Eevee Skrevet 1. mars 2020 #1021 Del Skrevet 1. mars 2020 Jeg blir så oppgitt. Norge og FHI er så bastante i sine meninger rundt Corona og dets alvorlighetsgrad, smittespredning etc. «Nei, han viser ingen symptomer, så han er ikke smittet» og så går det to dager også «oisann, han var visst positiv likevel». Topp kvalitet. Folk som har vært i indirekte kontakt med positive får beskjed om å dra hjem og isolere seg i 14 dager, mens kone og barn kan dra på jobb og barnehage som normalt. Jaaada, ingen fare. Sannsynligheten er så lav må vite. Hoster og harker du sa du, men ingen feber - nei, da blir du ikke testet. Føler Norge ikke tar dette så seriøst, og lar det «gå sin gang» eller? Virker jo helt håpløst. De gidder jo ikke prøve engang? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 1. mars 2020 #1022 Del Skrevet 1. mars 2020 3 minutter siden, parmanoia skrev: Vel, det er i alle fall bedre enn Indonesia. Leste at de hadde ingen tilfeller fordi de var beskyttet av Gud. Så det så. *feieunderteppet* Norge som er et høyteknologisamfunn stiller jeg større krav til enn Indonesia. Hva tenker du om Hanevold og hans pengeinnsamling hvor medlemmene av trossamfunnet kunne donere penger for å bli immun mot Corona? Det ligger vel på samme nivå? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camlon Skrevet 1. mars 2020 #1023 Del Skrevet 1. mars 2020 (endret) 1 hour ago, Example said: Unnskyld meg, men norsk media har knapt skrevet om annet de siste ukene. Dette argumentet faller på sin egen urimelighet. Les hva han skrev igjen, fordi poenget gikk rett over hodet ditt. Det handler ikke om hvor mange artikler, men at de skriver artikler som følger myndighetenes linje med nedeskalering på tross av at de hadde fått mye mer klikk av å spre frykt. Det er ikke noe som overrasker meg. Over hele verden så samarbeider media med makteliten, og å spre riktig budskap er viktigere enn å tjene mer penger. Norge er ikke et unntak. Endret 1. mars 2020 av Camlon 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 1. mars 2020 #1024 Del Skrevet 1. mars 2020 1 minutt siden, Agatha Spinatha skrev: Norge som er et høyteknologisamfunn stiller jeg større krav til enn Indonesia. Hva tenker du om Hanevold og hans pengeinnsamling hvor medlemmene av trossamfunnet kunne donere penger for å bli immun mot Corona? Det ligger vel på samme nivå? Hanevolds svindelgreier er helt forkastelig. Men han er en enkeltperson og uttalelsen fra Indonesia kom fra myndighetene så vidt jeg vet. Ja, så klart jeg stiller større krav til Norge, men å late som at de ikke har noe, er også unødvendig. Men nå er det noen dager siden jeg leste dette, og det kan ha forandret seg siden den gang. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 1. mars 2020 #1025 Del Skrevet 1. mars 2020 (endret) 13 minutter siden, Eevee skrev: Jeg blir så oppgitt. Norge og FHI er så bastante i sine meninger rundt Corona og dets alvorlighetsgrad, smittespredning etc. «Nei, han viser ingen symptomer, så han er ikke smittet» og så går det to dager også «oisann, han var visst positiv likevel». Topp kvalitet. Folk som har vært i indirekte kontakt med positive får beskjed om å dra hjem og isolere seg i 14 dager, mens kone og barn kan dra på jobb og barnehage som normalt. Jaaada, ingen fare. Sannsynligheten er så lav må vite. Hoster og harker du sa du, men ingen feber - nei, da blir du ikke testet. Føler Norge ikke tar dette så seriøst, og lar det «gå sin gang» eller? Virker jo helt håpløst. De gidder jo ikke prøve engang? Jeg tror ikke det kommer til å bli tatt skikkelig seriøst før vi har vårt første alvorlige tilfelle med sykehusinnleggelse og eventuelt død. Det virker på meg som mange ikke bryr seg fordi de fleste tenker at "det er ikke farlig - annet for kanskje eldre". Om det stemmer at utviklingen av sykdommen er treg og at de alvorlige symptomene dukker opp sent, så kan det ta lang tid og da sitter vi allerede fint i det. Jeg må si jeg reagerte på hvordan statsministeren vår uttaler seg. Hun vil jo at hverdagen skal forsette som før, og nærmest nekter for at vi kommer til å stenge skoler og grenser. Uavhengigheten i Norge rår sterkt, ref. "Sånn er Norge". Btw, for de som er interessert i episoden: https://tv.nrk.no/serie/harald-eia-presenterer-saann-er-norge/sesong/1/episode/2/avspiller Endret 1. mars 2020 av missmcbeal 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 1. mars 2020 #1026 Del Skrevet 1. mars 2020 1 minutt siden, parmanoia skrev: Hanevolds svindelgreier er helt forkastelig. Men han er en enkeltperson og uttalelsen fra Indonesia kom fra myndighetene så vidt jeg vet. Ja, så klart jeg stiller større krav til Norge, men å late som at de ikke har noe, er også unødvendig. Men nå er det noen dager siden jeg leste dette, og det kan ha forandret seg siden den gang. De har en TV-kanal for å nå ut til flest mulig med budskapet sitt, han er ikke en enkeltperson da dette er en virksomhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 1. mars 2020 #1027 Del Skrevet 1. mars 2020 Akkurat nå, Agatha Spinatha skrev: De har en TV-kanal for å nå ut til flest mulig med budskapet sitt, han er ikke en enkeltperson da dette er en virksomhet. Ja, og håper noen får stoppet han snart, men han er ikke en som sitter med det overordnede ansvaret på politisk nivå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 1. mars 2020 #1028 Del Skrevet 1. mars 2020 Akkurat nå, parmanoia skrev: Ja, og håper noen får stoppet han snart, men han er ikke en som sitter med det overordnede ansvaret på politisk nivå. Jeg skjønner ikke at det går an. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 1. mars 2020 #1029 Del Skrevet 1. mars 2020 1 time siden, Example skrev: Jeg svarer på konspirasjonsteorier med en ironisk tone, fordi det er de er verdt. Det er sjelden jeg ser at så mange urimelige anklager får stå uimotsagt på dette forumet, men det handler vel om at folk ikke orker å blande seg inn i debatten. Hvert innlegg jeg selv skriver her får rimelig mange svar. Det begynner å ligne et ekkokammer dette her, hvor konspirasjonsteoriene flyter fritt. At myndighetene skal be media om å holde en mer nøytral profil for å ikke hause opp stemningen i befolkningen virker ikke for meg som en konspirasjonsteori. Mtp hvordan frykten påvirker mennesker slik at de ikke reiser noe som igjen påvirker økonomi er ikke det spesielt rart. Av alle ting som skrives her inne så er det kommentarer om at det er snodig at dagshoroskoper får plass over koronanyheter du reagerer på, det synes jeg er rart. Jeg tror det meste i denne tråden er uimotsagt fordi de færreste bekymrer seg. Og de færreste vet så mye hva det egentlig handler om, og har ikke kunnskap til å si i mot, selv om de stoler på myndighetene og FHI. Derfor trykker de seg ikke en gang inn her. Men din stil med å latterliggjøre tror jeg ikke er det beste dersom ønsket er å nyansere, og bidra til at f.eks de som blir redde av å lese her ser at det ikke er så ille som mange beskriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 1. mars 2020 #1030 Del Skrevet 1. mars 2020 1 time siden, Rullerusk skrev: Hvilke konspirasjonsteorier er det du mener florerer her inne da? Jeg ser en ganske bred debatt som er kritisk til måten myndighetene håndterer dette nasjonalt som en krise. I et land med svært mange eldre og et land der mange mennesker har et nedsatt immunforsvar og dermed er mer sårbare. Så vær snill og fortell meg konkret hva det er vi har lov å debattere og hva du mener er konspirasjonsteorier er du snill. Jeg mistenker at du er hvit mann 50+ og forventer å bli hørt hver gang du åpner munnene. Så nå lytter jeg til : Fyll inn dine konkrete eksempler ! Om jeg er hvit eller ikke, har da vel ingenting med saken å gjøre. Om det er interessant så har du rett i både hudfarge og kjønn, men du må nok kutte tallet ditt i to. Det handler ikke om hva man har lov til å debattere eller ikke. Debatter hva dere vil, men ikke forvent at alle er enige. Jeg oppfordrer dere likevel til å se litt ut av ekkokammeret. Her fyrer folk hverandre opp, hvor den ene teorien er mer virkelighetsfjern enn den andre. Kritikk av FHI er ikke konspirasjonsteorier, og det kan være sunt om det er velbegrunnet. Når man derimot tillegger både forvaltningen, regjering, storting og media konspirerer sammen om å dysse saken ned, så er det nettopp konspirasjonsteorier. Derav navnet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 1. mars 2020 #1031 Del Skrevet 1. mars 2020 56 minutter siden, Agatha Spinatha skrev: Konspirasjonsteorier, eller forklaringsmodeller omhandler en overbevisning om at alt som er galt i verden skyldes mektige grupper som sammensverger seg for å fremme en skjult agenda. Så hvilken type konspirasjonsteorier ser du for deg her? Barkun, statsviter deler disse teoriene inn i 3 typer med ulike fokus.. Det er jo nettopp det som skjer her. Forvaltningen med FHI fører folk bak lyset, media nekter å ta tak, regjeringen nekter å gjøre noe og Stortinget er stille. Det er gjennomgangsmelodien i denne tråden. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 1. mars 2020 #1032 Del Skrevet 1. mars 2020 2 minutter siden, Example skrev: Om jeg er hvit eller ikke, har da vel ingenting med saken å gjøre. Om det er interessant så har du rett i både hudfarge og kjønn, men du må nok kutte tallet ditt i to. Det handler ikke om hva man har lov til å debattere eller ikke. Debatter hva dere vil, men ikke forvent at alle er enige. Jeg oppfordrer dere likevel til å se litt ut av ekkokammeret. Her fyrer folk hverandre opp, hvor den ene teorien er mer virkelighetsfjern enn den andre. Kritikk av FHI er ikke konspirasjonsteorier, og det kan være sunt om det er velbegrunnet. Når man derimot tillegger både forvaltningen, regjering, storting og media konspirerer sammen om å dysse saken ned, så er det nettopp konspirasjonsteorier. Derav navnet. Du svarer ikke på spørsmålet om hvilken type konspirasjonsteorier som florer her. Å slenge rundt useriøse anklager blir for dumt og viser vel at du ikke vet hva konspirasjonsteorier er. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 1. mars 2020 #1033 Del Skrevet 1. mars 2020 29 minutter siden, Camlon skrev: Les hva han skrev igjen, fordi poenget gikk rett over hodet ditt. Det handler ikke om hvor mange artikler, men at de skriver artikler som følger myndighetenes linje med nedeskalering på tross av at de hadde fått mye mer klikk av å spre frykt. Det er ikke noe som overrasker meg. Over hele verden så samarbeider media med makteliten, og å spre riktig budskap er viktigere enn å tjene mer penger. Norge er ikke et unntak. 2 minutter siden, Agatha Spinatha skrev: Du svarer ikke på spørsmålet om hvilken type konspirasjonsteorier som florer her. Å slenge rundt useriøse anklager blir for dumt og viser vel at du ikke vet hva konspirasjonsteorier er. Innlegget over her er et godt eksempel fra kun 30 minutter siden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kågebruker Skrevet 1. mars 2020 #1034 Del Skrevet 1. mars 2020 (endret) Folk Her på KG er de smarteste i hele Norge. Legg ned FHI og ansett KGfolket. 😉 Endret 1. mars 2020 av Kågebruker 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 1. mars 2020 #1035 Del Skrevet 1. mars 2020 Akkurat nå, Example skrev: Det er jo nettopp det som skjer her. Forvaltningen med FHI fører folk bak lyset, media nekter å ta tak, regjeringen nekter å gjøre noe og Stortinget er stille. Det er gjennomgangsmelodien i denne tråden. Du svarer ikke på spørsmålet om hvilke type teorier du henviser til. Å stille seg kritisk til måten myndighetene håndterer denne krisen når vi ser at resten av verden er i alarmberedskap, er det naturlig å stille seg kritisk til myndighetenes elendige hånderting av dette. Vi står ovenfor en pandemi, det har ikke gått innover deg ennå. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 1. mars 2020 #1036 Del Skrevet 1. mars 2020 3 minutter siden, Example skrev: Innlegget over her er et godt eksempel fra kun 30 minutter siden. Nei, du viser ingen forståelse for egne anklager om konspirasjonsteorier eller kunnskap om hva en pandemi er. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 1. mars 2020 #1037 Del Skrevet 1. mars 2020 15 minutter siden, Rainstorm skrev: At myndighetene skal be media om å holde en mer nøytral profil for å ikke hause opp stemningen i befolkningen virker ikke for meg som en konspirasjonsteori. Mtp hvordan frykten påvirker mennesker slik at de ikke reiser noe som igjen påvirker økonomi er ikke det spesielt rart. Av alle ting som skrives her inne så er det kommentarer om at det er snodig at dagshoroskoper får plass over koronanyheter du reagerer på, det synes jeg er rart. Jeg tror det meste i denne tråden er uimotsagt fordi de færreste bekymrer seg. Og de færreste vet så mye hva det egentlig handler om, og har ikke kunnskap til å si i mot, selv om de stoler på myndighetene og FHI. Derfor trykker de seg ikke en gang inn her. Men din stil med å latterliggjøre tror jeg ikke er det beste dersom ønsket er å nyansere, og bidra til at f.eks de som blir redde av å lese her ser at det ikke er så ille som mange beskriver. Mye står uimotsagt fordi mange har lært seg at å diskutere med konspirasjonsteoretikere er føles ganske håpløst ut. Om noen først er overbevist om at jorda er flat, illuminati styrer verden eller at chemitrails er ekte, så er det lite man kan gjøre for å overbevise dem. Media er nødt til å skrive om andre ting også, både fordi folk blir trøtte av det samme, og fordi det skjer andre ting også. Så kan man alltids diskutere medias prioriteringer, men de lever av å vite hva folk ønsker å lese om. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 1. mars 2020 #1038 Del Skrevet 1. mars 2020 6 minutter siden, Kågebruker skrev: Folk Her på KG er de smarteste i hele Norge. Legge ned FHI og ansett KGfolket. 😉 Jepp, vi trenger en sterk leder herfra til å ta over. Ta over media, steng grensene, send alle med kroppstemperatur over 37,5 i en leir og legg ned hele FHI! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 1. mars 2020 #1039 Del Skrevet 1. mars 2020 7 minutter siden, Agatha Spinatha skrev: Du svarer ikke på spørsmålet om hvilke type teorier du henviser til. Å stille seg kritisk til måten myndighetene håndterer denne krisen når vi ser at resten av verden er i alarmberedskap, er det naturlig å stille seg kritisk til myndighetenes elendige hånderting av dette. Vi står ovenfor en pandemi, det har ikke gått innover deg ennå. Jeg ser det er litt tungt for deg å forstå dette, men det er konspirasjonen om at myndighetene styrer media som gjør det til nettopp en konspirasjonsteori, ikke at man er uenig i fokuset. Samme med kritikk av FHI. Det er greit, men i det sekundet man mener de er en del av en konspirasjon, så blir det til en konspirasjonsteori. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 1. mars 2020 #1040 Del Skrevet 1. mars 2020 3 minutter siden, Example skrev: Mye står uimotsagt fordi mange har lært seg at å diskutere med konspirasjonsteoretikere er føles ganske håpløst ut. Om noen først er overbevist om at jorda er flat, illuminati styrer verden eller at chemitrails er ekte, så er det lite man kan gjøre for å overbevise dem. Media er nødt til å skrive om andre ting også, både fordi folk blir trøtte av det samme, og fordi det skjer andre ting også. Så kan man alltids diskutere medias prioriteringer, men de lever av å vite hva folk ønsker å lese om. Det du skriver nå er bare et forsøk på avsporing. Meddebattanter som ikke ser forskjell på kritikk basert på kunnskap om en eventuell pandemi samt smitte og konspirasjonsteorier er ute og kjører. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg