Gå til innhold

Ciaras bokhjørne

Ciara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:wow:

*lett å manipulere*

Bare en liten advarsel: Jeg kan røpe at Alfhild fridde til meg for en stund siden for så ditche meg etterpå. *fortsatt bitter*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten advarsel: Jeg kan røpe at Alfhild fridde til meg for en stund siden for så ditche meg etterpå. *fortsatt bitter*

Ikke bra :fy_fy:

Men jeg bare gresser litt, jeg skal ikke kjøpe... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er jeg trøtt, men jeg klarer da å få jobbet. Begynner å kjede meg og gleder meg til semesteret er over, nå er det ikke lenge igjen. Da skal jeg gjøre mitt beste for å få julestemning, kjøpe julegaver og slappe av :) Og lese bøker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med siste innspurt, Ciara! Tenker det skal bli godt med juleferie når du er ferdig :)

*setter frem pepperkaker til den flittige studenten*

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen din følelse av kjedsomhet nå Ciara. Jeg er også utrolig trøtt, gleder meg til å gjøre ingenting, vegetere foran TV med et glass vin, og bare slappe av.

Lykke til med innspurten :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Nå har jeg endelig fått lest Inés, jeg elsker deg!

Må si jeg er litt skuffa. Jeg synes boka hadde et veldig lovende utgangspunkt (spennede tema), men den var jo rett og slett ganske kjedelig. Og det til tross for alt blodet og görret!

Er veldig glad i magisk realisme jeg da, og synes akkurat disse partiene var lyspunkt midt oppi all "elendigheten".

Ciara, du sier du synes språket var dårlig. Jeg har en liten (stor) mistanke om at boka er dårlig oversatt. Lange setninger er vanlig på spansk, men funker absolutt ikke på norsk. Det burde da dette oversetterparet vite! Jeg leste boka på spansk og la ikke merke til noe dårlig språk (uten at jeg er noen ekspert på akkurat det da!)

Lykke til med eksamensinnspurt til dere som studerer.

Ha en fin torsdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med siste innspurt, Ciara! Tenker det skal bli godt med juleferie når du er ferdig :)

*setter frem pepperkaker til den flittige studenten*

:)

Takk, Anette! :klem:

Det skal bli deilig med ferie, ja. Har du det fint? :)

Kjenner igjen din følelse av kjedsomhet nå Ciara. Jeg er også utrolig trøtt, gleder meg til å gjøre ingenting, vegetere foran TV med et glass vin, og bare slappe av.

Lykke til med innspurten  :klem:

Vegetere foran TV'en hørtes ut som en bra plan :ler: Det føles som om jeg snart endelig skal få livet mitt tilbake :)

Sender over noen "hold ut"-vibber i innspurten :klem:

Det kan holde hardt mot slutten av semesteret, ja... Jeg er heldigvis ferdig for i år, men begynte rett på jobb og da blir det bare stress likevel. Men jobbstress er mer håndterbart en studiestress, synes jeg.

Julestemningen utendørs lar vente på seg, men med litt kongerøkelse, julestjerne og pepperkaker blir det ganske bra innendørs.

Men jeg finner ikke Chang! :overrasket:

Merkelig. Kanskje mamma har lånt den uten å si ifra? Den kan jo ikke bare forsvinne heller...

Takk, Nigo! :)

Høres ut som du har hatt en travel førjulstid! Jeg synes også jobbstress er enklere. Det er mer noe som er i nået, og ikke noe vagt og ullent som henger over deg hele tiden (som studiestress!).

Så dumt Chang har forsvunnet, håper du finner den igjen fort :)

Innom med en liten torsdagshilsen. Det er snart jul nå, Ciara, så hold ut :)

Takk, Blanca, jeg skal klare det! ;)

Må si jeg er litt skuffa. Jeg synes boka hadde et veldig lovende utgangspunkt (spennede tema), men den var jo rett og slett ganske kjedelig. Og det til tross for alt blodet og görret!

Ciara, du sier du synes språket var dårlig. Jeg har en liten (stor) mistanke om at boka er dårlig oversatt. Lange setninger er vanlig på spansk, men funker absolutt ikke på norsk. Det burde da dette oversetterparet vite! Jeg leste boka på spansk og la ikke merke til noe dårlig språk (uten at jeg er noen ekspert på akkurat det da!)

Jeg tror også mye av språket kan tilskrives oversetterne, ja, jeg liker dem rett og slett ikke. Og enig med deg, den var ganske kjedelig. Synd i grunn! Vi får satse på at neste bok er mer spennende :)

Imponerende forresten at du leste boka på spansk, jeg snakker også litt spansk, men hadde aldri i verden orket å lese en sånn bok. Det hadde tatt meg måneder og år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

Njaaaaa... Vil vel ikke helt beskrive meg som KGs Oprah :ler:

Men vi har boksirkel her, så bare heng deg på hvis du har lyst! :)

:velkommen:

Endret av Ciara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det snart helg, folkens! Noen timers arbeid nå, og vi kan gjøre andre (og morsommere ting). Vegetere på sofaen med en flaske vin, for eksempel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God moren Ciara :)

Vegeterer for øyeblikket foran frokost-TV. Men uten vin på denne tiden av døgnet. Skal ut på bokshopping i dag :sjarmor:

Ha en produktiv arbeidsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle, da er jeg tilbake etter tre uker i Sør Afrika. Hatt det veeeeldig fint :sjarmor:

Siden sist har jeg lest ferdig "Den vidunderlige kjærlighetens historie" og nesten hele "Ville svaner". Har bare et par sider igjen av sistnevnte. Gleder meg til å diskutere denne. Har mange sterke meninger.....

Den vidunderlige kjærlighetens historie likte jeg veldig godt og kan absolutt anbefales. Den handler om en mann født med store misdannelser på begynnelsen av 1800 tallet. Han er døv, men har isteden en annen mektig sans; han kan nemlig lese andres tanker og kan formidle sine egne tilbake. Vår helts skremmende utseende og hans noe spesielle evner gjør at han forfølges. Det eneste som holder ham oppe er en jente som han vokste opp sammen med og som han er fryktelig glad i.

Boken er brutal. Å lese hvordan mennesker med misdannelser ble behandlet av samfunnet og av kirken på denne tiden er fryktelig. Som leser fikk jeg en dyp sympati med hovedpersonen.

Forfatteren har mange spennende tanker rundt språk og evnen til å formidle. Blant annet er begrensningene ved vårt muntlige språk noe som står sentralt. Carl Johan Vallgren har dessuten (etter min mening.... :sjenert: . Du må gjerne arrestere meg Ciara) et meget godt språk.

En fordel med denne boken er at orginalspråket er svensk. Sånn sett mister ikke språket flyten ved oversetting.

Les og nyt!

Endret av Prinsesse på erten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten kjøpt meg Moon Palace, Ciara. Men tror du ikke Mannen har lagt beslag på den!!! Best for ham at han leser fort som f....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest boka kan jeg dessverre fastslå at jeg ikke vil anbefale deg å lese Allende, heller. Hadde i utgangspunktet forhåpninger om at hun skulle være på vei opp igjen, men dengang ei ;)

Da kan jeg takke biblioteket for at jeg aldri fikk begynt på "Ines...". Har en enerverende evne til å ikke klare å legge vekk bøker jeg misliker. MÅ liksom gjennom alt. Tenker at "Å, det kan være at den tar seg opp sånn helt mot slutten". Håpløs... Nå vet jeg at jeg IKKE skal begynne på denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...