Gå til innhold

[Bilkyndig hjelp ønskes] Er dette dynamoreimen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Slutt med personangrep; jeg tviler på at servicefolka fra Pay & Brinck eller andre proffe mekanikere søker svar på dette forumet uansett.  Dette leses vel av nettopp hobbymekanikere og folk som vurderer å skru selv.  Hva vet vel du om hva jeg gjør i forhold til hvordan det skal gjøres? På biler hvor den holdes i live til neste EU-kontroll har det da nada å si om jobben er utført i garasjen i stedet for verkstedet hvor det fort koster over 1000.- pr time.  Fint for deg om du slipper å skru selv, jeg gjør det fordi jeg kan spare nokså mye på dette.  Det som trigget meg å svare på opprinnelig tråd var at jeg i helgen skiftet dynamo på min bil, og ergo også løsnet dynamorem som løper over ac kompressoren; altså noe jeg hadde friskt i minne.  Koster ca 7000,- på Mekonomen, jeg kjøpte en brukt dynamo for 800,- og la inn noen arbeidstimer på en 15 år gammel bil og sparte en hel del i utgifter ved å gjøre dette selv - synes ikke det er noe jeg skal skamme meg over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Fantorang1 skrev:

Slutt med personangrep; jeg tviler på at servicefolka fra Pay & Brinck eller andre proffe mekanikere søker svar på dette forumet uansett.  Dette leses vel av nettopp hobbymekanikere og folk som vurderer å skru selv.  Hva vet vel du om hva jeg gjør i forhold til hvordan det skal gjøres? På biler hvor den holdes i live til neste EU-kontroll har det da nada å si om jobben er utført i garasjen i stedet for verkstedet hvor det fort koster over 1000.- pr time.  Fint for deg om du slipper å skru selv, jeg gjør det fordi jeg kan spare nokså mye på dette.  Det som trigget meg å svare på opprinnelig tråd var at jeg i helgen skiftet dynamo på min bil, og ergo også løsnet dynamorem som løper over ac kompressoren; altså noe jeg hadde friskt i minne.  Koster ca 7000,- på Mekonomen, jeg kjøpte en brukt dynamo for 800,- og la inn noen arbeidstimer på en 15 år gammel bil og sparte en hel del i utgifter ved å gjøre dette selv - synes ikke det er noe jeg skal skamme meg over.

Det er ikke personangrep å påpeke hva du gjør feil😊
Kan legge til at her på min jobb, står det vitale deler til et kjøretøy, hvor eier selv skulle skifte det som var feil. Det endte opp med å sende kjøretøyet til verksted, hvor faglærte, kyndige folk måtte rette opp i feilen som hadde oppstått. Hvor ligger gevinsten i det tror du? 

Anonymkode: 7df76...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok hobbymekanikere nøyer seg med å skru på rimelige biler og lar biler under garanti bli håndtert av verksted.  Biler med lav verdi derimot er mer naturlig å skru selv på, antar de som kjøper bil til 10-30k innser at slike biler trenger mer oppmerksomhet enn en kostbar og nyere bil.  De som kjøper rimelige biler gjør det vel fordi de ikke tar seg råd til noe nytt og problemfritt.  Mekker litt med ifm bilcross, hadde vært uråd å drive med den hobbyen skulle verksted gjort jobben, uten at man omtales som sleggemekaniker av den grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere vær så snill gi dere? Åpne en ny tråd om hobby vs proff, om dere trenger det.

Anonymkode: abad9...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...