AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #61 Skrevet 22. januar 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spesielt gjelder vel dette mange av de med EUPD diagnose. Det som er vanlig ved denne diagnosen er gjentagende selvmordsadferd. Det er gjerne trusler om selvmord, halvhjertede selvmordsforsøk og selvskading, alt i et forsøk på å få oppmerksomhet og eventuelt for å kunne bli innlagt. Det er derfor sånne personer gjerne blir utskrevet dagen etter. Anonymkode: 85323...7f9 Jeg vil ikke si at dette spesielt gjelder for denne gruppen. Dette er et fenomen de fleste som opplever å bli sett og hørt i terapien opplever. Blir pasienten frisk vil de miste en person og en behandling som er viktig for dem. Mange forelsker seg i behandleren sin og vil bevisst eller ubevisst kjempe mot å miste relasjonen. Det er ikke noe hokus pokus med det, det er en naturlig reaksjon. Man trenger ikke en gang ha problemer med tilknytning for å reagere. Jeg tror dette er mer vanlig enn uvanlig. Anonymkode: 079fc...469
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #62 Skrevet 22. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gruppeterapi er for noen riktig og for andre feil. Kunne ikke tenkt meg noe verre. Anonymkode: 3f7a5...ac5 Det er jo ganske selvsagt. Noen vil helst snakke med én person, mens andre vil snakke med en gruppe. Noen vil snakke med psykolog/lege, mens andre heller vil snakke med likesinnede. Og noen responderer kanskje ikke på terapi i det hele tatt, av ulike årsaker. Det er litt fjernt å bare fastslå at terapi er tull, fordi det ikke funket for en selv. Anonymkode: 55396...6b1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #63 Skrevet 22. januar 2020 26 minutter siden, Familytree skrev: Jeg er helt enig med deg, selv om jeg må avklare at terapi er andre forhold i alle menneskers liv, både for terapeuten og pasienten. Da jeg forstår at hvis pasienten har ikke overvunnet frykt for forlatelse, dette påvirker hvert forhold der pasienten føler hengivenhet eller kjærlighet (forståelse). Ja, det er ofte slik. Og er vel det som kalles overføring. Det vil være et større problem for gruppen pasienter som sliter med redsel for å bli forlatt. Men jeg tror likevel det er en naturlig reaksjon for de fleste mennesker. Ingen ønsker å miste noen eller noe som betyr mye for dem. Anonymkode: 079fc...469
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #64 Skrevet 23. januar 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Spesielt gjelder vel dette mange av de med EUPD diagnose. Det som er vanlig ved denne diagnosen er gjentagende selvmordsadferd. Det er gjerne trusler om selvmord, halvhjertede selvmordsforsøk og selvskading, alt i et forsøk på å få oppmerksomhet og eventuelt for å kunne bli innlagt. Det er derfor sånne personer gjerne blir utskrevet dagen etter. Anonymkode: 85323...7f9 Det gjøres i kriser, fortvilelse og en enorm smerte og lidelse. Anonymkode: 5d364...e3c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå