Gå til innhold

Sende baby på overnatting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor liten har deres baby vært før overnatting borte hos besteforeldrene uten dere selv tilstede?

Anonymkode: 457f1...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når mener dere babyen er for liten da? 

1 mnd, 2 mnd eller eldre?

Anonymkode: 457f1...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 6 mnd mener jeg, men det kommer an på hvor ofte besteforeldrene har vært sammen med babyen hos deg. 

Anonymkode: 178e1...a9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer veldig ann på babyen og om den ammer, og om den eventuelt tar flaske. Mini på 14 mnd har ikke overnattet borte enda og tror nok enda det er en stund igjen før han er klar. Vil si at når barn ikke spiser på natta lenger hvis de ammes, og hvis de virker modne for det så ville jeg ha testa først med en prøveovernatting med feks besteforeldre babyen kjenner godt 

Anonymkode: 73f30...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva tenker dere om foreldre som sender barnet bort før 2 mnd alder?

Anonymkode: 457f1...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om foreldre som sender barnet bort før 2 mnd alder?

Anonymkode: 457f1...0f4

Tenker at foreldrene er egoistiske og setter egne behov foran babyens. Når baby er 2 mnd er anbefalt tid borte fra babyen 2 timer (!). Overnatting anbefales ikke før baby er 1 år, og da 1 døgn maks. 1 døgn per år barnet er. Vår nå 4 åring elsker å være på overnatting hos besteforeldrene, men er aldri borte mer enn 2-3 dager. 

skjønner ikke hvorfor folk får barn bare for å plassere de hos barnevakt Ved første mulighet og hver eneste gang muligheten byr seg. 

Anonymkode: f11ef...928

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1uke😐 men det var pga sykdom. Sendt h*n til ei venninne 

Anonymkode: 64f26...864

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

18 mnd :) 

Anonymkode: f11ef...928

Hvorfor ikke bare skrive 1,5 år?

Anonymkode: f8d57...894

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke bare skrive 1,5 år?

Anonymkode: f8d57...894

Hvorfor ikke bare bruke energien din på noe annet enn å plukke på bagateller? Hvis noen spør hvor gammel er barnet ditt, og barnet er f.eks 16-20 mnd, ville jeg sagt 1,5 år. Men hvis noen spør hvor gammel var barnet da det begynte å snakke, ville jeg sagt 20 mnd, eller når det begynte å gå, ville jeg sagt 16 mnd. Fordi det er stor forskjell på 18 mnd og 16 mnd i noen tilfeller, mens i andre er det ikke SÅ nøye med nøyaktig alder, så da sir man 1,5 år. 
 

du har mest sansynlig ikke barn, eller så er barnet ditt så lite at det ikke har blitt ett år enda, eeller barnet er blitt så gammelt at du ikke husker hvor mye et par mnd utgjør på alderen når de er så små. 

Anonymkode: f11ef...928

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To år, og da hos kjente besteforeldre i et kort døgn. Jeg kan ikke fatte og begripe hva folk tenker med når de drar fra bittesmå barn i lang tid. Det ville vi aldri gjort. 

Anonymkode: ad7ad...057

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når mener dere babyen er for liten da? 

1 mnd, 2 mnd eller eldre?

Anonymkode: 457f1...0f4

Mye eldre. Synes i alle fall baby må passere 6 mnd, helst enda eldre. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om foreldre som sender barnet bort før 2 mnd alder?

Anonymkode: 457f1...0f4

Hvis det kun er for å få fri selv og det ikke er nødvendig barnepass, synes jeg de er umodne og egoistiske. Burde ikke ha barn når de ikke gidder å ta seg av dem. En baby på to mnd klarer ikke å forstå at mamma kommer tilbake, de tror hun er vekke for alltid. 

Min var 10 mnd første gang, fordi jeg var begynt i turnusjobb, pappaen var på reisejobb og min mor var dagmamma. Fant da ut at det var best han sov der da jeg hadde sein-tidlig skift siden han var der om ettermiddagen. Brukte da ammefri til å komme hjem Dit å legge han (og amme selvsagt), Stakk innom etter jobb og tok første mating rundt kl 22 før jeg dro hjem å la meg. Kom så tilbake og spiste frokost sammen med barnet og tok han med meg i bhg morgenen etter. Jeg syntes det var for tidlig, men hadde ikke noe valg. Baby takler det fint, men han kjente mormora veldig godt og var helt trygg på henne samtidig som det bare ble én oppvåkning uten meg (stort sett). 

Første gang han sov borte uten oss hele kvelden og natta bare for at vi skulle få litt fri, var han 15 mnd.

Anonymkode: cddc2...aa5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke bare bruke energien din på noe annet enn å plukke på bagateller? Hvis noen spør hvor gammel er barnet ditt, og barnet er f.eks 16-20 mnd, ville jeg sagt 1,5 år. Men hvis noen spør hvor gammel var barnet da det begynte å snakke, ville jeg sagt 20 mnd, eller når det begynte å gå, ville jeg sagt 16 mnd. Fordi det er stor forskjell på 18 mnd og 16 mnd i noen tilfeller, mens i andre er det ikke SÅ nøye med nøyaktig alder, så da sir man 1,5 år. 
 

du har mest sansynlig ikke barn, eller så er barnet ditt så lite at det ikke har blitt ett år enda, eeller barnet er blitt så gammelt at du ikke husker hvor mye et par mnd utgjør på alderen når de er så små. 

Anonymkode: f11ef...928

🙈 Nå er faktisk 18 måneder nøyaktig 1,5 år. Ikke er det en baby da heller.

Og nei, jeg har ikke barn, men er gravid, og synes det å oppgi i ørten måneder er så ufattelig teit 🙊

 

Anonymkode: f8d57...894

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UglerIMosen

Minste skal ha første overnatting ei natt hos mormor til helga. 8 mnd. Planen er å være med på 30års lag med mannen, men vet fremdeles ikke om jeg trekker meg. Alt ligger til rette i forhold til flaske og nært forhold til mormora, men syns faktisk det er vanskeligere denne gang, enn hva det var med første😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18-19 mnd. Hun var veldig kosete og klengete på meg dagen etter, så savnet meg nok selv om det gikk veldig fint på overnatting. 

Anonymkode: 5d708...3a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var 6 mnd, faren var lenge bortreist pga  jobb og jeg var veldig sliten og trengte litt avlastning. Var hos besteforeldre, og hadde det kjempefint. Er en trygg unge som kjenner besteforeldrene godt, er vant til å bli lagt av pappaen (ikke bare mamma/amming) og får flaske på natt innimellom. Ikke noe å ha dårlig samvittighet for, hun koste seg en natt borte og jeg fikk slappet helt av og sovet en natt i ett strekk:) 

Anonymkode: 098b4...e4f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UglerIMosen
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min var 6 mnd, faren var lenge bortreist pga  jobb og jeg var veldig sliten og trengte litt avlastning. Var hos besteforeldre, og hadde det kjempefint. Er en trygg unge som kjenner besteforeldrene godt, er vant til å bli lagt av pappaen (ikke bare mamma/amming) og får flaske på natt innimellom. Ikke noe å ha dårlig samvittighet for, hun koste seg en natt borte og jeg fikk slappet helt av og sovet en natt i ett strekk:) 

Anonymkode: 098b4...e4f

Burde ikke være noe å ha dårlig samvittighet for heller :) Syns mødre i mellom har ett stort forbedringspotensialet på å klappe hverandre på skuldra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 10 måneder, før det nattammet jeg. 

Anonymkode: 20e27...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...