Gå til innhold

Coronaviruset: Er blitt til en verdensomspennende epidemi

Aragorn ll Elessar

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Limah skrev:

Ja, enkelte. Hvor stor prosent tror du det er? Tipper sjansen er større for å dø i en bilulykke enn å dø av dette viruset som en frisk 30-åring. 

Dette er ikke snakk om en bilulykke men om alvorlig sykdom. Synes du at det er vanskelig å ta innover deg at unge friske mennesker og barn også kommer til å dø av dette?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Agatha Spinatha skrev:

Det gjør jaggu meg ikke du heller men det forekommer at unge mennesker dør av sykdom. I dette tilfellet bekymrer det legestanden. Du kan lese mer om dette her  https://www.dagbladet.no/nyheter/tror-50-000-blir-smittet---hver-dag/72114363

Den artikkelen gir ingen informasjon av verdi i det hele tatt. Annet enn at antallet smittende trolig er mye høyere enn vi antar, og med det går også dødeligheten NED. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Agatha Spinatha skrev:

Dette er ikke snakk om en bilulykke men om alvorlig sykdom. Synes du at det er vanskelig å ta innover deg at unge friske mennesker og barn også kommer til å dø av dette?

Ikke i det hele tatt, for det kommer til å skje i en så utrolig liten grad. Unge mennesker dør dessverre de også, noen av dette, noen av andre ting. Ungdommer dør av vanlig influensa også, faktisk har flere unge dødd av dette. Det er umulig å helgardere seg mot dødsfall som følg av sykdommer. 

Endret av Limah
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lillemy02 skrev:

Er dødd to friske unge ungdommer av influensa her i Norge også. To av hvor mange mennesker smittet av influensa i år. Tar du tallene for influensa smitten i Norge med tallene fra feks Italia eller Iran. Og ser hvor mange unge som har dødd med prosent fra innbygger tallet. Så er de to ungdommene ekstremt høy dødelighet for de unge i Norge. Mest sannsynlig er prosenten da også veldig mye høyere enn de tre unge som har dødd i Kina eller Iran. Håper noen forstår hva jeg mener. Poenget mitt er at statistikk kan tydes på alle måter! Og nei jeg sammenligner ikke dette med influensa men tok de to ungdommene som ett eksempel på unge som døde.

Unge mennesker kan ha dårligere immunitet enn voksne https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2020/02/16/195649622/to-unge-dode-av-influensa-i-norge

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Limah skrev:

Den artikkelen gir ingen informasjon av verdi i det hele tatt. Annet enn at antallet smittende trolig er mye høyere enn vi antar, og med det går også dødeligheten NED. 

1 minutt siden, Limah skrev:

Ikke i det hele tatt, for det kommer til å skje i en så utrolig liten grad. Unge mennesker dør dessverre de også, noen av dette, noen av andre ting. Ungdommer dør av vanlig influensa også, faktisk har flere unge dødd av dette. 

Hva vil du frem til da egentlig? Det står at unge mennesker har måtte bøte med livet og at det bekymringsverdig når unge friske mennesker dø. 

Endret av Agatha Spinatha
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hhhh9
Sitat

Karantene-passasjerene har vært i land. De to passasjerene som nå testes for viruset har vært i land i Haugesund før de ble ilagt karantene.

De to tyske passasjerene skal ha hatt kontakt med en tredje tysk person for ei uke siden, og vedkommende har i ettertid fått påvist coronasmitte.

https://www.dagbladet.no/nyheter/karantene-passasjerene-har-vaert-i-land/72202890

Jeg misforsto visst.

Endret av hhhh9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Agatha Spinatha skrev:

Jeg er klar over det. Jeg ønsket kun å sammenligne tall. Hvor mange av hvor stort land og innbyggere mistet unge mennesker i hvilken grad i forhold til Norge osv. 
forresten har ingen barn dødd kun en under 19!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lillemy02 skrev:

Jeg er klar over det. Jeg ønsket kun å sammenligne tall. Hvor mange av hvor stort land og innbyggere mistet unge mennesker i hvilken grad i forhold til Norge osv. 
forresten har ingen barn dødd kun en under 19!

I artikkelen står det at 2 ungdomsskoleelever har dødd av influensa. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hhhh9

­

Lege: Dette styrker astmasyke mot corona

Astma kan gjøre deg alvorlig coronasyk. Et rush av kronisk lungesyke tar nå vaksine, mange apotek er allerede tomme.

VIKTIG VAKSINE: Coronaviruset gir en infeksjon i nedre luftveier eller i lungene, noe som gjør at du får en lungebetennelse. 

https://www.dagbladet.no/tema/lege-dette-styrker-astmasyke-mot-corona/72208789

Hva heter den vaksinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Agatha Spinatha skrev:

Hva vil du frem til da egentlig? 

Jeg prøver å være en motvekt til hysteriet og en masse feilaktige antagelser. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hhhh9 skrev:

De to tyske passasjerene skal ha hatt kontakt med en tredje tysk person for ei uke siden, og vedkommende har i ettertid fått påvist coronasmitte.

https://www.dagbladet.no/nyheter/karantene-passasjerene-har-vaert-i-land/72202890

Hvorfor var de i land?

I tilfelle du ikke har fått det med deg, så var testene negative. Skipet har seilt videre, men de to passasjerene har forlatt skipet og blitt igjen i Haugesund, og fikk beskjed om at "de kan bli så lenge de vil før de velger å dra tilbake til Tyskland". 

Veldig skummelt om prøvene skulle vise seg å være falsk negative. Da har skipet både fått seilt videre der de 2 passasjerene kan ha rukket å smitte mange på skipet, og de som har reist videre rekker å smitte flere på nye havner, mens de to passasjerene som ble igjen i Haugesund kan smitte befolkningen der og dermed har man faktisk maksimert smittespredningen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Agatha Spinatha skrev:

I artikkelen står det at 2 ungdomsskoleelever har dødd av influensa. 

Ja men ikke av dette nye viruset! Der er det på VERDENS basis ikke dødd en eneste person under 10 og mellom 11-19 har det dødd en. Det vil si sånn ekstremt enkelt regnet vanlig influensa er farligere for unge enn det nye viruset. Fordi at det tross alt er en 50% større sjanse å dø av det i Norge enn av det nye viruset om du er under 19... skjønner du hva jeg skal frem til? Alt kan Vries og vendes på til å komme dine egne argumenter til favør  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Limah skrev:

Jeg prøver å være en motvekt til hysteriet og en masse feilaktige antagelser. 

At unge mennesker og barn vil dø dersom dette ikke kommer under kontroll er ikke hysteri eller feile antakelser. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hhhh9
1 minutt siden, missmcbeal skrev:

I tilfelle du ikke har fått det med deg, så var testene negative. Skipet har seilt videre, men de to passasjerene har forlatt skipet og blitt igjen i Haugesund, og fikk beskjed om at "de kan bli så lenge de vil før de velger å dra tilbake til Tyskland". 

Veldig skummelt om prøvene skulle vise seg å være falsk negative. Da har skipet både fått seilt videre der de 2 passasjerene kan ha rukket å smitte mange på skipet, og de som har reist videre rekker å smitte flere på nye havner, mens de to passasjerene som ble igjen i Haugesund kan smitte befolkningen der og dermed har man faktisk maksimert smittespredningen.

Jeg misforsto det som sto i artikkelen, Takk for forklaring! :) Får håpe at det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir gal av hvordan myndighetene håndterer dette! Her er det mye mørketall, for nå vet jeg om 2 personer i hver sin by som sitter hjemme i karantene (som nylig har vært i Italia), men de byene står ikke oppført på "smittekartet". Vi har fått vite at de har så og så mange i karantene, men de tallene stemmer altså ikke... Siden byene de jeg snakker om ikke er registrert. Og den ene personen ble satt i karantene i går, en uke etter hjemkomst. Personen har levert barn i skole, barnehage og levd som vanlig, og fikk i går symptomer. 

Myndighetene har ikke kontroll, og fhi er en gjeng med pyser som ikke forstår! Nå må dette stoppes! 

Men som man har sett, man utbedre ikke farlige veier før noen dør. Og man gjør heller ingen tiltak nå i denne situasjonen før noen dør heller... Vent en uke eller to til så starter det.... 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lillemy02 skrev:

Ja men ikke av dette nye viruset! Der er det på VERDENS basis ikke dødd en eneste person under 10 og mellom 11-19 har det dødd en. Det vil si sånn ekstremt enkelt regnet vanlig influensa er farligere for unge enn det nye viruset. Fordi at det tross alt er en 50% større sjanse å dø av det i Norge enn av det nye viruset om du er under 19... skjønner du hva jeg skal frem til? Alt kan Vries og vendes på til å komme dine egne argumenter til favør  

Jeg skjønner at du muligens er ganske ung, men alt over 19 er ikke regnet som å være blant de eldre. Man er fremdeles regnet som ung om man dør under en alder av iallfall 40-50 år. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Akkurat nå, lillemy02 skrev:

Nei, men av influensa som du nevnte tidligere i ditt innlegg.  Vi vet ikke så mye om dette viruset og hva utfallet blir. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Amananas skrev:

Jaha? Ikke i min by. I kommentarfeltene her finner du bare hundrevis med "Dette er da bare influensa." "Folk må slutte å være hysteriske." "haha, jeg skal leve livet mitt som vanlig." "De eneste som dør er folk som er syke og ville dødd uansett."  Folk koser seg og ler med, ingen sier i mot. 

Jeg finner ikke en eneste kommentar som viser at folk som du sier har forstått hva corona er. Hadde de gjort det, hadde folk tatt det mer alvorlig. Så jeg tror du tar feil, og at dette i stor grad handler om uvitenhet. Folk tror faktisk det er influensa for det er det de har hørt og lest.

Og det at det handler om uvitenhet for mange, ikke nødvendigvis egoisme (noen så klart det også), er det som gjør at jeg tror det vil hjelpe å spre informasjon. Og jeg vil gjerne ha meg frabedt å bli kalt hysterisk for at jeg ønsker å informere folk. For meg og mine nærmeste er dette veldig ekte og alvorlig, og det vil også bli det for friske folk om sykehusene får sprengt kapasiteten sin. 

Informasjon om at dette vil påvirke ALLE i en evt krisesituasjon lignende Italia eller Iran, tror jeg VIL hjelpe. Men folk VET ikke. 

Tipper det endrer seg ganske så raskt sekundet noen dør av dette i Norge

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, hhhh9 skrev:

­

Lege: Dette styrker astmasyke mot corona

Astma kan gjøre deg alvorlig coronasyk. Et rush av kronisk lungesyke tar nå vaksine, mange apotek er allerede tomme.

VIKTIG VAKSINE: Coronaviruset gir en infeksjon i nedre luftveier eller i lungene, noe som gjør at du får en lungebetennelse. 

https://www.dagbladet.no/tema/lege-dette-styrker-astmasyke-mot-corona/72208789

Hva heter den vaksinen?

Vil tru dette er vaksinen mot lungebetennelse 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Agatha Spinatha skrev:

At unge mennesker og barn vil dø dersom dette ikke kommer under kontroll er ikke hysteri eller feile antakelser. 

Så du vet med sikkerhet at unge mennesker og barn vil dø fremover, når det er akkurat disse gruppene som IKKE har dødd til nå? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...