Bag Skrevet 3. mars 2020 #1301 Del Skrevet 3. mars 2020 1 minutt siden, lille pille said: Jeg lurer på om politikere hat tatt med i regnestykket hvor mye en traumatisert befolkning koster i kroner og øre. Hvis viruset virkelig brer seg. Tenk å være den som smittet sin bestefar med dødelig virus, eller være den som mister sin samboer/ektefelle - for unge folk dør også og er det mange som blir smittet så vil også mange dø. Dette må jo inn i regnestykket. Hvis dette kommer helt ut av kontroll og jeg mister noen jeg er glad, så kan Norge og myndighetene bare dra til helvete. Da gidder jeg ikke lenger bidra. Hvis Norge går til helvete så må vi prioritere de som kan og vil bidra. Dere andre må bare ligge der og dø. Omsorg for fysisk og psykisk syke er et overskuddsfenomen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeffe Skrevet 3. mars 2020 #1302 Del Skrevet 3. mars 2020 43 minutter siden, missmcbeal skrev: Jeg håper at noen fra FHI stiller og en lege med litt vett (ikke han kjendislegen Wasim for han snakker bare tull) men det er vel kanskje bare ønsketenking. Jeg bruker som regel ikke å klare å se så mye av debatten før jeg synker langt ned i stolen og bare må slå av fordi det blir så utrolig pinlig. Får håpe noen fra denne tråden stiller så vi får fakta på bordet og snakket litt fornuft til "ekspertene". Noen som vet om man kan være med som publikum? Kunne hatt noen corona bannere og Kvinneguiden flagg! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 3. mars 2020 #1303 Del Skrevet 3. mars 2020 (endret) 11 minutter siden, lille pille skrev: Jeg lurer på om politikere hat tatt med i regnestykket hvor mye en traumatisert befolkning koster i kroner og øre. Hvis viruset virkelig brer seg. Tenk å være den som smittet sin bestefar med dødelig virus, eller være den som mister sin samboer/ektefelle - for unge folk dør også og er det mange som blir smittet så vil også mange dø. Dette må jo inn i regnestykket. Hvis dette kommer helt ut av kontroll og jeg mister noen jeg er glad, så kan Norge og myndighetene bare dra til helvete. Da gidder jeg ikke lenger bidra. Nei det kan jeg aldri tro, de behandler alle mulige dødsfall som om de kommer til å dø av vanlig influensa uansett, slik at det ikke er så farlig likevel. Forøvrig ikke bare blant politikere, men den argumentasjonen går igjen i øvrig befolkning også, som kaller det hele for et hysteri skapt av media. Det kommer nok til å føles litt annerledes ja når det plutselig er noen man kjenner eller i nær familie. Endret 3. mars 2020 av missmcbeal 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 3. mars 2020 #1304 Del Skrevet 3. mars 2020 (endret) På 2.3.2020 den 7.53, Hatsumomo skrev: Javel, du får bare la paranoiaen ta deg, gå i panikk, hamstre alt du kan og bure deg inne de neste månedene. Ikkesant. Dette er ikke farlig for folk flest, det er farlig for folk med nedsatt immunforsvar. Gleder meg til dette roer seg ned, så slipper vi å høre mer om det. Begynner å bli lei av hvor engstelige enkelte er for dette. Det kan komme en stor meteoritt i morgen og utslette oss alle... Eller man kan bli overkjørt på vei til butikken... Da jeg var yngre var det SARS som liksom skulle drepe oss alle. Vel... i 2002 var vi ca.6 milliarder mennesker på jorda. I dag er vi 7,8 milliarder, så det gikk veldig fint. Dessuten ødelegger vi vår egen klode. Vi er for mange, vi er for egoistiske og vi er for dumme til å ta vare på det vi har. Det er kanskje ikke så dumt hvis vi blir litt færre ved naturlig seleksjon? Vi skal alle dø en gang. Man kan selvfølgelig prøve å ikke dø, men ellers er det bare å prøve å nyte livet mens man har det. Ikke tenke så mye. Gleder meg til helgen, da skal jeg på konsert igjen, slik jeg var sist helg. Skål! Jeg jobber med mennesker og på min arbeidsplass er det mange hundre personer. Jeg kan ikke ha angst for virus rett og slett. Endret 3. mars 2020 av loveli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 3. mars 2020 #1305 Del Skrevet 3. mars 2020 16 minutter siden, Jeffe skrev: Får håpe noen fra denne tråden stiller så vi får fakta på bordet og snakket litt fornuft til "ekspertene". Noen som vet om man kan være med som publikum? Kunne hatt noen corona bannere og Kvinneguiden flagg! Jeg har mye kunnskap om smitte og smittemåter, virus og bakterier. Det som burde interessere deg mest er at jeg også har kunnskap om smittevern, hvordan forhindre at smitte brer seg på sykehjem og sykehus samt ellers i samfunnet. Så bare kom med bannerne dine du, kanskje du lærer noe. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 3. mars 2020 #1306 Del Skrevet 3. mars 2020 12 minutter siden, loveli skrev: Ikkesant. Dette er ikke farlig for folk flest, det er farlig for folk med nedsatt immunforsvar. Gleder meg til dette roer seg ned, så slipper vi å høre mer om det. Begynner å bli lei av hvor engstelige enkelte er for dette. Det kan komme en stor meteoritt i morgen og utslette oss alle... Eller man kan bli overkjørt på vei til butikken... Vi skal alle dø en gang. Man kan selvfølgelig prøve å ikke dø, men ellers er det bare å prøve å nyte livet mens man har det. Ikke tenke så mye. Gleder meg til helgen, da skal jeg på konsert igjen, slik jeg var sist helg. Skål! Jeg jobber med mennesker og på min arbeidsplass er det mange hundre personer. Jeg kan ikke ha angst for virus rett og slett. Hvordan vet du at dette ikke er farlig for folk flest? Du skriver som om du ikke vet noe om dette viruset og hvordan det herjer i verden for øyeblikket. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille pille Skrevet 3. mars 2020 #1307 Del Skrevet 3. mars 2020 WHO: 3,4% av alle bekreftet coronasmittede er døde. Men FHI vet bedre. Den er nok egentlig på 0,4% hvis man gjør en rekke antagelser. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bag Skrevet 3. mars 2020 #1308 Del Skrevet 3. mars 2020 34 minutter siden, Agatha Spinatha said: Hvordan vet du at dette ikke er farlig for folk flest? Du skriver som om du ikke vet noe om dette viruset og hvordan det herjer i verden for øyeblikket. Problemet er at vi vet ikke ennå hvordan dette vil utvikle seg. Det kan bli massedød eller litt mer enn en vanlig influensaepedemi. Vi må ta det litt som det kommer og tilpasse oss etterhvert. Et problem er at det samtidig er noen som får full panikk samtidig som det er noen som er rimelig likegyldige. Begge deler er feil. Problemet er at hvis du advarer de som er for likegyldige så vil samtidig de redde få ennå mer panikk. Prøver du å roe ned de med panikk vil de likegyldige bli ennå mer likegyldige. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bag Skrevet 3. mars 2020 #1309 Del Skrevet 3. mars 2020 8 minutter siden, lille pille said: WHO: 3,4% av alle bekreftet coronasmittede er døde. Men FHI vet bedre. Den er nok egentlig på 0,4% hvis man gjør en rekke antagelser. Man kan leke med tallene og se bort fra de som "skal dø snart alikevel" så får man en lavere prosent. Men det er selvfølgelig fortsatt alvorlig når en av 250 dør. Dette blir et lotterispill hvor alle håper at de er en av de 249 som får leve videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 3. mars 2020 #1310 Del Skrevet 3. mars 2020 8 minutter siden, Bag skrev: Problemet er at vi vet ikke ennå hvordan dette vil utvikle seg. Det kan bli massedød eller litt mer enn en vanlig influensaepedemi. Vi må ta det litt som det kommer og tilpasse oss etterhvert. Et problem er at det samtidig er noen som får full panikk samtidig som det er noen som er rimelig likegyldige. Begge deler er feil. Problemet er at hvis du advarer de som er for likegyldige så vil samtidig de redde få ennå mer panikk. Prøver du å roe ned de med panikk vil de likegyldige bli ennå mer likegyldige. Nei, vi vet ikke hvordan det vil utvikle seg men vet at unge friske mennesker har dødd, ikke bra eldre og syke. Å få hodet opp av sanden er alltid lurt, trenger ikke å få panikk for det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bag Skrevet 3. mars 2020 #1311 Del Skrevet 3. mars 2020 16 minutter siden, Agatha Spinatha said: Nei, vi vet ikke hvordan det vil utvikle seg men vet at unge friske mennesker har dødd, ikke bra eldre og syke. Å få hodet opp av sanden er alltid lurt, trenger ikke å få panikk for det. Hva synes du er "passe panikk" i denne situasjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 3. mars 2020 #1312 Del Skrevet 3. mars 2020 (endret) 32 minutter siden, Bag skrev: Hva synes du er "passe panikk" i denne situasjonen? Du skal være klar over at dette er en sykdom som smitter i rekordfart, andre land har innført tiltak, WHO har oppfordret Norge til å være proaktiv, norske myndigheter hevdet at de hadde alt under kontroll - det viser seg at de ikke er forberedt i det hele tatt. På toppen av alt klarer helsepersonell å smitte hverandre... Dette er realiteten. Unngå store folkemengder, hold avstand til andre mennesker - ca 1 meter, unngå å ta kollektivtransport - gjør det du kan for at dette ikke sprer seg videre i befolkningen samt andre nordiske land. Endret 3. mars 2020 av Agatha Spinatha 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 3. mars 2020 #1313 Del Skrevet 3. mars 2020 2 timer siden, Anonymbruker3 skrev: Så de ansatte på Ullevål sykehus mangler renslighet og sunn fornuft? Den biten der sjokkerer meg mer enn FHI og Helsedirektoratets tilnærming til viruset. Jeg forventer mer av helsepersonell da de skal kjenne til rutinene rundt dette. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 3. mars 2020 #1314 Del Skrevet 3. mars 2020 1 time siden, Agatha Spinatha skrev: Hvordan vet du at dette ikke er farlig for folk flest? Du skriver som om du ikke vet noe om dette viruset og hvordan det herjer i verden for øyeblikket. Se hvlr mange som dør iforhold til hvor mange smittede det er. Vanskeligere å anslå hvor farlig det er er det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 3. mars 2020 #1315 Del Skrevet 3. mars 2020 1 minutt siden, loveli skrev: Se hvlr mange som dør iforhold til hvor mange smittede det er. Vanskeligere å anslå hvor farlig det er er det ikke. Har du fulgt med utviklingen? Hvorfor tror du WHO erklærte krisetilstand i januar 2020? Vi har ingen medisiner eller vaksiner mot dette, tror du det har noe å si? Viruset ble oppdaget i desember i fjor og se hvor vi er nå.. Det går fort og kan gå kjapt nedover med da Norge ikke er i kompetent til å håndtere dette. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 3. mars 2020 #1316 Del Skrevet 3. mars 2020 1 time siden, Agatha Spinatha skrev: Hvordan vet du at dette ikke er farlig for folk flest? Du skriver som om du ikke vet noe om dette viruset og hvordan det herjer i verden for øyeblikket. 1 time siden, lille pille skrev: WHO: 3,4% av alle bekreftet coronasmittede er døde. Men FHI vet bedre. Den er nok egentlig på 0,4% hvis man gjør en rekke antagelser. 1 time siden, Agatha Spinatha skrev: Nei, vi vet ikke hvordan det vil utvikle seg men vet at unge friske mennesker har dødd, ikke bra eldre og syke. Å få hodet opp av sanden er alltid lurt, trenger ikke å få panikk for det. 18 minutter siden, Agatha Spinatha skrev: Du skal være klar over at dette er en sykdom som smitter i rekordfart, andre land har innført tiltak, WHO har oppfordret Norge til å være proaktiv, norske myndigheter hevdet at de hadde alt under kontroll - det viser seg at de ikke er forberedt i det hele tatt. På toppen av alt klarer helsepersonell å smitte hverandre... Dette er realiteten. Unngå store folkemengder, hold avstand til andre mennesker - ca 1 meter, unngå å ta kollektivtransport - gjør det du kan for at dette ikke sprer seg videre i befolkningen samt andre nordiske land. Agatha, det virker som du tror at dette er verre enn det er. Dette er ikke så farlig som du skal ha det til. Vi må leve livene våre videre, man kan ikke mure seg inne hjemme og tro man får et bedre liv av det. Les innlegget jeg har uthevet av lille pille. Dette er offisielle tall, tallene vi må forholde oss til. De viser at det ikke er grunn til panikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 3. mars 2020 #1317 Del Skrevet 3. mars 2020 1 minutt siden, Agatha Spinatha skrev: Har du fulgt med utviklingen? Hvorfor tror du WHO erklærte krisetilstand i januar 2020? Vi har ingen medisiner eller vaksiner mot dette, tror du det har noe å si? Viruset ble oppdaget i desember i fjor og se hvor vi er nå.. Det går fort og kan gå kjapt nedover med da Norge ikke er i kompetent til å håndtere dette. Det går fort, akkurat som den vanlige influensaen. Jeg er ikke redd, dette er hauset opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 3. mars 2020 #1318 Del Skrevet 3. mars 2020 6 minutter siden, loveli skrev: Se hvlr mange som dør iforhold til hvor mange smittede det er. Vanskeligere å anslå hvor farlig det er er det ikke. Akkurat nå, loveli skrev: Agatha, det virker som du tror at dette er verre enn det er. Dette er ikke så farlig som du skal ha det til. Vi må leve livene våre videre, man kan ikke mure seg inne hjemme og tro man får et bedre liv av det. Les innlegget jeg har uthevet av lille pille. Dette er offisielle tall, tallene vi må forholde oss til. De viser at det ikke er grunn til panikk. Har du fulgt med på statistikken fra Italia? Det er rimelig dramatiske tall. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 3. mars 2020 #1319 Del Skrevet 3. mars 2020 Akkurat nå, loveli skrev: Agatha, det virker som du tror at dette er verre enn det er. Dette er ikke så farlig som du skal ha det til. Vi må leve livene våre videre, man kan ikke mure seg inne hjemme og tro man får et bedre liv av det. Les innlegget jeg har uthevet av lille pille. Dette er offisielle tall, tallene vi må forholde oss til. De viser at det ikke er grunn til panikk. Hva vet du om viruset og hvordan det angriper kroppen? Hva skjer, hvorfor skjer det? Hva har skjedd med viruset da det er helt nytt og ble oppdaget i desember i fjor? Har du lest hva som blir meldt fra Italia? Hva vet du egentlig? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 3. mars 2020 #1320 Del Skrevet 3. mars 2020 1 minutt siden, loveli skrev: Det går fort, akkurat som den vanlige influensaen. Jeg er ikke redd, dette er hauset opp. Her er en av dine grove feil, dette er ikke influensa. Corona smitter raskere, vet du hva Corona er ? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg