Gå til innhold

Hvordan få langt hår?


NewStart87

Anbefalte innlegg

Er 32 år og har aldri klart å få håret lenger enn til litt over skuldrene. Håret blir slitt og det virker som det nekter å vokse i lenger lengde!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Farger du det? Klipper du det ofte? Bruker du varmeverktøy?

Anonymkode: 4e421...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, NewStart87 skrev:

Er 32 år og har aldri klart å få håret lenger enn til litt over skuldrene. Håret blir slitt og det virker som det nekter å vokse i lenger lengde!

 

Det kan hende at det er den hårlengden du kan oppnå. Ellers kan du jo forsøke å ta ekstra B-vitamin, unngå varmestyling og farging så langt det går, og bruke produkter som er snille mot hår og hodebunn. Du kan jo eventuelt prøve disse produktene som sies å forbedre hårveksten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Farger du det? Klipper du det ofte? Bruker du varmeverktøy?

Anonymkode: 4e421...cfd

Jeg farger etterveksten. Sluttet å farge hele håret nylig. Bruker aldri varmeverktøy. Har begynt å tuppe det jevnlig nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, NewStart87 skrev:

Er 32 år og har aldri klart å få håret lenger enn til litt over skuldrene. Håret blir slitt og det virker som det nekter å vokse i lenger lengde!

 

Frisøren min har sagt at ikke alle kan oppnå kjempelangt hår. Hvis jeg skjønte det riktig så har hårstrået har en livstid på så og så mange år før det faller av. Og hvis det ikke vokser mer enn skulderlengde hos deg i løpet av levetiden, så blir håret aldri lenger enn det. 

Jeg så nemlig en jente med hår ned til rumpa, og lurte på hvordan det var mulig. Selv har jeg hår til ca BH-stroppen, men det ser ut til å stoppe der. 

Anonymkode: 4792b...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har likt hår, og har gitt opp å få langt. En gang klarte jeg å få det til å bli ned til midt på ryggen, men håret mitt er så tynt at det ikke var noe fint. Har slått meg til ro med en skulderkort bob. Det ser mye sunnere ut. 

Anonymkode: 2daae...f77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv sugarbearhair. Kjempe gode vitaminbjørner til håret.

Jeg kjøpte nylig på en frisørsalong.

Anonymkode: 340d6...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, NewStart87 said:

Jeg farger etterveksten. Sluttet å farge hele håret nylig. Bruker aldri varmeverktøy. Har begynt å tuppe det jevnlig nå.

Tuppe?

Anonymkode: 1f75d...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Skulle sikkert stå stusse. 

Anonymkode: 71934...96b

Håper du har rett, lurte på om hun kanskje mente tupere, og det virker jo ikke helt bra hvis hun sliter med slitt hår.

Anonymkode: 1f75d...eb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger i genene dine hva som er din maks lengde på håret, på lik linke som håret på resetn av kroppen.

 

Anonymkode: 59c31...98a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så tenker jeg det er bare å la det gro , med det mener jeg å ikke klippe det altfor ofte og bruke shampo så sjelden du kan ,da det tørker ut håret . Mitt eget hår gror veldig fort, så jeg har igrunn det motsatte problemet .

Har nå hår ned til over baken ,og klippa meg opp til over skuldrene for over 2  år siden . Noe jeg merker er at det ser sunnere ut og gror fortere i de periodene jeg feks tar omega 3 eller spiser masse makrell i tomat  ;) 

Tror ikke det fins noen lynkur på å få det til å vokse ,bortsett fra tålmodighet . Og ja de anbefaler å stusse tuppene i tide og utide men personlig lar jeg det være de gangene  jeg vil ha det langt fortest mulig. Og ikke bruk masse hårstrikker som jeg gjør ,jeg tuller det opp i strikk på hodet konstant da håret er alle veier men det blir en knekk i hårstråene som gjør at de faller av ,så la det henge mest mulig ned ..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror gener har ganske mye å si! I tillegg til om man farger eller bleker det ofte - som kan slite ut håret, i verste fall knekke av. Opplevde det selv da jeg bleket det ofte, det ble liksom ikke lenger (og håret mitt vokser vanligvis veldig langt). 

Har sluttet med bleking og farger det kanskje hver 6. måned for å friske opp fargen. Jeg prøver å spise så sunt som mulig og drikke en del vann + ta de vitaminene jeg trenger. Det hjelper ikke for alle; noen får bare ikke lengre hår og det er vel bare sånn det er. Jeg har håret snart nede med rumpa nå, det vokser som ugress haha. Men jeg lever ikke akkurat så sunt for øyeblikket og vasker det ganske ofte, så er vel gener som spiller en stor rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hår er genetikk. Så lenge man får i seg normal mengde næring og ikke lider av sykdommer eller utsetter håret for mye stress (rettetang, bleking etc), så er det ikke så mye man kan gjøre. Ingen b-vitamin eller hårkur kan dramatisk endre hårkvalitet. Noen er velsignet med en tjukk manke som raskt vokser seg langt, andre har en mer nordisk hårtype som blir tynt og flisete når det kommer forbi skuldrene. Det beste er å akseptere sin hårtype, og jobbe med den, ikke mot den. Håret ditt er sannsynligvis mye penere når det er skulderkort og sunt. Jeg ser med gru på bilder av meg selv som 20-åring, hvor jeg insisterte på å ha langt hår, selv om det var tynt og pistrete. Ikke kledelig.

Anonymkode: ff777...409

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil nok kunne få litt lengre hår hvis du er veldig forsiktig. Aldri gre når håret er vått. Flette håret når du sover. Bruke silkeputetrekk. Ikke bruke grove håndklær på håret. Gode produkter osv. Men hvor fint kommer det til å bli? Tja, usikker.

Anonymkode: c0502...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det å spare til langt hår tar lang tid. Så om du kan tenke deg å sette opp håret i ett halvt års tid -hver eneste dag, glemme det litt, glemme frisøren helt omtrent -da kan du nok nå lengder du vil, ts

 Ta vare på det ved vask og pleie måned etter måned uten å kjenne saksa kalle.

Det er mye jobb i å ikke røre det. Vaske på kvelden, klemme tørt skånsomt med håndkle, la det tørke over natten med håndkle på puten. Måned etter måned. 

 

 

Endret av GjestSiden2006
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 20.1.2020 den 13.04, NewStart87 skrev:

Jeg farger etterveksten. Sluttet å farge hele håret nylig. Bruker aldri varmeverktøy. Har begynt å tuppe det jevnlig nå.

Klipper man tupper ofte nok så tar de jo bare av lengden du nettopp har fått. Vedlikehold av den lengden du har, da blir det aldri lengre. 

Anonymkode: 9cd00...64b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å gjøre ingenting. Håret kommer ut av hodet helt av seg selv. Hvis du stusser jevnlig tar du selvsagt hele veksten, så slutt med det. Kan være lurt å slutte med farging også.

Anonymkode: e8133...1fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Kan være lurt å slutte med farging også.

Anonymkode: e8133...1fe

Jeg lurer på om jeg skal slutte med det. Jeg har kommunefarget hår, alltid tatt etterveksten selv, type slik Komikerfrue gjør. Frisør, hvem har tid til det? Lysner utveksten litt.

Etter jeg fikk barn skjedde det noe med håret mitt, så jeg farget med samme farge som jeg hadde brukt i 10 år. Men så ble det grønnskjær og orangeskjær ved to anledninger...ble så skremt at jeg har gått til frisøren annenhver måned i 2 år etter det. Men jeg mister så mye hår. Tror jeg har gått igjennom alle mulige muligheter for hvorfor alt faller ut. Frisør og striping er det eneste jeg kommer på som har endret seg. Jeg måtte klippe av halve lengden nesten i høst...Det var ikke noe gøy. Håret var pistrete og tynt i tuppene, ble bare verre og verre. Jeg mistet sikkert litt under halvparten ha manken i tykkelse. SÅ jeg kommer til å droppe frisøren, inntil det oppstår en feil i resultatet jeg oppnår, rett og slett. Justere det om det er nødvendig, og gjøre det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2020 den 12.57, NewStart87 skrev:

Er 32 år og har aldri klart å få håret lenger enn til litt over skuldrene. Håret blir slitt og det virker som det nekter å vokse i lenger lengde!

 

Hver gang du vasker håret, masser hodebunnen i 5 min. Skal love deg at det får fart på sakene 😉

Anonymkode: 1fad5...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...