Example Skrevet 7. mars 2020 #2081 Del Skrevet 7. mars 2020 (endret) 1 minutt siden, Hatsumomo skrev: Pell deg ut av tråden om det plager deg. Ingen som tvinger deg å oppsøke tråden og lese den. Her er det viktig at ekkokammeret bevares! Alternative meninger er ikke velkomne. Endret 7. mars 2020 av Example 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 7. mars 2020 #2082 Del Skrevet 7. mars 2020 Akkurat nå, Example skrev: Her er det viktig at ekkokammeret bevares! Overhodet ikke. Men å be om fred fra coronavåset kan han da jaggu sørge for selv ved å ikke oppsøke tråden 🙂 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
etnavn Skrevet 7. mars 2020 #2083 Del Skrevet 7. mars 2020 (endret) Ser at noen andre land har begynt å utvide begrepet "smittefarlige land" til å omfatte blant annet Frankrike, Tyskland og Spania: Furthermore, any traveler from Italy, Iran, South Korea, France, China, Germany, and Spain will be subjected to self-quarantine for 14 days on arrival in Uganda even if they do not exhibit symptoms of COVID-19 [source] Endret 7. mars 2020 av etnavn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 7. mars 2020 #2084 Del Skrevet 7. mars 2020 1 minutt siden, Hatsumomo skrev: Overhodet ikke. Men å be om fred fra coronavåset kan han da jaggu sørge for selv ved å ikke oppsøke tråden 🙂 Fint. Er selv ute og reiser nå i England, og her virker det som at de tar det relativt rolig. Arrangementeter går som normalt, folk er ute og gjør ting de pleier og jeg hører lite prat om det. Vil tro det har en sammenheng med at mange her har opplevd tøffe tider før, og at dette viruset ikke nødvendigvis sees på som noe ekstraordinært i en større sammenheng. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Galanga Skrevet 7. mars 2020 #2085 Del Skrevet 7. mars 2020 (endret) 25 minutter siden, hhhh9 skrev: Reiser han fra et av de stedene som er nevnt her? Nei, heldigvis ikke. Men jeg er redd for at det kan bli forandringer . Flere enn 500 smittet i Tyskland, de fleste fra ett og samme område. Han bor i det fylket . Edit: 800 smittede i Tyskland gitt... Endret 7. mars 2020 av Galanga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hhhh9 Skrevet 7. mars 2020 #2086 Del Skrevet 7. mars 2020 (endret) 40 minutter siden, Galanga skrev: Hva betyr egentlig dette? Må tyske, italienske eller sveitsiske turister i karantene når de kommer til Norge? Jeg venter en gjest om tre uker, men han kan jo ikke komme hvis han må være i karantene hos meg først.... "- Vi utvider anbefalingen om hvem som bør holde seg hjemme til alle personer som har vært i områder med vedvarende smitte av coronavirus, sier han og viser til at disse områdene er definerte på FHI nettsider." "Folkehelseinstituttet har utvidet listen over områder med vedvarende, utbredt smitte til å gjelde alle Italias regioner nord for Roma." https://www.dagbladet.no/nyheter/dette-er-de-nye-corona-grepene/72220857 Sjekk også endringer på denne siden etterhvert : https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/omrader-med-vedvarende-spredning-av-koronaviruset-coronaviruset/ Endret 7. mars 2020 av hhhh9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buridan Skrevet 7. mars 2020 #2087 Del Skrevet 7. mars 2020 6 timer siden, Galanga skrev: Kan jo ikke være uenig med han ang. Drikkingen og at det er forbudt å drikke i offentligheten. Men for å blande smittefare i det så må jeg faktisk gi ungdommene rett: Det er ikke større smittefare opp i skauen der enn det det er på kjøpesenteret på en lørdag eller på diskotek eller på T-banen i rushen. Og alt dette er ikke forbudt eller anbefalt å holde seg borte fra. Det er helt idiotisk å si at det er farligere at 10 000 stykker tar t-banen opp til Kollen enn at de samme tar t-banen på vei til skole og jobb mandag morgen. Er Vognen full så er den full, og det er de alltid i rushen, hver bidige ukedag. For ikke å snakke om toget. De fleste reiser ikke dritings på jobb, mens de skråler og skriker opp i ansiktet på hverandre hele veien. Jo mer spytt som forlater munnen mens andre står kloss oppi, jo større er sjansen for å bli smittet. I tillegg er man mer utsatt for infeksjoner når man er på fylla i minusgrader, og bevisstheten rundt smittevern har som regel en proporsjonalt omvendt kurve av promillen. Ikke for å kverulere altså, jeg sier ikke at en stappfull vogn i rushtida med hostende passasjerer er optimalt, men det var en grunn til at de avlyste akkurat dette arrangementet. Eller forsøkte ihvertfall. Å stoppe t-banen i rushen har også litt større konsekvenser, hvis vi nå tenker på at landet skal gå rundt, enn å stoppe en fyllefest i kollen, så det må gå an å kutte ut det minst nødvendige først, uten at folk skal argumentere med at "det og det er like farlig, og det er lov, så da driter jeg i det". Alle monner drar. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nematocera Skrevet 7. mars 2020 #2088 Del Skrevet 7. mars 2020 1 minutt siden, hhhh9 skrev: Det høres slik ut. Jeg ville spurt noen som har mer greie på det enn meg. 156 smittede i Norge nå. Det er ikke representativt. Smittepølen Bergen har ikke testet noen i dag og har derfor gladmeldingen: "ingen nye tilfeller" som er 100% misvisende. Bergen har en tikkende bombe inne i byen med en gruppe på 45 personer som var på skitur i Italia som har mange tilfeller og fler skal det nok bli. Hele byen om ikke lenge tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hhhh9 Skrevet 7. mars 2020 #2089 Del Skrevet 7. mars 2020 50 minutter siden, Galanga skrev: Nei, heldigvis ikke. Men jeg er redd for at det kan bli forandringer . Flere enn 500 smittet i Tyskland, de fleste fra ett og samme område. Han bor i det fylket . Edit: 800 smittede i Tyskland gitt... Dere får bare følge med på om det blir forandringer. 55 minutter siden, etnavn skrev: Ser at noen andre land har begynt å utvide begrepet "smittefarlige land" til å omfatte blant annet Frankrike, Tyskland og Spania: Furthermore, any traveler from Italy, Iran, South Korea, France, China, Germany, and Spain will be subjected to self-quarantine for 14 days on arrival in Uganda even if they do not exhibit symptoms of COVID-19 [source] Norge vil vel også sikkert etterhvert utvide sin liste over områder med vedvarende, utbredt smitte. Og Norge vil kanskje også etter hvert stå på slike lister i flere andre land, slik at de som besøker Norge må i hjemmekarantene el.l. når de kommer hjem? 43 minutter siden, Nematocera skrev: Det er ikke representativt. Smittepølen Bergen har ikke testet noen i dag og har derfor gladmeldingen: "ingen nye tilfeller" som er 100% misvisende. Bergen har en tikkende bombe inne i byen med en gruppe på 45 personer som var på skitur i Italia som har mange tilfeller og fler skal det nok bli. Hele byen om ikke lenge tenker jeg. Jeg skrev: 156 er bekreftet smittet i Norge nå. Hvor mange i Norge som er smittet, tror jeg at er et antall man får hvis man ganger 156 med et tall mellom 50 og 1000. Sitat I Kina har dødeligheten ligget på rundt 2,8 prosent for menn, mot 1,7 prosent for kvinner, ifølge New York Times. Men dette knyttes både til biologiske forskjeller og til forskjeller i livsstil (svært mange kinesiske menn røyker, for eksempel), så det er nok ikke så enkelt heller. https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/videos/193428 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
etnavn Skrevet 7. mars 2020 #2090 Del Skrevet 7. mars 2020 11 minutter siden, hhhh9 skrev: Dere får bare følge med på om det blir forandringer. Norge vil vel også sikkert etterhvert utvide sin liste over områder med vedvarende, utbredt smitte. Og Norge vil kanskje også etter hvert stå på slike lister i flere andre land, slik at de som besøker Norge må i hjemmekarantene el.l. når de kommer hjem? Og da vil det være i seneste laget, og egentlig alt for sent. Norge måtte tatt grep nå, og utvidet karantenebestemmelsene til å gjelde reisende til bl.a. Spania, Frankrike og Tyskland. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
money Skrevet 7. mars 2020 #2091 Del Skrevet 7. mars 2020 41 minutter siden, Hatsumomo skrev: Pell deg ut av tråden om det plager deg. Ingen som tvinger deg å oppsøke tråden og lese den. Haha, min tilstedeværelse i tråden er garantert ikke like plagsom for deg, som denne evinnelige bumpingen av denne tråden, som om vi ikke blir plaget nok av coronaviruset på vg. Få dere et liv tullinger som går rundt og er redd for en standard sykdom med normal dødelighet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 7. mars 2020 #2092 Del Skrevet 7. mars 2020 14 minutter siden, hhhh9 skrev: Jeg skrev: 156 er bekreftet smittet i Norge nå. Hvor mange i Norge som er smittet, tror jeg at er et antall man får hvis man ganger 156 med et tall mellom 50 og 1000. Det er nok mange mørke tall og noen av disse menneskene som ikke vet at de er smittebærere har ganske så sikkert vært i Kollen i dag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rullerusk Skrevet 7. mars 2020 #2093 Del Skrevet 7. mars 2020 41 minutter siden, Example said: Her er det viktig at ekkokammeret bevares! Alternative meninger er ikke velkomne. Coronavåset er ikke akkurat saklig debatt da. Det skjønner selv den som skrev det vil jeg tro? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 7. mars 2020 #2094 Del Skrevet 7. mars 2020 1 minutt siden, money skrev: Haha, min tilstedeværelse i tråden er garantert ikke like plagsom for deg, som denne evinnelige bumpingen av denne tråden, som om vi ikke blir plaget nok av coronaviruset på vg. Få dere et liv tullinger som går rundt og er redd for en standard sykdom med normal dødelighet. Sjarmerende tilbakemelding.. .Hva med å oppsøke andre tråder dersom du mener at du er omgitt av en gjeng med idioter? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rullerusk Skrevet 7. mars 2020 #2095 Del Skrevet 7. mars 2020 2 minutter siden, money said: Haha, min tilstedeværelse i tråden er garantert ikke like plagsom for deg, som denne evinnelige bumpingen av denne tråden, som om vi ikke blir plaget nok av coronaviruset på vg. Få dere et liv tullinger som går rundt og er redd for en standard sykdom med normal dødelighet. Hvilke andre sykdommer mener du er standard sykdom med normal dødelighet? Takker forøvrig for underholdningen 😂 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hhhh9 Skrevet 7. mars 2020 #2096 Del Skrevet 7. mars 2020 "Ingen av dem som er smittet er alvorlig syke eller innlagt på sykehus" ble det skrevet om de registrert smittede i Norge. https://www.dagbladet.no/nyheter/dette-er-de-nye-corona-grepene/72220857 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nematocera Skrevet 7. mars 2020 #2097 Del Skrevet 7. mars 2020 11 minutter siden, hhhh9 skrev: Jeg skrev: 156 er bekreftet smittet i Norge nå. Hvor mange i Norge som er smittet, tror jeg at er et antall man får hvis man ganger 156 med et tall mellom 50 og 1000. Det var bare en advarsel, ikke korreksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 7. mars 2020 #2098 Del Skrevet 7. mars 2020 3 minutter siden, Rullerusk skrev: Hvilke andre sykdommer mener du er standard sykdom med normal dødelighet? Takker forøvrig for underholdningen 😂 Vi skal alle dø en gang, det er normalt... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hhhh9 Skrevet 7. mars 2020 #2099 Del Skrevet 7. mars 2020 (endret) Midt i corona-rammede Nord-Italia fikk folk i byen Castelvetro noe å smile av denne uka. En glipp fra en lokal vinprodusent førte nemlig til at Lambrusco-vin kom rennende ut fra kranene i flere hjem, skriver CNN. REGION: Byen Castelvetro di Modena Emilia-Romagna er velkjent for mat og vin. Foto: Shutterstock Hele 1000 liter rødvin, som egentlig var klar for å fordeles på flasker, ble sendt ut fra en vingård til vannkranene i byen." "- I ei tid da vi har veldig lite å smile over, er jeg glad vi kunne gi andre noe å le av, sier varaordfører Mezzacqui til CNN." https://www.dagbladet.no/nyheter/italienere-fikk-rodvin-i-kjokkenkrana/72220978 18 minutter siden, Nematocera skrev: Det var bare en advarsel, ikke korreksjon. Takk for advarselen. Jeg tror nok dessverre at flesteparten av de som bor i Norge og flesteparten av alle mennesker i hele verden kommer til å bli smittet av dette viruset. Om noen år kan vi (eller rettere sagt dere, for jeg er syk ) sikkert spøke og le av dette og synge "yes we have no corona" til denne melodien: Endret 7. mars 2020 av hhhh9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elidaa Skrevet 7. mars 2020 #2100 Del Skrevet 7. mars 2020 Flere som legger merke til hvor mange som gir totalt faen? Blitt nærmest hostet på flere ganger denne uka. Kan ikke folk skjerpe seg? Sykt egoistisk 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg