Gå til innhold

Kan barn 6 og 9 klare seg alene 2 timer etter skolen 1 gang i uka?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det spørs helt på barna og modenheten.

Min eldste var ikke klar for å være alene hjemme før hun var 9 år, men broren som snart er 5 år vil nok ikke ha noe problem med å være ett par timer alene når han er 6 år. 

Anonymkode: 75387...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går sikkert helt fint. Her er det ikke sfo om ettermiddagen (for få påmeldte), så de er nødt til å være alene litt den dagen jeg jobber til 15.

Anonymkode: b327f...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på barna.

Hadde hatt brannøvelse ofte og ikke tillatt bruk av komfyr, stekeovn, toastjern.

Anonymkode: 74361...1fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill! De har ikke kranglet de gangene jeg har vært i butikken en times tid. Da er det liksom "på alvor" og de har oppført seg fint. Komfyr er ikke lov, brødmat og müsli står framme. Vi skal ha det oppe i familieråd til helga og se det ann😊 HI

Anonymkode: e143c...bac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er du dønn avhengig av at 9-åringen er ansvarlig og holder seg hjemme og tar ansvar. En 6-åring kan ikke ta ansvar for seg selv såpass lenge tenker jeg. Men jeg tenker også at det ikke burde være en 9-årings ansvar. Hadde det vært mine barn, hadde 6-åringen hatt SFO-plass fordi JEG bestemte at det var nødvendig, ikke han. 

Anonymkode: ae976...660

Enig med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kjenner barna dine best, og slik du beskriver dem, høres det ut som om dette går helt fint.

Mine to har vært alene en liten time før skolen, og en drøy time etter skolen siden de var 6 og 8 (eldste kun etter skoletid siden hun var rundt 6,5). Noen ganger får de lov til å gå hjem klokken 14, og da er de alene i to timer. Det viktigste for meg er at de har telefon tilgjengelig, slik at de kan ringe om de lurer på noe, og at jeg har mulighet til å få tak i dem dersom det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...