Ciara Skrevet 27. november 2006 Forfatter #3061 Del Skrevet 27. november 2006 Bøker jeg ønsker meg til jul: Erik Fosnes Hansen: Løvekvinnen (men forjævlig cover! ) Carsten Jensen: Vi, de druknede Lars Saabye Christensen: Saabyes Circus Paul Auster: Leviathan, Music of Chance og Travels in the Scriptorium Torbjørn Færøvik: Buddhas barn Annie Leibowitz: A Photographer's Life: 1990-2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anneli Skrevet 27. november 2006 #3062 Del Skrevet 27. november 2006 Bøker jeg ønsker meg til jul: Erik Fosnes Hansen: Løvekvinnen (men forjævlig cover! ) Enig, den ser jo grusom ut! Jeg sier heller ikke nei takk til bøker av Paul Auster, likte Moon Palace SÅ godt. New York triologien håper jeg å få lest i løpet av julen. Jeg kan vel takke Blanca for den brennende entusiasmen hun har omtalt bøkene med her - er takket være dét jeg ble fristet til å lese Auster første gang! :-D Jeg har faktisk ikke rukket å tenke så mye på hvilke bøker jeg ønsker meg selv, har bare tenkt på hvilke jeg ønsker å gi bort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anneli Skrevet 27. november 2006 #3063 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Og jeg er virkelig ikke enig i det Gulldronning, perledronning er en av de beste bøkene jeg har lest i 2006, så jeg vil i alle fall anbefale den på det varmeste Men, det er den eneste boken jeg har lest av henne, så resten av utgivelsene hennes skal jeg ikke uttale meg om. Ha en fin uke, alle sammen! ← Hehe, nå ble jeg jo faktisk nysgjerrig på den boken - siden den fremkaller så ulike reaksjoner! Endret 27. november 2006 av Anneli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 27. november 2006 Forfatter #3064 Del Skrevet 27. november 2006 Nå blir Blanca lykkelig, Anneli Gulldronning. Perledronning var slettes ikke dårlig, men heller ikke så bra som "alle" sa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 27. november 2006 #3065 Del Skrevet 27. november 2006 Her tror jeg ikke jeg har stort å bidra med, utover et falskt nick. *leser videre i Morgan Kane* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 27. november 2006 Forfatter #3066 Del Skrevet 27. november 2006 Født i hum-di-dum-di-dum i Santa Fe Knuste vogntogn var det første han fikk se lalala Morgan Kaaaaane var hans navn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 27. november 2006 #3067 Del Skrevet 27. november 2006 Morgan Kane var blandt favorittbøkene mine da jeg var liten -vi hadde et par hyllemeter og de var geniale som byggeklosser... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 27. november 2006 Forfatter #3068 Del Skrevet 27. november 2006 Vi hadde også masse Morgen Kane i barndomshjemmet mitt. Og den enormt undervurderte western-forfatteren Louis L'Amour! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 27. november 2006 #3069 Del Skrevet 27. november 2006 Tror faktisk vi har noen bøker av ham på biblioteket, men jeg har aldri latt meg friste til å lese dem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 27. november 2006 Forfatter #3070 Del Skrevet 27. november 2006 Merkelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fantus Skrevet 27. november 2006 #3071 Del Skrevet 27. november 2006 Bøker jeg ønsker meg til jul: Erik Fosnes Hansen: Løvekvinnen (men forjævlig cover! ) ← Jeg vet. Få håpe innholdet er bedre enn omslaget Annie Leibowitz: A Photographer's Life: 1990-2005 ← Jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anneli Skrevet 27. november 2006 #3072 Del Skrevet 27. november 2006 Flere som leste westernbøker ja! Husker jeg oppdaget alle de gamle guttebøkene til pappa som stod på rekke og rad i hyllene - blant annet Hjortefot, Davy Crockett og Tom Sawyer. Jeg nærmest slukte bøker på den tiden og kunne lese flere på en dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 28. november 2006 #3073 Del Skrevet 28. november 2006 Jeg har lest én Morgan Kane bok, faktisk, og den var så elendig at jeg gadd aldri lese flere. Si fra hvis jeg har gått glipp av noe, det var bare så altfor mange andre spennende bøker der ute (selvsagt om sex og sånn, vi mannfolk leser ikke lange romaner!). Jeg kan jo også ha tatt feil, Kjell Hallbing er tross alt en rik mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 28. november 2006 Forfatter #3074 Del Skrevet 28. november 2006 Jeg har heller aldri lest en bok om Morgan Kane. Sagaen om Isfolket, derimot Skjellsettende bokserie som fikk meg til å ønske jeg hadde gule øyne da jeg var tretten Ja, det er klart, Alfhild, siden Hallbing er rik må vi jo ha gått glipp av noe. Salgssuksess=litterær kvalitet (et argument mange forfattere her til lands faktisk bruker! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 28. november 2006 #3075 Del Skrevet 28. november 2006 Jeg har heller aldri lest en bok om Morgan Kane. Sagaen om Isfolket, derimot Skjellsettende bokserie som fikk meg til å ønske jeg hadde gule øyne da jeg var tretten ← Har heller aldri lest Morgan Kane, det var ikke det de var nyttige til Sandemose har jeg også styrt unna, bortsett fra den ene boka som var pensum, men jeg har nok lest min del av kiosklitteraturen likevel... Ja, det er klart, Alfhild, siden Hallbing er rik må vi jo ha gått glipp av noe. Salgssuksess=litterær kvalitet (et argument mange forfattere her til lands faktisk bruker! ) ← Det er da noe alle vet -en bok som selger = en god bok, mens en bok med dårlige salgstall må være dårlig og har derfor ikke livets rett. (Antar at ironi-flagget var unødvendig...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 28. november 2006 Forfatter #3076 Del Skrevet 28. november 2006 Det morsomme er jo at litteratursnobber har den nøyaktig motsatte holdningen, dvs at selger en bok godt kan den umulig være god Selv heller jeg vel til at svaret ligger et sted mellom disse ytterlighetene... selv om det jo er en lite juicy holdning. Kanskje jeg begynner å bli kjedelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 28. november 2006 #3077 Del Skrevet 28. november 2006 Min holdning er at de bøkene som får mest oppmerksomhet selger best -så kan man heller diskutere hvorfor akkurat de bøkene får oppmerksomhet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 28. november 2006 Forfatter #3078 Del Skrevet 28. november 2006 Ja, det har du rett i. Og jeg tror både gode og dårlige bøker får oppmerksomhet. Se bare på Eli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 28. november 2006 #3079 Del Skrevet 28. november 2006 For eksempel Har bestilt den i dag (ikke til meg da... ), har allerede flere som står på venteliste. Boka til Bondevik har derimot stått utstikt på skranken i et par uker allerede, og ingen vil ha ham (uten at jeg skal uttale meg om kvaliteten på den boka heller...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 28. november 2006 #3080 Del Skrevet 28. november 2006 Etter det jeg har hørt er Bondeviks bok et slags dobbelt drapsvåpen: Du kan enten kjede deg i hjel mens du leser den, eller du kan bruke den som dødelig slagvåpen (753 sider eller noe). Dog; jeg skal lese den! Biblioteket er en fin oppfinnelse for onde, kyniske jævler som meg, som ikke gidder å sponse folk vi ikke liker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå