Gå til innhold

Frp går ut av regjeringen


Drizzt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

24 minutter siden, Kvinnelist skrev:

FRP må tilbake til sitt gamle gode med Carl I. Hagen.

Jeg hyller han med disse 2 fine:

 

 

Han er og var en d@st. Til og med i mot nordlenninger den gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kvinnelist skrev:

FRP må tilbake til sitt gamle gode med Carl I. Hagen.

Jeg hyller han med disse 2 fine:

 

 

Helt enig. Carl I. Hagen er en flott mann!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carl I. Hagen er jo den største vitsen av dem alle! Partiet ble ti ganger mer seriøst under Siv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er satt på hodet.  Det ble gjort flere forsøk fra regjeringens side på å få barnet behandlet både utenfor leiren og å få det til Norge.  Det var moren som spilte et skittent spill med å bruke barnet som brekkstang til å komme seg til Norge.

Så er det faktisk ikke en rett at norske statsborgere som blir syke i utlandet har krav på å bli hentet hjem. Dette gjelder alle som skulle bli syke mens de er på ferie også.

Det siste er hvorfor nekter advokaten til moren å uttale seg om barnet er sykt eller ikke?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amnesty takker Erna for å ikke ha forhandlet menneskerettighetene bort. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte av Amnestys utspill. Menneskerettighetene til hvem? Terroristen? Fordi hun kastet vekk menneskerettighetene til alle som oppholder seg i Norge, yezidiene inkludert. Ikke noe å være stolt over, men å skamme seg dypt over.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Drizzt said:

Amnesty takker Erna for å ikke ha forhandlet menneskerettighetene bort. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte av Amnestys utspill. Menneskerettighetene til hvem? Terroristen? Fordi hun kastet vekk menneskerettighetene til alle som oppholder seg i Norge, yezidiene inkludert. Ikke noe å være stolt over, men å skamme seg dypt over.

Erna vil bare at norsk rettsvesen skal være styrt av lover og regler, fakta og logikk.

FrP vil at rettsvesenet skal styres av synsing og følelser, hvor det ikke finnes likhet for loven.

Endret av Stonegiant
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Stonegiant skrev:

Erna vil bare at norsk rettsvesen skal være styrt av lover og regler, fakta og logikk.

FrP vil at rettsvesenet skal styres av synsing og følelser, hvor det ikke finnes likhet for loven.

Likhet for loven? Hvilken lov er det som gir terrorister rett til å bli fysisk hentet til Norge av utenriksdepartementet? Og hvor mye "likhet" er det i denne loven, sånn egentlig? Har alle som havner i uløkka i utlandet denne rettigheten?

Og det er vel strengt tatt noen helt andre partier enn Frp som vil styre enkeltsaker med følelser, eller hva?

Endret av janeikanskje
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer i hvert fall til å stemme FrP ved neste valg. Resten av regjeringen har jo løyet til oss, og venstresiden støtter jeg uansett ikke. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Stonegiant skrev:

Erna vil bare at norsk rettsvesen skal være styrt av lover og regler, fakta og logikk.

FrP vil at rettsvesenet skal styres av synsing og følelser, hvor det ikke finnes likhet for loven.

Hæ? Den første setningen har ingenting med saken å gjøre. Det er ingen lov som forplikter Norge å hente norske statsborgere fra utlandet som har satt seg selv i en knipe. Ja, man kan tenke seg at små uskyldige barn som ikke har valgt å fødes i en terroristfamilie bør man hente, men ikke deres mor som har selv valgt side og denne siden er mot Norge, mot alt Norge står for. Så med mindre kan du vise til en lov som forplikter Norge å hente slike som henne tilbake, kan du spare meg for den første setningen.

Når det gjelder Frp så er synsing og følelser spesialiteten til SV, V, Krf, Rødt og i stor grad Ap. 

Likhet for loven? Hvilken lov konkret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2020 den 15.45, Stonegiant skrev:

Hahahaha, de er så smålige. Herregud for et tulleparti.

Morna, Siv! Måtte du aldri noensinne havne i regjering igjen. Håper du er ferdig i politikken.

Heller Siv Jensen enn Sylvi Listhaug. 😫

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Bøtteballetten skrev:

Heller Siv Jensen enn Sylvi Listhaug. 😫

Fordi hva da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Drizzt skrev:

Amnesty takker Erna for å ikke ha forhandlet menneskerettighetene bort. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte av Amnestys utspill. Menneskerettighetene til hvem? Terroristen? Fordi hun kastet vekk menneskerettighetene til alle som oppholder seg i Norge, yezidiene inkludert. Ikke noe å være stolt over, men å skamme seg dypt over.

Hvorfor er det noe å gråte av? Det er noe av det som er krevende med menneskerettigheter, premisset er at man har rettigheter i kraft av å være menneske. Det betyr at alle har dem. Også denne kvinnen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stina234 skrev:

Fordi hva da?

Fordi jeg har mer sans for Siv Jensen enn Sylvi Listhaug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Vampen skrev:

Hvorfor er det noe å gråte av? Det er noe av det som er krevende med menneskerettigheter, premisset er at man har rettigheter i kraft av å være menneske. Det betyr at alle har dem. Også denne kvinnen. 

Hvilke av hennes menneskerettigheter bryter Norge ved å ikke hente en deltager i en terrororganisasjon som har havnet i knipe i utlandet? Som flere jurister fortalte i media, Norge henter ikke norske statsborgere som har havnet i knipe i utlandet, men kan bistå dem der de er på andre måter. Dessuten så valgte hun selv helt frivillig å vende ryggen til Norge og slutte seg til IS. Jeg skjønner ikke at skattebetalernes penger skal brukes for å hente henne til et land hun vendte ryggen til? Hennes menneskerettigheter? Herregud, for noe sirkus det er. Hadde hun selv troppet opp på grensen, så måtte hun slippes inn, men å aktivt risikere nordmenns liv og bruke skattepenger for å hente henne? Nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 20.1.2020 den 15.47, Stonegiant skrev:

Rødt er det mest nasjonalkonservative partiet over sperregrensen. Stem på dem.

Faktisk helt enig har fått sansen for de og Senterpartiet for oss som bor i distriktene er Senterpartiet mer distrikts vennlig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Drizzt skrev:

Hvilke av hennes menneskerettigheter bryter Norge ved å ikke hente en deltager i en terrororganisasjon som har havnet i knipe i utlandet? Som flere jurister fortalte i media, Norge henter ikke norske statsborgere som har havnet i knipe i utlandet, men kan bistå dem der de er på andre måter. Dessuten så valgte hun selv helt frivillig å vende ryggen til Norge og slutte seg til IS. Jeg skjønner ikke at skattebetalernes penger skal brukes for å hente henne til et land hun vendte ryggen til? Hennes menneskerettigheter? Herregud, for noe sirkus det er. Hadde hun selv troppet opp på grensen, så måtte hun slippes inn, men å aktivt risikere nordmenns liv og bruke skattepenger for å hente henne? Nei. 

Nå var det ikke hun som var den primære i denne operasjonen, hun ble med fordi Norske utenriksmyndigheter ikke hadde andre alternativer til å redde et barn som trengte hjelp det ikke kunne få i nærområdet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Drizzt skrev:

Hvilke av hennes menneskerettigheter bryter Norge ved å ikke hente en deltager i en terrororganisasjon som har havnet i knipe i utlandet? Som flere jurister fortalte i media, Norge henter ikke norske statsborgere som har havnet i knipe i utlandet, men kan bistå dem der de er på andre måter. Dessuten så valgte hun selv helt frivillig å vende ryggen til Norge og slutte seg til IS. Jeg skjønner ikke at skattebetalernes penger skal brukes for å hente henne til et land hun vendte ryggen til? Hennes menneskerettigheter? Herregud, for noe sirkus det er. Hadde hun selv troppet opp på grensen, så måtte hun slippes inn, men å aktivt risikere nordmenns liv og bruke skattepenger for å hente henne? Nei. 

Tja, hva med retten til å få saken behandlet av en upartisk domstol og bli ansett som uskyldig til det motsatte er bevist? Eller for barnet, retten til sosial og økonomisk trygghet eller levestandard, som også innebærer helsehjelp? 
 

Og jeg ser din påstand om at Norge ikke henter statsborgere i knipe og høyner med en French. 
 

Jeg var/er i utgangspunktet skeptisk til om å hente denne kvinnen til Norge var riktig løsning, men føleri, svart-hvitt tenking og krisemaks her inne gjør i grunnen at jeg pushes mer i retning av å være positiv til det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Apis skrev:

Nå var det ikke hun som var den primære i denne operasjonen, hun ble med fordi Norske utenriksmyndigheter ikke hadde andre alternativer til å redde et barn som trengte hjelp det ikke kunne få i nærområdet 

Hun burde aldri vært med. Så enkelt er det. Dit jeg kommer fra sier vi where there's a will there's a way. Hun saboterte at barnet fikk helsebistand nærmere fordi hun ville misbruke ham som inngangsbillett til Norge. Og Erna, Ropstad og Skei Grande falt for det. Så typisk norsk at det er flaut. 

 

9 minutter siden, Vampen skrev:

Tja, hva med retten til å få saken behandlet av en upartisk domstol og bli ansett som uskyldig til det motsatte er bevist? Eller for barnet, retten til sosial og økonomisk trygghet eller levestandard, som også innebærer helsehjelp? 
 

Og jeg ser din påstand om at Norge ikke henter statsborgere i knipe og høyner med en French. 
 

Jeg var/er i utgangspunktet skeptisk til om å hente denne kvinnen til Norge var riktig løsning, men føleri, svart-hvitt tenking og krisemaks her inne gjør i grunnen at jeg pushes mer i retning av å være positiv til det. 

Det er ikke noe menneskerett. Dessuten så må man dømmes der forbrytelsene fant sted. Hvis du begår en kriminell handling i utlandet, så reiser du ikke til Norge for å ha rettssaken din her, ikke sant? Ved å hente henne har Erna, Ropstad og Skei Grande forhindret at hun fikk rettferdig straff der forbrytelsene hennes fant sted. Det er opp til domstolen der nede å bestemme om hun er skyldig eller ei, ikke norsk domstol. Barna er noe annet, det har aldri vært et spørsmål om de skulle til Norge. Her er det snakk om deres mor som har bevist at hun ikke er egnet som omsorgperson. 

French hadde sin rettssak og fikk dom hvor, sa du? I Norge? Kom igjen, du kan bedre enn det.

Hun ble hentet kun på grunn av føleri, svart-hvitt tenkning, krisemaksimering og feilinnstilt moralsk kompass hos Erna. Derfor kan jeg aldri være positiv til at hun er her i Norge. Hun bidrar til å gjøre det mindre trygt for alle. 

Endret av Drizzt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...