Gå til innhold

NikkieTutorials er trans - Forloveden visste det ikke


PinkLady97

Anbefalte innlegg

Nikkie kom for et par dager siden ut som transkvinne på Youtube etter noen blackmailet henne og truet med å avsløre hennes historie. Da valgte hun å eie sin historie og fortelle det selv, og det står det stor respekt av. Videoen har gått viralt og hun er nå en av de mest søkte på Google. 
 

Oppi det hele visste ikke forloveden hennes noe da de først ble kjærester. Nå er det jo uvisst om hvor langt inne i forholdet han fikk vite om det, men hun sa hun skulle ønske han fikk vite det tidligere. Hun sier han «dealer» med det nå og må tenke, og det skjønner jeg jo utrolig godt! Bare jeg som ikke synes det høres så lovende ut? Jeg håper de forblir sammen, fordi de er søte sammen, men jeg hadde ikke blitt overrasket om det tar slutt nå. Jeg klandrer henne ikke så klart, det er en svært skummel ting å blottlegge seg om til folk at man har skiftet kjønn.

Selv er jeg transkvinne og ville aldri gått inn i et forhold med en mann uten å la han få vite noe. Først så enkelt som hans rett til å vite en såpass vesentlig informasjon om meg selv og som jeg har gått i gjennom. Det andre burde jo også være at jeg ikke ønsker å være sammen med en som ikke liker mennesker som meg, og at jeg ønsker at han skal like meg for meg, ikke den han tror jeg er :) 
 

Legger med en artikkel dere kan lese skrevet av ei annen transkvinne, Blaire White :) 

https://www.thepostmillennial.com/yes-when-dating-you-must-disclose-youre-trans/
 

Blaire White’s YT video

 

Endret av PinkLady97
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest justloseit

Correct me if I’m wrong - men vil det ikke være synlig ved sex? Altså, at selv om man begynner på hormoner før puberteten så må man fremdeles gjennomføre kirurgi nedentil, og det vil aldri bli likt en naturlig vagina eller penis i utseende og funksjon?

Godt mulig de ventet med sex da. Men stusser litt på at han ikke visste før etter de ble forlovet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misvisende overskrift. Hun sa at hun ventet til hun følte seg trygg på ham, hun sa ikke noe om at det var hverken sent eller tidlig i forholdet, eller om de var i ett forhold da hun fortalte det, så det blir ren skjær spekulasjon.  hun derimot sa at hun var takknemlig fordi han hadde taklet det så godt. 

Endret av Anwa
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, justloseit skrev:

Correct me if I’m wrong - men vil det ikke være synlig ved sex? Altså, at selv om man begynner på hormoner før puberteten så må man fremdeles gjennomføre kirurgi nedentil, og det vil aldri bli likt en naturlig vagina eller penis i utseende og funksjon?

Godt mulig de ventet med sex da. Men stusser litt på at han ikke visste før etter de ble forlovet. 

Du vil få arr som fader vekk/ blir mer eller mindre usynlig over tid, ved ytre kjønnsleppene. Så nei ikke med mindre du studerer og ser nøye etter, men selv da tror jeg ingen ville tenkt over det.

Du kan bli våt og ha sex som en biologisk født kvinne dersom du er operert hos en med lang og god erfaring på feltet, f.eks i Thailand. Så er man heldig vil det ikke være mulig å se det nei :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anwa skrev:

Misvisende overskrift. Hun sa at hun ventet til hun følte seg trygg på ham, hun sa ikke noe om at det var hverken sent eller tidlig i forholdet, eller om de var i ett forhold da hun fortalte det, så det blir ren skjær spekulasjon.  hun derimot sa at hun var takknemlig fordi han hadde taklet det så godt. 

Jo, de var sammen. Hun skulle ønske hun fortalte det tidligere og at de som blir sammen med en transseksuell har rett til å vite det, sa hun i videoen.
Jeg skjønner at hun vil være i trygge omgivelser, men jeg synes det blir feil å fortelle sånt etter noen har blitt «forelsket» i deg, spesielt hvis man har hatt sex. 
Jeg digger Nikkie det skal jeg godt si, men jeg ble litt skuffet over at hun «løy» til han.... Det er faktisk ikke greit. Sånt mener jeg man skal si helst før man dater noen. Jeg f.eks vil bare ha biologiske fødte menn og ville ikke blitt sammen med en transmann, og jeg er jo transkvinne selv.

Endret av PinkLady97
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, PinkLady97 said:

Jo, de var sammen. Hun skulle ønske hun fortalte det tidligere og at de som blir sammen med en transseksuell har rett til å vite det, sa hun i videoen.
Jeg skjønner at hun vil være i trygge omgivelser, men jeg synes det blir feil å fortelle sånt etter noen har blitt «forelsket» i deg, spesielt hvis man har hatt sex. 
Jeg digger Nikkie det skal jeg godt si, men jeg ble litt skuffet over at hun «løy» til han.... Det er faktisk ikke greit. Sånt mener jeg man skal si helst før man dater noen. Jeg f.eks vil bare ha biologiske fødte menn og ville ikke blitt sammen med en transmann, og jeg er jo transkvinne selv.

Om forloveden min kom ut som transmann, hadde ikke det forandret noe som helst for min del. Det er jo først og fremst mennesket man er sammen med, og den fysiske tiltrekningen var jo allerede der fra før, så hvorfor skulle det endret parforholdet på noen som helst måte? 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, EiJente skrev:

Om forloveden min kom ut som transmann, hadde ikke det forandret noe som helst for min del. Det er jo først og fremst mennesket man er sammen med, og den fysiske tiltrekningen var jo allerede der fra før, så hvorfor skulle det endret parforholdet på noen som helst måte? 

Bare fordi det ikke ville hatt noe å si for deg så betyr ikke det at for de fleste ville det hatt noe å si og vært et enormt tillitsbrudd

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er et godt poeng at man skal sikre seg selv ved å fortelle, så man unngår ubehagelige reaksjoner under en date eller enda verre når man er alene. Også har vi ulike preferanser, og ikke alle vil date en som er bi  eller trans feks, og det må man jo bare respektere. 

Samtisig forstår jeg at det kan virke utmattende å komme ut hver eneste gang du skal på en date, og at sikkert også mange ønsker å leve uten den fortiden. Også at flere kanskje ønsker at man skal bli kjent først, og like deg for den du er, uten det i bakhodet kanskje. 

Jeg ser både for og mot her, og jeg vet ikke om det finnes noe rett eller galt. Det er personavhenigig, samtidig som vi de fleste av oss holder større og mindre ting skjult for en fremtidig partner en liten periode uansett. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, PinkLady97 skrev:

Jo, de var sammen. Hun skulle ønske hun fortalte det tidligere og at de som blir sammen med en transseksuell har rett til å vite det, sa hun i videoen.
Jeg skjønner at hun vil være i trygge omgivelser, men jeg synes det blir feil å fortelle sånt etter noen har blitt «forelsket» i deg, spesielt hvis man har hatt sex. 
Jeg digger Nikkie det skal jeg godt si, men jeg ble litt skuffet over at hun «løy» til han.... Det er faktisk ikke greit. Sånt mener jeg man skal si helst før man dater noen. Jeg f.eks vil bare ha biologiske fødte menn og ville ikke blitt sammen med en transmann, og jeg er jo transkvinne selv.

Direkte sitat:

"I wait until I tell my full story until I know I'm in good hands. Because people out there are scary and dangerous. So Dylan and I we clicked and he didn't know. He knows now, about my past, but I wish I had told him sooner." 

Hun går også videre og nevner at han tok det godt og at "we're dealing with it" så akkurat det kan jo tolkes flere veier om man legger godviljen til. 

Jeg forstår det iallefall som om dette er noe som han har visst om i en stund allerede, og at det ikke er noe som hun måtte fortelle han fordi hun har vært tvunget til å gå ut offentlig med informasjonen. 

Hva mer er, når vi blir kjent med folk, så er ikke det første vi går ut med, våre innerste dypeste mest skamfulle hemmeligheter. Og hadde du eller jeg blitt møtt med slik oppførselen, så hadde vi naturlig nok tatt ett steg bakover. 

Det er en vanskelig problemstilling, men jeg syns det er helt innenfor å bli noenlunde kjent med en person før du "vrenger ditt indre" for dem.

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All den tid vi ikke vet noe om når hun fortalte ham det, og hvor langt de var kommet i forholdet, så er det en ikke-sak. Jeg har full forståelse for at det er vanskelig å fortelle noe slikt før man er kjent og trygg på personen, og vet hvor forholdet er på vei. Ikke minst i Nikkies tilfelle, iom at hun tilsynelatende ikke ønsket å gjøre det kjent ennå. Da er det kanskje enda skumlere, med faren for at vedkommende ikke bare reagerer negativt, men også sprer infoen videre. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi vet er at han fikk vite det før de ble forlovet og du tolker ting på en helt annen måte enn hva engelsktalende gjør. Tittelen din er uten tvil misvisende.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall meg gjerne naiv altså men om mannen min hadde komt å sagt han var født kvinne så hadde han jo ikke vært mindre mann nå fordet... liker å tro jeg hadde vært like glad i han fordet.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, nordicfox skrev:

Det vi vet er at han fikk vite det før de ble forlovet og du tolker ting på en helt annen måte enn hva engelsktalende gjør. Tittelen din er uten tvil misvisende.

Det har ikke jeg hørt hun si eller lest noen steder. Kilder? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anwa skrev:

Direkte sitat:

"I wait until I tell my full story until I know I'm in good hands. Because people out there are scary and dangerous. So Dylan and I we clicked and he didn't know. He knows now, about my past, but I wish I had told him sooner." 

Hun går også videre og nevner at han tok det godt og at "we're dealing with it" så akkurat det kan jo tolkes flere veier om man legger godviljen til. 

Jeg forstår det iallefall som om dette er noe som han har visst om i en stund allerede, og at det ikke er noe som hun måtte fortelle han fordi hun har vært tvunget til å gå ut offentlig med informasjonen. 

Hva mer er, når vi blir kjent med folk, så er ikke det første vi går ut med, våre innerste dypeste mest skamfulle hemmeligheter. Og hadde du eller jeg blitt møtt med slik oppførselen, så hadde vi naturlig nok tatt ett steg bakover. 

Det er en vanskelig problemstilling, men jeg syns det er helt innenfor å bli noenlunde kjent med en person før du "vrenger ditt indre" for dem.

 

Jeg kan si meg enig i at man fortjener å få en sjanse og bli litt kjent med folk før man blir mer seriøse, selv om jeg personlig liker best at en fyr vet om det når vi begynner å date🥰 Men jeg synes at sånt skal komme frem uansett før man har sex da og/eller blir kjærester! 
Man må jo kjenne etter det selv, er dette bare et vennskap? Eller kan dette bli mere? Venner synes jeg ikke trenger å vite om det f.eks. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte den dama utrolig godt FØR denne videoen, nå liker jeg henne om mulig enda bedre. Jeg er veldig mye eldre enn henne, men blir mektig imponert av styrken hun viser. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, XbellaX skrev:

Likte den dama utrolig godt FØR denne videoen, nå liker jeg henne om mulig enda bedre. Jeg er veldig mye eldre enn henne, men blir mektig imponert av styrken hun viser. 

Ja og det gjør jeg også! Ønsket en tråd rundt dette med hva jeg synes og andre synes om hvorvidt hun ikke fortalte forloveden hennes med engang, og det å komme ut som trans til de man dater. Det er ikke vår sak hva de gjør i sitt forhold, men transpersoner og dating generelt er et viktig og interessant tema å snakke om.

Så ikke ta dette som at jeg ikke liker hun, fordi jeg gjør ❤️ 

Endret av PinkLady97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, PinkLady97 skrev:

 

Endret av PinkLady97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spinjitzu
17 timer siden, EiJente skrev:

Om forloveden min kom ut som transmann, hadde ikke det forandret noe som helst for min del. Det er jo først og fremst mennesket man er sammen med, og den fysiske tiltrekningen var jo allerede der fra før, så hvorfor skulle det endret parforholdet på noen som helst måte? 

Det forandrer jo faktisk en god del. Man kan f.eks. ikke få barn. For noen er det en dealbreaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, spinjitzu skrev:

Det forandrer jo faktisk en god del. Man kan f.eks. ikke få barn. For noen er det en dealbreaker. 

Men dette må de ha snakket om tidligere. Om ikke så er jo det litt ris til egen ræv. For han ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg sa det faktisk, at han trodde Nikki var mann pga størrelsen, hun tårner jo over de fleste mannfolk og har enorme hender.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...