nostalgia Skrevet 5. februar 2006 #981 Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) Det var da pussig! Det er tydeligvis en bokhjørne-film Jeg har litt delte meninger om den filmen. Jeg synes Audrey Tautou er utrolig sjarmerende, så hun er verdt å se på i seg selv - hun veksler mellom gravalvorlig til lur, akkurat som i Amélie. Jeg synes filmidéen var bra også, men jeg synes hendelsene var litt rotete fremstilt og at filmen var for lang. Slutten kunne godt kommet før. Men alt i alt, søt film ← Hei! Ser ut som vi deler samme oppfatning om filmen Jeg hadde (som vanlig) skyhøye forventninger og ble rett og slett litt skuffet. Synes det var ganske forvirrende å holde følge med alt frem og tilbake om de forskjellig involverte, før slutten endelig kom. Men, for all del; Audrey Tautou spiller flott og er som du sier kjempesjarmerende. Visuelt er filmen en drøm. Og den har absolutt gnistrende øyeblikk (Bartenderen som knakk nøtter med trehånden er ubetalelig :grine2: ) Men det (for å bruke Idol-juryens veldiiiig-oppbrukte uttrykk) lille ekstra manglet rett og slett! I alle fall for meg. Så litt skuffet er jeg... Amélie er nok fremdeles Audrey Tautous STORE film. Og min favoritt!! Lurer forresten på om jeg skal se Amélie om igjen i dag. Har den i hylla, og jeg trenger en humørbombe. Da skal jeg bare endelig få spist frokost, og så skal jeg se film ← Ja!! Ingen over ingen ved siden! Kos deg på middag i dag, Ciara! Endret 5. februar 2006 av nostalgia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. februar 2006 #982 Del Skrevet 5. februar 2006 Hallo! Jeg er også fan av Audrey Tautou, synes En langvarig forlovelse var god altså, men hun blir veldig Amelie for meg. Akkurat som om det er Amelie i en ny rolle. (Kevin Costner kan aldri bli noe annet enn Kevin Costner for meg på film, han er jo det samme mennesket hele tiden. Håper ikke det blir sånn med henne) Når det gjelder Tore Renberg begynner jeg jammen å få et bedre inntrykk av han! (Det var en samtale mellom han og Ari Behn en gang som gjorde at jeg fikk han litt i vranga. De satt der og mente de var genier begge to (noe TR innrømte) Så uttalte Ari noe sånt "i all beskjedenhet så bla bla bla....." hvorpå TR sier "Ari, du er da ikke beskjeden!" Så kjegler de videre, Ari sier:" I have a big dick you know" hvorpå TR svarer: "And I have a big brain!" Fikk et noe pompøst/oppblåst inntrykk av de to forfatterherrene da! (Men svaret til TR var jo bra da!) Karikaturer og brenning av ambassader: Det er jo helt horribelt. Virker som om fanatikere på begge sider bare venter på en anledning til å utøve terror og vold. Hvor er respekten hen? Flertallet av kristne og muslimer vil jo ikke dette, det er derfor så trist at fanatikere klarer å ture frem sånn! Men over til noe helt annet: Har du lest Snø som vil falle over snø som har falt av Levi Henriksen?Hva synes du om den evt? Jeg likte den veldig godt, skrevet på en enkel måte, men veldig bra. Hadde den som en film inni hodet da jeg leste den!God søndag da fra ei med munn/skrivediare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 5. februar 2006 #983 Del Skrevet 5. februar 2006 Men over til noe helt annet: Har du lest Snø som vil falle over snø som har falt av Levi Henriksen?Hva synes du om den evt? Jeg likte den veldig godt, skrevet på en enkel måte, men veldig bra. Hadde den som en film inni hodet da jeg leste den!God søndag da fra ei med munn/skrivediare. ← Jeg har den i lesebunken min... Men rimelig langt bak Den har nå blitt så stor (over tre hele hyller med uleste bøker ) så jeg har sett det nødvendig å inrette ett prioriteringssystem her... Men jeg gleder meg til å lese den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 5. februar 2006 #984 Del Skrevet 5. februar 2006 Jeg ler meg i hjel!!!! :grine2: :grine2: Dette må være skjebnen... eller?? Sjekkut denne: ÅRLIG MATCHMAKING FESTIVAL I IRLAND :grine2: :grine2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 5. februar 2006 #985 Del Skrevet 5. februar 2006 "Now it is billed as one of Europe's biggest events for singles. The unattached of all ages come – alone or in organized groups – from far and wide for the fun and hijinks scheduled each September." in organized groups... :ler2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 5. februar 2006 #986 Del Skrevet 5. februar 2006 *rydder kalenderen i september* hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. februar 2006 #987 Del Skrevet 5. februar 2006 Dette burde jo jeg ha tipset deg om! Jeg har nemlig vært på gjennomreise i Lisdoonvarna og da fikk jeg høre om denne festivalen. Ingen tvil om at vi må legge opp til en Irlandstur i denne perioden!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. februar 2006 #988 Del Skrevet 5. februar 2006 Krysser av september i A-planen min! Kunne ønske jeg hadde tre hyller med uleste bøker, misunne, misunne! Må nok komme meg på bokhandelen snart! Blir så inspirert av dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 5. februar 2006 #989 Del Skrevet 5. februar 2006 Dette burde jo jeg ha tipset deg om! Jeg har nemlig vært på gjennomreise i Lisdoonvarna og da fikk jeg høre om denne festivalen. Ingen tvil om at vi må legge opp til en Irlandstur i denne perioden!! ← Virkelig?? Har du vært der? Hvordan ser DE(t) ut?? :grine2: :grine2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. februar 2006 #990 Del Skrevet 5. februar 2006 Har ikke vært der under festivalen da men bare på gjennomreise da jeg var i Irland for noen år tilbake. Hadde ett kjapt stopp der på turen vår videre. På dette bildet ser du de gule bygningene som Lisdoonvarna er kjent for (samme gulfargen på hjemmesiden til festivalen du fant). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. februar 2006 #991 Del Skrevet 5. februar 2006 Dublintur på gang, ser jeg. Det er hva dere har planlagt mens jeg har ligget rett ut med det jeg tror er influensa . Jeg må vel få meg en t-skjorte jeg også, da. Får pønske ut noe lurt og salgbart . Ser det er mange "små" folk med i reisefølget og jeg vil iallefall synes godt med mine 175 cm. Har noen av dere vært inne på Postsecret? Jeg elsker denne siden hvor folk sender inn sine hemmelige postkort. Gir meg tro på mennesket og jeg blir ydmyk langt inn i sjelen av å lese de ulike kortene. Siden oppdateres hver søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 5. februar 2006 #992 Del Skrevet 5. februar 2006 Hei jenter, her kommer noen tanker fra meg og "Gulldronning, perledronning". Har vært en hektisk uke for meg, så jeg har desverre ikke fått vært med på diskusjonen. Og neste gang skal jeg skrive ned det jeg tenker med en gang jeg har lest ferdig, også heller poste det når det blir på tide, for jeg har nok desverre glemt mye. Som jeg har nevnt tidligere likte jeg boken veldig godt. Jeg synes spesielt Signhild og morfar blir nydelig beskrevet, og jeg liker den gradvise måten den forferdelige historien til Signhild blir avslørt på. Forfatteren er flink til ikke å si for mye. Historien er full av frammpeik, men ikke for åpenbare sånn at man ikke blir overrasket når man leser detaljene når man kommer til dem. Jeg synes også galskapen til Signhilds mor og årsaken til at hun har det så vanskelig blir godt beskrevet, det er lett og forstå hvorfor hun har det som hun har det, og hvordan hun er et produkt av sin oppvekst. Spesielt liker jeg beskrivelsen av at hun blir rolig når hun får stryke tøy. Kjenner meg igjen i den . Liker også at man får korte glimt av personer som senere skal bety mye for Signhild, sånn som besteveninna Ragna (?) og han som senere skal bli hennes mann. Synes ikke det gjør noe at vi ikke får bli bedre kjent med disse menneskene, for de er likevel med på og farge intrykket av barnet Signhild. Det viktig er ikke personene i seg selv, men hvordan hun opplever dem. Jeg kjenner meg godt igjen i hvordan et barn kan oppleve personer eller hendelser på helt ander måter enn voksne, og oppfatte ting ut i fra sitt eget erfaringsgrunnlag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 6. februar 2006 #993 Del Skrevet 6. februar 2006 Jeg ler meg i hjel!!!! :grine2: :grine2: Dette må være skjebnen... eller?? Sjekkut denne: ÅRLIG MATCHMAKING FESTIVAL I IRLAND :grine2: :grine2: ← Da blir det definitivt september-tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 6. februar 2006 #994 Del Skrevet 6. februar 2006 *føyer Lilypie til deltakerlisten* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 6. februar 2006 #995 Del Skrevet 6. februar 2006 Har bestilt Tora-bøkene av pappa nå, han tar de med neste gang han kommer. Spent på å lese de igjen! skal si fra hva jeg syns når jeg har lest de! Gleder meg til tusen-innlegg-party!!!! Trodde plutselig kanskje jeg hadde gått glipp av hele festen, men så hadde det ikke vært mere action her siden jeg var innom til morran... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 7. februar 2006 Forfatter #996 Del Skrevet 7. februar 2006 "Now it is billed as one of Europe's biggest events for singles. The unattached of all ages come – alone or in organized groups – from far and wide for the fun and hijinks scheduled each September." in organized groups... :ler2: ← :grine2: :grine2: Jeg må vel få meg en t-skjorte jeg også, da. Får pønske ut noe lurt og salgbart . Ser det er mange "små" folk med i reisefølget og jeg vil iallefall synes godt med mine 175 cm. Har noen av dere vært inne på Postsecret? Jeg elsker denne siden hvor folk sender inn sine hemmelige postkort. Gir meg tro på mennesket og jeg blir ydmyk langt inn i sjelen av å lese de ulike kortene. Siden oppdateres hver søndag. ← Da er vi ganske like høye, jeg er en centimeter eller to lavere enn deg. Ikke verst, begynte å bli skråsikker på at jeg var høyest her Den siden var nydelig, takk for tipset. Den skal jeg innom flere ganger! Hei jenter, her kommer noen tanker fra meg og "Gulldronning, perledronning". Har vært en hektisk uke for meg, så jeg har desverre ikke fått vært med på diskusjonen. Og neste gang skal jeg skrive ned det jeg tenker med en gang jeg har lest ferdig, også heller poste det når det blir på tide, for jeg har nok desverre glemt mye. ← Det skal jeg gjøre neste gang også... mister masse viktige poenger når jeg ikke får skrevet dem ned. Spennende å lese tankene dine om boka, Fakse :) Synes vi lesesirkelen er en suksess så langt, forresten? (Nå fikk jeg en jobb/studie-stemme i hodet som sa: "Nå må evaluere hva vi har gjort" ) Sees snart igjen, alle sammen Håper dere har det fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 7. februar 2006 Forfatter #997 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Også klarte jeg å slette det jeg skrev til Wendy... Jeg likte Snø vil falle over snø som har falt ganske godt, selv om den til tider var temmelig klisjéfylt. Den var likevel såpass oppriktig at jeg ble sjarmert Jeg leser pensum for harde livet her, har plutselig innsett at jeg henger etter. Så nå er målet å ta det igjen kjappest mulig (det burde gå fint), så kan jeg være her mer senere Så om ikke lenge er jeg her oftere igjen, klarer ikke å holde meg unna Endret 7. februar 2006 av Ciara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7. februar 2006 #998 Del Skrevet 7. februar 2006 Synes vi lesesirkelen er en suksess så langt, forresten? (Nå fikk jeg en jobb/studie-stemme i hodet som sa: "Nå må evaluere hva vi har gjort" ) ← Tja -hvordan vil du definere "suksess"? (*ber stemmen i hodet holde munn* ) Den inspirerer meg til å lese, både bøkene vi skal lese og annet, fordi jeg vet at jeg kan få diskutert dem her etterpå og få større utbytte av dem og ideer til nye bøker jeg kan lese, høres ikke det ganske suksessfullt ut da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7. februar 2006 #999 Del Skrevet 7. februar 2006 Jeg leser pensum for harde livet her, har plutselig innsett at jeg henger etter. Så nå er målet å ta det igjen kjappest mulig (det burde gå fint), så kan jeg være her mer senere Så om ikke lenge er jeg her oftere igjen, klarer ikke å holde meg unna ← Husk at det er sunt å ta pauser underveis i lesinga da, så hjernen får tid til å ta inn og fordøye alt. Pauser som kan brukes til å gjøre andre ting -henge litt her for eksempel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7. februar 2006 #1000 Del Skrevet 7. februar 2006 Innlegg nummer 1000!!! :kake-smiley: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå