AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #41 Skrevet 18. januar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Wow er dere seriøse? Hva han tok med seg?? Jeg forventer ALDRI at noen tar med seg noe som helst når jeg har invitert de på middag, med minderst det er blitt avtalt på forhånd! Jeg står for både mat og drikke, og det spiller vel absolutt ingen rolle om hvor mye han spiser, når han spiser det som er servert?? Høres ut som om dere mener han Hadde han gått inn i kjøleskapet og tømt det liksom?? Hva faen er i veien med dere?? Anonymkode: 222ef...b5f Vet ikke hvordan du er oppdratt, men de aller fleste tar med seg noe til verten når man blir invitert på middag, (med unntak av aller nærmeste venner hvor man gjerne spiser en helg hos deg og en helg hos meg, eller handler inn sammen eller tar med hver sine matvarer), og i en dating situasjon burde man hvertfall ta med noe til verten/daten for å vise man verdsetter tiden og innsaten det er brukt på maten. Jo det spiller litt rolle hvor mye han spiser når det er lagd mat for to, og han kanskje gafler innpå så ikke verten får spist seg selv mett engang. Dessuten har det litt å si med bordetikette og bordskikk, gode, og for mange selvfølgelige egenskaper å ha. Å unngå banning til folk man er uenige med er også gode, og for mange selvfølgelige egenskaper å ha! Folk er åpenbart forskjellige! Kanskje du og han skal gå på date istedet? Dere virker som samme typen. Anonymkode: c1b6a...5ac 7
Vinky Skrevet 18. januar 2020 #42 Skrevet 18. januar 2020 Kom du skrubbsulten da? 😂 Jeg pleier å passe på at jeg ikke er skrubbsulten når jeg skal på middagsbesøk. Har ikke lyst til å sitte med mage som rumler og spise mengder med mat. Da spiser man saktere også, istedenfor å hive i seg maten. Men jeg hadde ikke påpekt det da😅 Er det tidlig i datingfasen? Kan skjønne det var usjarmerende om du kastet i deg flere porsjoner i en fei. 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #43 Skrevet 18. januar 2020 4 hours ago, exictence said: Mitt inntrykk er at folk spiser ofte altfor mye. Akkurat som man er redde for å gå litt sulten. Tror det er sunt å kjenne på litt sult før man skal spise igjen. Jeg spiser vært måltid som det skulle vært det siste, man kan aldri vite Anonymkode: 5e3cc...b14 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #44 Skrevet 18. januar 2020 At man spiser mer enn verten regner med ville jeg tatt som et kompliment om jeg selv var vert hvertfall. Merkelig å kommentere at man hadde regnet med å ha restemat dagen etter. Om det står så dårlig til med økonomien, så kan man jo ikke invitere til middag hjemme. Jeg kan forstå at du reagerer litt på dette. Det skaper jo ingen hyggelig stemning etter middagen, og jeg ville nok spurt meg selv om at hvis hun reagerer så sterkt på en liten ting før man overhodet er blitt litt mer kjent, hvordan blir et eventuelt forhold... Anonymkode: f423c...0c8 2
exictence Skrevet 18. januar 2020 #45 Skrevet 18. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg spiser vært måltid som det skulle vært det siste, man kan aldri vite Anonymkode: 5e3cc...b14 Hva gjør det om det et lite måltid som er det siste man spiser? 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #46 Skrevet 18. januar 2020 Akkurat nå, exictence skrev: Hva gjør det om det et lite måltid som er det siste man spiser? Har du en spiseforstyrrelse, siden du er så opptatt av å spise lite? Har sett deg skrive det i flere tråder og. Når man inviterer på middag så er det jo meningen at man serverer såpass at man blir mett. For noen holder det med 1 porsjon, mens andre spiser gjerne mer. Jeg lager alltid ganske mye mat om jeg får besøk, og syns bare det er hyggelig om de liker maten min og vil ha mer Syns daten til ts høres frekk og gjerrig ut. Anonymkode: 2b86f...e69 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #47 Skrevet 18. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du en spiseforstyrrelse, siden du er så opptatt av å spise lite? Har sett deg skrive det i flere tråder og. Når man inviterer på middag så er det jo meningen at man serverer såpass at man blir mett. For noen holder det med 1 porsjon, mens andre spiser gjerne mer. Jeg lager alltid ganske mye mat om jeg får besøk, og syns bare det er hyggelig om de liker maten min og vil ha mer Syns daten til ts høres frekk og gjerrig ut. Anonymkode: 2b86f...e69 Enkelte menn spiser fire ganger så mye som damen og tre ganger så mye som andre menn. Er man av disse så er ikke meningen med daten å bli mett. Man dater for å gi godt inntrykk og bli kjent, ikke for å ete som en gris og la verten sitte igjen sulten fordi du tok alt. Det er kjempefrekt. For eksempel lager man kyllingfilet deler man det ca 50/50 eller 60/40 om den som spiser minst sier at du kan ta den største fileten. Lager man gryte er det samme fordeling, man øser ikke plutselig bare opp 78% av gryta til seg selv og glemmer både den andres behov og bordskikk. Anonymkode: c1b6a...5ac 5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #48 Skrevet 18. januar 2020 Uansett hvor dårlig råd- inviterer du på mat så må maten som står på bordet kunne spises. Så får man heller gjemme vekk litt på forhånd. Jeg hadde definitivt tatt det som et faretegn om en i mitt tilfelle, mann hadde sagt det så tidlig i datingfasen. En ting er å si det Med et smil til kjæresten sin, men på en date burde hun vell kanskje droppet det. Jeg ville vurdert hvor godt du liker henne, eventuelt ta et par flere dater og se an Kan ha vært en glipp. Eller så er hun gnålete over alt. Anonymkode: 843c5...89f 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #49 Skrevet 18. januar 2020 Jeg sier bare løp. Hun høres dødskjip ut og skikkelig uhøflig ut. Jeg hater gjerrige folk, og småspiste folk som ikke vil la andre spise seg mette forsi de selv mener man ikke trenger mer enn så og så mye. Også veldig sært å sette frem mer mat enn det er greit at gjesten spiser - ville hun ha rester til neste dag burde hun jo satt det til side på forhånd. I går spiste forøvrig jeg og en venninne 1,7 kg pinnekjøtt, kun oss to, og det var ikke igjen en kjøttbit. Enkelte av oss spiser mye. Uhøflig å spise seg mett faktisk??? Jeezes. Anonymkode: 48a84...0bb 2
cilla89 Skrevet 18. januar 2020 #50 Skrevet 18. januar 2020 Super frekt av daten! Jeg hadde reagert om jeg hadde vært på middag hos noen og fått den kommentaren, i mitt hode går dette som dårlig folkeskikk. Iallefall som dårlig vertskap. MEN, hun har naturligvis lov til å tenke det hun sa i sitt stille sinn. Jeg må inmrømme jeg selv synes det er usjarmerende å gå på besøk og spise som en tømmerhugger på 2 m som har jobbet hele dagen. 2 porsjoner er helt innafor, men hadde man begynt på sin 3. fulle porsjon, det har jeg faktisk aldri sett noen gjøre. 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #51 Skrevet 18. januar 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg var på en date forrige helg, hvor hun hadde invitert meg hjem på middag. Det var en ting på daten som gjorde meg skeptisk. Jeg har en mistanke om at hun er kjip og gjerrig av seg. Når jeg hadde spist ferdig klaget hun over at jeg spiste som en hest. Hun sa litt oppgitt at nå ble det ikke nok middag til restemiddag den neste dagen, når jeg spiste så mye. For meg høres dette veeeldig spesielt. Eller hva? Anonymkode: 773b4...d1e Ved siden av sykelig selvopptatthet, er gjerrighet den verste egenskapen (eller mangelen) en partner kan ha. Anonymkode: 1017a...b64 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #52 Skrevet 18. januar 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Når jeg lager mat til besøk så går jeg utfra at all maten blir spist, jrg planlegger aldri å få restemat ut av det. Og jeg hadde ALDRI kommentert det!! En ting et gjerrighet og sånn, men oppførselen hennes genrellt, utrolig uhøflig. Jeg hadde ikke gått tilbake, dette er fremtiden din. Anonymkode: 27bb0...407 1 hour ago, AnonymBruker said: Det hadde vært en total deal-breaker for meg. For det første. Man inviterer ikke på middag med tanke på rester dagen etterpå. For det andre. Hun viser total mangel på sosiale antenner ved å i det hele tatt nevne mengden du spiste. -Kvinne Anonymkode: 73efa...5a5 Helt enig! Enn om hun syntes du spiste for mye, så er det utrolig uhøflig å si noe om det. Hun høres utrolig usjamerende ut Anonymkode: 555f4...c49 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #53 Skrevet 18. januar 2020 Herregud så mange gjerrige ufyselige mennesker i denne tråden! Man skal ikke spise seg mett på besøk eller på date, really??? Hvis folk ikke vil la meg spise meg mett kan de virkelig gi faen i å invitere meg på middag, så kan jeg heller få være hjemme og spise så mye jeg vil. Takk og lov har jeg ikke sånne mennesker hverken i familie eller vennegjeng, her unner vi hverandre maten, samme om noen skulle spise fem porsjoner. Anonymkode: 48a84...0bb 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #54 Skrevet 18. januar 2020 42 minutter siden, AnonymBruker said: Enkelte menn spiser fire ganger så mye som damen og tre ganger så mye som andre menn. Er man av disse så er ikke meningen med daten å bli mett. Man dater for å gi godt inntrykk og bli kjent, ikke for å ete som en gris og la verten sitte igjen sulten fordi du tok alt. Det er kjempefrekt. Kan ikke hun også ete som en gris da? Anonymkode: 87dca...e24
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #55 Skrevet 18. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke hun også ete som en gris da? Anonymkode: 87dca...e24 Hvor sjarmerende er det da? Virker ikke som hun hadde nok mat til det uansett for han tok alt Anonymkode: c1b6a...5ac
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #56 Skrevet 18. januar 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enkelte menn spiser fire ganger så mye som damen og tre ganger så mye som andre menn. Er man av disse så er ikke meningen med daten å bli mett. Man dater for å gi godt inntrykk og bli kjent, ikke for å ete som en gris og la verten sitte igjen sulten fordi du tok alt. Det er kjempefrekt. For eksempel lager man kyllingfilet deler man det ca 50/50 eller 60/40 om den som spiser minst sier at du kan ta den største fileten. Lager man gryte er det samme fordeling, man øser ikke plutselig bare opp 78% av gryta til seg selv og glemmer både den andres behov og bordskikk. Anonymkode: c1b6a...5ac Selvsagt spiser man ikke alt eller det meste selv, men så lenge man deler noenlunde likt, så er det ikke akkurat et godt tegn om hun blir sur for at det ikke er noe mat igjen. Eller, hun kan jo si hva hun vil, men da vil det gis beskjed om at det var hyggelig å møtes, men at jeg går nå og at vi avslutter kontakten. Anonymkode: f423c...0c8
exictence Skrevet 18. januar 2020 #57 Skrevet 18. januar 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du en spiseforstyrrelse, siden du er så opptatt av å spise lite? Har sett deg skrive det i flere tråder og. Nei. Hyggelig at du har lagt merke til meg 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man inviterer på middag så er det jo meningen at man serverer såpass at man blir mett. Her har du ikke lagt sånn merke til det jeg skriver. For jeg poengterer at når vi har gjester, så serverer vi alltid rikelig. 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: For noen holder det med 1 porsjon, mens andre spiser gjerne mer. Jeg lager alltid ganske mye mat om jeg får besøk, og syns bare det er hyggelig om de liker maten min og vil ha mer Syns daten til ts høres frekk og gjerrig ut. Anonymkode: 2b86f...e69 Enig. Som jeg skrev tar jeg det som et kompliment at gjestene forsyner seg flere ganger, og det er bare hyggelig
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #58 Skrevet 18. januar 2020 12 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor sjarmerende er det da? Virker ikke som hun hadde nok mat til det uansett for han tok alt Anonymkode: c1b6a...5ac Da er jo begge like sjarmerende, og så har de noe til felles. Anonymkode: 87dca...e24 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #59 Skrevet 18. januar 2020 Om en spiser svært, svært mye mat, mer enn normale porsjoner er det selvsagt svært uhøflig å ta for seg i enorme mengder. Her burde gjesten også oppvist normal folkeskikk, om det er tilfellet. Siden det åpenbart var laget mat nok til flere bordsettinger, i utgangspunktet. Det burde virkelig ikke være nødvendig for verten å gjemme unna mat, i tilfelle gjesten ikke var i stand til å utvise folkeskikk. Men det var ikke høflig av henne å påpeke det heller. Hadde nok bare tenkt mitt, og avsluttet kontakten, om jeg var henne. Anonymkode: a35c2...0e9 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #60 Skrevet 18. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: I går spiste forøvrig jeg og en venninne 1,7 kg pinnekjøtt, kun oss to, og det var ikke igjen en kjøttbit. Enkelte av oss spiser mye. Uhøflig å spise seg mett faktisk??? Jeezes. Anonymkode: 48a84...0bb Det er jo helt irrelevant, TS må da også gjerne sponse sin egen frotsefest og spise enorme mengder kjøtt - når han lager mat til seg selv. Men spiser en mer enn vanlige porsjonsstørrelser er det åpenbart både uhøflig og svært frekt å gafle innpå hver smule. Det burde en forstå av seg selv. Anonymkode: a35c2...0e9 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå