Gå til innhold

Coronaviruset: Er blitt til en verdensomspennende epidemi

Aragorn ll Elessar

Anbefalte innlegg

Tar denne anonym.... Her skal idrettsarrangement gå som normalt og foreldre er pålagt å bake/lage mat som skal selges. Hva skal man gjøre? Har ikke lyst å være "den mammaen/pappaen", men begynner å bli rimelig drittlei av at det fortsatt er så mange som ikke tar setter alvorlig. Begynner å tvile på folks vurderingsevne og gleder meg til skoler/barnehage blir stengt slik vi kan i det minste styre vår skjebne litt.

Anonymkode: 7ffc5...6e4

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Carola96 skrev:

Kravene som nødvendigvis må oppfylles er at dispenserne er sensoraktiverte for å forhindre at stasjonene ironisk nok sprer smitte, men dette er vel innført som standard på alle antibacdispensere såvidt det er meg bekjent. Kanskje det hadde vært en ide om staten i disse tider kunne substituert innkjøp av et slikt viktig smitteforebyggende tiltak for enkelte bedrifter av hensyn til allmennpreventive tiltak? 

Ja helg enig, det hadde vært noe. De fleste har ikke råd i å bruke i 2500 kr per dispenser. Løsningen vi så på ja var sensoraktivert. Vi har en på bygget, men bare i en etasje. Vi skulle så gjerne hatt i vår etasje også, men som sagt, kostnaden blir for dyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Elida88 skrev:

15dager siden første tilfelle i Norge..

Å vi er allerede oppe i 600, vi har overgått JAPAN 🤦‍♀️

Japan har disiplin, er vant med munnbind, mange folk og ta hensyn ved smitte. Nordmenn hoster rett på den som står nærmest uten å se problemet med det. Og så må vi jo få gjøre som vil vil, hvis vi synes en regel er teit. Pluss ulne myndigheter da. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoler i Danmsrk skal nå stenges i 2 uker

Anonymkode: 94d5a...82b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar denne anonym.... Her skal idrettsarrangement gå som normalt og foreldre er pålagt å bake/lage mat som skal selges. Hva skal man gjøre? Har ikke lyst å være "den mammaen/pappaen", men begynner å bli rimelig drittlei av at det fortsatt er så mange som ikke tar setter alvorlig. Begynner å tvile på folks vurderingsevne og gleder meg til skoler/barnehage blir stengt slik vi kan i det minste styre vår skjebne litt.

Jeg digger deg og heier på deg om du tør å være den «kjipe» forelder som setter ned foten her. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Gorilla skrev:

Jeg var også bare småurolig i starten. Nå er jeg så redd at jeg gråter. Livredd for at noen rundt meg skal bli smittet og dø.😓

Helsesystem i Norge er bra og folk har en kollektiv kultur, jeg forstår frykt, men du blir mobilisert av nyhetene. Hold deg sunn og råd vennene dine om å finne ut om forebygging av coronavirus også. Alt blir bra hvis vi alle samarbeider.

Stor klem😊

Anonymkode: c58f0...f51

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer sterkt å holde eldste hjemme fra skolen og minste frå barnehage selv om det er bare ett tilfelle i kommunen og holde oss i frivillig hjemmekarantene. Jeg er hjemme med baby i permisjon uansett... mannen har diabetes type 1 og er derfor i risikogruppen. Er det i det hele tatt "lov" å holde barn inne? Noen andre som har gjort noe lignende?

Anonymkode: 78693...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det til sammen 7 innlagt på OUS og et innlagt tilfelle på Levanger sykehus.

Kilde: https://www.nrk.no/nyheter/det-nye-koronaviruset-1.14855584

Har mistet litt oversikten over hvor mange som faktisk er innlagt på sykehus til sammen. Er det ingen plass dette står?

I tillegg er det jo et tilfelle på Haukeland, og et sykehus i Bærum som hadde 2 tilfeller?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal fullstendig overse og ikke tenke på hva andre tenker og sier og gjøre det som er best for din familie.

Dessverre er det endel som, utrolig nok enda, ikke ser alvorligheten i det som skjer.

Du trenger ikke svare til noen rett og slett.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir bare forbannet av å lese slikt. Fortsetter galskapen kommer det til å eksplodere på nivå med Italia. Myndighetene må legge ned forbud mot alt av idrettsarrangement og generelt arrangement på mer enn 50 mennesker.

Du skal bare gjøre det du mener er riktig, og det er selvsagt å avstå fra denne galskapen. Vis ansvar.

Anonymkode: 89b0b...d80

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vurderer sterkt å holde eldste hjemme fra skolen og minste frå barnehage selv om det er bare ett tilfelle i kommunen og holde oss i frivillig hjemmekarantene. Jeg er hjemme med baby i permisjon uansett... mannen har diabetes type 1 og er derfor i risikogruppen. Er det i det hele tatt "lov" å holde barn inne? Noen andre som har gjort noe lignende?

Ja jeg holder eldste barnet mitt hjemme.

Fikk legeerklæring men vi har også fått mail fra skolen om at man skal holde barna hjemme ved minste tegn til sykdom, så jeg holder barnet med god samvittighet hjemme.

Anonymkode: 48271...a20

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest supernova_87

WHO har erklær pandemi. Myndighetene går endelig inn og gir påbud ikke bare anbefalinger. Likevel er det så mange som ikke tar dette på alvor. Hva gjør man når de man bor med nekter å ta forholdsregler fordi de er ikke redd for å bli smittet, "det skjer jo før eller siden uansett". Hjelper ikke at jeg gjør tiltak når de jeg bor med ikke gjør noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over 620 bekreftet smittede i Norge nå. Passerer vi 1000 allerede før kl. 12 i morgen formiddag? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

SELVFØLGELIG gjør du det hvis du kan! Vi har holdt barna hjemme fra skole og barnehage hele uken og i dag ble alle skolene og barnehagene stengt her. Vi har 1 tilfelle.

Det er bare tidsspørsmål før det skjer i resten av landet. Håper alle forbereder seg på hva de skal gjøre i forhold til jobb hvis man ikke kan ha hjemmekontor.

Anonymkode: 380c0...09f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Rainstorm skrev:

WHO har erklær pandemi. Myndighetene går endelig inn og gir påbud ikke bare anbefalinger. Likevel er det så mange som ikke tar dette på alvor. Hva gjør man når de man bor med nekter å ta forholdsregler fordi de er ikke redd for å bli smittet, "det skjer jo før eller siden uansett". Hjelper ikke at jeg gjør tiltak når de jeg bor med ikke gjør noe. 

En av de jeg bor med nekter å vaske hendene sine skikkelig, fordi hun har hørt fra en venninne som liksom er flink på slikt at det er nok med 5 sek, og unødvendig å vaske dem i typ 40 sekund. Jeg er så fortvilet! Hva kan jeg gjøre for at de jeg bor med skal ta det på alvor? 

Anonymkode: 85cb9...c8c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et familiemedlem som uansett Corona eller ikke, ligger nær døden. Er på sykehus nå. Synes nesten det er skumlere å være på syk på sykehus enn å få ligge hjemme, langt større smittefare...

Ble gjort obs på at det forresten kan være veldig smart å unngå heiser, da smitte kan henge igjen i lufta en stund etter at en person har gått ut av heisen. Kan være noe å tenke på for dem som kjører mye heis.

Anonymkode: bd00a...d73

Så trist å høre. Sender deg gode tanker i denne tiden ❤️

Takk for tips! Det var fint å vite. 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er livredd nå, og skikkelig fortvila fordi jeg kan ikke vaske og sprite hendene mine noe særlig. Jeg har kronisk eksem på begge hender og de tåler ikke mer hyppig håndvask nå. Begge hendene er blitt til store væskende, smertefulle sår. Hva faen gjør jeg nå? Jeg kan ikke holde meg hjemme, så må jeg bare gå rundt med bandasjer og prøve å ikke håndhilse på folk? Jeg er i risikosonen også..

Anonymkode: 9a9cb...031

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...