AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #1 Skrevet 18. januar 2020 Hei. Jeg var på en date forrige helg, hvor hun hadde invitert meg hjem på middag. Det var en ting på daten som gjorde meg skeptisk. Jeg har en mistanke om at hun er kjip og gjerrig av seg. Når jeg hadde spist ferdig klaget hun over at jeg spiste som en hest. Hun sa litt oppgitt at nå ble det ikke nok middag til restemiddag den neste dagen, når jeg spiste så mye. For meg høres dette veeeldig spesielt. Eller hva? Anonymkode: 773b4...d1e 17
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #2 Skrevet 18. januar 2020 Tja. Kan være du hev nedpå mengder med mat, og hun opplevde det som uhøflig. Mannen min er aktiv, og kan spise mengder. Men når vi er på besøk hos andre begrenser han seg selvfølgelig, da det ikke er høflig å hive nedpå store volum med mat på den måten. Anonymkode: 8f00b...67a 14
Gjest sanja0903 Skrevet 18. januar 2020 #3 Skrevet 18. januar 2020 (endret) når broren min kommer hjem fra treningen setter jeg ti egg i eggerøret, og han spiser det så raskt 😂 men å kritisere en mann som spiser stort -- det får meg til å tro at hun har vært sammen med en franskmann før i tiden x Endret 18. januar 2020 av sanja0903
Bamseklemmer Skrevet 18. januar 2020 #4 Skrevet 18. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en mistanke om at hun er kjip og gjerrig av seg. Når jeg hadde spist ferdig klaget hun over at jeg spiste som en hest. Hun sa litt oppgitt at nå ble det ikke nok middag til restemiddag den neste dagen, når jeg spiste så mye. Kansje hun har dårlig økonomi? Ikke alle som tar hensyn til det...Spanderte du middag på henne dagen etter da eller bare stakk du? 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #5 Skrevet 18. januar 2020 I denne sammenheng føler eg det er eit dårlig tekne, med mindre du faktisk spiste urimelig mye. Anonymkode: 4e55d...943 8
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #6 Skrevet 18. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg var på en date forrige helg, hvor hun hadde invitert meg hjem på middag. Det var en ting på daten som gjorde meg skeptisk. Jeg har en mistanke om at hun er kjip og gjerrig av seg. Når jeg hadde spist ferdig klaget hun over at jeg spiste som en hest. Hun sa litt oppgitt at nå ble det ikke nok middag til restemiddag den neste dagen, når jeg spiste så mye. For meg høres dette veeeldig spesielt. Eller hva? Anonymkode: 773b4...d1e Nå ser du hvordan det kommer til å bli, du bør stoppe med en gang. Denne kvinnen kommer til å gnåle om det meste i et forhold, hold deg unna. Tannkrem tuben er klemt på feil, dolokket ligger ikke nede, etc. Hun kommer til å henge seg opp i alt. Anonymkode: 0a6c2...48a 26
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #7 Skrevet 18. januar 2020 Da spiste du kanskje for mye, og hun har dårlig råd. Regnet med middag til dagen etterpå. Men jeg hadde aldri spist myr mat hvis jeg var på date med noen. Det ser jeg på som uhøflig. Anonymkode: 1ef1d...c10 9
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #9 Skrevet 18. januar 2020 Haha, enten så troller du. eller så har daten din også laget en tråd om middagen deres 8-) Se tråden: Har faktisk ikke råd til å bli samboer med en mann!! Anonymkode: 8cfe4...c04 5
exictence Skrevet 18. januar 2020 #10 Skrevet 18. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg var på en date forrige helg, hvor hun hadde invitert meg hjem på middag. Det var en ting på daten som gjorde meg skeptisk. Jeg har en mistanke om at hun er kjip og gjerrig av seg. Når jeg hadde spist ferdig klaget hun over at jeg spiste som en hest. Hun sa litt oppgitt at nå ble det ikke nok middag til restemiddag den neste dagen, når jeg spiste så mye. For meg høres dette veeeldig spesielt. Eller hva? Anonymkode: 773b4...d1e Kan du ha tolket det som klaging, men at hun mente bare at det var hyggelig at du spiste som en hest, for det betydde jo at du likte hennes mat. Kanskje hun var ute etter litt fisking på at du skulle svare; ja, det var så godt at jeg ikke klarte å la være å forsyne meg mer. Roste du henne for maten? Kanskje hun var litt skeptisk til deg? 5
avent Skrevet 18. januar 2020 #11 Skrevet 18. januar 2020 Altså, når jeg inviterer på middag så lager jeg heller litt ekstra sånn at jeg er helt sikker på at det er nok mat. Det er mitt største marrerit (satt på spissen altså) at der ikke er nok mat til å spise seg mett av. Jeg hadde i samme slengen tatt det som et stort kompliment om en date spiste som en hest 😉 Hun datoen din virker både sær, spesiell, uhøffelig og gjærrig. Når det er sagt er gjerrige mennesker noe av det verste jeg vet. 22
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #12 Skrevet 18. januar 2020 Hadde en sånn på date hos meg engang. Hadde laget pizza, tenkte det var nok for et par dager, men hun åt nesten alt sammen i løpet av kvelden. Jeg ble litt overrasket, men tenkte det var greit, siden det etterhvert ville føre til større rumpe. Anonymkode: 87dca...e24 3
Taffel Skrevet 18. januar 2020 #13 Skrevet 18. januar 2020 Hvis hun var seriøs så tenker jeg at det var et faretegn på gniskap, ja, selvsagt serverer man rikelig og er glad for at folk spiser og setter pris på maten. Men det kan ikke ha vært sagt på kødd? Det kunne jeg fint ha funnet på å gjøre, uten å mene det som annet enn en del av en litt fjasete samtale for å bli kjent. En annen tanke er jo hva hun tenker om deg? Det er jo vanlig å ta med en flaske vin, noen gode pils som passer til den maten en skal få, eller sjokolade, snacks når man blir invitert på middag, hva bragte du med deg? Hvis svaret er ingenting, så hadde jeg kanskje tenkt at han her er ute etter et gratis måltid. 8
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #14 Skrevet 18. januar 2020 Frekk dame hun der. Når du inviterer på middag så må folk få spise seg mette, gjerrige faen. Anonymkode: 9715c...3ec 8
Gjest O.G. Skrevet 18. januar 2020 #15 Skrevet 18. januar 2020 Dette tror jeg er en trolletråd og jeg vedder på at den blir en schlager nå i helgen.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #16 Skrevet 18. januar 2020 Jeg liker at man er bevisst sin økonomi. Hadde dog aldri klaget på noen som spiste maten jeg lager. Anonymkode: f9a40...5a8 1
Svartfugl Skrevet 18. januar 2020 #17 Skrevet 18. januar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg var på en date forrige helg, hvor hun hadde invitert meg hjem på middag. Det var en ting på daten som gjorde meg skeptisk. Jeg har en mistanke om at hun er kjip og gjerrig av seg. Når jeg hadde spist ferdig klaget hun over at jeg spiste som en hest. Hun sa litt oppgitt at nå ble det ikke nok middag til restemiddag den neste dagen, når jeg spiste så mye. For meg høres dette veeeldig spesielt. Eller hva? Anonymkode: 773b4...d1e Å herregud, ja....Det hadde vært dealbreaker for meg! Det er jo veldig frekt å påpeke at en gjest spiser "for mye". Når man treffer en ny, vil man jo vise seg fra sin beste side, og når jeg lager mat til noen, er det bare bonus om det fins rester neste dag, men ikke noe jeg forventer. 8
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #18 Skrevet 18. januar 2020 Ts her. Det overrasker meg at så mange her synes det er uhøflig å spise seg mett. Enten om det er på date eller annen middagsinvitasjon. I min familie er det viktig at alle spiser seg mett uansett hvor mye en spiser. Og står det rester igjen på bordet blir man til og med mast på om å være så snill å spise opp alt så man slipper rester etter middagen. Er kanskje derfor jeg reagerer på min kjipe date. Dette var ikke snakk om en spøkefull tone. Kunne helt klart merke hun ble irritert når jeg forsynte meg flere ganger. Det er jo rart. Er et godt tegn at gjester forsyner seg. Da liker de jo maten man har tilberedt. Anonymkode: 773b4...d1e 20
Mousj Skrevet 18. januar 2020 #19 Skrevet 18. januar 2020 2 hours ago, Taffel said: Hvis hun var seriøs så tenker jeg at det var et faretegn på gniskap, ja, selvsagt serverer man rikelig og er glad for at folk spiser og setter pris på maten. Men det kan ikke ha vært sagt på kødd? Det kunne jeg fint ha funnet på å gjøre, uten å mene det som annet enn en del av en litt fjasete samtale for å bli kjent. En annen tanke er jo hva hun tenker om deg? Det er jo vanlig å ta med en flaske vin, noen gode pils som passer til den maten en skal få, eller sjokolade, snacks når man blir invitert på middag, hva bragte du med deg? Hvis svaret er ingenting, så hadde jeg kanskje tenkt at han her er ute etter et gratis måltid. Dette lurer jeg også på, hva hadde du med deg av bidrag? Blomster? Vin? 4
Flamme Skrevet 18. januar 2020 #20 Skrevet 18. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Det overrasker meg at så mange her synes det er uhøflig å spise seg mett. Enten om det er på date eller annen middagsinvitasjon. I min familie er det viktig at alle spiser seg mett uansett hvor mye en spiser. Og står det rester igjen på bordet blir man til og med mast på om å være så snill å spise opp alt så man slipper rester etter middagen. Er kanskje derfor jeg reagerer på min kjipe date. Dette var ikke snakk om en spøkefull tone. Kunne helt klart merke hun ble irritert når jeg forsynte meg flere ganger. Det er jo rart. Er et godt tegn at gjester forsyner seg. Da liker de jo maten man har tilberedt. Anonymkode: 773b4...d1e Enig. Jeg hadde så absolutt reagert om jeg var invitert på mat og fikk denne reaksjonen. Dealbreaker uten tvil! Hva mer er hun gjerrig på? Dopapir? Dusjing? 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå