Gå til innhold

Korleis kjennast det å vera gammal? Dvs 30+.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kva gjer du for å ovlerleva?

Anonymkode: 58d89...edb

Har skaffet meg en yngre elsker :P

Anonymkode: ff7ed...14c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt fantastisk ! Nå skal jeg ta med ungene rundt om i verden siden jeg har god økonomi  😁😁 

 

Anonymkode: c1698...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruer meg til å finne det ut. Føler meg supergammel som 28. 

Anonymkode: 39d91...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gruer meg til å finne det ut. Føler meg supergammel som 28. 

Anonymkode: 39d91...61f

Ingenting å grue seg til. Livet som 50+ er fantastisk.

Endret av Honey Dew
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 er vel litt tidlig å være gammel. 40+ er vel det meste av livet avgjort og ferdig.

Anonymkode: 17775...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmer meg 40. Føler meg som jeg er 25 på mange måter. Men, jeg er mer trygg på meg selv. Kjenner meg selv bedre. Byr meg ikke om hva andre måtte mene. Får mer respekt. Ja, bare positive ting altså. Gruer meg absolutt ikke til å bikke 40. 

Anonymkode: d7e7d...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

30 er vel litt tidlig å være gammel. 40+ er vel det meste av livet avgjort og ferdig.

Anonymkode: 17775...8f8

Jeg har en nyutdannet mann på 50 år! Ingenting er avgjort og ferdig selvom man er 40+. Livet forandrer seg hele tiden. 

Anonymkode: bae0b...f93

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2020 den 13.01, AnonymBruker skrev:

For det første så slutter man å anse 30 + som gammelt.

Anonymkode: 43eca...bcc

Word!! 😂

Anonymkode: f8d79...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2020 den 13.50, Perelandra skrev:

Ja, selvfølgelig! Det glemte jeg å skrive. 

Når jeg virkelig skal kose meg går det i napoleonskake og portvin. 

Ja guri, napoleonskake er lenge siden jeg har spist! :)  Tror jeg må kjøpe et stykke eller to til helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå at små unger synes 30 er gammelt, men det blir for dumt når f.eks folk som er i 20 årene synes 30 er gammelt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Ripshagen skrev:

Gnir kamfer på kuken og går på gamlehjem.

Og ber de gamle damene der  ta ut tenna.......🤣

Anonymkode: c0fbf...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og ber de gamle damene der  ta ut tenna.......🤣

Anonymkode: c0fbf...857

Nettopp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er så selvsentrert og idiotisk å klage over at man blir eldre.

Det finnes så mange mennesker som ville gjort ALT for å kunne feire sin neste bursdag eller bli en koselig gammel bestemor men som ikke får muligheten. Finnes så mange som forsvinner vekk fra livet uten å egentlig ha levd det osv.

Også sitter folk og klager på at de får muligheten til å leve et langt liv? Bli besteforeldre og se verden forandre seg? Klager over at de får den muligheten?

Buhuhu jeg blir gammel. Ja, ønsker du heller å dø ung?

Anonymkode: e92d6...55c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tar én dag av gangen nå. Veldig deilig å ha både rullator og stokk. Høreapparat er et must. Mistet sertifikatet på bilen for noen år siden, siden synet ikke er hva det en gang var, men får jo heldigvis honnørbevis utstedt da. 
Går greit altså. Bruk brodder på glatta for å unngå lårhalsbrudd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2020 den 21.14, Pia Sofia skrev:

Jeg må si jeg rynker litt på nesen over alle utskeielsene folk driver med, både napoleonskake, sukkertøy og portvin! Håper dere holder dere til lørdag! Jeg tar maks TO mokkabønner hver fredag, i tillegg til kaken på lørdag.

Hilsen en som tar helsa LITT mer seriøst enn de fleste andre oldinger!

(Av aktiviteter er det artig å stikke pyntebånd til gåstolen, som matcher forskjellige antrekk. Dette hender det jeg byttelåner med de andre på gamlehjemmet, men aldri med noen som har grønt, for jeg kler ikke grønt.)

Jeg slutta å tenke på helsa når jeg var 28ish, da skjønte jeg at det her går bare en vei. Så hvorfor kjempe imot? 

Som sagt, jeg tar en dag av gangen. Statistisk sett er vel dagene talte også, er trossalt noen år over 30. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten 40. Blir overrasket hver gang jeg må si/skrive alderen min, føles fortsatt som jeg er 20-og-noe.

Jeg er mye sikrere og mer selvsikker, tar ofte ordet i forsamlinger, og står på meningene mine. I 20 årene satt dette lengre inne. 

Økonomien er veldig god, så trenger aldri tenke penger og budsjett slik jeg måtte for 20 år siden. 

Er leder med stor frihet, kan ta hjemmekontor, flekse, og styre dagene selv. I motsetning til for 10 år siden da jeg jobbet for andre. 

Formen er omtrent den samme som for 20 år siden, har alltid trent en del, så gruer meg til alderen begynner å kjennes her, men satser på 10+ gode år til. 

Jeg er mer selvsikker i bikini og trange klær enn før. Før fokuserte jeg på enhver lille (innbilte) skavank. Nå er jeg bare jevnt over fornøyd, og har ikke samme detaljfokus på eget utseende. 

Anonymkode: 527e9...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
På 15.1.2020 den 12.58, AnonymBruker skrev:

Kva gjer du for å ovlerleva?

Anonymkode: 58d89...edb

Er over 50 år. Trener daglig, alt fra pull ups til håndstående og spagat. Driver eget firma med 15 ansatte, prøver å overlate mest mulig jobb til mine kolleger, viktig med mye fri, siden jeg har blitt så gammel :)

Kjører motorsykkel, isracing eller hopper et og annet hopp i fallskjerm om været er fint. Eller så er jeg ute i havkajakken min. Eller reiser en langhelg på tur, prøver å få til en tur i mnd. 

Så jeg overlever såvidt, gjør alt jeg kan for å holde hodet over vannet, nå som alderen henter meg inn.

Edit, har forresten aldri hatt det bedre som etter fylte 45 år, for meg er det da det gode livet begynte, det skikkelig gode livet, familien har det bra, helsa er super og penger på bok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...