Gå til innhold

71 grader nord kjendis

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjenner at Atle begynner å irritere meg skikkelig. 

Anonymkode: 938d1...179

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Why?

Anonymkode: f1178...21d

• Liker 4
Gjest Blondie65
Skrevet
12 timer siden, loveli skrev:

Jeg så det samme.

Man velger ikke hvordan man skal passere et hinder, det er jo regler for å gå under, over, ved siden osv. Man skal passere slik det er anvist, tenker jeg.

Men han ble ikke diska, så da har vel produksjonen en annen oppfattelse...

Jo, det gjør man. Til alle tider har hvordan man kryper, hopper, danser, går, løper eller flyr over hindre aldri vært spesifisert - bortsett fra de gangene det er et krav om at en fot er i bakken om gangen eller lignende. Her var det allerede vanskelig nok at de måtte ha med seg en ball i en klype, at Atle klarte å hoppe med klype og ball inntakt er imponerende i seg selv. Han fusket ikke.

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Han fremstår veldig selvgod og usympatisk. 
Og generelt synes jeg egentlig at flere av de gutta er litt ufine mot Maren. Jeg liker ikke henne så godt egentlig, men jeg syns de hever seg veldig over henne på en måte. 
Og de gutta generelt mot flere av de andre- liksom prøver å forklare hvordan de skal gjøre ting og heie frem de andre og si at de er sååååå flinke osv kan jo høres hyggelig ut men jeg føler det ligger noe «jeg/vi er bedre enn deg/dere» under. 
spesielt pølsa da, som er veldig sterk og tøff og får til alt, skal veilede de andre så mye at jeg får litt fnatt. I overkant positiv, tror ikke helt på han på en måte. 

ja til onkl tilbake!

Anonymkode: 1140a...e94

• Liker 2
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Han fremstår veldig selvgod og usympatisk. 
Og generelt synes jeg egentlig at flere av de gutta er litt ufine mot Maren. Jeg liker ikke henne så godt egentlig, men jeg syns de hever seg veldig over henne på en måte. 
Og de gutta generelt mot flere av de andre- liksom prøver å forklare hvordan de skal gjøre ting og heie frem de andre og si at de er sååååå flinke osv kan jo høres hyggelig ut men jeg føler det ligger noe «jeg/vi er bedre enn deg/dere» under. 
spesielt pølsa da, som er veldig sterk og tøff og får til alt, skal veilede de andre så mye at jeg får litt fnatt. I overkant positiv, tror ikke helt på han på en måte. 

ja til onkl tilbake!

Anonymkode: 1140a...e94

Han er absolutt IKKE usympatisk, da må man være blind for å tro det. Men Hey!! Janteloven!! Hva ett galt med en som har trua på seg selv? Atle er en flott fyr! 

Anonymkode: 4ea3e...a2b

• Liker 9
Skrevet

Atle er en hedersmann, stopp sjikanen!! 

Anonymkode: 89c29...a8e

• Liker 2
Skrevet
På 16.2.2020 den 0.15, AnonymBruker skrev:

Det er ikke juks. Man velger jo hvordan man vil gå over et hinder. Hallo. 🙄

Anonymkode: 4ea3e...a2b

Er vel ikke et problem at han velger å hoppe ned, det får han da gjøre som han vil. Men han går opp tre steg og hopper ned fra det tredje steget, når man skal gå fire steg. Ser hvertfall veldig ut som han gjør det, og da følger man vel ikke helt reglene, fordi man ikke passerer hinderet.

Anonymkode: c875c...f67

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er vel ikke et problem at han velger å hoppe ned, det får han da gjøre som han vil. Men han går opp tre steg og hopper ned fra det tredje steget, når man skal gå fire steg. Ser hvertfall veldig ut som han gjør det, og da følger man vel ikke helt reglene, fordi man ikke passerer hinderet.

Anonymkode: c875c...f67

Enig! 

7 timer siden, Blondie65 skrev:

Jo, det gjør man. Til alle tider har hvordan man kryper, hopper, danser, går, løper eller flyr over hindre aldri vært spesifisert - bortsett fra de gangene det er et krav om at en fot er i bakken om gangen eller lignende. Her var det allerede vanskelig nok at de måtte ha med seg en ball i en klype, at Atle klarte å hoppe med klype og ball inntakt er imponerende i seg selv. Han fusket ikke.

Det er ganske mye vanskeligere å hoppe ned fra 4de trinn enn 3de trinn. Hver centimeter gjør nedslaget tyngre og hardere og fører dermed til at det er enklere å miste ballen.

Men men, vi får bare være enig om å være uenig.

Og jeg tror faktisk det ikke er så fritt for regler som du sier. Man kan ikke gå over et hinder man skal åle seg under f.eks. Det ville jo gjort hinderet tusen ganger lettere. Atle gjorde hinderet sitt 25%lettere ved å bare benytte seg av tre av fire steg. Pluss at nedslaget hans ble mye lettere av å hoppe ned fra et lavere punkt enn de andre, gravitasjonen er eksponentiell og kanskje han vant et par titalls prosent på dette også.

Gjest Blondie65
Skrevet
2 timer siden, loveli skrev:

Og jeg tror faktisk det ikke er så fritt for regler som du sier. Man kan ikke gå over et hinder man skal åle seg under f.eks. Det ville jo gjort hinderet tusen ganger lettere. Atle gjorde hinderet sitt 25%lettere ved å bare benytte seg av tre av fire steg. Pluss at nedslaget hans ble mye lettere av å hoppe ned fra et lavere punkt enn de andre, gravitasjonen er eksponentiell og kanskje han vant et par titalls prosent på dette også.

Jeg sa ikke at det var fritt for regler. Selvsagt kan man ikke gå over et hinder man skal gå under. Men så lenge det ikke er spesifikt spesifisert at alle trinn i en stige skal berøres så kan man hoppe over nederste trinn.

Skrevet
22 minutter siden, Blondie65 skrev:

Jeg sa ikke at det var fritt for regler. Selvsagt kan man ikke gå over et hinder man skal gå under. Men så lenge det ikke er spesifikt spesifisert at alle trinn i en stige skal berøres så kan man hoppe over nederste trinn.

Kunne han også bare hoppet fra andre trinn? Hvor går grensa?

Gjest Blondie65
Skrevet
1 time siden, loveli skrev:

Kunne han også bare hoppet fra andre trinn? Hvor går grensa?

Så lenge han går OVER hinderet!

Skrevet

Jeg får også et dårlig inntrykk av Atle! Syns har virker selvgod og teit, spesielt med tanke på dialekt-dissingen i Sjoa🙄 

Anonymkode: 67a7e...ad0

• Liker 2
Skrevet

Definitivt en av de mest langtekkelige og kjedeligste episodene jeg har sett i 71° Nord noensinne🙄  Greit at de skal ha klatreetappe, men jeg spolte til slutt, det har jo null underholdningsverdi å se på det at folk klatrer opp og rappellerer ned i over 30 minutter. Jeg håper seriøst ikke at det går 30 minutter i fisking i neste episode, jeg ser gjerne på fiskeprogram, men det er liksom ikke det 71 handler om for min del, da skal man på tur, ikke stå stille og fiske..

• Liker 9
Skrevet

Ja, langdragelig, også har det vært sykt mye klatring. Føler at jeg ser på Hele Norge Klatrer eller noe.. 

Anonymkode: a6ebc...efe

• Liker 4
Skrevet

Ja nå bør det være lenge til neste klatring, vil ha litt mer fart og spenning nå!

Anonymkode: 2b524...f93

• Liker 1
Skrevet

Altså, hun Maren... Sutrer ikke hun jævlig mye til å drive med fitness..?? Dette er liksom hennes greie, men hun er jo den som sitter mest av alle. Skulle tro hun var hakket tøffere både psykisk og fysisk når hun markedsfører seg selv som treningsguru. Så lar hun folk bære sekken hennes...skjemmes hun ikke?

Melina var i det minste morsom. Savner henne nå faktisk. Maren bare syter, får helt gnagsår i øra 

Anonymkode: 829c5...671

• Liker 21
Skrevet
23 timer siden, Matas skrev:

Definitivt en av de mest langtekkelige og kjedeligste episodene jeg har sett i 71° Nord noensinne🙄  Greit at de skal ha klatreetappe, men jeg spolte til slutt, det har jo null underholdningsverdi å se på det at folk klatrer opp og rappellerer ned i over 30 minutter. Jeg håper seriøst ikke at det går 30 minutter i fisking i neste episode, jeg ser gjerne på fiskeprogram, men det er liksom ikke det 71 handler om for min del, da skal man på tur, ikke stå stille og fiske..

Enig i dette. Det har vært god underholdning mellom blant annet Erik, Jon og Melina; men det er nettopp det jeg føler hele sesongen har dreid seg om, egentlig.

De andre sesongene av 71 grader nord har jo hatt 10-11 episoder til sammen, mens denne har jo 11 allerede uten at noe særlig har skjedd. 

• Liker 4
Skrevet

Maren er ung da. Kanskje ikke så rart at hun fremstår som mindre hardfør enn de andre, som er eldre og mer vant med tv-gamet. Syns hun vokser veldig i løpet av turen. Jeg er lei av Follestad, jeg. Kjedelig type. Og så er jeg helt enig i at nå har de vel klatret mer enn nok for en sesong vel.

Anonymkode: 99727...15c

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Maren er ung da. Kanskje ikke så rart at hun fremstår som mindre hardfør enn de andre, som er eldre og mer vant med tv-gamet. Syns hun vokser veldig i løpet av turen. Jeg er lei av Follestad, jeg. Kjedelig type. Og så er jeg helt enig i at nå har de vel klatret mer enn nok for en sesong vel.

Anonymkode: 99727...15c

Nei men når du lever av å trene så burde du tåle å gå i fjellet uten å må la de andre deltagerne bære dobbelt opp med utstyr fordi du er så stakkarslig og «sliten». Det blir for dumt. Selger seg selv og bloggen sin ihvertfall fryktelig dårlig når hun holder på sånn. Hadde hun bare orket å bitt tenna litt mer sammen så hadde nok folk lettere latt seg imponere. Enten så skjønner hun ikke selv at hun er fryktelig slitsom å ha med på tur eller så gidder hun ikke bry seg.

Anonymkode: 829c5...671

• Liker 19
Skrevet
På 17.2.2020 den 20.52, AnonymBruker skrev:

Jeg får også et dårlig inntrykk av Atle! Syns har virker selvgod og teit, spesielt med tanke på dialekt-dissingen i Sjoa🙄 

Anonymkode: 67a7e...ad0

Jeg har også litt samme inntrykk av Atle, uten at jeg helt kan si akkurat hva det er som gjør det. Han er for glætt for meg. Jeg snakker samme dialekt, bare en yngre versjon, så det hjalp ikke på altså. 😄 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...