Gå til innhold

Ville du ønsket å vite det dersom noen hadde gjenkjent deg her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 99% sikker på at jeg vet hvem en person her inne er. Jeg tror hun hadde blitt flau og fjernet innleggene sine hvis hun hadde visst at noen vet det er hun som har skrevet dem. Synes dere jeg burde si ifra til henne om dette (anonymt)? Eller vil det bare gjøre henne paranoid? Vil jo ikke avsløre meg selv heller. Men hvis jeg ikke sier ifra kan det jo hende at flere legger sammen to og to og finner henne. Og et par råd til dere alle: ikke skriv navnet deres (selv om det bare er fornavnet), ikke skriv om hvor dere skal reise, ikke spør om skoleoppgaver (spesielt hvis dere ellers henger mye på Kvinneguiden) og ikke skriv detaljert om ting som har hendt dere. Dette gjelder spesielt dersom dere skriver mye annet dere ikke ville sagt til noen i virkeligheten under samme brukernavn. 

Anonymkode: 976d6...0de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og en ting til: bruk AB-funksjonen så ofte du kan.

Anonymkode: 976d6...0de

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jrg kjenner igjen en person her inne. Nytter ikke om hun er anonym heller. Men tror ikke hun bryr seg egentlig, så det er ingen grunn til å si fra. 

Anonymkode: 84121...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ønsket å vite det ja.

Anonymkode: 66825...739

Så du synes det hadde vært bedre å vite det selv om du ikke aner hvem som har lest det du har skrevet her inne? Det kan jo være hvem som helst. 

Anonymkode: 6daf0...e98

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en gang en AB som i en lignende tråd da at hen visste hvem jeg var, men jeg er usikker på om det er sant. Jeg gir i alle fall lite informasjon om meg nå. Men den gangen var jeg åpen om å studere i utlandet og hva jeg studerte osv. Så er mulig de kjente meg igjen, men det er mange andre nordmenn det kunne vært. 

Anonymkode: 0547f...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du synes det hadde vært bedre å vite det selv om du ikke aner hvem som har lest det du har skrevet her inne? Det kan jo være hvem som helst. 

Anonymkode: 6daf0...e98

Ja. Å vite at noen hadde gjenkjent meg, ville vært grunn til å slette brukeren. Hadde heller ikke likt å bli gjenkjent som anonym.

Anonymkode: 66825...739

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke si her inne hvem dere gjenkjenner. Fornavnet dems feks. Så tar de hintet selv om de ønsker det

Anonymkode: 2900f...bde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan dere ikke si her inne hvem dere gjenkjenner. Fornavnet dems feks. Så tar de hintet selv om de ønsker det

Anonymkode: 2900f...bde

Det er jo ikke sikkert at hun ser det. Hvis noen av dere som leser denne tråden er henne, sender jeg en pm. 

Anonymkode: 6daf0...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange kjente som kjenner til min bruker. Det gjør meg ingenting. Jeg skriver "fra levra" likevel. 

Kun ting angående barn og ting som føles helt privat, angående for eksempel intime detaljer, velger jeg å ikke dele under nick. Likevel, selv syn på seksualitet generelt deler jeg fritt, uten å bekymre meg for hvem som vet hvem jeg er. Slikt diskuterer jeg åpnet i RL også, så tviler på at noen lar seg sjokkere. 

Ærlig talt tror jeg ikke kjente gidder å følge med på hva jeg skriver. De kan jo bare spørre meg direkte, om det er ting de lurer på. Trenger ikke snoke via kg. 

Jeg er en veldig lite hemmelig person generelt. Har ikke mye å skjule. Foretrekker faktisk å være åpen om det meste. Har hatt en person i livet mitt som spredte drøye løgner om meg, og det ga meg en innstilling om å stå fullt ut for hvem jeg er. En "Kritiser meg gjerne for sannheten, men løgn skal du ikke kunne ta meg i, så spør og du skal få ærlig svar" holdning. 

Jeg har derfor ikke noe behov for å skjule ting angående meg selv. Det er å utlevere andre jeg må passe meg litt for. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Trolltunge skrev:

Det er mange kjente som kjenner til min bruker. Det gjør meg ingenting. Jeg skriver "fra levra" likevel. 

Kun ting angående barn og ting som føles helt privat, angående for eksempel intime detaljer, velger jeg å ikke dele under nick. Likevel, selv syn på seksualitet generelt deler jeg fritt, uten å bekymre meg for hvem som vet hvem jeg er. Slikt diskuterer jeg åpnet i RL også, så tviler på at noen lar seg sjokkere. 

Ærlig talt tror jeg ikke kjente gidder å følge med på hva jeg skriver. De kan jo bare spørre meg direkte, om det er ting de lurer på. Trenger ikke snoke via kg. 

Jeg er en veldig lite hemmelig person generelt. Har ikke mye å skjule. Foretrekker faktisk å være åpen om det meste. Har hatt en person i livet mitt som spredte drøye løgner om meg, og det ga meg en innstilling om å stå fullt ut for hvem jeg er. En "Kritiser meg gjerne for sannheten, men løgn skal du ikke kunne ta meg i, så spør og du skal få ærlig svar" holdning. 

Jeg har derfor ikke noe behov for å skjule ting angående meg selv. Det er å utlevere andre jeg må passe meg litt for. 

Deg er det ikke. Men hun jeg har gjenkjent er definitivt ikke like åpen om ting som du er.

Anonymkode: 6daf0...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Trolltunge skrev:

Det er mange kjente som kjenner til min bruker. Det gjør meg ingenting. Jeg skriver "fra levra" likevel. 

Kun ting angående barn og ting som føles helt privat, angående for eksempel intime detaljer, velger jeg å ikke dele under nick. Likevel, selv syn på seksualitet generelt deler jeg fritt, uten å bekymre meg for hvem som vet hvem jeg er. Slikt diskuterer jeg åpnet i RL også, så tviler på at noen lar seg sjokkere. 

Ærlig talt tror jeg ikke kjente gidder å følge med på hva jeg skriver. De kan jo bare spørre meg direkte, om det er ting de lurer på. Trenger ikke snoke via kg. 

Jeg er en veldig lite hemmelig person generelt. Har ikke mye å skjule. Foretrekker faktisk å være åpen om det meste. Har hatt en person i livet mitt som spredte drøye løgner om meg, og det ga meg en innstilling om å stå fullt ut for hvem jeg er. En "Kritiser meg gjerne for sannheten, men løgn skal du ikke kunne ta meg i, så spør og du skal få ærlig svar" holdning. 

Jeg har derfor ikke noe behov for å skjule ting angående meg selv. Det er å utlevere andre jeg må passe meg litt for. 

Tenker det same som deg.

Og ja, det kunne vært hyggelig å få vite at noen kjente meg igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg poster bare med nick når det er ting jeg like gjerne kunne postet med fullt navn. Selv om jeg ikke diskuterer f.eks. seksuelle preferanser med hvem som helst når som helst, kunne jeg gjort det med de aller fleste om temaet kom opp, og det gjør det jo her. 

Anonymkode: e735a...40f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde syntes at det var merkelig av deg å ha nesa di i min business. Jeg skriver mange steder på Internet, med navn og bilde. Kvinneguiden er ikke noe spesielt for meg. Tenker at man ikke skal bry seg mer om hva andre ytrer her enn andre steder i verden.

Anonymkode: 9995a...4c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest theTitanic

Ville ikke visst det. Man vil automatisk bevisst og/eller ubevisst bli påvirket av at den bekjente kommer til å lese innleggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde syntes at det var merkelig av deg å ha nesa di i min business. Jeg skriver mange steder på Internet, med navn og bilde. Kvinneguiden er ikke noe spesielt for meg. Tenker at man ikke skal bry seg mer om hva andre ytrer her enn andre steder i verden.

Anonymkode: 9995a...4c5

Jeg synes det er ubehagelig å lese om hennes personlige saker, derfor tenker jeg å si ifra. Det er jo nesten som å lese en dagbok. Det er ikke min business, nei.

Anonymkode: 6daf0...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, exictence skrev:

Tenker det same som deg.

Og ja, det kunne vært hyggelig å få vite at noen kjente meg igjen. 

Ja iallefall om de er åpen om det. 

Følte det ubehagelig en gang da en kommenterte anonymt noe jeg har valgt å ikke dele under nick her på KG. Noe jeg riktig nok har delt under AnonymBruker, men så kort at det ikke kunne gjenkjennes i forhold til skrivemåter og annet. Da var det kun to muligheter, at noen som visste dette privat hadde kommentert, eventuelt en moderator, som kan se hvem som skriver også anonymt. I tilfelle det siste rapporterte jeg dette, men fikk svar at det ikke var en moderator som hadde kommentert. Altså må det være en som kjenner meg privat. 

Det syntes jeg var ufint. Akkurat som jeg må passe meg for å utlevere andre bør folk som kjenner min bruker respektere hva jeg velger å dele åpent og ikke. 

Nå var det ikke akkurat noe stor krise, og kanskje ment som et hint til at jeg vet hvem du er.

Så skriv DET da, anonymt om man ikke vil at jeg skal vite om vedkommendes bruker, men ikke legg til private detaljer jeg av en eller annen årsak har valgt å utelate her. (Det var ikke engang relevant i diskusjonen jeg deltok i .) 

Det er eneste gang jeg har tenkt at det var ubehagelig at noen vet hvem jeg er, fordi det var ufin oppførsel. Hvilket det også hadde vært dersom jeg i et selskap deltar i en diskusjon hvor private ting deles, og detaljer fra samtalen deles videre ukritisk. Kanskje til og med uten relevant kontekst. (Man kan gjøre mye kjedelig mer spennende ved å bare plukke ut og gi videre deler av noe som blir sagt.) 

Generelt har jeg tiltro til at bekjente ikke gjør slikt, men respekterer at det finnes ting jeg konsekvent velger å ikke dele, selv om det ikke er hemmelig blant folk jeg kjenner. 

Kjenner du meg, ikke noe problem! Da er det neppe noe jeg skriver som overrasker. Det jeg velger å ikke dele her er det som regel en årsak til, og den årsaken er ofte hensyn til andre. Det ønsker jeg at blir respektert. 

Den ene gangen tar jeg som en glipp av noen, og noen stor krise var det ikke. Hadde det vært mange slike ville jeg ha sluttet med å skrive under nick. Kanskje med å skrive på KG generelt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...