Gå til innhold

NikkieTutorials er trans - Forloveden visste det ikke


PinkLady97

Anbefalte innlegg

2 timer siden, O.G. skrev:

En kamerat av meg sa det faktisk, at han trodde Nikki var mann pga størrelsen, hun tårner jo over de fleste mannfolk og har enorme hender.

Nederland er jo episenteret for kvinner(og forøvrig menn) som tårner over 1.80. Var sammen med en Nederlender og alle hans fire søstre og hans mor og tante var mellom 179 og 1.85.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Anwa skrev:

Nederland er jo episenteret for kvinner(og forøvrig menn) som tårner over 1.80. Var sammen med en Nederlender og alle hans fire søstre og hans mor og tante var mellom 179 og 1.85.

Jo da, men var like de massive som det Nikki er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg visste det fra før. Ble ganske forvirra av å lese her at det nettopp har kommet ut Hun var med på GlowUp, trodde det ble snakka om der? Kanskje ikke. Hmm. Rart. 

Uansett, så vet vi altfor lite om omstendighetene i forholdet hennes til å spekulere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, O.G. skrev:

Jo da, men var like de massive som det Nikki er?

Nå har jeg aldri møtt Nikkie så aner jo ikke hva de reelle dimensjonene hennes er, men høyden var vel proposjonert til resten av kroppen hos de jeg kjenner. Skulle tatt seg ut å være 2 meter med 35 i sko.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2020 den 18.41, EiJente skrev:

Om forloveden min kom ut som transmann, hadde ikke det forandret noe som helst for min del. Det er jo først og fremst mennesket man er sammen med, og den fysiske tiltrekningen var jo allerede der fra før, så hvorfor skulle det endret parforholdet på noen som helst måte? 

Jeg kunne ikke vært mer uenig med deg.

Jeg hadde rett og slett ansett det som et overgrep, og jeg hadde blitt traumatisert herfra til helvete om jeg var sammen med det jeg trodde var en dame som 1 år ( eller etter sex) inn i forholdet sa "Du, egentlig så er jeg født mann og heter Kåre, men jeg opererte bort penis og fikk silikonpupper når jeg var 18, så nå jeg er transe og heter Eva".

Hvis man ikke skjønner at det er en naturlig ting å opplyse til en ny partner (også for sin egen del), så sliter man med større problemer enn det at man ble født i feil kropp, spør du meg.

 

 

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2020 den 17.00, justloseit skrev:

Correct me if I’m wrong - men vil det ikke være synlig ved sex? Altså, at selv om man begynner på hormoner før puberteten så må man fremdeles gjennomføre kirurgi nedentil, og det vil aldri bli likt en naturlig vagina eller penis i utseende og funksjon?

Godt mulig de ventet med sex da. Men stusser litt på at han ikke visste før etter de ble forlovet. 

Noen har først sex etter de gifter seg da.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Jr.Garcon skrev:

Jeg kunne ikke vært mer uenig med deg.

Jeg hadde rett og slett ansett det som et overgrep, og jeg hadde blitt traumatisert herfra til helvete om jeg var sammen med det jeg trodde var en dame som 1 år ( eller etter sex) inn i forholdet sa "Du, egentlig så er jeg født mann og heter Kåre, men jeg opererte bort penis og fikk silikonpupper når jeg var 18, så nå jeg er transe og heter Eva".

Hvis man ikke skjønner at det er en naturlig ting å opplyse til en ny partner (også for sin egen del), så sliter man med større problemer enn det at man ble født i feil kropp, spør du meg.

 

 

 

 

Du hadde blitt traumatisert _ sånn på alvor? Eller er det bare et kraftuttrykk? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2020 den 18.41, EiJente skrev:

Om forloveden min kom ut som transmann, hadde ikke det forandret noe som helst for min del. Det er jo først og fremst mennesket man er sammen med, og den fysiske tiltrekningen var jo allerede der fra før, så hvorfor skulle det endret parforholdet på noen som helst måte? 

Du kunne jo ikke fått biologiske barn med han da. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Gorilla skrev:

Du hadde blitt traumatisert _ sånn på alvor? Eller er det bare et kraftuttrykk? 

Nei, akkurat det mener jeg på alvor at jeg hadde blitt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok merket det om en var trans... men å ikke informere om det ser jeg ærlig talt på som en form for voldtekt. Sex skal være virkelig samtykkende.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Jr.Garcon skrev:

Nei, akkurat det mener jeg på alvor at jeg hadde blitt.

Nei. Traumatisert fordi du ikke visste personen var trans? Vet du hva traumer er?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anocopy said:

Jeg hadde nok merket det om en var trans... men å ikke informere om det ser jeg ærlig talt på som en form for voldtekt. Sex skal være virkelig samtykkende.

Dette forstår jeg ikke. Det er et langt sprang fra å ikke fortelle noen om fortiden sin og voldtekt. Hva er sammenhengen? 

Voldtekt er å utføre seksuelle handlinger med et annet menneske uten samtykke. Det har vel ingenting med å være trans å gjøre i seg selv? 

Endret av Krok1
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Krok1 said:

Dette forstår jeg ikke. Det er et langt sprang fra å ikke fortelle noen om fortiden sin og voldtekt. Hva er sammenhengen? 

Voldtekt er å utføre seksuelle handlinger med et annet menneske uten samtykke. Det har vel ingenting med å være trans å gjøre i seg selv? 

Å samtykke innebærer at man blir gitt den informasjonen man trenger for å avgjøre om man skal gi samtykke eller ikke. Dette er en stor sak for mange, altså noe som kan regnes som "rape by deception". https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_by_deception

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, Anocopy said:

Å samtykke innebærer at man blir gitt den informasjonen man trenger for å avgjøre om man skal gi samtykke eller ikke. Dette er en stor sak for mange, altså noe som kan regnes som "rape by deception". https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_by_deception

Ja, men det innebærer fremdeles seksuelle handlinger. 

Det å fortelle eller ikke fortelle noen at du er trans er ikke en seksuell handling. Derfor skjønner jeg ikke at du kan kalle det å holde det hemmelig for voldtekt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gorilla skrev:

Nei. Traumatisert fordi du ikke visste personen var trans? Vet du hva traumer er?

Ja, jeg vet hva traumer er - men fin hersketeknikk.

Du eier ikke fasiten over hvilke ting/ hvilke opplevelser det er "lov og ikke lov" til å få negative fysiske og psykiske reaksjoner på. Når jeg skriver ovenfor at jeg hadde opplevd det som et overgrep, og en hendelse som hadde vært psykisk ødeleggende og traumatiserende (at det jeg trodde var dama mi, kom sånn 1 år ut i forholdet/etter sex, og fortalte at hun tidligere het Per og var født mann) så kan du spare deg for å sette deg til doms over det. Hva du syns det er ok/ikke ok å å få traumer/ issues av er fullstendig irrelevant. Folk får traumer av laaaaaaaaaaaaaaangt mindre enn det!

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Krok1 skrev:

Ja, men det innebærer fremdeles seksuelle handlinger. 

Det å fortelle eller ikke fortelle noen at du er trans er ikke en seksuell handling. Derfor skjønner jeg ikke at du kan kalle det å holde det hemmelig for voldtekt. 

Ble det litt for mange vanskelige ord i lenken Anocopy skrev til deg..?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, Jr.Garcon skrev:

Ja, jeg vet hva traumer er - men fin hersketeknikk.

Du eier ikke fasiten over hvilke ting/ hvilke opplevelser det er "lov og ikke lov" til å få negative fysiske og psykiske reaksjoner på. Når jeg skriver ovenfor at jeg hadde opplevd det som et overgrep, og en hendelse som hadde vært psykisk ødeleggende og traumatiserende (at det jeg trodde var dama mi, kom sånn 1 år ut i forholdet/etter sex, og fortalte at hun tidligere het Per og var født mann) så kan du spare deg for å sette deg til doms over det. Hva du syns det er ok/ikke ok å å få traumer/ issues av er fullstendig irrelevant. Folk får traumer av laaaaaaaaaaaaaaangt mindre enn det!

Enig!

Denne debatten minnet meg om en viss filmscene.. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Oppgitt78 said:

Ble det litt for mange vanskelige ord i lenken Anocopy skrev til deg..?

Nei, på ingen måte. Lenken gjør det helt klart at "rape by deception" innebærer seksuelle handlinger. 

Så spørsmålet mitt står: hvordan kan det å ikke fortelle at man er trans være voldtekt? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Krok1 skrev:

Nei, på ingen måte. Lenken gjør det helt klart at "rape by deception" innebærer seksuelle handlinger. 

Så spørsmålet mitt står: hvordan kan det å ikke fortelle at man er trans være voldtekt? 

Hvis en unnlater å informere en seksualpartner på forhånd om at man er trans, så har man skaffet seg samtykke på falskt grunnlag. 

Hvis det ikke er en seksualpartner, så er det jo selvsagt ikke voldtekt om man unnlater å informere om slikt.. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Oppgitt78 said:

Hvis en unnlater å informere en seksualpartner på forhånd om at man er trans, så har man skaffet seg samtykke på falskt grunnlag. 

Hvis det ikke er en seksualpartner, så er det jo selvsagt ikke voldtekt om man unnlater å informere om slikt.. 

Ja, enig 

Det jeg reagerte på var imidlertid utsagnet til Ancopy: "men å ikke informere om det ser jeg ærlig talt på som en form for voldtekt." 

 

Sånne utsagn blir veldig merkelige, synes jeg. Det var ikke snakk om en seksualpartner, men en kjæreste. Det er ikke sikkert de hadde hatt sex før hun sa det. 

 

Endret av Krok1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...