Gå til innhold

Korleis kjennast det å vera gammal? Dvs 30+.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Perelandra said:

Ja, selvfølgelig! Det glemte jeg å skrive. 

Når jeg virkelig skal kose meg går det i napoleonskake og portvin. 

Ja, en slurk portvin med litt gammeldags bruspulver på tungen. Blir vel rene champagnefølelsen.

Anonymkode: 4bf12...9f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kjennes kjempe fint. Bekymrer meg lite over hva andre tror og tenker. Er mer trygg i meg selv, og ser mer positivt på livet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, gammal er 70+.

Livet blir bedre etter 30+.

Fram til da er det ofte mye usikkerhet og dårlig selvtillit. Etter 30 har de fleste jobb, bra økonomi, bra selvtillit, mye livserfaring osv.

Ja, der er bare å glede seg.

 

Anonymkode: ac89e...7d8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30+ Da tenker man at man begynner å bli voksen, og det er OK. Jeg fikk barn på tampen før 40 da, og følte meg som en pur ung småbarnsmor, det spiller liksom ingen rolle om man er 26, 36 eller 46 med barn i barnehage og på småskolen.
40+ Da vet man man er voksen, og man begynner å lure på hvordan de i tyveårene egentlig overlever greit, de er jo bare barn.

50+ Da er plutselig ikke 60 såååå gammelt lengre. De som er 30+ er virkelig unge, de under 30 for barn å regne. 

Lengre vet jeg ikke, men satser på å overleve greit. 

Anonymkode: bcc14...1ec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Perelandra skrev:

Ja, selvfølgelig! Det glemte jeg å skrive. 

Når jeg virkelig skal kose meg går det i napoleonskake og portvin. 

😍😍😂😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles helt forferdelig :(

Da jeg var 29, var livet en dans på roser. Helsa var på topp, jeg var rynkefri og full av energi.

Dagen jeg fylte 30, snudde alt. Jeg våknet, og oppdaget at jeg hadde en uimotståelig trang til å spise kongen av Danmark-drops, som jeg tidligere har avskydd. Da jeg så meg i speilet, etter å ha stavret de tynne, magre beina mine ut på badet, oppdaget jeg at fjeset var fullt av rynker og at håret var grått. Synet er forresten ikke greit, det heller. Jeg er så langsynt at jeg måtte ha 3 meter lange armer skulle jeg klart å lese avisen, så nå må jeg ta drosjebil for å kjøpe meg lesebriller, helst så sterke og tykke som mulig. 

Anonymkode: d0a6c...6fa

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kjennes uhyre humoristisk når jeg tenker tilbake på at jeg en gang var ung og dum og trodde 30 år var sååååååå gammelt. Haha , livet har knapt begynt! 😊

Anonymkode: 06846...ab9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Honey Dew skrev:

Er en gammel når man er 30 også nå?

Ja, når man er under 15...

Anonymkode: 4b5e5...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg rynker litt på nesen over alle utskeielsene folk driver med, både napoleonskake, sukkertøy og portvin! Håper dere holder dere til lørdag! Jeg tar maks TO mokkabønner hver fredag, i tillegg til kaken på lørdag.

Hilsen en som tar helsa LITT mer seriøst enn de fleste andre oldinger!

(Av aktiviteter er det artig å stikke pyntebånd til gåstolen, som matcher forskjellige antrekk. Dette hender det jeg byttelåner med de andre på gamlehjemmet, men aldri med noen som har grønt, for jeg kler ikke grønt.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nærmere 40 enn 30 nå. Føler meg ikke annerledes enn da jeg var 25. Største forskjellen er at jeg gir f*** hva andre måtte mene om meg og generelt tryggere på meg selv. 
 

Føles langt bedre å være i 30-årene enn 20-årene! 

Anonymkode: 0b2c3...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre år inn i tredveårene har jeg startet pensjonssparing, har egen rubrikk i budsjettet til anti-age kremmer, skaffet meg veske med ekstra lomme til kamferdrops og begynt å bygge om huset, slik at det er mer tilpasset slitne hofter!

Anonymkode: 16dcf...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt seriøst - her er par ting som jeg synes har endret seg fra jeg var 25 til jeg ble 30+.

• Føler meg tryggere i meg selv, gir mer blanke i hva folk mener om meg. Er i et trygt og godt forhold med en mann jeg elsker. 

• Bedre lønn, samt at jeg har blitt en «veteran» i bransjen min - kan velge og vrake mer i jobber.

• Eier hus og en «skikkelig» bil nå. 
 

Livet har stort sett blitt bedre etter at jeg begynte å nærme meg 30. Hverken kropp eller sinn kan sies å «merke alderen» ennå akkurat 😂 30-åra er jo de beste, ikke noe å grue seg til! 

Anonymkode: 8eb9f...9d4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grensa for hva som er gammelt, pushes alltid oppover jo eldre man blir ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk. Er 33 nå. Har bedre økonomi, større frihet. Fikk 3 barn tidlig i tyveårene, tett. Nå begynner jeg å kjenne på friheten. Som andre nevner er jeg mer attraktiv i arbeidsmarkedet, og har en jobb jeg oppriktig stortrives i. Jeg er tettere med venninnene mine, tryggere på meg selv. Jeg vet hva jeg liker og måler meg ikke med andre lenger, som jeg kunne finne på å gjøre før. 
 

Nå høres alt veldig rosenrødt ut, det kan selvfølgelig snu for meg også. Jeg ville aldri byttet tilbake til 23 år

Anonymkode: 4b838...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg elsker å bli eldre. En blir mer avslappet, småbarnstiden er over, man får mer livsvisdom (kanskje ikke i undertegnedes hjerne, men dog...). Ingenting haster lengre.

Synes det er herlig jeg :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som later som om de er gamle i denne tråden i alle fall.

Hvis dere skal late som om dere er gamle må dere oppdateres på hva som er gamlis-livet i dag.

Mokkabønner, kongen av Danmark, nspoleonskake, portvin, det var slikt de eldre koste seg med for to generasjoner siden. 

"Ferro Rocher", "Haagen-daz", og "litt rødt i glasset " er mer i stil med hva dagens eldre inntar.   Vi er da litt mer sofistikerte enn fortidens eldre var.  

Og som @Pia Sofia sier, kun en liten smak i helgen, vi tar da helsen på alvor. Bortsett fra det lille glasset med rødt da, det er helsefremmende, så det kan vi drikke hver dag. 

Og gamlehjem, det eksisterer ikke lenger.  I dag heter det "servicesenter ".  Ikke at det er så mye service å få, men det høres i det minste fint ut.  Og dyrt er det også.

Alt er forresten dyrt.

Middagen har økt fra 75 kr til 79, den ukentlige frisørtimen koster ikke lenger 450 kr, men 520, og det samme koster fotpleien.  En kopp kaffe koster 12 kroner. Hvordan skal vi ha råd til det daglige lille glasset med rødt, og litt ekstra kos, når hele pensjonen går med til nødvendigheter? 

Og konsertene de arrangerer på servicesenteret, "den kulturelle spaserstokken" kaller de det.  Sputnik, trekkspill og schlagere fra 50-tallet... Nei gi meg heller Gaute Ormåsen og Kurt Nilsen.  De er så søte, og de kan synge.

 

 

 

 

Anonymkode: 9f44a...23b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...