AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2741 Del Skrevet 11. mars 2020 58 minutter siden, Carola96 skrev: Anbefaler alle å gå til innkjøp av en liter desinfeksjonsprit beregnet til hånddesinfeksjon på apoteket før lagrene går tomme. Husk at det ifølge norsk lov ikke er lov å oppbevare mer enn 1 liter teknisk sprit per husstand. Dessuten vil hamstring føre til at de som sårt behøver hånddesinfeksjon muligens ikke vil få tak i dette. Så tenk altruistisk, og ikke egoistisk. Det er nok til alle såfremt alle holder seg innenfor "kvoten". Og hvor får man tak i det? Utsolgt overalt. Anonymkode: d8b94...f15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blasfeminist Skrevet 11. mars 2020 #2742 Del Skrevet 11. mars 2020 (endret) 3 hours ago, AnonymBruker said: Og hvor får man tak i det? Utsolgt overalt. Kan ikke svare deg på det. Jeg har ikke noe håndsprit selv, men husk at vanlig håndsåpe fungerer bedre for fjerning av virus. https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/OpAW4V/vanlig-haandsaape-fungerer-faktisk-mye-bedre-mot-koronavirus-enn-antibac-lund-wilson-og-bjoernestad Endret 11. mars 2020 av blasfeminist 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2743 Del Skrevet 11. mars 2020 Var vi ikke 370 eller noe i går kveld i 2230 tiden? og nå er det 400? Hva skjedde? *ler* Det øker jo sykt fort nå? Anonymkode: 154a5...5a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carola96 Skrevet 11. mars 2020 #2744 Del Skrevet 11. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Og hvor får man tak i det? Utsolgt overalt. Anonymkode: d8b94...f15 Såvidt det var meg bekjent fantes det fortsatt apotek som hadde antibac igjen på lager i går kveld, men jeg finner nå ingen norske nettbutikker som har noen form for desinfeksjonssprit igjen på sine lagre. Må legge til at vanlig håndvask med såpe og vann er å foretrekke fremfor desinfeksjon av hender med sprit av mange årsaker, men håndvask er ikke alltid praktisk mulig å gjennomføre, f.eks. ved arrangementer utendørs der ikke toalett er tilgjengelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2745 Del Skrevet 11. mars 2020 Helsepersonell er virkelig litt av en akilleshæl. Hvorfor er stadig ikke fastleger, legevakter og sykehus forberedt på at det VIL komme korona-syke inn til akuttmottak, legevakt og fastlegekontorer, til tross for oppslag, fordi pasienten selv ikke vet hva som feiler dem? Det er jo det ene oppslaget etter det andre med fastleger som er blitt eksponert nå. Hvorfor kan ikke fastleger og annet helsepersonell bare beskytte seg før de går i nærkontakt med ALLE pasienter med luftveissymptomer eller feber? Det går vel an å holde avstand og dra på noen hansker og ett munnbind før man kikker noen i halsen og det burde jo være selvforklarende for leger? Anonymkode: 07009...c51 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nematocera Skrevet 11. mars 2020 #2746 Del Skrevet 11. mars 2020 Innlegget over skulle ikke vært anonymt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rullerusk Skrevet 11. mars 2020 #2747 Del Skrevet 11. mars 2020 30 minutter siden, AnonymBruker said: Var vi ikke 370 eller noe i går kveld i 2230 tiden? og nå er det 400? Hva skjedde? *ler* Det øker jo sykt fort nå? Anonymkode: 154a5...5a4 For Raskt til at man med så stor grad av sikkerhet kan si at dette er dråpesmitte tenker jeg....... *ler ikke* 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2748 Del Skrevet 11. mars 2020 Jeg tenker at myndighetenes tilbakehold av tiltak skyldes at de ønsker at vi skal bli smittet, slik at vi blir ferdige med det. Det nytter ikke å lukke landet for å unngå smitte, da vil man bare utsette problemet. Mye bedre å få smittet noen, men ikke for mange, for å prøve å spre det utover. Det er såpass lenge til det vil komme en vaksine. Hadde jeg vært sjef, ville jeg muligens prøvd å skjerme alle i risikosonen, og latt viruset herje fritt ellers. Bruke masse ekstra ressurser på sykehjem, og putte alle som ikke tåler viruset i karantene. Men de har sikkert sine grunner for at dette ikke ville fungert. Uansett fremgangsmåte er jeg helt enig i at det har vært alt for dårlig kommunikasjon! Og jeg er overrasket over at beredskapen vår er så dårlig! Men tenker at når dette blåser over kommer det bedre systemer på plass, så vi er bedre rustet til neste pandemi. I det minste har folk sikkert benyttet anledningen til å fylle opp sitt egenberedskapslager, som vi ble anbefalt for et år siden. Jeg har hvertfall fått nøye gjennom mitt nå, og fått på plass flere ting. Anonymkode: 8fc3f...002 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2749 Del Skrevet 11. mars 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at myndighetenes tilbakehold av tiltak skyldes at de ønsker at vi skal bli smittet, slik at vi blir ferdige med det. Det nytter ikke å lukke landet for å unngå smitte, da vil man bare utsette problemet. Mye bedre å få smittet noen, men ikke for mange, for å prøve å spre det utover. Det er såpass lenge til det vil komme en vaksine. Hadde jeg vært sjef, ville jeg muligens prøvd å skjerme alle i risikosonen, og latt viruset herje fritt ellers. Bruke masse ekstra ressurser på sykehjem, og putte alle som ikke tåler viruset i karantene. Men de har sikkert sine grunner for at dette ikke ville fungert. Uansett fremgangsmåte er jeg helt enig i at det har vært alt for dårlig kommunikasjon! Og jeg er overrasket over at beredskapen vår er så dårlig! Men tenker at når dette blåser over kommer det bedre systemer på plass, så vi er bedre rustet til neste pandemi. I det minste har folk sikkert benyttet anledningen til å fylle opp sitt egenberedskapslager, som vi ble anbefalt for et år siden. Jeg har hvertfall fått nøye gjennom mitt nå, og fått på plass flere ting. Anonymkode: 8fc3f...002 Bra du ikke er sjef da, fordi det ville vært indirekte massedrap. På den måten ville helsevesenet brutt sammen etter kort tid, dødeligheten ville blitt vesentlig høyere og folk hadde dødd som fluer som de gjorde i Wuhan. Anonymkode: 07009...c51 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2750 Del Skrevet 11. mars 2020 Jeg ler mest sjokkert, og skjønner ikke helt at de ikke kan ta noen skikkelige grep nå. Det eskalerer noe helt vannvittig. Gjetter vi bikker 500 i dag, nesten så jeg er redd vi bikker 600. Og da er vi over 1000 til helgen.. Anonymkode: 154a5...5a4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nematocera Skrevet 11. mars 2020 #2751 Del Skrevet 11. mars 2020 (endret) Mitt innlegg igjen som AB før her. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg bli anonym, denne tråden hadde ikke den muligheten engang for noen dager siden. Endret 11. mars 2020 av Nematocera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bix Skrevet 11. mars 2020 #2752 Del Skrevet 11. mars 2020 (endret) I en situasjon hvor det er utsolgt for hånddesinfeksjon over alt og behovet er stort, lurer jeg egentlig på hvorfor butikkjeder eller mindre butikker ikke begynner sin egen produksjon av dette; det er da ikke så mye som må til ...? For med tanke på at dagens situasjon ikke er uventet etter utbruddet i KIna, synes jeg det ville være rart at ikke en eller annen har forutsett behovet for egenprodusert Antibac, i og med at det er snakk om et produkt som gir solid overskudd i forhold til produksjonskostnadene, og man hadde det samme behovet under svineinfluensaen. Endret 11. mars 2020 av Bix 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camlon Skrevet 11. mars 2020 #2753 Del Skrevet 11. mars 2020 24 minutter siden, AnonymBruker said: 60% er 60% uansett hva du blander med. Innholdet av sprit er konstant. Anonymkode: 546bc...9db Her er det noen som ikke har peiling. Aloe Vera vil blande seg med alkoholen og redusere alkoholnivået under 60%. Her er en kilde https://www.cnet.com/how-to/why-you-shouldnt-make-your-own-hand-sanitizer/ For de som faktisk vil lage sin egen, bruk 99% isopropylalkohol og bland det ut med Aloe Vera. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2754 Del Skrevet 11. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Var vi ikke 370 eller noe i går kveld i 2230 tiden? og nå er det 400? Hva skjedde? *ler* Det øker jo sykt fort nå? Anonymkode: 154a5...5a4 Det som skjer er at de som har viruset smitter andre før de settes i isolat hjemme. De skulle lage en analyse av hvordan det _kan_ bli, der regna de med at hver syke smitter 1.3 personer, noe de selv sa var mindre enn vanlig, men de hadde jo så god kontroll 🙄 Jeg tror myndighetene tvinner tommeltotter fordi de er redd økonomiske konsekvenser. Men det kommer det til å bli, så det burde være bedre å sette igang upopulære tiltak nå slik at viruset faktisk kan begrenses. Anonymkode: 6856c...8e5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprettballen Skrevet 11. mars 2020 #2755 Del Skrevet 11. mars 2020 (endret) 7 timer siden, RoNo skrev: Om dere synes jeg er teit nå, så gir jeg blaffen. Her er mitt første innlegg i tråden, en liten oppdatering og dagen i dag. Det har gått fort fra å være helt bekymringsløs til hvor jeg er nå... Viktig refleksjon for meg selv i det minste. Jeg synes ikke du er teit. Du reflekterer over utviklingen, og det synes jeg er bra. Du husker kanskje at jeg er en av dem du har diskutert med i denne, og andre tråder? Vi har blant annet diskutert behovet for beredskapslager. Jeg har samme tankene som deg. Jeg har hele tiden sagt at jeg ikke bekymrer meg for viruset i seg selv, men at jeg er bekymret for konsekvensene av viruset. Slik er det fremdeles. Jeg har også vært åpen om min bekymring for å smitte andre som er mer sårbare enn jeg selv er, og de tiltakene vi har iverksatt for å redusere den faren i størst mulig grad. Jeg har altså ikke endret syn om alvorligheten av viruset, men det begynner å gå opp for meg virkelig hvor problematisk det vil være å beskytte dem, uansett hvor mange tiltak som gjøres fra vår side. Jeg innser at jeg har vært naiv, og jeg har trodd at de tiltakene vi har iverksatt har hatt større betydning enn de egentlig har. Jeg har ikke katastrofetanker, det er bare naiviteten som har blitt erstattet av realisme, og der er egentlig bra. Jeg kan ikke "slåss" i blinde, jeg må vite hva jeg har å forholde meg til for å gjøre det som gjøres må. Endret 11. mars 2020 av Sprettballen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2756 Del Skrevet 11. mars 2020 Jeg skjønner ikke hvorfor dere i denne tråden er overrasket/sjokkert/forbannet/sett-inn-ønsket-reaksjon over rask økning av smittede i Norge. Det er som om dere oppriktig tror at virusepidemier med enorm smittehastighet er noe som er synlig, slik at man kan fange viruset og sette det i fengsel lett som bare det. Faktum er at smittede kineserne kunne reise fritt rundt i verden i mange uker før de ble brutalt stengt inne i hjemmene sine. Smitte ellers i verden har ikke blitt påvist før det har vært grunn til mistanke om det – dvs. i noen land først da eldre mennesker begynte å falle om som fluer (Italia, USA), og i de fleste andre da man begynte å teste dem som hadde symptomer etter å ha vært i land med påvist spredning (en liste som har økt i takt med vår egen testing). Viruset er selvsagt i fullt omløp i hele verden, og dette ble umulig å unngå det sekundet den første smittede kineseren satte seg på et fly til Utlandet. Mye tyder på at dette kan ha vært i november, senest. Det har vært ærlige forsøk, ja, også i Norge, på å spore smittekilde og forsøke å bremse smitten, men siden dette helt fra begynnelsen av har vært dømt til å ikke hjelpe en dritt (nei, å stenge ned hele landet og/eller brutalt stenge mennesker inne i hjemmene sine i januar ville heller ikke ha hjulpet da det selv da ville ha vært for sent). Det er lett å sitte på et kvinneforum og være bedrevitende enn alt og alle, men det har hele tiden vært for sent. Alle blir ikke testet. Dette er praktisk umulig, selv om det klart ville vært ønskelig for å få en oversikt. I tillegg er det mange som ikke merker at de er syke, og som det ikke er mistanke om smitte hos, og som det derfor ikke grunn til å teste. Disse går fritt rundt. Dere kjefter og smeller på myndigheter og gud og hvermann for at Norges grenser ikke ble stengt og mennesker ikke ble sveiset inne i boligene sine med én gang, men "med én gang" var allerede for sent. Det er each to his own nå. Man kan ikke gjøre annet enn å forsøke å unngå å selv bli smittet. Kanskje er man allerede smittet – hvem vet. Om noen år blir det nok klart at mange, mange flere var smittet enn man var klar over, og at dødeligheten dermed i seg selv ikke var så stor. Det vanskelige med dette viruset er at det smitter raskere enn du kan tenke "norske myndigheter er så jævla inkompetente ass, jeg hadde gjort det mye bedre selv". Derfor blir det mye på én gang. Derfor er det en utrolig krevende situasjon. Og det har derfor alltid vært for sent. Anonymkode: 78144...963 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _Crocs_ Skrevet 11. mars 2020 #2757 Del Skrevet 11. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor dere i denne tråden er overrasket/sjokkert/forbannet/sett-inn-ønsket-reaksjon over rask økning av smittede i Norge. Det er som om dere oppriktig tror at virusepidemier med enorm smittehastighet er noe som er synlig, slik at man kan fange viruset og sette det i fengsel lett som bare det. Faktum er at smittede kineserne kunne reise fritt rundt i verden i mange uker før de ble brutalt stengt inne i hjemmene sine. Smitte ellers i verden har ikke blitt påvist før det har vært grunn til mistanke om det – dvs. i noen land først da eldre mennesker begynte å falle om som fluer (Italia, USA), og i de fleste andre da man begynte å teste dem som hadde symptomer etter å ha vært i land med påvist spredning (en liste som har økt i takt med vår egen testing). Viruset er selvsagt i fullt omløp i hele verden, og dette ble umulig å unngå det sekundet den første smittede kineseren satte seg på et fly til Utlandet. Mye tyder på at dette kan ha vært i november, senest. Det har vært ærlige forsøk, ja, også i Norge, på å spore smittekilde og forsøke å bremse smitten, men siden dette helt fra begynnelsen av har vært dømt til å ikke hjelpe en dritt (nei, å stenge ned hele landet og/eller brutalt stenge mennesker inne i hjemmene sine i januar ville heller ikke ha hjulpet da det selv da ville ha vært for sent). Det er lett å sitte på et kvinneforum og være bedrevitende enn alt og alle, men det har hele tiden vært for sent. Alle blir ikke testet. Dette er praktisk umulig, selv om det klart ville vært ønskelig for å få en oversikt. I tillegg er det mange som ikke merker at de er syke, og som det ikke er mistanke om smitte hos, og som det derfor ikke grunn til å teste. Disse går fritt rundt. Dere kjefter og smeller på myndigheter og gud og hvermann for at Norges grenser ikke ble stengt og mennesker ikke ble sveiset inne i boligene sine med én gang, men "med én gang" var allerede for sent. Det er each to his own nå. Man kan ikke gjøre annet enn å forsøke å unngå å selv bli smittet. Kanskje er man allerede smittet – hvem vet. Om noen år blir det nok klart at mange, mange flere var smittet enn man var klar over, og at dødeligheten dermed i seg selv ikke var så stor. Det vanskelige med dette viruset er at det smitter raskere enn du kan tenke "norske myndigheter er så jævla inkompetente ass, jeg hadde gjort det mye bedre selv". Derfor blir det mye på én gang. Derfor er det en utrolig krevende situasjon. Og det har derfor alltid vært for sent. Anonymkode: 78144...963 Nei. Vi kjefter fordi folk fra utsatte områder har fått komt her og ikke blitt kontrollert på noen som helst måte. De har failet totalt i å stoppe smitte fra utlandet, noe vi nok kunne klart å begrense med kontroll av de som kom hjem fra utsatte områder og pålegge dem (og dere husstandsmedlemmer!!) karantene. Istedenfor ser vi leger som er smittet som går på jobb for de ikke får teste seg, at fly fra Italia har landet uten noen form for oppfølging, og nå ser vi pasienter som blir innlagt plutselig teste positivt. Det hadde vært så mye bedre å være føre var og plukket opp de som kom utenlands, istedenfor nå å få ukontrollert smitte i befolkningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 11. mars 2020 #2758 Del Skrevet 11. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor dere i denne tråden er overrasket/sjokkert/forbannet/sett-inn-ønsket-reaksjon over rask økning av smittede i Norge. Det er som om dere oppriktig tror at virusepidemier med enorm smittehastighet er noe som er synlig, slik at man kan fange viruset og sette det i fengsel lett som bare det. Faktum er at smittede kineserne kunne reise fritt rundt i verden i mange uker før de ble brutalt stengt inne i hjemmene sine. Smitte ellers i verden har ikke blitt påvist før det har vært grunn til mistanke om det – dvs. i noen land først da eldre mennesker begynte å falle om som fluer (Italia, USA), og i de fleste andre da man begynte å teste dem som hadde symptomer etter å ha vært i land med påvist spredning (en liste som har økt i takt med vår egen testing). Viruset er selvsagt i fullt omløp i hele verden, og dette ble umulig å unngå det sekundet den første smittede kineseren satte seg på et fly til Utlandet. Mye tyder på at dette kan ha vært i november, senest. Det har vært ærlige forsøk, ja, også i Norge, på å spore smittekilde og forsøke å bremse smitten, men siden dette helt fra begynnelsen av har vært dømt til å ikke hjelpe en dritt (nei, å stenge ned hele landet og/eller brutalt stenge mennesker inne i hjemmene sine i januar ville heller ikke ha hjulpet da det selv da ville ha vært for sent). Det er lett å sitte på et kvinneforum og være bedrevitende enn alt og alle, men det har hele tiden vært for sent. Alle blir ikke testet. Dette er praktisk umulig, selv om det klart ville vært ønskelig for å få en oversikt. I tillegg er det mange som ikke merker at de er syke, og som det ikke er mistanke om smitte hos, og som det derfor ikke grunn til å teste. Disse går fritt rundt. Dere kjefter og smeller på myndigheter og gud og hvermann for at Norges grenser ikke ble stengt og mennesker ikke ble sveiset inne i boligene sine med én gang, men "med én gang" var allerede for sent. Det er each to his own nå. Man kan ikke gjøre annet enn å forsøke å unngå å selv bli smittet. Kanskje er man allerede smittet – hvem vet. Om noen år blir det nok klart at mange, mange flere var smittet enn man var klar over, og at dødeligheten dermed i seg selv ikke var så stor. Det vanskelige med dette viruset er at det smitter raskere enn du kan tenke "norske myndigheter er så jævla inkompetente ass, jeg hadde gjort det mye bedre selv". Derfor blir det mye på én gang. Derfor er det en utrolig krevende situasjon. Og det har derfor alltid vært for sent. Anonymkode: 78144...963 1) Nei, men jeg tror de kan begrenses, som andre land har klart. Jeg tror ikke at å fly fulle fly fra katastrofeområder uten karantene er særlig smart om man vil forsøke å ha kontroll. 2) Det var ikke kinesere, det var nordmenn som absolutt skulle feriere i smitteområdene, og FHI (eller andre) burde selvfølgelig stoppet det. I det aller minste en karantene når man kommer hjem som ikke er ferie der man kan dra på treningssenter. 3) Nå ble vi skånet ganske lenge her, og det kunne var tlenger. Noen land har vært veldig restriktive, og ikke minst har de hatt en plan for hva som skal skje når syke eller folk fra smitteområder kommer. Her har vi mye å lære av u-land i Afrika, som Nigeria. 4) Dette ble tøys. Selvfølgelig hadde det hjulpet med tiltak, ellers hadde ikke Norge vært på 4. plass i verden nå når man ser på smittede per innbygger. Vi har gjort en unikt dårlig jobb, og det må Erna stå for. 5) Derfor begrenser man reise og har karantene for de som har vært i smitteområder. 6) Jeg er uenig, det er ikke "each to his own", vi sitter i dette sammen. Mye avhenger av oss, men mye avhenger av folk rundt også. Jo flere av dem som løper rundt og smitter hverandre, jo mer smitte må vi forholde oss til. Vi er i et samfunn, og alle må gjøre sitt for å unngå katastrofe. Erna? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2759 Del Skrevet 11. mars 2020 Akkurat nå, _Crocs_ skrev: Nei. Vi kjefter fordi folk fra utsatte områder har fått komt her og ikke blitt kontrollert på noen som helst måte. De har failet totalt i å stoppe smitte fra utlandet, noe vi nok kunne klart å begrense med kontroll av de som kom hjem fra utsatte områder og pålegge dem (og dere husstandsmedlemmer!!) karantene. Istedenfor ser vi leger som er smittet som går på jobb for de ikke får teste seg, at fly fra Italia har landet uten noen form for oppfølging, og nå ser vi pasienter som blir innlagt plutselig teste positivt. Det hadde vært så mye bedre å være føre var og plukket opp de som kom utenlands, istedenfor nå å få ukontrollert smitte i befolkningen. Poenget er altså at smitten var løs allerede i november (senest). Ingen kunne vite at utlendinger burde holdes utenfor Norge da. Selv ikke fremsynte KGere visste det. Anonymkode: 78144...963 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille pille Skrevet 11. mars 2020 #2760 Del Skrevet 11. mars 2020 2 minutter siden, _Crocs_ skrev: Nei. Vi kjefter fordi folk fra utsatte områder har fått komt her og ikke blitt kontrollert på noen som helst måte. De har failet totalt i å stoppe smitte fra utlandet, noe vi nok kunne klart å begrense med kontroll av de som kom hjem fra utsatte områder og pålegge dem (og dere husstandsmedlemmer!!) karantene. Istedenfor ser vi leger som er smittet som går på jobb for de ikke får teste seg, at fly fra Italia har landet uten noen form for oppfølging, og nå ser vi pasienter som blir innlagt plutselig teste positivt. Det hadde vært så mye bedre å være føre var og plukket opp de som kom utenlands, istedenfor nå å få ukontrollert smitte i befolkningen. Helt enig. Med enkle og billige tiltak kunne vi stoppet importsmitten. Vi så alle hvordan det eskalerte i Italia - fra en person på fredag til hundrevis over helga. Da ringte i alle fall alarmklokken hos meg. Man burde satt alle fra Italia i obligatorisk hjemmekarantene allerede den uken det eksploderte der nede. Det burde være klare oppfordringer om å ikke dra dit allerede da. Alle i husholdningen burde vært satt i karantene. Man hadde en mulighet til å få og ta kontroll, men den lot man gå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg