AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #21 Skrevet 18. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Det overrasker meg at så mange her synes det er uhøflig å spise seg mett. Enten om det er på date eller annen middagsinvitasjon. I min familie er det viktig at alle spiser seg mett uansett hvor mye en spiser. Og står det rester igjen på bordet blir man til og med mast på om å være så snill å spise opp alt så man slipper rester etter middagen. Er kanskje derfor jeg reagerer på min kjipe date. Dette var ikke snakk om en spøkefull tone. Kunne helt klart merke hun ble irritert når jeg forsynte meg flere ganger. Det er jo rart. Er et godt tegn at gjester forsyner seg. Da liker de jo maten man har tilberedt. Anonymkode: 773b4...d1e Mannen, med flere av hans venner, driver idrett på høyt nivå. Flere av disse kan spise godt over 500g kjøtt til et måltid med mye tilbehør. En hel peppes pizza + litt til. Og så videre. Det sier seg selv at man må begrense seg litt når man er på besøk. Det er umulig å si hvem av dere som var sær i denne situasjonen uten å også høre hennes side av saken. Anonymkode: 8f00b...67a 7
Fiskegrateng Skrevet 18. januar 2020 #22 Skrevet 18. januar 2020 6 hours ago, sanja0903 said: når broren min kommer hjem fra treningen setter jeg ti egg i eggerøret, og han spiser det så raskt 😂 men å kritisere en mann som spiser stort -- det får meg til å tro at hun har vært sammen med en franskmann før i tiden x Spiser franskmenn lite?
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #23 Skrevet 18. januar 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Det overrasker meg at så mange her synes det er uhøflig å spise seg mett. Enten om det er på date eller annen middagsinvitasjon. I min familie er det viktig at alle spiser seg mett uansett hvor mye en spiser. Og står det rester igjen på bordet blir man til og med mast på om å være så snill å spise opp alt så man slipper rester etter middagen. Er kanskje derfor jeg reagerer på min kjipe date. Dette var ikke snakk om en spøkefull tone. Kunne helt klart merke hun ble irritert når jeg forsynte meg flere ganger. Det er jo rart. Er et godt tegn at gjester forsyner seg. Da liker de jo maten man har tilberedt. Anonymkode: 773b4...d1e Når jeg lager mat til besøk så går jeg utfra at all maten blir spist, jrg planlegger aldri å få restemat ut av det. Og jeg hadde ALDRI kommentert det!! En ting et gjerrighet og sånn, men oppførselen hennes genrellt, utrolig uhøflig. Jeg hadde ikke gått tilbake, dette er fremtiden din. Anonymkode: 27bb0...407 11
Anita. Skrevet 18. januar 2020 #24 Skrevet 18. januar 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Det overrasker meg at så mange her synes det er uhøflig å spise seg mett. Enten om det er på date eller annen middagsinvitasjon. I min familie er det viktig at alle spiser seg mett uansett hvor mye en spiser. Og står det rester igjen på bordet blir man til og med mast på om å være så snill å spise opp alt så man slipper rester etter middagen. Er kanskje derfor jeg reagerer på min kjipe date. Dette var ikke snakk om en spøkefull tone. Kunne helt klart merke hun ble irritert når jeg forsynte meg flere ganger. Det er jo rart. Er et godt tegn at gjester forsyner seg. Da liker de jo maten man har tilberedt. Anonymkode: 773b4...d1e Kjip jente! Selvsagt skal du spise deg mett! Spis til det er tomt! Vile hun ha spart rester til dagen etter, så skulle hun ha tatt det vekk i kjøleskapet før hun serverte deg resten. Mest idiotiske jeg har hørt. Har jeg invitert til middag så lager jeg masse. Tenker dobbelt så mye til mann som til dame. Spiser de opp alt så har jeg alltid noe is i frysen til "nød" 😅 Alle som går fra mitt hjem skal være mette og fornøyde 😀 + jeg hater å spise rester, så takk gud for min kjære mann som spiser alt vi har 😂 5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #25 Skrevet 18. januar 2020 Jeg synes folk skal få lov å spise seg mett, og dessverre når man ikke spiser voldsomt mye selv kan det bli veldig dyrt å få en mann i hus når man plutselig må lage 4 middagsporsjoner i stedet for 1 fordi mannen spiser for 3 personer. Det burde man innse når man spiser så mye og da må man i det minste invitere den man dater på middag selv eller spandere middag ute så det blir litt mer rettferdig. Anonymkode: c6b5d...afe 4
exictence Skrevet 18. januar 2020 #26 Skrevet 18. januar 2020 (endret) 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Det overrasker meg at så mange her synes det er uhøflig å spise seg mett. Enten om det er på date eller annen middagsinvitasjon. I min familie er det viktig at alle spiser seg mett uansett hvor mye en spiser. Og står det rester igjen på bordet blir man til og med mast på om å være så snill å spise opp alt så man slipper rester etter middagen. Er kanskje derfor jeg reagerer på min kjipe date. Dette var ikke snakk om en spøkefull tone. Kunne helt klart merke hun ble irritert når jeg forsynte meg flere ganger. Det er jo rart. Er et godt tegn at gjester forsyner seg. Da liker de jo maten man har tilberedt. Anonymkode: 773b4...d1e Synes det er hyggelig når gjestene forsyner seg flere ganger. Tar det som et kompliment. I min familie er det ikke viktig at vi spiser oss mette. Men når vi har gjester, er det selvfølgelig bare hyggelig om de spiser mye, og da lager vi alltid rikelig. Men når vi er bare vår lille familie, lager vi egentlig bare akkurat. Nesten alltid spiser vi opp alt, og hvis det en sjelden gang er for mye, spiser en av oss det til lunsj neste dag. Vi trives med å ikke spise oss så mette. Mitt inntrykk er at folk spiser ofte altfor mye. Akkurat som man er redde for å gå litt sulten. Tror det er sunt å kjenne på litt sult før man skal spise igjen. Endret 18. januar 2020 av exictence 2
Anim92 Skrevet 18. januar 2020 #27 Skrevet 18. januar 2020 Kanskje du spiste mer enn hva som normalt er? Ville uansett ikke klagd på det. Det er spesielt😅 3
Gjest sanja0903 Skrevet 18. januar 2020 #28 Skrevet 18. januar 2020 1 hour ago, Fiskegrateng said: Spiser franskmenn lite? Ja, de spiser ikke annet enn froskeben 🐸
Taffel Skrevet 18. januar 2020 #29 Skrevet 18. januar 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Ts her. Det overrasker meg at så mange her synes det er uhøflig å spise seg mett. Enten om det er på date eller annen middagsinvitasjon. I min familie er det viktig at alle spiser seg mett uansett hvor mye en spiser. Og står det rester igjen på bordet blir man til og med mast på om å være så snill å spise opp alt så man slipper rester etter middagen. Er kanskje derfor jeg reagerer på min kjipe date. Dette var ikke snakk om en spøkefull tone. Kunne helt klart merke hun ble irritert når jeg forsynte meg flere ganger. Det er jo rart. Er et godt tegn at gjester forsyner seg. Da liker de jo maten man har tilberedt. Anonymkode: 773b4...d1e Joda, men hva bidro du med selv? Jeg ser du unngår å svare på det. Hvis du kom tomhendt, for deretter spise deg stappende mett, så kan hun ha sett på deg som en gjerrigknark selv, og reagert deretter. Uansett er dere nok en dårlig match. 11
Tor P Skrevet 18. januar 2020 #30 Skrevet 18. januar 2020 3 timer siden, Flamme skrev: Enig. Jeg hadde så absolutt reagert om jeg var invitert på mat og fikk denne reaksjonen. Dealbreaker uten tvil! Hva mer er hun gjerrig på? Dopapir? Dusjing? "Hva??? Brukte du TO tørk??? Jeg skulle bruke det ene som serviett i morra!" Men seriøst... dette er ganske på tryne av henne, virker smålig og gir virkelig ikke et godt inntrykk av henne som person 6
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #31 Skrevet 18. januar 2020 4 minutter siden, Taffel skrev: Joda, men hva bidro du med selv? Jeg ser du unngår å svare på det. Hvis du kom tomhendt, for deretter spise deg stappende mett, så kan hun ha sett på deg som en gjerrigknark selv, og reagert deretter. Uansett er dere nok en dårlig match. Dette her ☝️ Man regner som regel med at maten blir spist opp, med mindre man er fattig student som er helt avhengig av restmat for å få neste måltid. Men man legger sykt godt merke til om den andre bare øser nedpå som om det er om å gjøre å gafle til seg mest som gutten som kappåt med trollet, og om han spiser som om han er på utsulta guttetur og ikke på date. Man modererer seg på date. Man legger også godt merke til om daten bidrar med noe selv, om han kommer med brus, vin, dessert, matingrediens, gave eller i det minste ydmykhet og folkeskikk - eller om han bare sitter der å grabber til seg og er mer opptatt av å spise seg feit og chille på sofaen etterpå, enn det å faktisk bry seg om å bli kjent, konversere og gjøre et godt inntrykk. Anonymkode: c1b6a...5ac 13
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #32 Skrevet 18. januar 2020 Å ta påfyll en gang kanskje, men begynner en å legge opp den tredje tallerkenen bør en kjenne på skamvettet. Nå sier du TS jo ingenting om hverken hvor mye du rent faktisk spiste, eller om du bidro med noe til måltidet eller verten selv. Det er noe med takt og tone. Ja, det var kanskje upassende av henne å påpeke også, og dere er vel neppe en god match. Men det er virkelig ikke sammenliknbart hvordan en blir behandlet (og skjemt bort?) av egen familie som kjenner en, og en datingsituasjon. Anonymkode: a35c2...0e9 11
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #33 Skrevet 18. januar 2020 Herregud.. det hadde vært kroken på døra for min del. Kan ikke fordra gjerrige folk. Utrolig usjarmerende. Anonymkode: ce969...075 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #34 Skrevet 18. januar 2020 Sutrekjerring, hold deg unna henne! Anonymkode: 114e4...03a
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #35 Skrevet 18. januar 2020 Har man ikke råd til å invitere fyren man liker på middag, så må man si det på forhånd. Så kan han evt ta med en pizza. Og hun kjøpe en pizza. Rett og slett spleise, slik man gjør med venner Anonymkode: ca423...47c
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #36 Skrevet 18. januar 2020 For meg hadde dette vært et dårlig tegn ja, og når ble det ikke vanlig å spise seg mett på date? Hun burde heller tatt det som et kompliment på at maten var god. Hadde jeg invitert på date og hatt dårlig råd hadde jeg tilpasset daten til min økonomiske situasjon ved å enten lage et rimelig måltid eller finne på en annen aktivitet.. Anonymkode: 9c6ef...11c 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #37 Skrevet 18. januar 2020 23 minutter siden, Taffel skrev: Joda, men hva bidro du med selv? Jeg ser du unngår å svare på det. Hvis du kom tomhendt, for deretter spise deg stappende mett, så kan hun ha sett på deg som en gjerrigknark selv, og reagert deretter. Uansett er dere nok en dårlig match. Jeg hadde med en bukett med roser. Burde jeg ta med mer?? Anonymkode: 773b4...d1e
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #38 Skrevet 18. januar 2020 Wow er dere seriøse? Hva han tok med seg?? Jeg forventer ALDRI at noen tar med seg noe som helst når jeg har invitert de på middag, med minderst det er blitt avtalt på forhånd! Jeg står for både mat og drikke, og det spiller vel absolutt ingen rolle om hvor mye han spiser, når han spiser det som er servert?? Høres ut som om dere mener han Hadde han gått inn i kjøleskapet og tømt det liksom?? Hva faen er i veien med dere?? Anonymkode: 222ef...b5f 12
Anonymanda Skrevet 18. januar 2020 #39 Skrevet 18. januar 2020 TS, jeg tror folk hadde svart annerledes om det var snakk om en kvinne som var i denne situasjonen. Jeg holder med deg , det var smålig og gjerrig av henne. Håper du oppdaterer om evt ny date 😄 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #40 Skrevet 18. januar 2020 Det hadde vært en total deal-breaker for meg. For det første. Man inviterer ikke på middag med tanke på rester dagen etterpå. For det andre. Hun viser total mangel på sosiale antenner ved å i det hele tatt nevne mengden du spiste. -Kvinne Anonymkode: 73efa...5a5 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå