Gå til innhold

Da øker prisen for beboerparkering i Oslo med 20%


Gjest degameros

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trur du seriøst det er bedre å nave i Norge? Har du i det hele tatt fått med deg NAV- skandalen som surrer i landet for tiden?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er 2+2? NAV! Tror du virkerlig det blir fett å leve av nav når ting blir dyrere? Vet ikke, men er vel dem som får utbetalt 14tusen i mnd. Det er ikke akkurat fett.

 

Det som skjer, er at en viss kvanta av befolkningen holder på å dra fra resten, sånn rent økonomisk. Uten at det sees på som et problem. Det er en god posjon, tipper helt rått nå men vil tro 30-40% av middeklassen som raser i fra resten. Altså justeres prisene både i markedet og i stat seg etter dette. Da disse har stor kjøpekraft.

 

Mens motsatt igjen så har du sektorer hvor lønn er stagnert eller med så vidt økning. Dette pg av arbeidsinnvandring, industri som flyttes ut og automasjon.

 

Når politikere og ledere i det private skal justere priser, tenker de på massene ikke på individene. Hvordan du har det økonomisk driter f eks Erna totalt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott. Trenger ikke bil når man bor i by.
 

Ja, Norge er ett av verdens beste land å bo i, selv om du må betale litt for å ha bil når du bor i by. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

Norge er godt for de rike. Resten av oss står med lua i hånden og godtar som vi alltid har gjort. Derfor overkjøres vi, mens politikere med alt for gode lønninger flotter seg med «jobbreiser», «overtidsbetaling» , gratis parkering, etc. Mens vi belastes med gradvis høyere avgifter, for deres overdådige livsstiler, og samtidig slenger våre skattepenger vekk på meningsløse tiltak og reformer.

 

Endret av Villfisker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest degameros
9 minutter siden, Villfisker said:

Norge er godt for de rike. Resten av oss står med lua i hånden og godtar som vi alltid har gjort. Derfor overkjøres vi, mens politikere med alt for gode lønninger flotter seg med «jobbreiser», «overtidsbetaling» , gratis parkering, etc. Mens vi belastes med gradvis høyere avgifter, for deres overdådige livsstiler, og samtidig slenger våre skattepenger vekk på meningsløse tiltak og reformer.

 

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest degameros
11 minutter siden, Forbanna said:

Flott. Trenger ikke bil når man bor i by.
 

Ja, Norge er ett av verdens beste land å bo i, selv om du må betale litt for å ha bil når du bor i by. 

Feks folk med barn som trenger bil for å komme seg fram og tilbake "trenger ikke bil"? Hvor kom dette argumentet fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, med to unger og jobb trenger man da overhodet ikke bil. 😝  Hva koster det da for å ha parkeringsplass utenfor boligen sin i Oslo?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, degameros said:

Feks folk med barn som trenger bil for å komme seg fram og tilbake "trenger ikke bil"? Hvor kom dette argumentet fra?

Riktig, de trenger ikke bil når de bor i by.

Ser ut til at politikerene er enige med meg, så dette argumenter er jo ikke noe jeg bare har funnet opp i mitt eget hode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Forbanna skrev:

Riktig, de trenger ikke bil når de bor i by.

Ser ut til at politikerene er enige med meg, så dette argumenter er jo ikke noe jeg bare har funnet opp i mitt eget hode. 

Er det slik at busser, t-bane og tog korresponderer perfekt når man skal levere 2 unger for så og selv komme seg på jobb?   Folk har også gjerne større avstander å forholde seg til, barnehagen er gjerne 20 min unna der man bor og jobben kan være 30 min unna barnehagen igjen...også han man samme runda hjem igjen med sikkert noe gode gåavstander i tillegg siden trikk og t-bane sjelden ligger rett ved siden av jobb, skole og barnehage.  Topp det med snøstorm og 10 minusgrader og all pikkpakket man skal ha med seg.    Guuud, jeg er glad jeg har bil. gratis parkering både hjemme og på jobb og IKKE bor i Oslo!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, SupaWoman skrev:

Er det slik at busser, t-bane og tog korresponderer perfekt når man skal levere 2 unger for så og selv komme seg på jobb?   Folk har også gjerne større avstander å forholde seg til, barnehagen er gjerne 20 min unna der man bor og jobben kan være 30 min unna barnehagen igjen...også han man samme runda hjem igjen med sikkert noe gode gåavstander i tillegg siden trikk og t-bane sjelden ligger rett ved siden av jobb, skole og barnehage.  Topp det med snøstorm og 10 minusgrader og all pikkpakket man skal ha med seg.    Guuud, jeg er glad jeg har bil. gratis parkering både hjemme og på jobb og IKKE bor i Oslo!

Er  veldig mange barnefamilier som har valgt bilen bort i Oslo som med planlegging klarer de utfordringene du beskriver . Alternativene man da har er bra kollektivtransport som går ofte, elsykkel og bildelingstjenester de dagene man trenger bilen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest degameros
45 minutter siden, Forbanna said:

Riktig, de trenger ikke bil når de bor i by.

Ser ut til at politikerene er enige med meg, så dette argumenter er jo ikke noe jeg bare har funnet opp i mitt eget hode. 

Hahahaha uff, fordi alt det politikerne gjør er 100% riktig, right?

Endret av degameros
Grammer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, degameros skrev:

Hahahaha uff, fordi alt det politikerne gjør er 100% riktig, right?

For det er du som sitter med fasiten for hva som er riktig for alle da eller? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

53 minutter siden, SupaWoman said:

Er det slik at busser, t-bane og tog korresponderer perfekt når man skal levere 2 unger for så og selv komme seg på jobb?   Folk har også gjerne større avstander å forholde seg til, barnehagen er gjerne 20 min unna der man bor og jobben kan være 30 min unna barnehagen igjen...også han man samme runda hjem igjen med sikkert noe gode gåavstander i tillegg siden trikk og t-bane sjelden ligger rett ved siden av jobb, skole og barnehage.  Topp det med snøstorm og 10 minusgrader og all pikkpakket man skal ha med seg.    Guuud, jeg er glad jeg har bil. gratis parkering både hjemme og på jobb og IKKE bor i Oslo!

Hvis du ikke bor i by så kan det nok være at du trenger bil. 
 

Oslobeboere kan komme unna med å planlegge litt bedre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, degameros skrev:

Og hvor sa jeg det? Du skrev at siden politikerne var enig med deg så var det et riktig valg, noe som er rett og slett latterlig.

Som om politikerne sitter med alle fasiten og gjør aldri feil i den bobla de lever i.

Hvor skrev jeg at jeg sitter med fasiten? I motsetning til deg

Nå  var det ikke meg du siterte i sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, degameros said:

Og hvorfor det akkurat? Folk som ikke bor i by kan også komme unna med å planlegge litt bedre. Det er ikke slik at alle kollektiv transport i Oslo er helt tomme? 

Av og til er det så mange folk at tiden på å komme seg fra A til B øker drastisk. Tenk på foreldrer som har barn/jobb og bor litt unna sentrum, skal de lide fordi de "skulle heller stått opp 3 timer før"?

 

 

Med planlegging trenger man ikke opp 3 timer før. Og så må man jo velge arbeidsplass, barnehage osv utifra hvor man kan komme seg. Eller velge med omhu hvor man bosetter seg.

Bor man midt i Oslo så trenger man ikke bil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...