Gå til innhold

Hvordan få langt hår?


NewStart87

Anbefalte innlegg

Masse masse bra tips her!

Jeg har også ett:

En rense shampo fra frisør vil hjelpe. Bruk den en gang i måneden. Da "peeler" du på en måte hodebunnen og renser porene der. Da får porene luft og håret kan vokse lettere. Viktig med fuktighet i håret etter den shampoen. Men ikke på selve hodebunnen.

Anonymkode: 3efe6...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håret mitt eksploderte etter at jeg ble veganer. Før det så vokste det utrolig sakte, men nå må jeg klippe det ofte for at det ikke skal gro over alle hauger. 

Anonymkode: aee49...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om håret ditt er sunt holder det å stusse 1-2 ganger i året. Helt unødvendig å klippe oftere. Dersom det ikke er sunt, ville jeg ha vedlikeholdt f.eks. ved skulderlengde, klippet av skade etterhvert, og begynt å spare når skaden er borte.

Anonymkode: d29fa...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret mitt er svært langt. Jeg går kun til frisøren én gang i halvåret, hvor jeg gjør det helt klart at lengden skal bevares og de kan ikke ta mer enn noen millimeter. Jeg bruker aldri varme (rettetang, føning) på håret. En periode på cirka 6 måneder rettet jeg håret 1-2 ganger i uka, og håret mitt brakk av noen steder. Så jeg anbefaler på det sterkeste å ikke bruke varme, håret tåler det ikke over tid. 

Men i bunn og grunn tror jeg dette også kan ha mye med gener å gjøre. Jeg har alltid hatt hår som vokser raskt, for noen år siden klippet jeg det til skuldrene og det gikk raskt ned til baken igjen. Ei venninne av meg har hatt kort hår hele livet og hun fikk det aldri lenger enn til rett under haka. Hun hadde prøvd å spare i årevis og det ble aldri lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...