Gjest supernova_87 Skrevet 9. mars 2020 #2541 Del Skrevet 9. mars 2020 https://www.nrk.no/norge/forbereder-helse-norge-pa-22.000-mulige-korona-innleggelser-1.14935983 "FHI mener at de per i dag har kontroll på alle eller nesten alle smittekildene." Dette høres ut som bare tull. Hvorfor skulle da noen bli innlagt på sykehus som plutselig viser seg å ha viruset. Hvorfor skulle folk som kommer fra land man renger som OK være smittet på nyfødtinsiven. Hvor mange andre tilfeller som dette kan det ikke finnes? Sjøsprøyt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zakaria Skrevet 9. mars 2020 #2542 Del Skrevet 9. mars 2020 Akkurat nå, SVK skrev: Jeg har selv sett at man ofte må være ressurssterkt for å få sine rettigheter. De som har familie som kjenner til rettighetene og som er villige til å pushe helsepersonellet kommer foran i køen og de som ikke kjenner sine rettigheter og er for syk til å mase havner bak. Man trenger ikke ha med selv selvangivelsen til legevakten for at legene skap prioritere de ressurssterke over de ressurssvake. Så skal jeg selvsagt ikke svartmalte situasjonen helt. Det er ikke slik man nødvendigvis er fortapt om man er ressurssvak og det er ikke slik at man alltid kommer først i køen om man er ressurssvak. Men er ressurser spiller en rolle for om man får behandling eller ikke er jeg ikke i tvil om. Jeg er helt enig i det første du skriver, det er et godt poeng. Det jeg kommenterte på var rik versus fattig. Ressurssterk er ikke det samme som rik, og det å være fattig betyr ikke at man ikke kjenner til rettighetene sine eller klarer å kjempe for seg selv. Men helt klart, jeg er enig med deg i at folk som «krever sin plass» i noen tilfeller kan komme foran i køen i helsevesenet. Og det er ikke rettferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
XaoS Skrevet 9. mars 2020 #2543 Del Skrevet 9. mars 2020 Jeg har selv kritisert myndigheter og FHI her inne for å være for tafatte og treige i responsen. Men mtp utviklingen den siste uken, så er det egentlig ikke rart at de henger litt etter. Demokratiske prosesser innebærer byråkrati. Man avventer tiltak, for alt skal være gjennomtenkt og diskutert. Og dette viruset sprer seg raskere enn disse prosessene. Dermed blir det lagt opp til en stor grad av egenansvar. Og det kan vi i Norge. Vi gjør en egeninnsats for fellesskapet. Vi vil ikke ha det sånn som det vi har sett fra Kina. Ja, de har vært "effektive", men de har gjennomført smittekontroll med vold, brudd av menneskerettigheter og andre diktatoriske grep. Vi vil ikke ha det sånn som i USA hvor presidenten kjører business as usual fordi han "don't want the numbers going up". Dette viruset bryr seg ikke om landegrenser, men jeg tror at vi skal være glad for at vi faktisk bor i et land hvor vi har et demokratisk styresett, et helsevesen som fungerer og ikke ruinerer, en god kultur for å gjøre en egeninnsats når det står på. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
etnavn Skrevet 9. mars 2020 #2544 Del Skrevet 9. mars 2020 14 minutter siden, Zakaria skrev: Det jeg kommenterte på var rik versus fattig. Tilliten min til regjeringen og FHI er på bunn, jeg er sjokkert og skremt over hvordan de har håndtert situasjonen, men jeg er sikker på at de ikke kommer til å prioritere pasienter etter inntekt. Eksempelet ditt er interessant, og minner om et klassisk etisk dilemma. Jeg tror som sagt det vil prioriteres ut i fra fastsatte retningslinjer, altså etter mest mulig objektive kriterier. Ja, det er vel ikke mange som har noe tillit igjen snart nå, og bedre blir det nok ikke framover heller. Allmennheten vil nok ikke få se listen med kriterier uansett, men det vil nok bli flere sjokk for helsearbeiderne framover også. En lege fra Italia rapporterte om forferdelige tilstander, lenke ligger litt lenger bak i tråden. Uansett blir det en forferdelig jobb for helsevesenet, jeg misunner dem virkelig ikke det de snart står midt oppi. Og all ære til alle sykehusansatte som står i en potensielt smittefarlig situasjon og må ha nærkontakt med denne styggedommen, for å hjelpe folk som deg og meg. Stakkars folk i helsevesenet, som må prøve å rydde opp i det som regjeringen enkelt kunne ha håndtert på en annen måte. Og stakkars de som blir smittet og får lungesvikt og kanskje dør, og stakkars alle dem som overlever med varig nedsatt lungefunksjon. Stakkars dem og stakkars oss. I morgen får vi høre Erna si "stakkars pengene". 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 9. mars 2020 #2545 Del Skrevet 9. mars 2020 22 minutter siden, XaoS skrev: Jeg har selv kritisert myndigheter og FHI her inne for å være for tafatte og treige i responsen. Men mtp utviklingen den siste uken, så er det egentlig ikke rart at de henger litt etter. Demokratiske prosesser innebærer byråkrati. Man avventer tiltak, for alt skal være gjennomtenkt og diskutert. Og dette viruset sprer seg raskere enn disse prosessene. Dermed blir det lagt opp til en stor grad av egenansvar. Og det kan vi i Norge. Vi gjør en egeninnsats for fellesskapet. Vi vil ikke ha det sånn som det vi har sett fra Kina. Ja, de har vært "effektive", men de har gjennomført smittekontroll med vold, brudd av menneskerettigheter og andre diktatoriske grep. Vi vil ikke ha det sånn som i USA hvor presidenten kjører business as usual fordi han "don't want the numbers going up". Dette viruset bryr seg ikke om landegrenser, men jeg tror at vi skal være glad for at vi faktisk bor i et land hvor vi har et demokratisk styresett, et helsevesen som fungerer og ikke ruinerer, en god kultur for å gjøre en egeninnsats når det står på. FHI har for lengst fått mandat til å overstyre regelverket vi har i dag, med å sette inn strengere tiltak. Men dette har de ikke gjort. Jeg er glad for det demokratiet vi har, men når det kommer til slike ting er det et unntak og noen burde ha tatt styringen. Vi ser fra andre land som har satt inn strengere grensekontroller med god effekt for å hindre smitte, uten at det er i nærheten av slik Kina holder på. Vi har hatt nok tid på å diskutere opp i mente hva som burde gjøres før dette brøyt ut i Norge, men lite er gjort, ihvertfall ikke effektive nok tiltak. Hvis kommuner kan sette inn strenge tiltak, så sier det jo seg selv at FHI burde gjort det samme for lengst. Tom mennesker som jobber i FHI har kritisert måten dette blir håndtert på. Konsekvensen kan nå bli fatale og det kan bli langt strengere enn gode tiltak fra starten av. Pga den elendige håndteringen fra FHI er ikke det norske helsevesenet godt nok hvis dette bryter ut. Det har ikke blitt tatt seriøst nok. På 2 måneder eller 1 måned kunne mye ha bedret seg for å øke beredskapen og kapasiteten. At de nå, etter smitten har inntruffet, snakker om å videre "utdanne" helsepersonell for å håndtere dette er helt hårreisende. Dette burde vært gjort for lenge siden. Jeg er helt enig at vi hverken vil være som Kina eller USA. Men Norge går ikke som et godt eksempel det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hhhh9 Skrevet 9. mars 2020 #2546 Del Skrevet 9. mars 2020 (endret) 2 timer siden, likestilling skrev: Nei, ikke nødvendigvis. Det er en kompleks sykdom. Det er noen forsøk med immundempende medikamenter i gang, men det er fortsatt på et tidlig stadie. Vi har mange andre sykdommer der immunforsvaret angriper friskt vev, f.eks. MS. Man merker det ikke før man tar MR, eventuelt får symtomer. Her er det litt annerledes, men man vil ikke nødvendigvis merke noe til det når det skjer, og det er flere mulige måter enn den jeg linket til. https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2761044 En tidlig studie av pasienter. "Lymphophenia" her er lavt antall hvite blodceller / nedsatt immunforsvar. Noe av det første dette viruset gjør er å ødelegge immunforsvaret. Det er godt mulig at det er noen her som forstår mye mer enn meg av dette som kan dele litt om hva som skjer, men viruset klarer å lure immunforsvaret en stund samtidig som det svekker det. Når de hvite blodcellene begynner å skjønne at noe er galt sender de ut store mengder cytokiner som får immunforsvaret til å reagere veldig plutselig, og her kan det for noen gå veldig galt. Takk for informasjon! Jeg håper at legene greier å hjelpe så mange som mulig og at det utvikles effektive medisiner. Det hadde også vært en fordel om forskere greide å finne ut hva som skal til for å slippe å bli alvorlig syk av dette viruset og om det er noe man kan innta (vaksine eller andre ting) som gjør kroppen motstandsdyktig mot dette virusangrepet. Noen smittede har jo ingen symptomer, og forskerne må jo greie å finne årsaken(e) til dette? Det forundrer meg ikke dersom årsaken(e) ligger i genene, på en eller annen måte. Endret 9. mars 2020 av hhhh9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 10. mars 2020 #2547 Del Skrevet 10. mars 2020 (endret) 26 minutter siden, hhhh9 skrev: Takk for informasjon! Jeg håper at legene greier å hjelpe så mange som mulig og at det utvikles effektive medisiner. Det hadde også vært en fordel om forskere greide å finne ut hva som skal til for å slippe å bli alvorlig syk av dette viruset og om det er noe man kan innta (vaksine eller andre ting) som gjør kroppen motstandsdyktig mot dette virusangrepet. Noen smittede har jo ingen symptomer, og forskerne må jo greie å finne årsaken(e) til dette? Dette sprer seg så raskt at vi egentlig kan glemme (nye) medisiner. Vi har ingen produksjon her til lands, og eksport av både kjemikalier og medisiner har stoppet helt opp. Ingen kommer til å eksportere noe som helst før de har fått kontroll over dette selv, og da er det for sent. Det er en del risikofaktorer som er logiske, og så er det en del tilfeller som ikke er logiske. Akkurat hva som gjør at noen slipper så lett unna, mens andre som ellers "skulle" vært relativt friske blir dødssyke vet de ikke helt (så vidt jeg vet). Jeg har i alle fall ikke sett noe. Som nevnt tidligere eksperimenteres det med medisiner som demper immunrespons, men det er litt nødløsning. Et eksempel er astmamedisin med steroider som kanskje kan fungere for noen. En annen ting er antivirale medisiner som bremser viruset og hindrer det i å replikere, men dette har vi neppe mye av på lager. I 90% av tilfellene der folk ikke får symptomer har de fortsatt en infeksjon i lungene som er synlig på CT. Jeg vet bare om ett bekreftet tilfelle helt uten symptomer og med bekreftet smitte. Ingen symptomer = ingen respons fra immunforsvar. Hva som gjør at viruset ikke helt greier å gjøre stor skade hos noen finner de kanskje ut, men ikke med det første.... Endret 10. mars 2020 av likestilling 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hhhh9 Skrevet 10. mars 2020 #2548 Del Skrevet 10. mars 2020 (endret) 28 minutter siden, likestilling skrev: Dette sprer seg så raskt at vi egentlig kan glemme medisiner. Vi har ingen produksjon her til lands, og eksport av både kjemikalier og medisiner har stoppet helt opp. Ingen kommer til å eksportere noe som helst før de har fått kontroll over dette selv, og da er det for sent. Det er en del risikofaktorer som er logiske, og så er det en del tilfeller som ikke er logiske. Akkurat hva som gjør at noen slipper så lett unna, mens andre som ellers "skulle" vært relativt friske blir dødssyke vet de ikke helt (så vidt jeg vet). Jeg har i alle fall ikke sett noe. Som nevnt tidligere eksperimenteres det med medisiner som demper immunrespons, men det er litt nødløsning. Et eksempel er astmamedisin med steroider som kanskje kan fungere for noen. En annen ting er antivirale medisiner som bremser viruset og hindrer det i å replikere, men dette har vi neppe mye av på lager. I 90% av tilfellene der folk ikke får symptomer har de fortsatt en infeksjon i lungene som er synlig på CT. Jeg vet bare om ett bekreftet tilfelle helt uten symptomer og med bekreftet smitte. Ingen symptomer = ingen respons fra immunforsvar. Hva som gjør at viruset ikke helt greier å gjøre stor skade hos noen finner de kanskje ut, men ikke med det første.... Takk! ❤️ Som feks Flutide 250 mikrogram/dose, inhalasjonspulver i Diskus ?https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-flutide-glaxosmithkline-559271 eller Seretide Diskus 50/250 inhalasjonspulver, dosedispensert ? https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-seretide-glaxosmithkline-563834 Hvilke astmamedisiner tenker du i så fall at vil kunne virke best? Og i hvilke doser? Kan det også virke forebyggende med slike astmamedisiner, om man tar vanlige døgndoser før man får denne coronavirusinfeksjonen? Det høres skummelt ut at noen har infeksjon i lungene uten å få symptomer på det. Får de da også skader på lungene av infeksjonen? Endret 10. mars 2020 av hhhh9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buridan Skrevet 10. mars 2020 #2549 Del Skrevet 10. mars 2020 (endret) *tatt ned for redigering* Endret 10. mars 2020 av Buridan 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 10. mars 2020 #2550 Del Skrevet 10. mars 2020 5 minutter siden, hhhh9 skrev: Takk! ❤️ Som feks Flutide 250 mikrogram/dose, inhalasjonspulver i Diskus https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-flutide-glaxosmithkline-559271 eller Seretide Diskus 50/250 inhalasjonspulver, dosedispensert https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-seretide-glaxosmithkline-563834 Hvilke astmamedisiner tenker du i så fall at vil kunne virke best? Og i hvilke doser? Kan det også virke forebyggende med slike astmamedisiner, om man tar vanlige døgndoser før man får denne coronavirusinfeksjonen? Ikke ta medisinske råd fra meg! Det eneste jeg vet er hva de forsker på... https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/news/20200303_20/ Sitat A medical team at Ashigarakami hospital in Kanagawa Prefecture treated patients who became ill aboard the Diamond Princess cruise ship. They have announced the results of their study on the Japanese Association for Infectious Diseases' website. Their report says three patients were given an asthma drug called Ciclesonide, a steroid inhalant to suppress the immune system. Det er ikke gjort blindtester enda, og dette er for folk som allerede har lungebetennelse... https://scitechdaily.com/clinical-trial-of-antiviral-remdesivir-to-treat-covid-19-underway/ Jeg er ikke lege Dette er bare noen av studiene som gjøres, og man kan jo håpe på resultater... men hvor mye har Norge på lager av slikt nå? Selv om resultatene er positive må vi ha produksjon innenlands, ellers hjelper det ikke mange.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hhhh9 Skrevet 10. mars 2020 #2551 Del Skrevet 10. mars 2020 (endret) 18 minutter siden, likestilling skrev: Ikke ta medisinske råd fra meg! Det eneste jeg vet er hva de forsker på... https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/news/20200303_20/ Det er ikke gjort blindtester enda, og dette er for folk som allerede har lungebetennelse... https://scitechdaily.com/clinical-trial-of-antiviral-remdesivir-to-treat-covid-19-underway/ Jeg er ikke lege Dette er bare noen av studiene som gjøres, og man kan jo håpe på resultater... men hvor mye har Norge på lager av slikt nå? Selv om resultatene er positive må vi ha produksjon innenlands, ellers hjelper det ikke mange.... Takk for informasjon! Jeg forsikrer deg om at jeg ikke bruker noen medisiner ut fra ting jeg har lest på nettet. Men kun etter avtale med lege Du har rett i at vi burde ha produksjon innenlands av viktige medisiner. Endret 10. mars 2020 av hhhh9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amananas Skrevet 10. mars 2020 #2552 Del Skrevet 10. mars 2020 (endret) Vil tipse om at Debatten på nrk lar folk sende inn spørsmål til sendingen i morgen angående corona. Kanskje noen her kan formulere noe skarpt til politikerne/FHI? Legger ved info her: Tirsdag kveld står myndigheter og eksperter klare for å svare på dine spørsmål om koronaviruset. Send inn dine spørsmål, og et telefonnummer vi kan nå deg på, til [email protected] Endret 10. mars 2020 av Amananas 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hhhh9 Skrevet 10. mars 2020 #2553 Del Skrevet 10. mars 2020 Sitat såg en kines på youtube som berättade att de fick HIV-medicin mot corona. Kan det hjälpa kanske? Kan det minska antalet virus i omlopp i blodet? Var det bara ett troll? Det stämmer, det används i Asien tillsammans med höga doser oseltamivir (tamiflu) och malariamedicin (för lungorna). https://www.flashback.org/sp70619883 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 10. mars 2020 #2554 Del Skrevet 10. mars 2020 Nytt vitnemål fra Italia: Sitat From a well respected friend and intensivist/A&E consultant who is currently in northern Italy: ‘I feel the pressure to give you a quick personal update about what is happening in Italy, and also give some quick direct advice about what you should do. First, Lumbardy is the most developed region in Italy and it has a extraordinary good healthcare, I have worked in Italy, UK and Aus and don’t make the mistake to think that what is happening is happening in a 3rd world country. The current situation is difficult to imagine and numbers do not explain things at all. Our hospitals are overwhelmed by Covid-19, they are running 200% capacity We’ve stopped all routine, all ORs have been converted to ITUs and they are now diverting or not treating all other emergencies like trauma or strokes. There are hundreds of pts with severe resp failure and many of them do not have access to anything above a reservoir mask. Patients above 65 or younger with comorbidities are not even assessed by ITU, I am not saying not tubed, I’m saying not assessed and no ITU staff attends when they arrest. Staff are working as much as they can but they are starting to get sick and are emotionally overwhelmed. My friends call me in tears because they see people dying in front of them and they con only offer some oxygen. Ortho and pathologists are being given a leaflet and sent to see patients on NIV. PLEASE STOP, READ THIS AGAIN AND THINK. We have seen the same pattern in different areas a week apart, and there is no reason that in a few weeks it won’t be the same everywhere, this is the pattern: A few positive cases, first mild measures, people are told to avoid ED but still hang out in groups, everyone says not to panick Some moderate resp failures and a few severe ones that need tube, but regular access to ED is significantly reduced so everything looks great Tons of patients with moderate resp failure, that overtime deteriorate to saturate ICUs first, then NIVs, then CPAP hoods, then even O2. Staff gets sick so it gets difficult to cover for shifts, mortality spikes also from all other causes that can’t be treated properly. Everything about how to treat them is online but the only things that will make a difference are: do not be afraid of massively strict measures to keep people safe, if governments won’t do this at least keep your family safe, your loved ones with history of cancer or diabetes or any transplant will not be tubed if they need it even if they are young. By safe I mean YOU do not attend them and YOU decide who does and YOU teach them how to. Another typical attitude is read and listen to people saying things like this and think “that’s bad dude” and then go out for dinner because you think you’ll be safe. We have seen it, you won’t be if you don’t take it seriously. I really hope it won’t be as bad as here but prepare. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buridan Skrevet 10. mars 2020 #2555 Del Skrevet 10. mars 2020 https://www.dagbladet.no/nyheter/sjokkerende-og-utilgivelig/72223725 👏 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 10. mars 2020 #2556 Del Skrevet 10. mars 2020 https://www.ilgiornale.it/news/cronache/coronavirus-audio-choc-niguarda-ci-sono-ventenni-polmoniti-1838113.html Google translate, så mye feil, men det går an å gjette seg til innholdet: Sitat So, the shocking consideration about boys . Yeah, because the doctor tells of many young people admitted to hospital: "You have no idea how many young people, even teens, require the C-pap and have pneumonia horrible." And then: "How many born in the 70s have pneumonia. A tide. It is unimaginable. Doctors are no longer even quarantined or examined with a tampon. They tell you: if you have had contact and you have no symptoms come to work. If you have symptoms, you decide whether to come to work or stay at home. It is tragic Artikkelen er bare utdrag av et lengre opptak der en lege forteller. En annen lege sier at ingen over 60 og ingen med underliggende sykdommer intuberes lenger, siden de må prioritere unge og friske. De sier også at barn sjelden/aldri blir veldig syke, men at de er en stor smittekilde, siden de i hovedsak er asymptomatiske men fortsatt smitter (i 2-3 uker). Alle skoler burde vært stengt for lenge siden! I dette tempoet er det bare et spørsmål om tid før vi er der Italia er nå, og ingen verdens ting gjøres før det er for sent! https://files.catbox.moe/3ns6c1.mp4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hhhh9 Skrevet 10. mars 2020 #2557 Del Skrevet 10. mars 2020 (endret) 51 minutter siden, likestilling skrev: https://www.ilgiornale.it/news/cronache/coronavirus-audio-choc-niguarda-ci-sono-ventenni-polmoniti-1838113.html Google translate, så mye feil, men det går an å gjette seg til innholdet: Artikkelen er bare utdrag av et lengre opptak der en lege forteller. En annen lege sier at ingen over 60 og ingen med underliggende sykdommer intuberes lenger, siden de må prioritere unge og friske. De sier også at barn sjelden/aldri blir veldig syke, men at de er en stor smittekilde, siden de i hovedsak er asymptomatiske men fortsatt smitter (i 2-3 uker). Alle skoler burde vært stengt for lenge siden! I dette tempoet er det bare et spørsmål om tid før vi er der Italia er nå, og ingen verdens ting gjøres før det er for sent! https://files.catbox.moe/3ns6c1.mp4 Dette er sjokkerende og forferdelig tragiskt! Det hadde ikke behøvd å være slik dersom myndighetene hadde tatt riktige grep i tide. Kan sykehus i Norge komme til å gjøre tilsvarende prioriteringer? Dødsprosenten på de smittede og syke som er over 60 og de med underliggende sykdommer vil jo øke noe voldsomt i Italia da, når disse ikke får den hjelpen som de trenger. Endret 10. mars 2020 av hhhh9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hhhh9 Skrevet 10. mars 2020 #2558 Del Skrevet 10. mars 2020 Sitat "– Den ene hovedleverandøren, Roche, har vært bekymret for fremtidige leveranser. Nå har de forsikret oss om at de gjør det de kan, og at det er test-utstyr på vei til Norge nå. Jeg var mer bekymret før møtet enn etter møtet, sier Høie." "– Vi har økt produksjonen av utstyr som kan diagnostisere Covid-19. Vi mener nå at vi kan levere i tråd med økt etterspørsel, sier Malarek. Selskapet produserer test-utstyret i Tyskland, Sveits og USA, og er dermed ikke rammet av at leveranser av industrivarer fra Kina har vært nær ved å stoppe opp." https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GGmaXm/stor-mangel-paa-smittevernutstyr-ber-norsk-industri-troe-til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hhhh9 Skrevet 10. mars 2020 #2559 Del Skrevet 10. mars 2020 Sitat "According to data from nearly 56,000 laboratory-confirmed COVID-19 patients in China, the rundown of common symptoms went as follows: 88 percent had a fever 68 percent had a dry cough 38 percent had fatigue 33 percent coughed up phlegm 19 percent had shortness of breath 15 percent had joint or muscle pain 14 percent had a sore throat 14 percent headache 11 percent had chills 5 percent had nausea or vomiting 5 percent had nasal congestion 4 percent had diarrhea Less than one percent coughed up blood or blood-stained mucus Less than one percent had watery eyes" https://arstechnica.com/science/2020/03/dont-panic-the-comprehensive-ars-technica-guide-to-the-coronavirus/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nematocera Skrevet 10. mars 2020 #2560 Del Skrevet 10. mars 2020 1 time siden, Amananas skrev: Vil tipse om at Debatten på nrk lar folk sende inn spørsmål til sendingen i morgen angående corona. Kanskje noen her kan formulere noe skarpt til politikerne/FHI? Legger ved info her: Tirsdag kveld står myndigheter og eksperter klare for å svare på dine spørsmål om koronaviruset. Send inn dine spørsmål, og et telefonnummer vi kan nå deg på, til [email protected] Jeg har VELDIG lyst å fyre av noen til FHI. Hvem er der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg