Gå til innhold

Sende baby på overnatting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rundt 10 måneder her og, men vi kom jo på natta etter å ha vært i bryllup, så vet ikke om det teller. Baby ble jo lagt og sto opp med besteforeldrene :)

Anonymkode: e9b5e...704

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

🙈 Nå er faktisk 18 måneder nøyaktig 1,5 år. Ikke er det en baby da heller.

Og nei, jeg har ikke barn, men er gravid, og synes det å oppgi i ørten måneder er så ufattelig teit 🙊

 

Anonymkode: f8d57...894

Det er vanlig å angi måneder opp til 2 år. Når det gir mening. Mellom 18 og 24 mnd er det ofte glidende om man bruker mnd eller år. Noen få bruker år fra 12 mnd. Teit er det vel ikke, det kommer an på hvor detaljert det gir mening å være!

Når begynte barnet i barnehagen? Hadde fylt 1 år vs. 14 mnd, hva gir mest mening?

Anonymkode: b51d8...a5c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste var 2 år og 8 måneder første gang han overnattet borte (hos besteforeldrene). Det var helt riktig for han å vente til da, og han storkoste seg.

Med nestemann blir det nok litt tidligere, da hun er en helt annen type. Men vi venter likevel til hun er godt over året.

Anonymkode: aa6d9...de5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Tenker at foreldrene er egoistiske og setter egne behov foran babyens. Når baby er 2 mnd er anbefalt tid borte fra babyen 2 timer (!). Overnatting anbefales ikke før baby er 1 år, og da 1 døgn maks. 1 døgn per år barnet er. Vår nå 4 åring elsker å være på overnatting hos besteforeldrene, men er aldri borte mer enn 2-3 dager. 

skjønner ikke hvorfor folk får barn bare for å plassere de hos barnevakt Ved første mulighet og hver eneste gang muligheten byr seg. 

Anonymkode: f11ef...928

Hvor kommer disse anbefalingene fra? De virker helt vilkårlig 🤷‍♀️ 

Anonymkode: edb2e...52f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niesen min var bare noen uker gammel første gang hun overnattet hos besteforeldrene. Hun var kolikkbarn, foreldrene var helt på felgen og bestemoren som bodde rett i nærheten, hadde mye erfaring med babyer og hadde truffet barnebarnet nesten daglig siden fødsel tok henne hjem over natta noen ganger så foreldrene skulle få sove ut. Jeg tror faktisk at det var den beste løsningen for alle involverte - inkludert baby - selv om det bryter mot generelle anbefalinger om alder. Teorier er fint, men virkeligheten er ofte mer kompleks.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mye eldre. Synes i alle fall baby må passere 6 mnd, helst enda eldre. 

Hvis det kun er for å få fri selv og det ikke er nødvendig barnepass, synes jeg de er umodne og egoistiske. Burde ikke ha barn når de ikke gidder å ta seg av dem. En baby på to mnd klarer ikke å forstå at mamma kommer tilbake, de tror hun er vekke for alltid. 

Min var 10 mnd første gang, fordi jeg var begynt i turnusjobb, pappaen var på reisejobb og min mor var dagmamma. Fant da ut at det var best han sov der da jeg hadde sein-tidlig skift siden han var der om ettermiddagen. Brukte da ammefri til å komme hjem Dit å legge han (og amme selvsagt), Stakk innom etter jobb og tok første mating rundt kl 22 før jeg dro hjem å la meg. Kom så tilbake og spiste frokost sammen med barnet og tok han med meg i bhg morgenen etter. Jeg syntes det var for tidlig, men hadde ikke noe valg. Baby takler det fint, men han kjente mormora veldig godt og var helt trygg på henne samtidig som det bare ble én oppvåkning uten meg (stort sett). 

Første gang han sov borte uten oss hele kvelden og natta bare for at vi skulle få litt fri, var han 15 mnd.

Anonymkode: cddc2...aa5

På samme måte bør heller ikke folk som sender sine 10 mnd gamle barn til fremmede i bhg. Bør minst være 12 mnd gamle, helst enda eldre. Burde ikke ha barn når de ikke gidder å ta seg av dem, som du selv sier det. 

Anonymkode: 7cdef...6ef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel helt an på baby og situasjonen. 

Førstemann var på overnatting første gang han var 2år. Litt sent. Andremann var på overnatting når han var 6uker. Hele familien var utslått med omgangssyken, jeg ammet ikke, så var ikke helt forsvarlig å ha han hjemme. Vi lå bare å spydde. 

Anonymkode: e796f...67b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Nicco skrev:

Hun var 6uker når hun var hos besteforeldre i 3 døgn. Gikk veldig fint.

De eventuelle konsekvensene av så lang atskillelse fra mor vil først vise seg senere. Kryss fingrene for at det går like fint.

Anonymkode: 7cdef...6ef

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åtte måneder. Og man skal ikke ha dårlig samvittighet så lenge man bruker tiden til noe bra som feks kjærestetid. Da invisterer man i familien på sikt. Så slutt å spørre andre om hva de tenker TS: du er voksen og klarer å ta avgjørelsen selv på om du fortjener barnefri eller ei! 

Anonymkode: 2364b...2c2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanlig å angi måneder opp til 2 år. Når det gir mening. Mellom 18 og 24 mnd er det ofte glidende om man bruker mnd eller år. Noen få bruker år fra 12 mnd. Teit er det vel ikke, det kommer an på hvor detaljert det gir mening å være!

Når begynte barnet i barnehagen? Hadde fylt 1 år vs. 14 mnd, hva gir mest mening?

Anonymkode: b51d8...a5c

Ett år gir mer mening enn 14 måneder. 

Anonymkode: 2364b...2c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På samme måte bør heller ikke folk som sender sine 10 mnd gamle barn til fremmede i bhg. Bør minst være 12 mnd gamle, helst enda eldre. Burde ikke ha barn når de ikke gidder å ta seg av dem, som du selv sier det. 

Anonymkode: 7cdef...6ef

Jeg er også helt enig i at 10 mnd er alt for tidlig for bhg, men slik samfunnet er lagt opp har man ofte ikke noe valg. Er veldig glad vi slapp unna med to korte dager i uken før han var 2 år. Jeg skrev også i innlegget mitt at dersom man har gode grunner for overnatting tidlig (alenemor er helt utslitt, foreldre er veldig syke etc) så må man jo - men å sende en to mnd gammel baby på overnatting borte fordi man selv vil ha fri, kjærestetid eller gå på fest - det er ikke greit. Hvorfor da få barn? 

Anonymkode: cddc2...aa5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

🙈 Nå er faktisk 18 måneder nøyaktig 1,5 år. Ikke er det en baby da heller.

Og nei, jeg har ikke barn, men er gravid, og synes det å oppgi i ørten måneder er så ufattelig teit 🙊

 

Anonymkode: f8d57...894

Ja, men mange sier 1,5 om la oss si 17-22 mnd, og det kan være store forskjeller på disse mnd i et barns utvikling. Så jeg skjønner at noen sier 18 mnd for å være mer presis i en setting som dette. 

Jeg skiller litt på hvem jeg snakker med. Om jeg snakker med andre som har småbarn nå, kan jeg si at sønnen min er 21 mnd for å være mer presis. Men til alle andre sier jeg 1,5 år. 

Men dette er nok en sånn ting som høres teit og uforståelig ut før man får barn, men så ser man på vært hold med egne barn hvor mye de utvikler seg fra mnd, særlig fram til 1,5-2 år. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste overnattet hos besteforeldre første gang da hun var 2 år, grunnet lillebrors fødsel. Det gikk forsåvidt greit, men det blir nok en stund til neste gang. Med mindre det er nødvendig ser jeg virkelig ikke poenget med overnatting for så små barn.

Endret av firestarter
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

🙈 Nå er faktisk 18 måneder nøyaktig 1,5 år. Ikke er det en baby da heller.

Og nei, jeg har ikke barn, men er gravid, og synes det å oppgi i ørten måneder er så ufattelig teit 🙊

 

Anonymkode: f8d57...894

Bare vent, du kommer til å gjøre det selv når tiden er inne!

Anonymkode: 22d5b...8a7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min er 14 mnd og har enda ikke vært på overnatting borte. Vi har hatt barnevakt her og kommet hjem på natten. Barnet er rett og slett ikke klar enda. 

Anonymkode: d78a9...6cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

🙈 Nå er faktisk 18 måneder nøyaktig 1,5 år. Ikke er det en baby da heller.

Og nei, jeg har ikke barn, men er gravid, og synes det å oppgi i ørten måneder er så ufattelig teit 🙊

 

Anonymkode: f8d57...894

Snakkes når babyen din begynner å gå når den er 17 mnd, begynner å snakke når den er 20 mnd osv 😉

Anonymkode: f11ef...928

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

🙈 Nå er faktisk 18 måneder nøyaktig 1,5 år. Ikke er det en baby da heller.

Og nei, jeg har ikke barn, men er gravid, og synes det å oppgi i ørten måneder er så ufattelig teit 🙊

 

Anonymkode: f8d57...894

Oppgir du graviditeten din i uker? Vil si at det er ca like tåpelig. 

Anonymkode: 703cc...a3c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...