Ciara Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #3381 Del Skrevet 7. januar 2007 Nei vel. Da er vi vel rett og slett totalt uenige i vår dom av boka, og det må jo være greit. Eller kanskje jeg skal innføre et totalitært styre i bokhjørnet, som effektivt stopper alle meninger som strider med min egen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7. januar 2007 #3382 Del Skrevet 7. januar 2007 Bokdiktator Ciara? Da tror jeg det hadde blitt stille her gitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #3383 Del Skrevet 7. januar 2007 Stille? Nei, ikke i det hele tatt. Først måtte jeg jo selvfølgelig hjernevaske dere alle til å tro at alt jeg sier er uendelig riktig og uendelig interessant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7. januar 2007 #3384 Del Skrevet 7. januar 2007 Ah, du skal ikke bare bli diktator, men allvitende guru? Opplys oss, o store orakel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #3385 Del Skrevet 7. januar 2007 Ah, du skal ikke bare bli diktator, men allvitende guru? Opplys oss, o store orakel! ← Det er da sånn alle diktatorer ser på seg selv? Ganske fascinerende, egentlig. Lurer på hva slags bakgrunn slike mennesker har, som gjør at de føler de er guds gave til verden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blanca Skrevet 7. januar 2007 #3386 Del Skrevet 7. januar 2007 Som du sikkert har lagt merke til, så har jeg ikke lest Ville Svaner. Eller, jeg har lest den, men det er såpass lenge siden at jeg ikke fant meg selv kompetent til å delta i noen diskusjon Men jeg er med på Løvekvinnen og forhåpentligvis noen av de andre utover våren. Jeg skal i gang med Wonderboy straks, inspirert av snakk her inne. Ha en fin søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #3387 Del Skrevet 7. januar 2007 Jeg spår at du kommer til å elske Wonderboy Og jeg er nysgjerrig på hva du synes om Løvekvinnen, innbiller meg at Erik Fosnes Hansen vanligvis ikke er din stil (av en eller annen grunn)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7. januar 2007 #3388 Del Skrevet 7. januar 2007 Det er da sånn alle diktatorer ser på seg selv? Ganske fascinerende, egentlig. Lurer på hva slags bakgrunn slike mennesker har, som gjør at de føler de er guds gave til verden... ← Tror de har en selvtillit av en annen verden hertfall, og et noe skjevt bilde av både seg selv og verden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #3389 Del Skrevet 7. januar 2007 Hva er det du insinuerer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blanca Skrevet 7. januar 2007 #3390 Del Skrevet 7. januar 2007 Jeg spår at du kommer til å elske Wonderboy Og jeg er nysgjerrig på hva du synes om Løvekvinnen, innbiller meg at Erik Fosnes Hansen vanligvis ikke er din stil (av en eller annen grunn)? ← Falketårnet, Salme ved reisens slutt og Beretninger om beskyttelse (deler av den) er romaner som jeg setter svært høyt, så jeg har vært veldig spent på og gledet meg til noe nytt fra den kanten. Har du noe forhold til Fosnes Hansen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7. januar 2007 #3391 Del Skrevet 7. januar 2007 Hva er det du insinuerer? ← Følte du deg truffet? Man må jo ha en feilkobling et sted, når man kan konkluere med at "JEG alene vet hva som er best for ALLE andre"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #3392 Del Skrevet 7. januar 2007 Oi, jeg har syv lesere! Det var det jeg visste, alle synes jeg er genial! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #3393 Del Skrevet 7. januar 2007 Nå skal jeg gå og tilfredsstille min indre bimbo med noen ansiktsmasker, trash-TV og sjokolade. Hasta la vista, girlfriends Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 7. januar 2007 #3394 Del Skrevet 7. januar 2007 Jeg er ikke sikker på om jeg kommer til å rekke å lese Løvekvinnen til 1.februar, må i gang med pensum igjen. Derimot har jeg The New York Trilogy liggende klar, og den kommer jeg til å prioritere, i tillegg til at jeg har lånt to bøker av J.M.Coetzee på biblioteket, og de må jeg lese før leveringsfristen. Jeg må innrømme at Løvekvinnen ikke frister meg noe særlig. Men kanskje klarer dere å overbevise meg ved hjelp av gode anmeldelser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #3395 Del Skrevet 7. januar 2007 Derimot har jeg The New York Trilogy liggende klar, og den kommer jeg til å prioritere, i tillegg til at jeg har lånt to bøker av J.M.Coetzee på biblioteket, og de må jeg lese før leveringsfristen. ← Lavinia, jeg tror jeg elsker deg! Coetzee er en av mine største favoritter, jeg håper og tror du kommer til å like bøkene. Hvilke er det du har lånt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 7. januar 2007 #3396 Del Skrevet 7. januar 2007 Nå har jeg lånt Barndom og Ungdom. Disgrace er min store favoritt, skal noe til å slå den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7. januar 2007 #3397 Del Skrevet 7. januar 2007 Oi, jeg har syv lesere! Det var det jeg visste, alle synes jeg er genial! ← Diktaor-planen virker allerede Nå skal jeg gå og tilfredsstille min indre bimbo med noen ansiktsmasker, trash-TV og sjokolade. Hasta la vista, girlfriends ← Kos deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 7. januar 2007 #3398 Del Skrevet 7. januar 2007 Jeg får se om jeg får lest Seljestad etterhvert, da. Men jeg setter den ikke på (den mentale) prioriteringslista Jeg har lest to andre bøker av Uri, Honningtunger og Engel av nylon. Jeg har skrevet anmeldelse av dem her også, så hvis du søker burde du finne dem God søndag, Miami! PS! Hvorfor nicket? Liker du Miami? ← Hei Ciara. Har lyst til å lese mer av Helene Uri, selv om Honningtunger ble litt i overkant absurd. Får søke på anmeldelsene. Tenker også på De beste blant oss. Vi får se, pensum venter . Nicket mitt har nok overhodet ikke noe med Miami, Florida å gjøre, flere som har lurt på det (I fare for å røpe for mye er det egentlig to ord ). Wonderboy leste jeg for en tid tilbake, likte den veldig godt. Er forøvrig ferdig med Ville Svaner. En mektig historie i mine øyne. Kan skrive litt mer om hva som gjorde sterkest inntrykk på meg senere, litt for sent på kvelden nå. Litt usikker på om jeg skal lese Løvekvinnen. Har lest Salme ved reisens slutt for en evighet siden. Beretninger om beskyttelse står faktisk ulest i bokhylla mi, kanskje jeg leser den først. Nå skal jeg kaste meg over Normalitet (Thomas Hylland Eriksen og Jan-Kåre Brevik). Ikke akkurat skjønnlitteratur, men fint som en avveksling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 8. januar 2007 #3399 Del Skrevet 8. januar 2007 Nå kan man kjøpe Jung Changs siste roman om Mao til 149,- hos Bokklubben. For de som, i motsetning til meg, fikk mersmak... Oi, visste ikke at en slik bok eksisterte. Den må jeg skaffe meg! Takk for tipset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 8. januar 2007 #3400 Del Skrevet 8. januar 2007 Godt nyttår, Ciara. Må si jeg har vært litt fraværende fra bokhjørnet ditt den siste måneden, pga. flytting og dertil manglende internett som jeg ennå ikke har fått I jula har jeg nikost meg med Skarphedin Olsen, Fredric Drum & co. Må si det er glitrende bra bøker, Gert Nygårdshaug imponerer meg iallfall. Nå gleder jeg meg bare til å ta fatt på annet enn krimserien hans, Afrodites basseng for eksempel, som jeg ser har fått fin kritikk her inne. Nå er jeg i gang med en bok som jeg fikk i julegave, Kjærlighetens historie skrevet av Nicole Krauss. Er det noen av dere som har lest den? Den fenger meg så langt, selv om jeg synes det begynner å bli endel tråder å holde rede på. Ville svaner har jeg lest for lenge siden, såpass lenge siden at jeg ikke føler meg kvalifisert til å begi meg ut på noen anmeldelse av den. I dag er det skikkelig lesevær; regn og vind, så jeg vet iallfall hva jeg skal gjøre i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå