Gå til innhold

Fader vår, du som er i himmelen... hva betyr det?


Rottenikken1

Anbefalte innlegg

På 17.1.2020 den 15.51, AnonymBruker skrev:

Hersketeknikk med en gang. Men seriøst. du er medlem av en sekt som har spådd feil i hytt og pine, som hevder Jesus kom tilbake usynlig i 1914, som har tuklet med oversettelsen av grunntekstene (INGEN av Vakttårnets oversettere hadde kunnskap om bibelske språk!), laget sin egen bibel, hvor de har satt inn gudsnavnet en lang rekke ganger uten at en eneste grunntekst av NT inneholder det, forandret teologi på en hel rekke forskjellige områder og styrer sine medlemmer til å hoppe i takt, ellers blir det utestengelse fra venner og familie, som har frekkhetens nådegave til å mene seg utvalgt (den utvalgte ville aldri være en falsk profet, tvert imot er det slike Bibelen advarer oss mot, sånn sett er dere en spådom i oppfyllelse), og du føler deg likevel kapabel til å be MEG være rasjonell? Du er medlem av det mest irrasjonelle religiøse systemet av noen størrelse, get a grip.

Resten av innlegget ditt er den sedvanlige snakk rundt grøten. Jesus gir en klar kommando. Fader vår. Hold navnet hellig. Det er tydelig at dere ikke følger Bibelen og Jesus, ihvertfall, så hvem følger dere da?

Anonymkode: 9158b...e7a

Jeg ber om unnskyldning hvis du oppfattet meg slik. Jeg forsøkte å be deg om å se dette fra et nøytralt perspektiv og mener uten å blande inn trosretning at det ville være vanskelig å forkynne et budskap i et klima hvor alle andre guder har et navn utenom "din gud". Visste du at det eksisterer katolske bibler og skrifter i Afrika som inneholder Guds navn av akkurat samme årsak? 

Når det er sagt er det lite sannsynlig at Jesus brukte Guds navn i forkynnelsen - de er far og sønn - den dagen mine barn tiltaler meg med egennavn kommer ihvertfall jeg til å reagere :)

Ønsker deg en videre velsignet god dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...