Gjest Kristina S. Skrevet 12. mars 2020 #3121 Del Skrevet 12. mars 2020 39 minutter siden, missmcbeal skrev: Dette har vært en absurd dag. Mye informasjon på en gang og voldsomme tiltak. Det ser ut som myndighetene tar dette på alvor nå og innrømmer at de har feilet. Tiltakene nå er dramatiske og helt nødvendige. Ja, tiltakene er nødvendige, men jeg er ikke helt enig med det andre siterte. Når Erna i dag fikk spm om ikke de var litt sent ute med disse tiltakene, fnøs hun at det er bare en dag senere enn Danmark. Her lyser landet vårt rødt når det kommer til smittede pr. innbyggertall, og så blir det tatt på alvor først i dag. Jeg synes det er skammelig, slik norske myndigheter med FHI osv. har håndtert dette. Tiltakene, informasjonen, tilbakeholdenheten, tvetydigheten etc etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 12. mars 2020 #3122 Del Skrevet 12. mars 2020 (endret) 800 smittede, 1 er død. Det tilsvarer en dødsrate på 0,125 prosent.. Endret 12. mars 2020 av Expandable86 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 12. mars 2020 #3123 Del Skrevet 12. mars 2020 (endret) Sykt!! Hvordan vil tingens tilstand se ut om én måneds tid?? https://www.vg.no/spesial/2020/corona-viruset/ Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
etnavn Skrevet 12. mars 2020 #3124 Del Skrevet 12. mars 2020 (endret) Jeg har til nå ikke sagt så mye om økonomi i denne tråden, fordi fokuset var på å få folk til å innse alvoret. Jeg har hele tiden hatt fokus på folkehelse fremfor økonomi, da jeg har gremmet meg over hvordan kapitalistene har regnet på lønnsomhet fremfor folkehelse frem til nå. Men nå går alvoret opp for folk. I dag forandrer holdningen seg - nå forstår snart alle alvoret i det vi står ovenfor. Derfor vil jeg nå innstendig insistere på at det sporenstreks innføres borgerlønn for alle landets innbyggere for en periode fremover. Som vi ser på debatten på NRK nå blant annet, og kan lese i media, står folk frem og spør hvordan de skal klare seg økonomisk fremover. De er gjerne freelansere, selvstendig næringsdrivende, eller andre som opplever massive avbestillinger nå, og folk står kanskje uten inntekt fremover. Det er en usikker tid fremover som vil knekke mange økonomisk. Innfør midlertidig borgerlønn for alle landets innbyggere nå! - Eller er dette også noe som skal ventes med til det er for sent? Endret 12. mars 2020 av etnavn 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #3125 Del Skrevet 12. mars 2020 De som har astma burde de holde seg hjemme fra jobb? Jobb med mye folk inn og ut og arbeid tett i tett. Anonymkode: 21206...595 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #3126 Del Skrevet 12. mars 2020 1 time siden, Nematocera skrev: Og det er ganske store deler av Norges befolkning. https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/faerre-fodte-og-flere-eldre-gir-sterkere-aldring "De fleste" er heller ikke det samme som "unge folk er trygge". De er bare tryggere. Vi har en eldrebølge, Kina har en verre eldrebølge. Beleilig at det spredte seg et virus som går på eldre i Kina da... just say'in. Anonymkode: ef54f...4e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elidaa Skrevet 12. mars 2020 #3127 Del Skrevet 12. mars 2020 38 minutter siden, Expandable86 skrev: 800 smittede, 1 er død. Det tilsvarer en dødsrate på 0,125 prosent.. Det er bare 15 dager siden første smittede i Norge. Det tar en uke før de som blir mer kritisk syke, får alvorligere symptomer. Vi vet enda ikke hva som kommer til å skje videre. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 12. mars 2020 #3128 Del Skrevet 12. mars 2020 Nedgang på 50 færre smittede enn igår. Bra, håper det er et godt tegn. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 12. mars 2020 #3129 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, Apocalypte skrev: Nedgang på 50 færre smittede enn igår. Bra, håper det er et godt tegn. Nedgang på 50? Det er jo over 800 smittede nå.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #3130 Del Skrevet 12. mars 2020 5 timer siden, Elida88 skrev: Siden dødsraten blant smittede er høyere i Italia enn Kina, er det pga L typen av viruset er den det er mest av der? Eller noen annen grunn? Det er jo allerede over 1000 døde, 15 000 smittede.. I kina er det 3000 døde, 80 000 smittede. Har det ikke blitt konstantert flere ganger at det er samme viruset vi alle i europa har...? Italia rapporterte da de isolerte første utbrydd i italia, det samme som ble spredt, var det samme som i Kina. Anonymkode: b3827...20f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #3131 Del Skrevet 12. mars 2020 5 minutter siden, Gorilla skrev: Nedgang på 50? Det er jo over 800 smittede nå.. 50 færre som er smittet dette døgnet, enn forrige. For å ta et rundt tall, om det dette døgnet ble 200 nye smittede, og forrige døgn 250, så er det 50 færre tilfeller og en nedgang i antall nye smittetilfeller pr døgn. Anonymkode: fa890...dbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 12. mars 2020 #3132 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 50 færre som er smittet dette døgnet, enn forrige. For å ta et rundt tall, om det dette døgnet ble 200 nye smittede, og forrige døgn 250, så er det 50 færre tilfeller og en nedgang i antall nye smittetilfeller pr døgn. Anonymkode: fa890...dbb Ahh nå skjønner jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #3133 Del Skrevet 12. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: De som har astma burde de holde seg hjemme fra jobb? Jobb med mye folk inn og ut og arbeid tett i tett. Anonymkode: 21206...595 Ja. Tenk på deg selv nå. Helsen først Anonymkode: 7a7a8...65b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #3134 Del Skrevet 12. mars 2020 11 minutter siden, Apocalypte skrev: Nedgang på 50 færre smittede enn igår. Bra, håper det er et godt tegn. Det spares jo på test-kitene også, så den innsparingen har nok også innvirkning på hvor mange nye registrerte smittede det er. Anonymkode: 6ce93...b91 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 12. mars 2020 #3135 Del Skrevet 12. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: 50 færre som er smittet dette døgnet, enn forrige. For å ta et rundt tall, om det dette døgnet ble 200 nye smittede, og forrige døgn 250, så er det 50 færre tilfeller og en nedgang i antall nye smittetilfeller pr døgn. Anonymkode: fa890...dbb Ja det er bra forklart, håper nedgangen er et godt tegn og ikke et "stille før stormen" tegn. Jeg hadde trodd at vi var på 1000 smittede nå, siden det var 100 nye smittede på bare en halvtime igår kveld. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #3136 Del Skrevet 12. mars 2020 Det er mange som er redde nå og som ikke kommer til å gå ut mye de neste dagene, så smittetilfellene går ned tenker jeg. Forhåpentligvis. Anonymkode: 36927...bdc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 12. mars 2020 #3137 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er mange som er redde nå og som ikke kommer til å gå ut mye de neste dagene, så smittetilfellene går ned tenker jeg. Forhåpentligvis. Anonymkode: 36927...bdc Dette. Jeg kommer til å leve så mye som mulig i selvvalgt karantene nå selv om jeg ikke har symptomer. Kommer til å være så isolert som overhodet mulig fremover. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #3138 Del Skrevet 12. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det spares jo på test-kitene også, så den innsparingen har nok også innvirkning på hvor mange nye registrerte smittede det er. Anonymkode: 6ce93...b91 Nei, Stoltenberg sa det ble testet flere nå, så nedgangen kommer av at det snart ikke er flere vinterferietilfeller. Anonymkode: 1efba...b8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #3139 Del Skrevet 12. mars 2020 Sitat Det smittevernekspertene ser for seg, er at 2,2 millioner mennesker kan bli smittet av koronaviruset i Norge i løpet av det kommende året.Folkehelseinstituttet regner videre med at én av tre smittede vil bli syke. Det tilsvarer drøyt 733.000 personer. To av tre vil derimot slippe fra smitten mer eller mindre uten symptomer. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0nxrOB/fhi-scenario-22-millioner-kan-bli-smittet Anonymkode: 6ce93...b91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3140 Del Skrevet 13. mars 2020 Noen som vet hvordan det er med offentlige institusjoner slik som barnevernet, om de fremdeles er oppe og går? Spesielt mtp akuttplasseringer. Vet endel dps-er stenger nå, gjelder det også bup-er? Har hørt om et rusbehandlingssted som holder stengt, lurer på om flere følger etter? Sida vi skal "Prioritere hvem vi skal verne om" så lurer jeg veldig på hvilke tiltak som blir satt igang for å beskytte de litt svakere stilte i samfunnet, og ikke bare familier med god økonomi som sitter i isolat (Som jeg selvsagt også bryr meg om, jeg bare går ut ifra at de klarer seg greit.) Husk å tilby dere å handle mat og sette på trappa for de rundt dere som er i karantene, isolat, eller bare i risikogruppe for å utvikle komplikasjoner dersom de blir syke. Heldigvis smitter ikke viruset via telefon, sms, messenger og andre chattetjenester, så isolat betyr ikke fullstendig sosial isolering. Anonymkode: d2747...26d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg