Gå til innhold

Gift ved første blikk 2020


udiskutert

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns damene var veldig pene, men jeg er skuffet over mannfolka, selv om de sikkert er bra menn. Skjønner ikke hva de har tenkt med som har matchet Tina med han Batman-nerden. Hva har de til felles? 

Hadde nektet å kysse om jeg var med også. Syns det er ekkelt at det forventes. 

Anonymkode: 5b74d...331

Det forventes da ikke, det velger de selv.

Anonymkode: f8062...d8c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns damene var veldig pene, men jeg er skuffet over mannfolka, selv om de sikkert er bra menn. Skjønner ikke hva de har tenkt med som har matchet Tina med han Batman-nerden. Hva har de til felles? 

Hadde nektet å kysse om jeg var med også. Syns det er ekkelt at det forventes. 

Anonymkode: 5b74d...331

Utseendemessig, i ansiktet, så var vel han nerden maaange hakk over henne! 

Anonymkode: 492c2...a45

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerpings med overvekt-shaming! Dette provoserer meg så mye at jeg faktisk føler for å si noe! 

Overvektige KAN finne noen på egen hånd! Noen driter faktisk i utseende og ser på det vakre innvendige i et menneske. Nå er jeg selv er sted midt i mellom normal og passe overvektig, men har vært sykelig overvektig en gang i tiden. 

Jeg må derimot si at dagens dømming av menneskers utseende faktisk er mye verre enn for 10-20 år siden. Det er media som er årsak, ene og alene. Det er press fra alle kanter om bmi, om kosthold, om trening og om å ha en god jobb. Jeg sier ikke at media ikke har rett. Ingen har godt av å være sykelig overvektig (mange livsstilssykdommer), ha et ensformig kosthold (igjen, livsstilssykdommer), ligge flat ut hele dagen og ha lite energi av den grunn, eller å ikke ha noe å gå til om dagen. 

MEN! Noen kan gå gjennom et helt liv med god helse, god jobb, ha godt kosthold og gjøre god figur selv om de er overvektig. 

En tynn mann kan FINT like ei overvektig dame, som ei tynn dame FINT kan like en overvektig mann. 

Jeg har lært å like personligheter og dømmer ut fra hvordan mennesker er mot meg. Jeg er veldig sær av meg, og må kjenne på en gjensidig kjemi. Utseendet kan ikke gi meg den følelsen. Toleranse, respekt, ærlighet og godhet er en pakke som både normalvektige, undervektige og overvektige kan ha. 

Ja, vet godt at dette med utseendet er en smakssak. Så skal ikke si at dere som nevner dette med overvektige SKAL like overvektige. Men jeg ber virkelig om at ordvalget/ordlyden kan være annerledes når dere sitter på slike forum. Dere vet aldri hvem som sitter på den andre siden.  

Og nei, følte meg ikke krenka. Jeg har en sterk personlighet, ei som sier det hun mener. Jeg er som sagt ei dame som har vært overvektig halve livet, men er nå nede der hvor det er forsvarlig for meg å ligge. Jeg har vært gift med mannen min i 15 år, som også har vært overvektig. Men ingen av oss fokuserte på utseendet og overvekt når vi holdt på å bli kjent. Vi er snill og god mot hverandre. Vi snakker ikke stygt om mennesker som er overvektig, ei heller de som er normalvektig/undervektig.

Vi har alle våre demoner. Be kind, always!

Anonymkode: ea3a0...84d

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjerpings med overvekt-shaming! Dette provoserer meg så mye at jeg faktisk føler for å si noe! 

Overvektige KAN finne noen på egen hånd! Noen driter faktisk i utseende og ser på det vakre innvendige i et menneske. Nå er jeg selv er sted midt i mellom normal og passe overvektig, men har vært sykelig overvektig en gang i tiden. 

Jeg må derimot si at dagens dømming av menneskers utseende faktisk er mye verre enn for 10-20 år siden. Det er media som er årsak, ene og alene. Det er press fra alle kanter om bmi, om kosthold, om trening og om å ha en god jobb. Jeg sier ikke at media ikke har rett. Ingen har godt av å være sykelig overvektig (mange livsstilssykdommer), ha et ensformig kosthold (igjen, livsstilssykdommer), ligge flat ut hele dagen og ha lite energi av den grunn, eller å ikke ha noe å gå til om dagen. 

MEN! Noen kan gå gjennom et helt liv med god helse, god jobb, ha godt kosthold og gjøre god figur selv om de er overvektig. 

En tynn mann kan FINT like ei overvektig dame, som ei tynn dame FINT kan like en overvektig mann. 

Jeg har lært å like personligheter og dømmer ut fra hvordan mennesker er mot meg. Jeg er veldig sær av meg, og må kjenne på en gjensidig kjemi. Utseendet kan ikke gi meg den følelsen. Toleranse, respekt, ærlighet og godhet er en pakke som både normalvektige, undervektige og overvektige kan ha. 

Ja, vet godt at dette med utseendet er en smakssak. Så skal ikke si at dere som nevner dette med overvektige SKAL like overvektige. Men jeg ber virkelig om at ordvalget/ordlyden kan være annerledes når dere sitter på slike forum. Dere vet aldri hvem som sitter på den andre siden.  

Og nei, følte meg ikke krenka. Jeg har en sterk personlighet, ei som sier det hun mener. Jeg er som sagt ei dame som har vært overvektig halve livet, men er nå nede der hvor det er forsvarlig for meg å ligge. Jeg har vært gift med mannen min i 15 år, som også har vært overvektig. Men ingen av oss fokuserte på utseendet og overvekt når vi holdt på å bli kjent. Vi er snill og god mot hverandre. Vi snakker ikke stygt om mennesker som er overvektig, ei heller de som er normalvektig/undervektig.

Vi har alle våre demoner. Be kind, always!

Anonymkode: ea3a0...84d

Men vet du, det har med helse å gjøre. Interesser.

Jeg kunne ikke vært sammen med en som ikke ønsket å ha fokus på næringsrik mat. Jeg ville ikke hatt en fyr som ikke orket å leke med barna. Jeg ville ikke hatt en fyr som ligger mest på rygg under sex eller som ikke får den opp. Jeg vil ikke ha en fyr som snorker. Jeg vil ikke ha en fyr som ikle klarer å kontrollere matinntaket sitt til den graden enkelte av deltakerne gjør. Jeg vil ikke ha en fyr som kjøper 10boller på bensinstasjonen når vi fyller Diesel og som smuler i hele bilen. Jeg vil ikke ha en fyr som drikker brus som tørstedrikk. Jeg vil ikke ha en fyr som bruker så mye penger på mat i måneden på drittmat, tull og tøys. Jeg vil ikke ha en mann som spiser 24/7. En som ikke orker å gå på tur. En giddalaus dude som ikke klarer å pusse opp fordi han er for svak. Og lista er milelang.

Det handler ikke bare om vekten dirkete utseendemessig, men hvillet liv man vil leve sammen!

Anonymkode: 492c2...a45

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk så vondt av «nerden», han så snill og god ut, og følte hun var totalt avvisende. 
 

noen som kan skrive det som skjer i neste episode i en spoilertag? 

Anonymkode: 252fa...006

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk så vondt av «nerden», han så snill og god ut, og følte hun var totalt avvisende. 
 

noen som kan skrive det som skjer i neste episode i en spoilertag? 

Anonymkode: 252fa...006

Jeg tror nok hun bare ble litt overveldet av bryllupet og alt, og også litt det han ene eksperten sa om at vi speiler oss i partneren og at hun nok hadde forventet noe annet. Men jeg tror de kan passe kjempegodt sammen dersom hun klarer å legge det vekk, og dersom han klarer å være litt tøffere og mer autoritær overfor henne. 

Har god tro på det siste paret også. Synes de virket nokså like. Men han er nok en typisk mann som ikke gidder å snakke så mye om følelser som det hun kanskje ønsker, så vil tro det kan bli et gnisningspunkt hos dem. 

Anonymkode: 6bddf...95b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er dagens episode sett. Nerden og hun tror jeg ikke passer sammen. Han virker absolutt snill og god. Men tror han blir for kjedelig for henne. Når svarene under samtale stort sett er ja og nei. De har så langt ikke noe som utfyller hverandre. Spennende å se hvordan det går da. 

Jeg har ikke noe imot store folk. Men jeg slet veldig med brudekjolen og kløfta til hun første bruden. Det var det eneste jeg klarte å stirre på. Hun hadde ikke helt funnet kjole til sin kroppsform synes jeg. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke dette programmet, så gidder ikke se det. Folk som deltar tror at ekteskapet er et smykke man kan ta av seg og bytte, når man blir lei. Det er en dårlig holdning, og et hån mot ekteskapet.

Anonymkode: 89454...a4a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg liker ikke dette programmet, så gidder ikke se det. Folk som deltar tror at ekteskapet er et smykke man kan ta av seg og bytte, når man blir lei. Det er en dårlig holdning, og et hån mot ekteskapet.

Anonymkode: 89454...a4a

Som tidligere deltaker i programmet kan jeg si at jeg virkelig hadde håpet på å finne kjærlighet og mannen i mitt liv. 

Anonymkode: f6971...f13

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke trua på Harry tassene fra Østfold (hun med kløften), eller Nerden meets ADHD. Men han på 39 og hun på 33 tror jeg kan funke, holder en knapp på de. Hadde takket ja til Nerden, men han måtte nok ha spist litt salat først. 

Anonymkode: a4a91...45e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som tidligere deltaker i programmet kan jeg si at jeg virkelig hadde håpet på å finne kjærlighet og mannen i mitt liv. 

Anonymkode: f6971...f13

Seriøst?? Har du vært deltager?

Anonymkode: a4a91...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2020 den 11.17, AnonymBruker skrev:

Overvektig eller ei: Linn var helt klart den søteste av alle. Skikkelig pen, synes jeg👩‍❤️‍👨

Anonymkode: 62e15...319

Det er trist hvordan det er så sosialt akseptert å rangere utseendet til mennesker så lenge det gagner den overvektige. Huff. De var ALLE supersøte! 

Anonymkode: 87861...0f4

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utseendemessig, i ansiktet, så var vel han nerden maaange hakk over henne! 

Anonymkode: 492c2...a45

Enig.

Men typemessig virket de jo helt ulike? Har de i den "screeningprosessen" overhodet ikke fokus på hva slags type menn/damer partene tiltrekkes av og liker?

Det finnes jo damer som også er "nerder" og 💘filmer, og det så jo ut til å være helt turn off for hennes del. Syns i alle fall at det skinte igjennom så tydelig at hun ikke anså han "på hennes nivå" at det ble ubehagelig å se på. Jeg hadde i alle fall tatt det som et ekstremt dårlig tegn om dama etter 3 minutter kritiserte alt fra bruk av begrepet nerd, til star wars plakater, til 😮 hvor man bor osv.

Mitt inntrykk er i alle fall at en dame ikke er like kjapt ute med å si (mulig hun uansett tenker det) disse tingene så direkte hvis hun reelt sett finner mannen tiltalende og anser han jevnbyrdig. Det første og siste paret følte jeg møtte hverandre på et mer jevnbyrdig plan, der begge parter ønsket at den andre skulle like de og da oppførte seg deretter - ikke ovenfra og ned. Tror det er en forutsetning for at ting skal ha mulighet til å funke og utvikle seg.

Skjønner ikke opphenget til folk her når det gjelder til deltagerenes vekt og at ingen av de var trente :ler: Se på Ex on the beach istedet da vel?

 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer til å slite med å skille mennene fra hverandre. De var så like! Synes både utseende og type var veldig likt. 

Anonymkode: 14a93...ab5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun med «nerden» var veldig rar...! Var så kleint når hun kom inn i kirka og bare «heeei heeii heeei heeei»...

Anonymkode: 055f1...50b

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspertene har åpenbart feilet; Man tiltrekkes ikke noen på grunn av felles interesser, man tiltrekkes av utseende! At de har satt sammen par som er så langt unna hverandre på skalaen er jo dømt til å gå rett vest.

Forelsker man seg i utseende til noen er det utrolig hvor mange nye interesser man får også, for man liker plutselig alt vedkommende liker.

Syns konseptet er teit, desperat, litt kjedelig og ikke minst et hån mot ekteskapet. Ekteskap skal ikke køddes med. Man får ikke akkurat utdelt modeller, så mange av disse parene kunne kommet like langt med å finne en gjennomsnittsperson på tinder.

Anonymkode: 055f1...50b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun med «nerden» var veldig rar...! Var så kleint når hun kom inn i kirka og bare «heeei heeii heeei heeei»...

Anonymkode: 055f1...50b

For du hadde sikker IKKE vert nervøs i den situasjonen.

Anonymkode: f8062...d8c

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ekspertene har åpenbart feilet; Man tiltrekkes ikke noen på grunn av felles interesser, man tiltrekkes av utseende! At de har satt sammen par som er så langt unna hverandre på skalaen er jo dømt til å gå rett vest.

Forelsker man seg i utseende til noen er det utrolig hvor mange nye interesser man får også, for man liker plutselig alt vedkommende liker.

Syns konseptet er teit, desperat, litt kjedelig og ikke minst et hån mot ekteskapet. Ekteskap skal ikke køddes med. Man får ikke akkurat utdelt modeller, så mange av disse parene kunne kommet like langt med å finne en gjennomsnittsperson på tinder.

Anonymkode: 055f1...50b

Dette gjelder antageligvis de fleste desperate single.

Ikke alle single er desperate, men de som er det føler jeg løper rundt som hodeløse høns og finner ikke ro til å bruke tid nok på én person. De hopper videre pga tullete ting som at mannen bruker bukseseler, hårgelé istedenfor voks i håret... helt banale ting.

Jeg kan forstå hvorfor enkelte av de single er single. Men jeg skjønner ikke hvorfor hun dama med nerden ikke gir han en sjanse? Hvis jeg skal tippe så tror jeg at måten ham taklet bryllupsdagen på er roten til alt ondt. Han virker helt fortapt, kroppsspråket, toneleiet, måten han ikke klarer å holde en samtale gående ved å virke oppriktig nysgjerrig på henne, svarer bare ja og nei og virker ikke spesielt interessert i hun dama, kommer med tørre vitser... Jeg tror ikke det ER han, men det vet jo ikke hun. Og så henger hun seg opp i at han er nerd fordi han virker veldig underdanig og forsiktig og hun lurer på om han har sett folk de siste 20 åra eller bare snakket med folk over nettet. Hun ønsket en mann som kunne gi henne motstand. Hun stiller opp i bryllupet i sneakers, han med cufflings av Batman. Stilmessig synes jeg de passet sammen, men ut over det virker det som at hun overkjører han. Ikke med vilje eller av onde hensikter selvfølgelig, men fordi hun er "mye". Han klarer ikke speile energien og blir en dårlig utgave av seg selv. 

Det blir spekulasjon fra min side.

Jeg tror det kan endre seg, men da må han mannen være det hun trodde hun skulle få etter at psykologene snakket med henne og presenterte mannen for henne før bryllupet. Nå står han ikke til forventningene de bygget opp.

Han virker jo meget snill da. Men hva mer har han på lager? Kan han møte hennes energi? Kan han også le høyt og fra munnen av magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ekspertene har åpenbart feilet; Man tiltrekkes ikke noen på grunn av felles interesser, man tiltrekkes av utseende! At de har satt sammen par som er så langt unna hverandre på skalaen er jo dømt til å gå rett vest.

Forelsker man seg i utseende til noen er det utrolig hvor mange nye interesser man får også, for man liker plutselig alt vedkommende liker.

Syns konseptet er teit, desperat, litt kjedelig og ikke minst et hån mot ekteskapet. Ekteskap skal ikke køddes med. Man får ikke akkurat utdelt modeller, så mange av disse parene kunne kommet like langt med å finne en gjennomsnittsperson på tinder.

Anonymkode: 055f1...50b

Hvilke par mener du er så langt fra hverandre på skalaen at det er dømt til å gå rett vest? Jeg synes alle parene ligger ganske likt på skalaen jeg. Marina ligger kanskje litt over Johnny, men jeg har trua på dem likevel. Tina og mannen virker for ulike til at jeg tror det vil fungere, men det har ingenting med utseende å gjøre, for der ligger de ganske likt. 

Anonymkode: 7e7c2...e3d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke par mener du er så langt fra hverandre på skalaen at det er dømt til å gå rett vest? Jeg synes alle parene ligger ganske likt på skalaen jeg. Marina ligger kanskje litt over Johnny, men jeg har trua på dem likevel. Tina og mannen virker for ulike til at jeg tror det vil fungere, men det har ingenting med utseende å gjøre, for der ligger de ganske likt. 

Anonymkode: 7e7c2...e3d

Veldig enig med deg. 

Anonymkode: bc770...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...