Gå til innhold

NikkieTutorials er trans - Forloveden visste det ikke


PinkLady97

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Krok1 skrev:

Ja, enig 

Det jeg reagerte på var imidlertid utsagnet til Ancopy: "men å ikke informere om det ser jeg ærlig talt på som en form for voldtekt." 

 

 

Jeg tror de fleste tok det som en selvfølge at det da var snakk om en potensiell seksualpartner, og lenken underbygget også den tolkningen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Oppgitt78 said:

Jeg tror de fleste tok det som en selvfølge at det da var snakk om en potensiell seksualpartner, og lenken underbygget også den tolkningen.

En potensiell seksualpartner, ja. En potensiell seksualpartner er en man ikke har hatt sex med enda. 

Utsagnet I seg selv er uansett merkelig. Man kunne sagt "dersom hun ikke hadde sagt noe og de hadde hatt sex ville jeg sett på det som voldtekt" eller noe i den dur. 

Å si "å holde det hemmelig regner jeg som voldtekt" er en ganske annen og ganske alvorlig uttalelse i mine øyne. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Krok1 said:

En potensiell seksualpartner, ja. En potensiell seksualpartner er en man ikke har hatt sex med enda. 

Utsagnet I seg selv er uansett merkelig. Man kunne sagt "dersom hun ikke hadde sagt noe og de hadde hatt sex ville jeg sett på det som voldtekt" eller noe i den dur. 

Å si "å holde det hemmelig regner jeg som voldtekt" er en ganske annen og ganske alvorlig uttalelse i mine øyne. 

Mente selvfølgelig som en respons til kommentarene her om sex - men kjærester har som regel sex, så whatever...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Krok1 skrev:

En potensiell seksualpartner, ja. En potensiell seksualpartner er en man ikke har hatt sex med enda. 

Utsagnet I seg selv er uansett merkelig. Man kunne sagt "dersom hun ikke hadde sagt noe og de hadde hatt sex ville jeg sett på det som voldtekt" eller noe i den dur. 

Å si "å holde det hemmelig regner jeg som voldtekt" er en ganske annen og ganske alvorlig uttalelse i mine øyne. 

Jeg tror de fleste forstod at dette gjaldt hvis man hadde hatt sex med vedkommende.. 

«En potensiell seksualpartner» trenger forøvrig heller ikke å bety at man ikke allerede har hatt sex med vedkommende tidligere. 

 

Endret av Oppgitt78
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Oppgitt78 said:

Jeg tror de fleste forstod at dette gjaldt hvis man hadde hatt sex med vedkommende.. 

 

Vet du... Etter to dager med lesing på KG er det ingen holdninger som overrasker meg lenger, så man kan aldri vite ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Krok1 skrev:

Vet du... Etter to dager med lesing på KG er det ingen holdninger som overrasker meg lenger, så man kan aldri vite ;)

Det kan jo selvsagt også komme av at ikke alle har den samme leseforståelsen, uten at jeg skal spekulere noe mer rundt det.. 😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra nå av får alle som skal date noen, straight, homo, lesbe, trans, fortelle hele livshistorien sin. Fra a - å. Også hvor mange partnere som man har hatt, og gjerne alder på dem man har vært med, må ikke glemme ONS og eventuelle elskere heller! Da slipper folk å bli traumatisert (hinter til noen lenger oppe i kommentarfeltet angående det å bli traumatisert). Viss du har voldtatt noen, vært en drittsekk, mobber, utsatt noen for overgrep...bare fortell ALT. Så kan personen dere vil date og bli sammen med vurdere om de etterpå vil være sammen med deg eller ikke. 

På den måten blir det rettferdighet. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Oppgitt78 said:

Det kan jo selvsagt også komme av at ikke alle har den samme leseforståelsen, uten at jeg skal spekulere noe mer rundt det.. 😉

Det er jo helt tydelig hva du spekulerer i. Jeg kunne fint også antatt at den og den egentlig mente det og det, men jeg velger å lese og respondere på det som står der. 

Jeg kunne kommet med sånne passiv-aggressive kommentarer, som "jeg regner med at du her forutsetter at de har hatt sex". Jeg liker ikke sånt. Det eksploderer like mye i trådene her rundt de som antar og tolker og regner med alt mulig. 

Jeg prøvde å si noe om at det kanskje kan være lurt å formulere seg så man slipper å regne med, tolke og anta, og at man bør tenke seg spesielt godt om når man formulerer seg om voldtekt. 

For meg hadde en naturlig respons vært "ja, ser at det kunne vært klarere, men mente altså dersom de hadde hatt sex", ikke en lenge runde med kverulering og nedlatende kommentarer.

Men det kan jo hende noen liker slikt bedre enn andre, det skal jeg ikke spekulere i... ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Krok1 skrev:

Det er jo helt tydelig hva du spekulerer i. Jeg kunne fint også antatt at den og den egentlig mente det og det, men jeg velger å lese og respondere på det som står der. 

 

Nå ble det jo egentlig fristende å sette et lite spørsmålstegn til hvorfor du da ikke fulgte dette når du svarte meg, i stedet for å spekulere rundt hva jeg muligens spekulerte i, selv om jeg presiserte at jeg ikke skulle spekulere.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Oppgitt78 said:

Nå ble det jo egentlig fristende å sette et lite spørsmålstegn til hvorfor du da ikke fulgte dette når du svarte meg, i stedet for å spekulere rundt hva jeg muligens spekulerte i, selv om jeg presiserte at jeg ikke skulle spekulere.. 

Du sa du ikke skulle spekulere mer, men at det kunne komme av manglende leseforståelse, så det var en viss indikasjon.

Dessuten blir det så kjedelig om man skal holde stenhardt på prinsippene hele tiden. Det glipper litt innimellom, får skylde på søvnmangel 😜

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, WonderWomaan skrev:

Fra nå av får alle som skal date noen, straight, homo, lesbe, trans, fortelle hele livshistorien sin. Fra a - å. Også hvor mange partnere som man har hatt, og gjerne alder på dem man har vært med, må ikke glemme ONS og eventuelle elskere heller! Da slipper folk å bli traumatisert (hinter til noen lenger oppe i kommentarfeltet angående det å bli traumatisert). Viss du har voldtatt noen, vært en drittsekk, mobber, utsatt noen for overgrep...bare fortell ALT. Så kan personen dere vil date og bli sammen med vurdere om de etterpå vil være sammen med deg eller ikke. 

På den måten blir det rettferdighet. 

Det å fortelle at du egentlig er en mann,ikke en dame, blir noe bittelitt annet, men goood juuuul 🎅!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jr.Garcon skrev:

Det å fortelle at du egentlig er en mann,ikke en dame, blir noe bittelitt annet, men goood juuuul 🎅!!

Vel, om du har operert kjønnsorganet så ser man ikke særlig forskjell lengre..

Men siden du kommenterte slik så føler du deg vel truffet, må vel ha litt på papiret som andre partnere helst ikke vil høre...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, WonderWomaan said:

Vel, om du har operert kjønnsorganet så ser man ikke særlig forskjell lengre..

Men siden du kommenterte slik så føler du deg vel truffet, må vel ha litt på papiret som andre partnere helst ikke vil høre...

Jo, man har fortsatt vesentlige forskjeller. I mitt tilfelle, hvis jeg skulle data en transkvinne: 1. det er en biologisk mann. 2. kjønnsorganet er ikke komplett. Det er et åpent sår. 3. Kan ikke føde. 4. Psykisk lidelse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anocopy skrev:

Jo, man har fortsatt vesentlige forskjeller. I mitt tilfelle, hvis jeg skulle data en transkvinne: 1. det er en biologisk mann. 2. kjønnsorganet er ikke komplett. Det er et åpent sår. 3. Kan ikke føde. 4. Psykisk lidelse.

En person har også vesentlige forskjeller om man tidligere har utsatt andre for vold, voldtekt, mishandling, psykiske mishandling, utroskap...ja listen er lang. Slikt burde alltid fortelles til en eventuelt fremtidig partner om du har begått lignende, selvom det ligger i noens fortid. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, WonderWomaan skrev:

Vel, om du har operert kjønnsorganet så ser man ikke særlig forskjell lengre..

Men siden du kommenterte slik så føler du deg vel truffet, må vel ha litt på papiret som andre partnere helst ikke vil høre...

Nei, det har jeg ikke. Men hadde jeg det, så hadde jeg delt og gitt en potensiell partner muligheten til å ta en avgjørelse basert på fakta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jr.Garcon skrev:

Nei, det har jeg ikke. Men hadde jeg det, så hadde jeg delt og gitt en potensiell partner muligheten til å ta en avgjørelse basert på fakta. 

Det sier de alle at de hadde informert en potensiell partner om, men det hadde nok ikke skjedd, alle vil vel redde sitt eget skinn mest mulig her i verden...

Endret av WonderWomaan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 21.1.2020 den 1.00, Anocopy skrev:

Jeg hadde nok merket det om en var trans... men å ikke informere om det ser jeg ærlig talt på som en form for voldtekt. Sex skal være virkelig samtykkende.

Det var en fiffig bruk av ordet voldtekt gitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.1.2020 den 2.46, Jr.Garcon skrev:

Ja, jeg vet hva traumer er - men fin hersketeknikk.

Du eier ikke fasiten over hvilke ting/ hvilke opplevelser det er "lov og ikke lov" til å få negative fysiske og psykiske reaksjoner på. Når jeg skriver ovenfor at jeg hadde opplevd det som et overgrep, og en hendelse som hadde vært psykisk ødeleggende og traumatiserende (at det jeg trodde var dama mi, kom sånn 1 år ut i forholdet/etter sex, og fortalte at hun tidligere het Per og var født mann) så kan du spare deg for å sette deg til doms over det. Hva du syns det er ok/ikke ok å å få traumer/ issues av er fullstendig irrelevant. Folk får traumer av laaaaaaaaaaaaaaangt mindre enn det!

Vel, spørsmålet om du vet hva traumer er var egentlig ganske passende. Det er slike utsagn som gjør at alvorlige begreper som traumer og voldtekt blir vannet ut. At du reagerer på noe er helt greit, men du blir ikke traumatisert fordi om noe -for deg- oppleves rystende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, XbellaX skrev:

Vel, spørsmålet om du vet hva traumer er var egentlig ganske passende. Det er slike utsagn som gjør at alvorlige begreper som traumer og voldtekt blir vannet ut. At du reagerer på noe er helt greit, men du blir ikke traumatisert fordi om noe -for deg- oppleves rystende. 

Herregud.

Begrepet voldtekt har jeg overhodet ikke brukt så skjerp deg.

Hvis jeg opplever en hendelse som gir meg psykiske skader/problemer -  av en slik art at de vedvarer og preger mitt videre liv, så har jeg PER DEFINISJON fått et TRAUME.

Jeg kjenner til en person som giftet seg med det han trodde var en dame - "hennes" familie og venner var med på å holde dette skjult og de var fra et helt annet sted i Norge så han ante ingenting. Et par tre år inn i ekteskapet så ville hun skille seg, og i den forbindelse åpnet hun opp  at hun egentlig var født mann. 

Det har meg bekjent gått bra med han mannen, han ble muligens ikke traumatisert herfra til helvete av det, men det hadde jeg blitt! Psykologisk hadde jeg overhodet ikke klart å takle at jeg hadde blitt utsatt for et slikt kollektiv skuespill - det hadde ruinert min virkelighetsforståelse og utløst alt av iboende paranoide trekk i meg, og jeg hadde hatt store problemer med å takle/ prosessere at jeg reelt sett hadde hatt sex med en mann i flere år, for ikke å snakke om at folkesnakket  hadde utløst alt jeg hadde hatt av latent/iboende sosial angst.

Drøft temaet med en psykolog, så lærer du kanskje noe. Du har også frekkhetens nådegave som parallelt som du kjemper for " ikke vann ut begreper, det er et problem i dagens samfunn", rett og slett bagatelliserer og innfører din egen verdivurdering på " dette er det ok å få traumer av, dette er det ikke ok å få traumer av". Eksepsjonelt arrogant!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Jr.Garcon skrev:

Herregud.

Begrepet voldtekt har jeg overhodet ikke brukt så skjerp deg.

Det er brukt i tråden, men ikke av deg. Poenget var å få frem at det er problematisk når slike begreper vannes ut. 

 

52 minutter siden, Jr.Garcon skrev:

Hvis jeg opplever en hendelse som gir meg psykiske skader/problemer -  av en slik art at de vedvarer og preger mitt videre liv, så har jeg PER DEFINISJON fått et TRAUME.

Jeg kjenner til en person som giftet seg med det han trodde var en dame - "hennes" familie og venner var med på å holde dette skjult og de var fra et helt annet sted i Norge så han ante ingenting. Et par tre år inn i ekteskapet så ville hun skille seg, og i den forbindelse åpnet hun opp  at hun egentlig var født mann. 

Det har meg bekjent gått bra med han mannen, han ble muligens ikke traumatisert herfra til helvete av det, men det hadde jeg blitt! Psykologisk hadde jeg overhodet ikke klart å takle at jeg hadde blitt utsatt for et slikt kollektiv skuespill - det hadde ruinert min virkelighetsforståelse og utløst alt av iboende paranoide trekk i meg, og jeg hadde hatt store problemer med å takle/ prosessere at jeg reelt sett hadde hatt sex med en mann i flere år, for ikke å snakke om at folkesnakket  hadde utløst alt jeg hadde hatt av latent/iboende sosial angst.

Drøft temaet med en psykolog, så lærer du kanskje noe. Du har også frekkhetens nådegave som parallelt som du kjemper for " ikke vann ut begreper, det er et problem i dagens samfunn", rett og slett bagatelliserer og innfører din egen verdivurdering på " dette er det ok å få traumer av, dette er det ikke ok å få traumer av". Eksepsjonelt arrogant!

Jeg sier ikke at dette ikke er en heavy situasjon, jeg har respekt for at enkelte vil oppleve dette som uhyre problematisk. Jeg synes bare man skal spare slike ord og begreper (traume-ordet) til hendelser som kvalifiserer for begrepet. Du er på ingen måte livstruende skadet, ei heller er det fare for livet ditt på andre måter. Situasjonen er ikke en trussel mot deg eller noen i din nærhet. Jeg skjønner ikke hvorfor det holder å synes at noe er tungt/vanskelig/ helt forferdelig, man må liksom ty til traumebegrepet for å definere en situasjon. Et tegn i tiden? I think so.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...