Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hadde du tenkt å fortelle hva som hadde hendt også eller var det bare en teaser...? :)  :ler:  ;)

Haha! Meningen var selvfølgelig å si at det IKKE hadde hendt noe av interesse... Nå mistet dere nattesøvnen av spenning, tenker jeg :ler:

Enig i at Kabalmysteriet er fantastisk! Husker jeg leste den maaaange ganger da jeg var yngre (da den kom ut), og gjorde nye oppdagelser hver gang. Kanskje skal jeg lese den igjen... Men kanskje skal jeg ta Appelsinpiken først (som forresten var ett forslag til leseringen  ;) ).

Når vi først er inne på Jostein Gaarder, må jeg bare anbefale Vita brevis på det varmeste. Er egentlig ikke Gaarder som har forfattet, men han har oversatt brev som ble skrevet fra Aurelia til Florentin. Han gir avkall på deres kjærlighet og etterhvert all nytelse, for å vende seg mot Gud. Og Aurelias brev er en kritikk av hvordan han kan avvise all nytelse som skal være skapt av den samme Gud han tilber på sin måte. vanskelig å beskrive, men vakker lesning!

Og ja, det var han forfatteren... får se om jeg kommer meg gjennom boken, så får jeg legge igjen ett referat her.

Vita brevis har jeg ikke lest, men det høres absolutt ut som noe jeg bør lese! Gaarder er flink til å få leserne til å tenke, flink fyr. Gaarder har forresten nettopp kommet med ny bok, Sjakk matt, men jeg tror det er en samling tidligere skrevne korttekster? Er ikke sikker.

Beklager at jeg ikke fikk med meg at Appelsinpiken var et forslag til lesesirkelen! :rodme: Skal snarest føye den til.

Hallo igjen! Angående Broken flowers: Sønnen til BM var ikke han BM kjøpte mat til, men han som hang ut av en bil og stirret på BM i en av de siste scenene i filmen. BM stoppet da opp litt og lurte sikkert på om det kunne være sønnen. Sånn, nå har vel jeg ødelagt spenninga for de som vil se denne filmen da. :overrasket:

Aha! Burde nesten ha sett slutten om igjen da. Men det poenget avhenger jo av at man vet hvordan Murrays sønn i virkeligheten ser ut, og det ante ikke jeg. Visste ikke at han hadde en sønn engang, jeg ;)

Hva om vi rett og slett gjør som sist, og leser alle bøkene i tur og orden?

Enig! :) Hva om vi ditcher hele valget og bare lar det være opp til alle å bestemme en bok hver i god tid før boka skal leses? Er det en idé? Det hadde jo forenklet alt.

1. mai: Anette

1. juni: Fakse

1. juli: Lily

1. august: Tommeline

1. september: HildeSol

1. oktober: Nivea

1. november: Wendy

etc.

Whatcha think?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sabia
Skrevet

God ide, men da må en være administrator og minne på når det er folk sin tur.. Jeg klarer hvertfall ikke huske det helt til oktober!! :sjenert: (Jada, det går an å skrive det i kalendere og sånt, men det forsvinner lett fordet..)

Skrevet

Jeg kan godt mase! ;)

Skrevet

Ok, da gjør vi det sånn.

Anette - lyst til å velge neste bok vi skal lese når du kan? :) Det blir da til 1. mai, eller vi kan utsette litt hvis det blir for raskt for folk med påske og alt... :)

Gjest gjest1
Skrevet

Høres ut som en bra ordning, Ciara, men du må jo også få velge bok! Jeg ser ikke navnet ditt på listen....

Hos meg passer det bra at vi utsetter litt, eller tar neste bok over april og mai for å kompensere for påsken og alle helligdager. Slik kan vi begynne med ny bok igjen 1.juni. Mmm, kanskje litt klønete forklart, men håper dere skjønner. Hodet henger ikke helt med i dag :).

Ha en fortsatt fin kveld.

Lily

Skrevet

Bare inne og titter litt på bokhjørnet ditt! Spennende konsept! Studerer litteratur ved universitetet, så mulig du kommer til å se mer til meg! God påske i hvertfall!!

Skrevet
Eller dvs, jeg drømmer om en gammel bygårdsleilighet her i Oslo med rosetter og stukkatur. Og den leiligheten skal inneholde to soverom og to stuer. Så kan den ene være bibliotek med masssse bøker og noen enorme godstoler man kan synke ned, mens den andre stuen kan være en vanlig stue med tv etc. Det hadde vært noe!  :hoppe:

Jeg vil også ha sånn leilighet :hoppe: Med et stor bad med gammeldags badekar... 'drømme drømme*

Hva om vi ditcher hele valget og bare lar det være opp til alle å bestemme en bok hver i god tid før boka skal leses? Er det en idé? Det hadde jo forenklet alt.

Høres ut som en god plan :Nikke:

Skrevet (endret)

The Mermaid Chair av Sue Monk Kidd er veldig fin!! - nesten like bra som "Bees", men baaaare nesten ;)

Nei, her tar det tid å bestemme seg! :) Jeg syntes Uno var kjempebra, så skjønner godt at du likte den ;) Liker Axel Hennie veldig godt, og det er så fint at slike filmer kan lages her i landet og fortsatt virke ekte. Veldig mye bra med den filmen. Har du sett Hawaii, Oslo? For den kommer kanskje på en delt førsteplass over norske filmer sammen med Uno.

Stor :klem:

Ja, Uno var flott - og Hennie er bare såååå søt og han sjarmerer meg i senk ;) ;)

Hawaii, Oslo har jeg, men har ikke fått sett den heller - kanskje jeg skal se den NÅ? :) Gleder meg...

Amalie skal jeg prøve å få tak i, digger anbefalinger på "uvanlig filmer" som jeg vanligvis ikke snubler borti - og som viser seg å være underbare!! :ler:

Det må du! Den er fantastisk :) Full tittel er: Den Fabelaktige Amelie fra Montmartre ;)

Ok, da gjør vi det sånn.

Anette - lyst til å velge neste bok vi skal lese når du kan? :) Det blir da til 1. mai, eller vi kan utsette litt hvis det blir for raskt for folk med påske og alt... :)

God ide! - Jeg kan gjerne velge først. Det blir da selvsagt:

Balansekunst (eller A fine balance) av Rohinton Mistry

:)

Det er det samme for meg om det blir 1. mai eller 1. juni - vi kan godt utsette til 1. juni, så får alle bedre tid på å oppdatere seg?

Og du må jo ta med din bok også, Ciara - jeg har fått den, og gleder meg veldig til å lese den! ;)

Ha en fin helg alle sammen! :)

:klem:

Endret av nostalgia
Skrevet
Høres ut som en bra ordning, Ciara, men du må jo også få velge bok! Jeg ser ikke navnet ditt på listen....

Hos meg passer det bra at vi utsetter litt, eller tar neste bok over april og mai for å kompensere for påsken og alle helligdager. Slik kan vi begynne med ny bok igjen 1.juni. Mmm, kanskje litt klønete forklart, men håper dere skjønner. Hodet henger ikke helt med i dag :).

Ha en fortsatt fin kveld.

Lily

Hei Lily! :) Skjønner veldig godt hva du mener, og jeg er enig :) Det er alltid en lettelse å høre at ikke andres hoder henger med alltid heller, forresten ;)

Høres ut som en bra ordning. :)

Bra du synes det! :) Jeg lurte en stund på om dette vil bli sett på som ansvarsfraskrivelse - men det er jo veldig morsomt å lese bøker andre har valgt. Bøkene jeg velger, vil jo jeg lese uansett... :)

Skrevet
Bare inne og titter litt på bokhjørnet ditt! Spennende konsept! Studerer litteratur ved universitetet, så mulig du kommer til å se mer til meg! God påske i hvertfall!!

:velkommen:

Så interessant, studerer du i Oslo? Jeg studerer litteratur selv :) Veldig spennende fag som jeg ikke angrer på å ha valgt! God påske til deg også! :)

Jeg vil også ha sånn leilighet :hoppe:  Med et stor bad med gammeldags badekar... 'drømme drømme*

Høres ut som en god plan  :Nikke:

Ja, badekar med løveføtter! Det SKAL jeg ha! Og så skal jeg ha et lite bord ved siden av badekaret hvor bøker og vinglass kan være ;)

God ide! - Jeg kan gjerne velge først. Det blir da selvsagt:

Balansekunst (eller A fine balance) av Rohinton Mistry

:)

Det er det samme for meg om det blir 1. mai eller 1. juni - vi kan godt utsette til 1. juni, så får alle bedre tid på å oppdatere seg?

Og du må jo ta med din bok også, Ciara - jeg har fått den, og gleder meg veldig til å lese den! ;)

Ha en fin helg alle sammen! :)

Skal vi si 1. juni er offisielt for Balansekunst? :) Vi kan lese The Time Traveller's Wife uoffisielt før 1. juni ;)

Gjest Sabia
Skrevet

Hvem postet i: Ciaras bokhjørne

Poster Innlegg

nostalgia 405

Ciara 376

HildeSol 129

Lily 82

Fakse 54

Blodlilje 47

tommeline 37

Nivea 37

Heidi76 34

Wendy 29

Fantus 10

La Traviata 7

Within my guitar 6

kira 5

LoisLane 3

reddelinnea 2

mixci 2

Grooo 2

cons 1

Rav 1

Eponine 1

kipa81 1

-------------

Nostalgia er faktisk mere aktiv enn Ciara i Ciaras dagbok :ler:

(Kunne ikke dy meg...)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg henger meg på Balansekunst før 1.juni. Det skal jeg klare. Gleder meg :)

Og: The Mermaid Chair er forløpig utrolig bra, hvis "Bees" er bedre, vet jeg hva jeg også må bestille fra nettbokhandelen.

Tusen takk jenter, for alle de gode boktipsene. En helt ny bokverden åpner seg for meg ;)

Skrevet

Så bra med liste, Ciara! Støtter den!

Spennende med Balansekunst . Har lest Familieanliggender av samme forfatter, og det var litt sånn både og inntrykk. Men frister med mere...

Nå må jeg finne meg noe ordentlig påskekrim. Tror jeg skal snoke i bokhyllene til mamma (skal hjem på påskeferie):-D

Gjest Sabia
Skrevet

Kommer jeg inn og bare tuller og ødelegger helt seriøse bokdiskusjoner... :ler:

Skrevet

Synes Balansekunst er et godt valg -den står nemlig i hylla hjemme og venter på at jeg skal lese den :ler:

Skrevet
Skal vi si 1. juni er offisielt for Balansekunst? :) Vi kan lese The Time Traveller's Wife uoffisielt før 1. juni ;)

Deal!! ;)

Poster Innlegg

nostalgia 405

Ciara 376

HildeSol 129

Lily 82

Fakse 54

Blodlilje 47

tommeline 37

Nivea 37

Heidi76 34

Wendy 29

Fantus 10

La Traviata 7

Within my guitar 6

kira 5

LoisLane 3

reddelinnea 2

mixci 2

Grooo 2

cons 1

Rav 1

Eponine 1

kipa81 1

-------------

(Kunne ikke dy meg...)

:overrasket::overrasket::rodme::rodme::ler::ler:

Det var jo LITT pinlig da... best jeg tier stille litt?? Hehe... ;)

Jeg henger meg på Balansekunst før 1.juni. Det skal jeg klare. Gleder meg  :)

Og: The Mermaid Chair er forløpig utrolig bra, hvis "Bees" er bedre, vet jeg hva jeg også må bestille fra nettbokhandelen.

Tusen takk jenter, for alle de gode boktipsene. En helt ny bokverden åpner seg for meg  ;)

Åh, jeg anbefaler den på det varmeste - den er helt fantastisk bra!! :)

Ønsker en riktig fin helg til alle bokdamer! :)

Skrevet

God helg, god påske og god lese-ferie til Ciara, Nostalgia og alle andre som er innom :) (Ingen som skal til Irland i påsken da? :sjarmor: )

Skrevet

(Kunne ikke dy meg...)

:ler: Så morsom statistikk, hvor finner du den? Kan jo være greit å vite :) Og Anette er jo veldig trofast, det er ikke alle dagbokskrivere som er så heldige som meg akkurat! :) Men morsomt da :ler:

Jeg henger meg på Balansekunst før 1.juni. Det skal jeg klare. Gleder meg  :)

Tusen takk jenter, for alle de gode boktipsene. En helt ny bokverden åpner seg for meg  ;)

Så fint, Kira! :) Det er så gøy med engasjementet ditt! Det virker som om du er i en forelsket-i-bøker-fase ;) Man kan jo bli helt svimmel av å tenke på alle bøkene der ute man burde ha lest... Da må jeg tydeligvis lese The Mermaid Chair! :)

Så bra med liste, Ciara! Støtter den!

Spennende med Balansekunst . Har lest Familieanliggender av samme forfatter, og det var litt sånn både og inntrykk. Men frister med mere...

Nå må jeg finne meg noe ordentlig påskekrim. Tror jeg skal snoke i bokhyllene til mamma (skal hjem på påskeferie):-D

Så deilig å dra hjem på påskeferie! Er det langt unna? Jeg har også kjøpt meg påskekrim, i år skal jeg lese Døde menn går i land av André Bjerke. De dødes tjern gjorde veldig inntrykk da jeg leste denn. For ikke å snakke om Døde menn går på ski av Knut Nærum. Hvis noen har lest André Bjerke-krim, MÅ de lese den boka :ler:

Kommer jeg inn og bare tuller og ødelegger helt seriøse bokdiskusjoner...  :ler:

Jeg synes du er morsom jeg, du får IKKE lov til å slutte og tulle! :ler: Hvis du slutter i tøyse i dagboken min, slutter jeg å hoppe i dagboken din :tunge1:

Synes Balansekunst er et godt valg -den står nemlig i hylla hjemme og venter på at jeg skal lese den  :ler:

Haha, jeg har den også i hylla! Har hatt planer om å lese den leeenge, så det er virkelig bra jeg fikk et spark bak til å gjøre det! Gleder meg til å komme i gang, det er så mange jeg kjenner som trekker fram Balansekunst som en av de beste bøkene de har lest :)

Skrevet
Deal!! ;)

:overrasket:  :overrasket:  :rodme:  :rodme:  :ler:  :ler:

Det var jo LITT pinlig da... best jeg tier stille litt?? Hehe... ;)

Åh, jeg anbefaler den på det varmeste - den er helt fantastisk bra!! :)

Ønsker en riktig fin helg til alle bokdamer! :)

Ok, da skal jeg få lest boka snart. Må kjøpe den først, så det blir nok ikke før etter påske :)

Du får ikke lov til å tie stille! :ler:

God helg, god påske og god lese-ferie til Ciara, Nostalgia og alle andre som er innom :) (Ingen som skal til Irland i påsken da?  :sjarmor: )

God helg og god påske til deg også! :) Tur til Irland? I wish! Det hadde vært noe... Men jeg elsker påskefjellet, så jeg føler meg heldig uansett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...