utviklet-korona-vaksine Israel har kanskje utviklet en vaksine nå. Anonymkode: cf30b...881 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3260 Del Skrevet 13. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Alt dette står beskrevet i en bok som kom ut på 80-tallet. Anonymkode: 84211...c12 https://www.faktisk.no/faktasjekker/N19/nei-thriller-fra-1981-forutsa-ikke-koronaviruset Anonymkode: 546bc...9db 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg