Anonymburker Skrevet 13. mars 2020 #3201 Del Skrevet 13. mars 2020 Det var dråpen. Premier league utsettes i 3 uker.. For et forbannet hysteri dette viruset fremkaller i folk. Hele verden stenges av, og som følge av det går økonomien til helvete. Sånn som folk reagerer, tror jeg neppe skoler og barnehager starter opp før sommeren. Ei heller alle typer arrangementer. Ikke fordi viruset er så forbanna farlig, men fordi alle blir hysteriske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3202 Del Skrevet 13. mars 2020 Det virker som de ikke kommer til å teste andre enn helsepersonell og de som legges inn på sykehus fremover? Hvordan skal de da ha kontroll??? Kan de ikke frigjøre flere laber til å teste alle??? Er det bare et sleipt triks for å vise til fine tall??? "Se så flinke vi har vært, kunn 100 smittede siste dagene. Vi i regjeringen har fått gjort jobben vår." Anonymkode: 2a2f1...530 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 13. mars 2020 #3203 Del Skrevet 13. mars 2020 2 minutter siden, Expandable86 skrev: Det var dråpen. Premier league utsettes i 3 uker.. For et forbannet hysteri dette viruset fremkaller i folk. Hele verden stenges av, og som følge av det går økonomien til helvete. Sånn som folk reagerer, tror jeg neppe skoler og barnehager starter opp før sommeren. Ei heller alle typer arrangementer. Ikke fordi viruset er så forbanna farlig, men fordi alle blir hysteriske. Du får si det til de som ligger på sykehuset. 22 coronasmittede pasienter er innlagt på sykehus i Helse Sør-Øst, bekrefter administrerende direktør Cathrine Lofthus i helseforetaket. Fem av pasientene får intensivbehandling. Fire av dem er koblet til respirator, sier Lofthus. https://direkte.vg.no/coronaviruset/tag/Coronaviruset 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3204 Del Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det virker som de ikke kommer til å teste andre enn helsepersonell og de som legges inn på sykehus fremover? Hvordan skal de da ha kontroll??? Kan de ikke frigjøre flere laber til å teste alle??? Er det bare et sleipt triks for å vise til fine tall??? "Se så flinke vi har vært, kunn 100 smittede siste dagene. Vi i regjeringen har fått gjort jobben vår." Anonymkode: 2a2f1...530 Ingen har da forventet at hele befolkningen kan testes. Selvsagt er det viktigst at helsepersonell og de som skal legges inn på sykehus testes. Dette handler også om hva helsepersonell skal prioritere tiden sin på i denne situasjonen. Anonymkode: 78144...963 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 13. mars 2020 #3205 Del Skrevet 13. mars 2020 (endret) 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kilde? Anonymkode: 9d609...af5 https://forskning.no/sykdommer/kinesiske-forskere-har-funnet-flere-risikofaktorer-hos-pasienter-som-dor-av-korona-viruset/1652238?fbclid=IwAR2gyZwqSsi37dknI54zx8kcmNiRpj4CHygNZa9zuhqbQO--api7hPoMC-s Av 32 som måtte ha mekanisk pustehjelp, døde 31 av disse. Endret 13. mars 2020 av parmanoia 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3206 Del Skrevet 13. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virker som de ikke kommer til å teste andre enn helsepersonell og de som legges inn på sykehus fremover? Hvordan skal de da ha kontroll??? Kan de ikke frigjøre flere laber til å teste alle??? Er det bare et sleipt triks for å vise til fine tall??? "Se så flinke vi har vært, kunn 100 smittede siste dagene. Vi i regjeringen har fått gjort jobben vår." Anonymkode: 2a2f1...530 Hva er hensikten med å ha kontroll? Om mange er smittet er det sannsynligvis mange som enda ikke har symptomer eller tester positivt som dagen etter kan smitte. Da er det bedre å si at folk må vaske hender og holde avstand. Det er mye mindre resurskrevende og nesten like effektivt. Dersom de slutter å behandle folk for både korona og andre ting, vil de kunne frigjøre folk og sted til å kunne teste (om de har nok utstyr), men det er nok heller ikke lønnsomt. Flere vil dø av mangel på behandling enn om dette viruset stoppes bittelitt raskere. Jeg tror ikke regjeringen tenker på ryktet. Det vil uansett bli tydelig i etterkant om man ble kvitt smitten eller ikke. Anonymkode: 1efba...b8f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3207 Del Skrevet 13. mars 2020 8 minutter siden, parmanoia skrev: https://forskning.no/sykdommer/kinesiske-forskere-har-funnet-flere-risikofaktorer-hos-pasienter-som-dor-av-korona-viruset/1652238?fbclid=IwAR2gyZwqSsi37dknI54zx8kcmNiRpj4CHygNZa9zuhqbQO--api7hPoMC-s Av 32 som måtte ha mekanisk pustehjelp, døde 31 av disse. Takk. Mye skummelt i den artikkelen. Anonymkode: 9d609...af5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 13. mars 2020 #3208 Del Skrevet 13. mars 2020 10 minutter siden, parmanoia skrev: https://forskning.no/sykdommer/kinesiske-forskere-har-funnet-flere-risikofaktorer-hos-pasienter-som-dor-av-korona-viruset/1652238?fbclid=IwAR2gyZwqSsi37dknI54zx8kcmNiRpj4CHygNZa9zuhqbQO--api7hPoMC-s Av 32 som måtte ha mekanisk pustehjelp, døde 31 av disse. Uff, realitetene er helt for jævlig. Myndighetene burde tatt dette seriøst fra dag en og ikke bagatellisert alvorlighetsgraden. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3209 Del Skrevet 13. mars 2020 37 minutter siden, AnonymBruker said: Senest i går kveld diskuterte jeg med en her inne som sa at alle var i respirator og som ble sur da jeg ba om kilde på det. Husker ikke nøyaktig hvilken av de 15000 koronatrådene det var. Anonymkode: 78144...963 Siden det har blitt "gjentatt til det evinnelige" kan du jo bare finne noen av de andre. Anonymkode: 8f304...5c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmatian Skrevet 13. mars 2020 #3210 Del Skrevet 13. mars 2020 Min avdøde bestefar hadde en medfødt hjertefeil. Jeg er redd for at jeg også kan ha det og dermed være svak for viruset. Jeg har hatt muskelkramper eller angina symptomer siden jeg var elleve år. Det her ikke vært så mye de siste to årene, men det kommer noen ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3211 Del Skrevet 13. mars 2020 38 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har også blitt skjelt ut i tidligere for at jeg var så dum at jeg trodde sykdomsgrad "mild" betød "mild", for jeg måtte da vite at "mild" betyr respirator. Anonymkode: 78144...963 Det tør jeg påstå at ingen har sagt. Vi har sagt at mild ikke betyr det som folk flest tenker på som mild, bare at det ikke er så alvorlig at man må legges inn på sykehus. Dette har blitt dokumentert. Anonymkode: 8f304...5c2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3212 Del Skrevet 13. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden det har blitt "gjentatt til det evinnelige" kan du jo bare finne noen av de andre. Anonymkode: 8f304...5c2 Vær så god https://forum.kvinneguiden.no/topic/1353789-første-dødsfall/page/4/#comments Anonymkode: 78144...963 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3213 Del Skrevet 13. mars 2020 16 minutter siden, Dalmatian skrev: Min avdøde bestefar hadde en medfødt hjertefeil. Jeg er redd for at jeg også kan ha det og dermed være svak for viruset. Jeg har hatt muskelkramper eller angina symptomer siden jeg var elleve år. Det her ikke vært så mye de siste to årene, men det kommer noen ganger. Er nok mange som ikke vet om underliggende sykdommer dessverre. Er feks veldig mange som går rundt med udiagnotisert diabetes. Anonymkode: 7a7a8...65b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3214 Del Skrevet 13. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det tør jeg påstå at ingen har sagt. Vi har sagt at mild ikke betyr det som folk flest tenker på som mild, bare at det ikke er så alvorlig at man må legges inn på sykehus. Dette har blitt dokumentert. Anonymkode: 8f304...5c2 Jeg har altså selv vært i minst én slik diskusjon (kanskje ikke med deg, men du kan jo ikke svare for alle her), hvor det ble gjort svært klart at den som måtte tro at "mild" faktisk betød "mild" var helt idiot. Nå kjenner flere av oss flere og flere som selv er syke, og ser selv at "mild" faktisk betyr det myndigheter og WHO opplyser om at det betyr, og trenger heldigvis ikke å stole på selvlærte eksperter på nett lenger. Av et reisefølge på 6 er 2 helt uten symptomer 10 dager senere, mens de 4 andre er på bedringens vei med forkjølelsen sin. Alle har hjemmekontor unntatt den ene som ikke har en jobb hvor det er mulig. Er det alltid slik? Naturligvis ikke. Men like lite som viruset bør underdrives for risikogrupper, bør det heller ikke overdrives for de som ikke er risikogrupper. Da begynner vi å snakke om selvoppfyllende profeti, og det er farlig. Anonymkode: 78144...963 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3215 Del Skrevet 13. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: Vær så god https://forum.kvinneguiden.no/topic/1353789-første-dødsfall/page/4/#comments Anonymkode: 78144...963 Enig i at det var misvisende, men det står ikke alle. I tillegg tar det tid før man blir så dårlig at man må i respirator, og det er mange som får pustehjelp i form av oksygen. For øvrig er det bare ett. Anonymkode: 8f304...5c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3216 Del Skrevet 13. mars 2020 Jeg vet om en person som drar på jobb som vanlig selvom ektefellen er i karantene (etter en reise). Hvordan er loven på det her? De har vært friske i flere dager. Men jeg kjenner det irriterer meg! Anonymkode: 31e5c...35a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 13. mars 2020 #3217 Del Skrevet 13. mars 2020 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Høyre er ikke spesielt involvert i Oslo byråds avgjørelser, men for all del. Anonymkode: 78144...963 Høyre og AP er i stor grad to sider av samme neoliberale kloakk (også FrP så ingen tror jeg støtter Listhaug og andre klimanekterfjols). Endret 13. mars 2020 av jabx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalmie Skrevet 13. mars 2020 #3218 Del Skrevet 13. mars 2020 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet om en person som drar på jobb som vanlig selvom ektefellen er i karantene (etter en reise). Hvordan er loven på det her? De har vært friske i flere dager. Men jeg kjenner det irriterer meg! Anonymkode: 31e5c...35a Det er lov. Så lenge de andre i husstanden er symptomfrie. Endret 13. mars 2020 av Kalmie Skrivefeil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3219 Del Skrevet 13. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet om en person som drar på jobb som vanlig selvom ektefellen er i karantene (etter en reise). Hvordan er loven på det her? De har vært friske i flere dager. Men jeg kjenner det irriterer meg! Anonymkode: 31e5c...35a Tror det er helt lovlig, så lenge de holder avstand og er flinke med renhold og ektefellen i karantene ikke har noen symptomer, eller noe i den dur. Med mindre dette har endret seg de siste dagene. Anonymkode: d2747...26d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3220 Del Skrevet 13. mars 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen har da forventet at hele befolkningen kan testes. Selvsagt er det viktigst at helsepersonell og de som skal legges inn på sykehus testes. Dette handler også om hva helsepersonell skal prioritere tiden sin på i denne situasjonen. Anonymkode: 78144...963 Sier ikke at hele befolkningen skal testes, men de som har luftveisinfeksjoner. I Sør Korea har taktikken fungert godt, nettopp fordi de har kontroll over situasjonen. Kunne man brukt annet personell til å utføre testingen? Jeg er veterinær og har jobber mye innen RT PCR, og kunne gjerne tatt tester av folk dersom myndighetene hadde gitt meg beskjed om det. Mange labtjenester innen veterinærtjenester kunne også blitt benyttet, med unntak av at prøvene ikke hadde blitt akkreditert. Anonymkode: 2a2f1...530 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg