Havfrua Skrevet 17. desember 2006 #3281 Del Skrevet 17. desember 2006 Hei Ciara Kjenner du noe til Helen Uri? Isåfall, hva anbefaler du meg å lese av henne? Har blitt litt nyskjerrig på de krimbøkene til Gert Nygårdshaug også jeg da, så nå skal jeg låne den første på biblioteket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 17. desember 2006 Forfatter #3282 Del Skrevet 17. desember 2006 Da skal jeg lese Tom Wolfe på engelsk, Prinsessen! Gleder meg. Kanskje det blir et romjulsprosjekt? Selv om jeg absolutt burde lese bøkene jeg allerede har Sant, sant... Høres ut som du har en god innstilling. Det er en veldig fin ting å ha evnen til å ikke ta med seg jobben hjem. ← Vel, om jeg faktisk HAR den innstillingen vet jeg ikke Men jeg er veldig flink til å vite hvordan jeg burde tenke, men om jeg faktisk gjør det er en annen sak Får jeg meg ny jobb kommer jeg uansett til å jobbe ræva av meg de første månedene, det er en god investering, det vet jeg fra før Hei Ciara Kjenner du noe til Helen Uri? Isåfall, hva anbefaler du meg å lese av henne? Har blitt litt nyskjerrig på de krimbøkene til Gert Nygårdshaug også jeg da, så nå skal jeg låne den første på biblioteket. ← Jeg har lest De beste blant oss, Honningtunger og Engel av nylon. Av dem likte jeg de to førstnevnte best. De beste blant oss er kanskje ekstra morsom om man har studert på Blindern, for da kjenner man igjen stedene og menneskene som beskrives. Men den er morsom likevel. Honningtunger syntes jeg også var ganske tankevekkende, om enn litt karikert. Det er ikke tunge bøker, så de går fort og greit å lese, og det er veldig deilig i blant Og jeg elsker Gert Nygårdshaug, så jeg synes jo selvfølgelig du burde lese ham Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 17. desember 2006 #3283 Del Skrevet 17. desember 2006 Den var diskre og fin... Neste år får du levere ønskeliste uoppfordret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 18. desember 2006 #3284 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Jeg har lest De beste blant oss, Honningtunger og Engel av nylon. Av dem likte jeg de to førstnevnte best. De beste blant oss er kanskje ekstra morsom om man har studert på Blindern, for da kjenner man igjen stedene og menneskene som beskrives. Men den er morsom likevel. Honningtunger syntes jeg også var ganske tankevekkende, om enn litt karikert. Det er ikke tunge bøker, så de går fort og greit å lese, og det er veldig deilig i blant ← Jeg har ikke lest noe av henne enda, men har veldig lyst til det - så det var fint å få noen gode anbefalinger Men min spenning er ikke helt på topp, for å si det sånn. Min mann, som stort sett "koser" seg med faglitteratur, ringte småstressa i sekstiden på fredag, med masse handlestøy i bakgrunnen. Spørsmål: "Du, du liker Torgrim Eggen ikke sant? Du synes han er litt kul? Ja, bare lurte... For du liker Eggen bedre enn Erlend Loe, stemmer ikke det? Hæh? Nei, selvsagt er det ingen spesiell grunn til at jeg spør...!" Lurer på om jeg får Hermanas til jul jeg ← Jeg er ferdig med Family Matters av Rohinton Mistry. En nydelig bok synes jeg. Likte den bedre enn Balansekunst til og med, og det sier litt - for den synes jeg var veldig bra Det var noe veldig nært og gjenkjennelig i denne historien, til tross for så store miljø og kulturforskjeller. Anbefales absolutt Har nå begynt på The Inheritance of Loss av Kiran Desai, enda en bok jeg har hatt skyhøye forventninger til *sukk* pga hennes forrige, Hullabaloo in the Guava Orchard, som jeg likte meget godt. Er litt skuffet over starten så langt, håper den tar seg opp snart Ellers har julen fullstening inntatt huset mitt, så nå går det i klementin-skrelling, gavepakking, julekakespising, kortlesing og julemusikklytting ... og, ahhh det er deilig!! Ha en riktig fin uke! Endret 18. desember 2006 av nostalgia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 19. desember 2006 #3285 Del Skrevet 19. desember 2006 Har bestemt meg for å slette meg fra KG, Ciara, og er bare innom for å si God Jul til deg og alle bokdamene. Jeg kommer nok til å kikke innom her fra tid til annen, og kanskje kommer jeg tilbake i ny drakt. Det er så mange gode tips her for en som er glad i bøker, vet du. Ikke sikkert at jeg klarer å holde meg helt unna Jeg har lest Ville Svaner, og gleder meg til å følge diskusjonen 1.januar. Kira Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 19. desember 2006 #3286 Del Skrevet 19. desember 2006 *vinker farvel til Kira* God jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 19. desember 2006 #3287 Del Skrevet 19. desember 2006 Kommer til å savne deg Kira, og skulle gjerne hatt deg med på diskusjonen i januar! Du får ha en god jul, og velkommen tilbake om du bestemmer deg for det etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse på erten Skrevet 19. desember 2006 #3288 Del Skrevet 19. desember 2006 Ha det fint, Kira. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blanca Skrevet 19. desember 2006 #3289 Del Skrevet 19. desember 2006 Ha det fint, Kira. Kommer til å savne dine innspill her inne på bokhjørnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 20. desember 2006 #3290 Del Skrevet 20. desember 2006 Ha det godt Kira! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blanca Skrevet 21. desember 2006 #3291 Del Skrevet 21. desember 2006 Travle Ciara... Ønsker deg en en deilig og avlslappende jul. Takk for fine stunder inne på bokhjørnet i året som har gått. Vi sees også inn i det nye året B Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #3292 Del Skrevet 21. desember 2006 *humre humre* Hva får du i julegave, Ciara? Forhåpentligvis vet du det ikke ennå, det er jo med på å øke spenningen. Men min spenning er ikke helt på topp, for å si det sånn. Min mann, som stort sett "koser" seg med faglitteratur, ringte småstressa i sekstiden på fredag, med masse handlestøy i bakgrunnen. Spørsmål: "Du, du liker Torgrim Eggen ikke sant? Du synes han er litt kul? Ja, bare lurte... For du liker Eggen bedre enn Erlend Loe, stemmer ikke det? Hæh? Nei, selvsagt er det ingen spesiell grunn til at jeg spør...!" Lurer på om jeg får Hermanas til jul jeg ← Jeg vet faktisk hva jeg får i julegave. Jeg og sambo fant noe jeg hadde utrolig lyst på i en butikk for en stund siden. Sambo hadde veldig lyst til å gi meg den, men har ikke så god råd, så da bestemte vi at det ble julegave. Midt i blinken, selv om jeg vanligvis liker spenningen. Og sånne menn som mannen din er drømmekunder i bokhandel. De er stressa og vil få kjøpt mest mulig på kortest mulig tid. De griper det første vi anbefaler, helt genialt Jeg er ferdig med Family Matters av Rohinton Mistry. En nydelig bok synes jeg. Likte den bedre enn Balansekunst til og med, og det sier litt - for den synes jeg var veldig bra Det var noe veldig nært og gjenkjennelig i denne historien, til tross for så store miljø og kulturforskjeller. Anbefales absolutt Har nå begynt på The Inheritance of Loss av Kiran Desai, enda en bok jeg har hatt skyhøye forventninger til *sukk* pga hennes forrige, Hullabaloo in the Guava Orchard, som jeg likte meget godt. Er litt skuffet over starten så langt, håper den tar seg opp snart Ellers har julen fullstening inntatt huset mitt, så nå går det i klementin-skrelling, gavepakking, julekakespising, kortlesing og julemusikklytting ... og, ahhh det er deilig!! Ha en riktig fin uke! ← Det sier mye at du liker Family Matters enda bedre enn Balansekunst, jeg har skrevet boka opp på min mentale huskeliste. Det er også en fordel at den er litt tynnere enn Balansekunst, elsker mursteiner, men nå har jeg så mye jeg skulle ha rukket over. Kiran Desai har jeg ikke lest, men jeg har sett boka, og syntes den så interessant ut. Håper boka tok seg opp og at du ikke ble skuffet over fortsettelsen Hjemmet ditt hørtes koselig ut - kan jeg få komme på et glass gløgg eller fire? Har bestemt meg for å slette meg fra KG, Ciara, og er bare innom for å si God Jul til deg og alle bokdamene. Jeg kommer nok til å kikke innom her fra tid til annen, og kanskje kommer jeg tilbake i ny drakt. Det er så mange gode tips her for en som er glad i bøker, vet du. Ikke sikkert at jeg klarer å holde meg helt unna Jeg har lest Ville Svaner, og gleder meg til å følge diskusjonen 1.januar. Kira ← Så trist, Kira, jeg kommer til å savne deg! Håper du kommer tilbake til oss en gang! Og masse, masse lykke til videre - med studier og jobb og alt mulig. Huff, nå ble jeg lei meg Travle Ciara... Ønsker deg en en deilig og avlslappende jul. Takk for fine stunder inne på bokhjørnet i året som har gått. Vi sees også inn i det nye året B ← Kommer du ikke tilbake før etter nyttår, snuppa? Og selv takk for året som har gått, du har vært med på å gjøre tilværelsen min super. Og det blir garantert mye hyggelig neste år også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #3293 Del Skrevet 21. desember 2006 Jeg er travel for tiden, men nå begynner jeg å se at det roer seg litt. Kjøpte siste julegave i dag, har snart levert fra meg alle julegavene også. Nå gleder jeg meg til noen dager fri Har lest en bok siden sist: David Lodge: Small World Dette er humor fra universitetsmiljø, og jeg syntes det var helt supert. Persse, Morris, Angelica og flere hovedpersoner er alle ansatt på fakultet for engelsk litteratur ved forskjellige universiteter verden over. De møtes jevnlig på konferanser (også verden over), som består mer av fyll og sex enn fag. Denne absurde gjengen utsettes også for det meste, fra kidnapper, arrangerte trekanter og sprø kjærlighetshistorier. Dette høres kanskje ut som utgangspunktet for en forferdelig dårlig bok, men det er det faktisk ikke. Takket være store mengder tørrvittig britisk humor blir dette storartet underholdning. Først og fremst underholdning, riktignok, men hva gjør vel det, når det er så herlig sarkastisk som her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 21. desember 2006 #3294 Del Skrevet 21. desember 2006 Klarer ikke å holde meg unna diskusjoner som har med bøker og litteratur å gjøre Leser Rosens navn, passert side 100, så da er det vel håp om at jeg fullfører. Og den fenger, men jeg er jo veldig glad i italiensk historie, og det finner jeg mye av her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blanca Skrevet 21. desember 2006 #3295 Del Skrevet 21. desember 2006 Kommer du ikke tilbake før etter nyttår, snuppa? Og selv takk for året som har gått, du har vært med på å gjøre tilværelsen min super. Og det blir garantert mye hyggelig neste år også ← Snuppa er tilbake i romjula Lov meg at du konsumerer gode slumper rødvin under disse fridagene, samt spiser uante mengder snop. Jeg tror du behøver det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 22. desember 2006 #3296 Del Skrevet 22. desember 2006 Ville bare ønske en riktig GOD JUL til Ciara og bokdamene. Merk: Blå juleskrift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 22. desember 2006 Forfatter #3297 Del Skrevet 22. desember 2006 Klarer ikke å holde meg unna diskusjoner som har med bøker og litteratur å gjøre Leser Rosens navn, passert side 100, så da er det vel håp om at jeg fullfører. Og den fenger, men jeg er jo veldig glad i italiensk historie, og det finner jeg mye av her. ← Jeg elsker Rosens navn Snuppa er tilbake i romjula Lov meg at du konsumerer gode slumper rødvin under disse fridagene, samt spiser uante mengder snop. Jeg tror du behøver det ← Ja, jeg skal være lat og spise og drikke godt i jula. Jeg føler meg sliten nå, på kanten til å være nedtrykt for tiden. Men med litt hvile tar det seg nok opp. Og så må jeg snart innse at jeg har rukket og gjort mye denne høsten og at jeg bør være fornøyd i stedet for å fokusere på alt jeg ikke har gjort Store mengder snop og vin må du også konsumere, forresten! Ville bare ønske en riktig GOD JUL til Ciara og bokdamene. Merk: Blå juleskrift. ← Jeg liker blå juleskrift GOD JUL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 22. desember 2006 #3298 Del Skrevet 22. desember 2006 Hjemmet ditt hørtes koselig ut - kan jeg få komme på et glass gløgg eller fire? Klart det! Håper du får en riktig god jul, Ciara. Slapp av og ta godt vare på deg selv Riktig god jul til alle andre bokdamer også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 22. desember 2006 Forfatter #3299 Del Skrevet 22. desember 2006 God jul alle sammen! Jeg skulle så gjerne vært på dagboksrunde, men jeg orker ikke. Og framover får jeg ikke tid, så nå blir det øyeblikkelig KG-ferie. Men blir ikke lenge borte. Håper dere koser dere alle sammen med familie, julestemning, gaver, god mat, godt drikke, bøker (selvfølgelig) og alt hva dere måtte ønske (selv har jeg mest lyst til å avlyse hele julen, men det er en annen sak) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havfrua Skrevet 22. desember 2006 #3300 Del Skrevet 22. desember 2006 avlyse jula???? Riktig god jul til deg Ciara. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå