Gå til innhold

Ciaras bokhjørne

Ciara

Anbefalte innlegg

Bra Alfhild! Ikke bidra til at Bondevik tjener penger, han kan bli rik i himmelen, han. Skal du låne boka til Eli på biblioteket også da? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...og apropos å kjede seg i hjel, jeg ler FORTSATT av at den boka heter Et liv i spenning. Det er mulig Bondevik har hatt en spennende liv, men desto større bragd er det å virke så ufattelig kjedelig selv :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du låne boka til Eli på biblioteket også da? ;)

Vel, jeg har hittil fått 13 pm'er av folk som ber om navn og adresse slik at de kan gi meg den til jul uten byttelapp. Gudene vet hvorfor.

Apropos Bondevik; tenk så mye kulere hvis boken hans hadde hett "Hvordan styre landet på 2 Nozinan og 4 marsipan?" (siden Gullbrødspising er bortimot den eneste lasten han har innrømmet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:legrine::legrine::legrine:

Genialt! :ler:

Og nå vet jeg hva min neste signatur skal bli:

"Får jeg en stor diamant til jul uten byttelapp, blir jeg drapskvinne".

Klang bra?

Endret av Ciara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri lest en bok om Morgan Kane. Sagaen om Isfolket, derimot :sjenert: Skjellsettende bokserie som fikk meg til å ønske jeg hadde gule øyne da jeg var tretten ;)

Jeg har også lest hele Sagaen om Isfolket da jeg var omtrent 13 år... :sjenert: Heldigvis vokste jeg det av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også lest hele Sagaen om Isfolket da jeg var omtrent 13 år...  :sjenert: Heldigvis vokste jeg det av meg.

Det er nok flere av oss! Husker venninnen min var stolt fordi hun hadde gule flekker i øynene... :ler: Jeg begynte forresten på Livets Døtre en gang også, men ble fort lei, så den serien kom jeg aldri gjennom gitt - også har jeg lest Hulebjørnens Klan bøkene (de fire første). Jaja, det var mine tilståelser for i dag.

Bondeviks bok skal jeg IKKE kjøpe, ei heller Eli Hagen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok flere av oss! Husker venninnen min var stolt fordi hun hadde gule flekker i øynene...  :ler: Jeg begynte forresten på Livets Døtre en gang også, men ble fort lei, så den serien kom jeg aldri gjennom gitt - også har jeg lest Hulebjørnens Klan bøkene (de fire første). Jaja, det var mine tilståelser for i dag.

Åja, hulebjørnens klan,ja. Husker jeg var kjempeflau over alle sex-scenene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har hittil fått 13 pm'er av folk som ber om navn og adresse slik at de kan gi meg den til jul uten byttelapp. Gudene vet hvorfor.

De har ikke lagt ved beskjed om hvem de vil du skal drepe da? En bok er tross alt en lav pris for en leiemorder... ;)

Apropos Bondevik; tenk så mye kulere hvis boken hans hadde hett "Hvordan styre landet på 2 Nozinan og 4 marsipan?" (siden Gullbrødspising er bortimot den eneste lasten han har innrømmet)

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke lagt ved beskjed om hvem de vil du skal drepe da? En bok er tross alt en lav pris for en leiemorder... ;)

:hoho:

Listen over hvem de ønsker livet av ser foreløpig slik ut:

Eli Hagen 4 stemmer

Alfhild K 2 stemmer

Snasen C 4 stemmer

Bondevik 1 stemme (fra nicket "Hvalgerd")

Gjest 1 stemme

Dronning Sonja 1 stemme

Noen av disse er enkle, mens andre er så plagsomme at jeg må ha flere bøker før jeg utfører ordre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke leid Dogville i helgen, men skal absolutt få gjort det snart. Jeg ble enda mer nysgjerrig da du skrev om de sterke reaksjonene fra publikum - var de sinte fordi de syntes filmen var dårlig eller fordi filmen opprørte dem? Noen liker jo ikke ubehagelige filmer, men jeg liker godt at de river litt :)

Jeg tror de ble sinte fordi filmen opprörte dem. Det hjalp nok ikke at de syntes den var dårlig heller.

Begynner dere å bli ferdige med Allende-boka eller? Jeg blir ikke helt oppslukt av den (har hatt mye annet å tenke på i det siste også da, så skal ikke bare skylde på boka...) og har bare kommet halvveis. Blir nok ikke ferdig til fredag så jeg får heller komme sterkere tilbake litt utover i desember tenker jeg.

Tenk at det snart er desember dere!

Ha en fortsatt fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest Hulebjørnens klan, de står i hylla faktisk ;) Det er en god stund siden, men heg var ganske hektet. Og jeg har hatt en Barbara Cartland-periode. Relativt forutsigbar litteratur :ler:

Men jeg skal heller ikke lese Bondeviks eller Eli Hagens bok. Noen mennesker burde beskyttes mot seg selv. Og enda mer skremmende er den voldsomme interessen for Eli Hagens bok. Er det samme genet som gjør at Se og Hør selger så bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det samme genet som gjør at Se og Hør selger så bra?

Det er hvertfall min teori -sladder og skandaler til folket. Alternativet er jo at de finner det pirrende at hun omtaler seg selv som "elskerinne", og det er jo en nokså skremmende tanke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lest hele Sagaen om Isfolket da jeg var omtrent 13 år...  :sjenert: Heldigvis vokste jeg det av meg.

:ler: Ja, det var nå også en fase... men det beviser jo at ganske mange som er litteraturinteresserte som voksne startet med litt skikkelig kiosk. Nå er det ikke alle som kommer seg forbi det stadiet, da *arrogant*

Det er nok flere av oss! Husker venninnen min var stolt fordi hun hadde gule flekker i øynene...  :ler: Jeg begynte forresten på Livets Døtre en gang også, men ble fort lei, så den serien kom jeg aldri gjennom gitt - også har jeg lest Hulebjørnens Klan bøkene (de fire første). Jaja, det var mine tilståelser for i dag.

Bondeviks bok skal jeg IKKE kjøpe, ei heller Eli Hagen sin.

Jeg leste Livets døtre også, og hele Hulebjørnens klan-serien. Og da den femte boka kom for noen år siden måtte jeg lese den for å finne ut hvordan det gikk (ganske ondskapsfullt å avslutte den fjerde med en sånn cliffhanger, og så tar det så mange år før neste kommer! :overrasket: ), men da ble jeg skikkelig skuffa. Årene som hadde gått hadde tydeligvis gjort meg til en mer kravstor leser, heldigvis, for det var skikkelig crap. Mistet noen illusjoner der :forvirret:

Åja, hulebjørnens klan,ja. Husker jeg var kjempeflau over alle sex-scenene :ler:

Jeg også! :ler:

:ler:

Sett denne idag ?

Det er link til New York Times om 10 beste bøker de siste årene. Det var inspirerende...har lest noen...kunne vært bokleser på heltid jo!

Kanskje det var litteratur jeg skulle studer :ler:

http://www.nytimes.com/2005/12/11/books/re...a0504f1&ei=5070

Av de bøkene der har jeg bare lest Kafka on the Shore og Saturday. Anbefaler du noen av de andre, Irma? Takk for link, jeg liker lister og kåringer selv om jeg ikke alltid er enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listen over hvem de ønsker livet av ser foreløpig slik ut:

Eli Hagen                  4 stemmer

Alfhild K                    2 stemmer

Snasen C                  4 stemmer

Bondevik                  1 stemme (fra nicket "Hvalgerd")

Gjest                        1 stemme

Dronning Sonja          1 stemme

Noen av disse er enkle, mens andre er så plagsomme at jeg må ha flere bøker før jeg utfører ordre.

Hvor mange bøker tar du får å kverke Dronning Sonja? ;) Jeg har en plagsom nabo her jeg gjerne skulle blitt kvitt - kan du hjelpe meg? Du behøver ikke å drepe ham heller, forresten, bare skremme han såpass at han ser verden med nye øyne...

Jeg tror de ble sinte fordi filmen opprörte dem. Det hjalp nok ikke at de syntes den var dårlig heller.

Begynner dere å bli ferdige med Allende-boka eller? Jeg blir ikke helt oppslukt av den (har hatt mye annet å tenke på i det siste også da, så skal ikke bare skylde på boka...) og har bare kommet halvveis. Blir nok ikke ferdig til fredag så jeg får heller komme sterkere tilbake litt utover i desember tenker jeg.

Tenk at det snart er desember dere!

Ha en fortsatt fin uke!

Jeg er ferdig med boka, skal bli interessant å diskutere :) Du kan jo bare si hva du synes når du har lest den ferdig - ikkeno' stress!

Og at det snart er desember er 99% skremmende og 1% koselig. Håper forholdet mellom de prosentene der snart blir motsatt :forvirret:

Jeg har lest Hulebjørnens klan, de står i hylla faktisk  ;) Det er en god stund siden, men heg var ganske hektet. Og jeg har hatt en Barbara Cartland-periode. Relativt forutsigbar litteratur  :ler:

Men jeg skal heller ikke lese Bondeviks eller Eli Hagens bok. Noen mennesker burde beskyttes mot seg selv. Og enda mer skremmende er den voldsomme interessen for Eli Hagens bok. Er det samme genet som gjør at Se og Hør selger så bra?

Barbara Cartland har jeg aldri lest, og tror nok heller ikke jeg kommer til å gjøre det.

Beskyttes mot seg selv, ja, det hadde vært fint. Jeg tror noen ikke forstår at vi ikke er særlig interessert i privatlivet deres. Bondevik som politiker måtte man jo liksom forholde seg til, men en full livshistorie er uinteressant. Og Eli Hagen er jo enda verre, hun er jo ikke politiker engang (heldigvis!). Hvordan hun har sett det politiske Norge har jo null betydning. Og jeg forstår ikke at Carl I. turde å la henne utgi boka uten å ha lest den først, det hadde jeg aldri godtatt. Det må være flaut for en så erfaren politiker (tross alt...) å ha en kone som slenger dritt til alle andre politikere i bokform. Fy fader, hadde det vært meg hadde det blitt skilsmisse på dagen! Men saken er vel at han har samme oppfatninger som Eli og synes det er helt greit at alle personkarakteristikkene kommer uten at han må stå for dem selv...

Det er hvertfall min teori -sladder og skandaler til folket. Alternativet er jo at de finner det pirrende at hun omtaler seg selv som "elskerinne", og det er jo en nokså skremmende tanke...

Jeg vil helst ikke tenke på Eli som elskerinne. Jo, forresten, hvordan får de elsket i det hele tatt? Er ikke håret i veien? :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hvor mange bøker tar du får å kverke Dronning Sonja? ;) Jeg har en plagsom nabo her jeg gjerne skulle blitt kvitt - kan du hjelpe meg? Du behøver ikke å drepe ham heller, forresten, bare skremme han såpass at han ser verden med nye øyne...

Skremme folk gjør jeg helt naturlig, og helt gratis. Kverking er jeg som oftest dårligere på, så prisen kan fort bli et helt bibliotek når det gjelder selveste Majestetix.

Ellers prøver jeg så godt jeg kan å ikke se for meg EH i elskerinnerollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste Livets døtre også, og hele Hulebjørnens klan-serien. Og da den femte boka kom for noen år siden måtte jeg lese den for å finne ut hvordan det gikk (ganske ondskapsfullt å avslutte den fjerde med en sånn cliffhanger, og så tar det så mange år før neste kommer!  :overrasket: ), men da ble jeg skikkelig skuffa. Årene som hadde gått hadde tydeligvis gjort meg til en mer kravstor leser, heldigvis, for det var skikkelig crap. Mistet noen illusjoner der  :forvirret:

Jeg har også lest Hulebjørnens klan... Slukte dem på ungdomsskolen og syntes de var ganske bra, da jeg leste dem igjen noen år senere ble jeg skuffet og overrasket -.var de virkelig så dårlige?

Og jeg forstår ikke at Carl I. turde å la henne utgi boka uten å ha lest den først, det hadde jeg aldri godtatt. Det må være flaut for en så erfaren politiker (tross alt...) å ha en kone som slenger dritt til alle andre politikere i bokform. Fy fader, hadde det vært meg hadde det blitt skilsmisse på dagen! Men saken er vel at han har samme oppfatninger som Eli og synes det er helt greit at alle personkarakteristikkene kommer uten at han må stå for dem selv...

Jeg tror egentlig ikke på at han ikke har lest noe underveis. Men han kan ikke innrømme det, fordi det vil bli tolket som at han er enig i karakteristikkene hennes, og det vil ødelegge det lille han eventuelt har igjen av troverdighet.

Jeg vil helst ikke tenke på Eli som elskerinne. Jo, forresten, hvordan får de elsket i det hele tatt? Er ikke håret i veien?  :legrine:

:overrasket::legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremme folk gjør jeg helt naturlig, og helt gratis. Kverking er jeg som oftest dårligere på, så prisen kan fort bli et helt bibliotek når det gjelder selveste Majestetix.

Jeg har bortimot et halvt bibliotek (riktignok av typen liten bygdefilial), holder det? Nå har jeg riktignok ikke noe usnakket med dronningen, men det kan jo være jeg kan komme på et par andre... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bortimot et halvt bibliotek (riktignok av typen liten bygdefilial), holder det? Nå har jeg riktignok ikke noe usnakket med dronningen, men det kan jo være jeg kan komme på et par andre...  :sjarmor:

En bygdefilial er helt OK, jeg regner med at det medfølger abonnement på ymse interessante tidsskrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...