Gå til innhold

Mamma overkjører meg og mine barn i mitt hjem.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 barn på 12 og 16 år.. vi har en hund og den ligger ofte i senga til barna. Noe vi synes er greit da dette er kos og vi skifter sengetøy ofte. 
 

problemet er at min mor (deres mormor) kommer på besøk og begynner å skifte på sengene deres og vaske. Hun sier til barna at det er farlig å ha dyr i sengen, at de kan få astma og allergier ved å puste inn hundehår. Hun sier også at de kan ende opp med pustemaskin med slange i halsen ved å ha dyr i senga. 
dette fortalte barna meg. 
Jeg svarte at det mormor sier ikke stemmer og at det var det de trodde før i tiden. Men all forskning sier at samsoving med dyr ikke er skadelig. 
min mor er ikke lett å ta opp ting med da hun ikke tåler kritikk. Tar jeg det opp vil hun gå i forsvar å si at det er uhygienisk med hund i senga, osv. Det er slik hun er. 
 

det er våre barn og det er vi som setter reglene her i huset. Blir forbannet av at hun skremmer barna eller sier slike ting! 
tror også det forsterkes pga måten hun var overfor oss i oppveksten.. sier ting er farlig for å få det slik hun vil og ønsker uten at ting er farlig. 
 

overreagerer jeg? Trenger svar. Holder på å bli gærn snart 

Anonymkode: 853d3...4e8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å ha husdyr i sengen er uhygienisk, så forstår henne veldig godt. 

Anonymkode: 93a57...2ed

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke inviter henne hjem til dere før hun innser at det ikke er hun som styrer showet der. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du sette ned foten, du bestemmer i ditt hjem. Hun bestemmer i sitt. Så enkelt er det faktisk. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ha husdyr i sengen er uhygienisk, så forstår henne veldig godt. 

Anonymkode: 93a57...2ed

Uhygienisk kan være.. men hvis du leser innlegget mitt så skremmer hun de med at de kan bli alvorlig syke?? Dette er mine barn i vårt hjem.. hva hun mener personlig er hennes. Men er det riktig å overføre det på våre barn? Skremme de? Og bestemme i vårt hus? 
 

da jeg vokste opp hadde jeg katt i senga, men det har hun kanskje glemt 

Anonymkode: 853d3...4e8

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Uhygienisk kan være.. men hvis du leser innlegget mitt så skremmer hun de med at de kan bli alvorlig syke?? Dette er mine barn i vårt hjem.. hva hun mener personlig er hennes. Men er det riktig å overføre det på våre barn? Skremme de? Og bestemme i vårt hus? 
 

da jeg vokste opp hadde jeg katt i senga, men det har hun kanskje glemt 

Anonymkode: 853d3...4e8

Hun påpeker fakta. De blir nok ikke alvorlig syke, men syke kan de bli når hunden som sleiker seg i rompa og alt som er å finne på bakken ute legger seg ned på dyna liksom.

Anonymkode: 93a57...2ed

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om mor/mormor ikke liker tingenes tilstand i ditt hjem får hun dra hjem. Du er i din fulle rett til å sette grenser i eget hjem :

 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ha husdyr i sengen er uhygienisk, så forstår henne veldig godt. 

Anonymkode: 93a57...2ed

Tenker du at du er mer mottakelige for bakterier osv når du er i senga og sover? 

For vi som har dyr er rundt dyra våre omtrent hele dagen, så en plass til eller fra med "dyrebakterier" har fint lite å si. 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun påpeker fakta. De blir nok ikke alvorlig syke, men syke kan de bli når hunden som sleiker seg i rompa og alt som er å finne på bakken ute legger seg ned på dyna liksom.

Anonymkode: 93a57...2ed

Nei, våre barn har alltid hatt hund i senga. De er så og si aldri syke. Å ta på hunden i senga eller kose med den på stua er samme argumentasjonen. Hvis de har bakterier som er skadelige så er de skadelige om de er i senga eller på stua 

Anonymkode: 853d3...4e8

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Nerine_ skrev:

Tenker du at du er mer mottakelige for bakterier osv når du er i senga og sover? 

For vi som har dyr er rundt dyra våre omtrent hele dagen, så en plass til eller fra med "dyrebakterier" har fint lite å si. 

Vasker du potene hver gang hunden har vært ute på tur? Vil si det er annerledes å ha en hund i senga enn ellers rundt deg. Da sover man gjerne med mindre tøy ol.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, wahaj skrev:

Vasker du potene hver gang hunden har vært ute på tur? Vil si det er annerledes å ha en hund i senga enn ellers rundt deg. Da sover man gjerne med mindre tøy ol.

Nå spirer tråden min av ser jeg. Saken er at hun sier de kan bli alvorlig syke og ende opp med pusterør i halsen. 
og dette i mitt hjem. Hun er bestemor 

Anonymkode: 853d3...4e8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang blir jeg overrasket og også litt trist med norske familieforhold. Hvor kommer alt sinnet og misforståelser fra? Snakker ingen sammen? Og det å kutte ut familie. Hva er galt med dere nordmenn? Det gjelder foreldre og barn. Dette er ikke vanlig i andre land jeg vet om.

Du kan vel snakke med moren din

 Er forøvrig enig at dyr ikke  har noe i sengene å gjøre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå spirer tråden min av ser jeg. Saken er at hun sier de kan bli alvorlig syke og ende opp med pusterør i halsen. 
og dette i mitt hjem. Hun er bestemor 

Anonymkode: 853d3...4e8

Fordi hunder er uhygieniske.

Anonymkode: 93a57...2ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da må du være streng, å si rett ut at du forstår hun har en egen mening, men den er ikke den samme som din.

Ditt hjem, dine barn.

Dyr er ikke uhygienisk, mennesker er.

Barn blir syke da de begynner i barnehage, ikke av å ha hund hjemme.

Skulle dyr vært så uhygienisk, så skulle vi som har hunder og andre dyr, og tilbringer mye tid i stall osv, vært døden nær.

All forskning viser motsatt.

Ikke at vi trenger forskningen, vi med dyr vet vi ikke blir syke av de.

Anonymkode: be4f1...7e4

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overreagerer ikke! Tenker at du enten får slutte å ha henne på besøk, eller begynne å ta igjen? Det er sykt barnslig å ta igjen, men det var det eneste som fungerte på min bestemor, som høres ganske lik ut. Du får ta ned gardinene hennes neste gang du er på besøk, gardiner er nemlig veldig brannfarlige.

Anonymkode: 4c69b...b99

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, wahaj skrev:

Vasker du potene hver gang hunden har vært ute på tur? Vil si det er annerledes å ha en hund i senga enn ellers rundt deg. Da sover man gjerne med mindre tøy ol.

Hvis det er sølete så ja. 

Vi som har hund koser ofte med den, da kan det fort skje at man får en pot på armen (kanskje tilogmed uten å ha heldekkende genser på😲). Om sommeren går vi i shorts og t-skjorte, og har nærkontakt med hunden på dagtid. Altså, jeg ser ikke helt den store forskjellen. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå spirer tråden min av ser jeg. Saken er at hun sier de kan bli alvorlig syke og ende opp med pusterør i halsen. 
og dette i mitt hjem. Hun er bestemor 

Anonymkode: 853d3...4e8

Si klart og tydelig ifra om at hun får slutte med slik skremselspropaganda rundt barna dine. Ellers må hun slutte å komme på besøk. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, SoWhat? said:

Nok en gang blir jeg overrasket og også litt trist med norske familieforhold. Hvor kommer alt sinnet og misforståelser fra? Snakker ingen sammen? Og det å kutte ut familie. Hva er galt med dere nordmenn? Det gjelder foreldre og barn. Dette er ikke vanlig i andre land jeg vet om.

Du kan vel snakke med moren din

 Er forøvrig enig at dyr ikke  har noe i sengene å gjøre. 

Man trenger ikke å ha alle i livet sitt til enhver pris, selv ikke nær familie. Det trenger ikke å være noe galt med den som tar avstand av den grunn. Hva får deg til å tro at dette et et særnorsk fenomen?

Anonymkode: 5fc7e...09e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man trenger ikke å ha alle i livet sitt til enhver pris, selv ikke nær familie. Det trenger ikke å være noe galt med den som tar avstand av den grunn. Hva får deg til å tro at dette et et særnorsk fenomen?

Anonymkode: 5fc7e...09e

Fordi jeg opplever det mest i Norge. Derfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SoWhat? said:

Fordi jeg opplever det mest i Norge. Derfor

Hvor oppholder du deg mest da? Har du analysert dette nøye? 

Anonymkode: 4c69b...b99

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...