Gå til innhold

Frp går ut av regjeringen


Drizzt

Anbefalte innlegg

Siv Jensen snakker i pressekonferanse nå.

 

Det var det eneste rette for Frp å gjøre. Angrer Erna nå?

Endret av Drizzt
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, en mindretallsregjering er mye svakere enn en flertallsregjering. Så det er også trist med politisk ustabilitet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good riddance.

3 minutter siden, Drizzt said:

Vel, en mindretallsregjering er mye svakere enn en flertallsregjering. Så det er også trist med politisk ustabilitet. 

Nå kan vel ikke akkurat FrP beskyldes for å ha bidratt med stabilitet. Hvor mange justisministre var det vi hadde gått gjennom igjen?

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Okapi skrev:

Good riddance.

Nå kan vel ikke akkurat FrP beskyldes for å ha bidratt med stabilitet. Hvor mange justisministre var det vi hadde gått gjennom igjen?

Jeg beskylder ingen for noe som helst. Jeg sier bare at en flertallsregjering er mye mer stabil enn en mindretallsregjering. Nå sitter Erna med en mindretallsregjering 1 år før neste valg. Mon tro om det kommer til å gå? 

 

Det store spørsmålet nå:

 

Hva skjer med E18?

Endret av Drizzt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For aller første gang i mitt liv kjenner jeg et snev av respekt for FrP. De ville ha mistet enda flere velgere om de ikke hadde gått nå..å gå på kompromiss av alle valgløftene sine tar seg ikke særlig bra ut i lengden. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are

Supert. Støtter de 100 prosent.tøft gjort. Dessverre er Siv Jensen globalist og vil ødelegge partiet. Få henne ut av partiet også .  Jeg ventet fortsatt på et nasjonal konservativt parti som vil verne om Norge og norske verdier. Å hente hjem en IS kvinne er forakt for folket og folkets sikkerhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er taktisk for å kunne være i oposisjon til neste valg og få flere stemmer.

 

Bryr seg ikke om borgerne med seg selv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Jon Are skrev:

Supert. Støtter de 100 prosent.tøft gjort. Dessverre er Siv Jensen globalist og vil ødelegge partiet. Få henne ut av partiet også .  Jeg ventet fortsatt på et nasjonal konservativt parti som vil verne om Norge og norske verdier. Å hente hjem en IS kvinne er forakt for folket og folkets sikkerhet. 

Nuvel. Siv Jensen er vel strengt tatt den eneste dugende i partiet..om enn litt maktsyk. Det er ikke hun som har ødelagt for partiet, det er hun som har holdt dem samlet. Jeg ser på henne som en hønemor som prøver å samle flokken sin..men man blir naturligvis lei av det også etter en stund når man ser at de voksne barna aldri blir lei av å bæsje seg selv på leggen.

Endret av Vera
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrP går vel styrket fra dette da de får en større makt posisjon ettersom mindretallsregjeringen er avhengig av FrP, tror de vil slite med støtte fra f.eks Arbeiderpartiet.

Endret av Mask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Siv Jensen holdt en bra pressekonferanse og svarte godt på spørsmålene. 

Det høres ut som at Erna gjorde det vanskeligere for seg ved å anklage Frp for å ha dårlig moral fordi partiet prioriterer alles sikkerhet framfor en terroristkvinnes sikkerhet. Det er klart Siv Jensen ikke kunne si noe og alle måtte late som siden oktober da det ble kjent at terroristkvinnen skulle hentes til Norge av hensyn til sikkerheten til norsk personell på bakken. Det må ha vært tøft.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette tror jeg er fornuftig gjort av FRP. Når verken velgere eller lokalpolitikerne kjenner de igjen, da må noe gjøres. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Chiyo skrev:

Ventet på den. 🤣

...og jeg har klødd litt i fingrene etter å skrive det 🙊

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hetsen mot Frp er underlig i denne situasjonen, men det er jo KG, så jeg er ikke overrasket. 

Jeg lurer på om Erna er klar over at det ikke blir en flertallsregjering på borgerlig side uten Frp. Jeg hørte hun prøvde å fremstille det som om den nye regjeringen får støtte fra Frp og at avtalen så langt gjelder fortsatt, men jeg tror prisen blir mye høyere denne gangen og Frp føler seg ikke bundet av avtalen lenger. Frp er vinneren i denne saken, H, Krf og V er taperne. 

Nå får vi se hvem som blir nye statsråder og hvordan det går med prosjektene som er påbegynt. 

 

Haha, Støre raskt på banen med tomme ord og overdramatisering:

https://www.nrk.no/norge/frp-gar-ut-av-regjering-1.14867637

Nei, Støre, det øker ikke dine sjanser å bli statsminister neste år.

Endret av Drizzt
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke hvorfor hun ikke kan ta med seg Erna i samme slengen. Å ta hjem den kvinnen er en skandale! Her henter vi sterkt potensielle terrorister på statens regning, også sitter media å skriver at hun ikke en gang vil straffes for det hun har gjort!! Det er helt sykt. Virker som at politikerne vil at vi skal ha minst en terrorist trussel i landet til en hver tid. Hvor mange år har vi brukt på å kaste ut Krekar egentlig? Og når han endelig skal dra, forhåpentligvis, så henter de inn en ny en. Det er helt sykt!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Noomie skrev:

Fatter ikke hvorfor hun ikke kan ta med seg Erna i samme slengen. Å ta hjem den kvinnen er en skandale! Her henter vi sterkt potensielle terrorister på statens regning, også sitter media å skriver at hun ikke en gang vil straffes for det hun har gjort!! Det er helt sykt. Virker som at politikerne vil at vi skal ha minst en terrorist trussel i landet til en hver tid. Hvor mange år har vi brukt på å kaste ut Krekar egentlig? Og når han endelig skal dra, forhåpentligvis, så henter de inn en ny en. Det er helt sykt!

 

Ja, det er helt sykt. Det er Ernas, Ropstads og Skei Grandes moralske kompasser som peker i retning ''hent IS terroristen uansett hva''. Da er det rimelig å spørre seg selv - er kompassene deres riktig innstilt? Nå har flere jurister uttalt seg om den kommende rettssaken at det blir veldig vanskelig å bevise hva hun har gjort der og det kommer til å påvirke straffeutmålingen. Fri går hun ikke, men at det blir en symbolsk kortvarig dom, er det klart. Et hån mot hele Norge. Det skulle bare mangle at Frp reagerte så sterkt. Jeg har aldri stemt Frp, men er helt enig med dem i denne saken. Mitt moralske kompass peker i retning ''la IS terroristene få rettferdig dom der forbrytelsene fant sted''. Erna tabbet seg ut ved å gå etter Krf og V sine ønsker og trosse den sunne fornuften i eget parti. Vi må huske at H har hele tiden vært mot at kvinnen hentes. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...