Gå til innhold

Da øker prisen for beboerparkering i Oslo med 20%


Gjest degameros

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, Hedda79 said:

For det er du som sitter med fasiten for hva som er riktig for alle da eller? 

Der hjelper hvis du siterer riktig person.

Jeg sitter ikke med fasiten, men jeg tror politikere og de hvis jobb det er å velge hvordan vi skal prioritere i samfunnet, har satt deg bedre inn i ting enn du og jeg har, eller har muligheten til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, Forbanna skrev:

Med planlegging trenger man ikke opp 3 timer før. Og så må man jo velge arbeidsplass, barnehage osv utifra hvor man kan komme seg. Eller velge med omhu hvor man bosetter seg.

Bor man midt i Oslo så trenger man ikke bil. 

Ikke alle kan velge både barnehageplass og jobbsted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, SupaWoman said:

Ikke alle kan velge både barnehageplass og jobbsted.

Nei det finnes sikkert ett og annet unntak. Men flesteparten har fri vilje og/eller mulighet til å påvirke sitt eget liv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Forbanna skrev:

Nei det finnes sikkert ett og annet unntak. Men flesteparten har fri vilje og/eller mulighet til å påvirke sitt eget liv. 

Flesteparten som har råd blåser i offentlig transport og betaler gladelig for parkeringsavgifter og bomkostnader.   Det hadde jeg også gjort om jeg kunne kommet meg tørrskodd til jobb og sovet 1,5 time lengre.  Det er ikke så mye "fri vilje" i bildet når økonomien ikke strekker til. 

Endret av SupaWoman
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SupaWoman said:

Flesteparten som har råd blåser i offentlig transport og betaler gladelig for parkeringsavgifter og bomkostnader.   Det hadde jeg også gjort om jeg kunne kommet meg tørrskodd til jobb og sovet 1,5 time lengre.  Det er ikke så mye "fri vilje" i bildet når økonomien ikke strekker til. 

Du er vel et av de sjeldne unntakene da. Kanskje du burde se om du kan bo litt mer praktisk til. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Forbanna skrev:

Du er vel et av de sjeldne unntakene da. Kanskje du burde se om du kan bo litt mer praktisk til. 

Jeg bor veldig praktisk til, 6-10 min med bil til jobben.    Kan sykle vår og sommer men jeg gidder ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, SupaWoman said:

Jeg bor veldig praktisk til, 6-10 min med bil til jobben.    Kan sykle vår og sommer men jeg gidder ikke. 

Så det er vilja det er vondt i, skjønner. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Forbanna skrev:

Så det er vilja det er vondt i, skjønner. 

Jepp, vilja til å komme avslappet og utsovet på jobben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt horribelt!

Jeg mener MDG raserer byen vår og innskrenker friheten vår. De rødgrønne, fordi de vil være grønne, tenker ikke på at de skaper økte klasseskiller gjennom sin "miljø"politikk. Det er ikke de blå som står for denne galskapen. De har svin på skogen de også, men nå snakker vi bil.

Hva med å heller gjøre tiltak som fungerer? Ikke tillate cruiseskip å legge til land i Norge? Hurtigruta til nøds. Ikke tillate folk å kjøpe alt mulig drit fra Kina? Faktisk er fjerningen av fritaksgrensa mer miljøvennlig enn økonomisk. Hva med å heller si at folk ikke får pusse opp og kaste så mye som de gjør? Jeg skulle gjerne hatt mulighet til å si ifra meg retten til å pusse opp kjøkkenet for 34. gang på 2 år slik mange gjør, mot at jeg fikk kjøre og parkere der jeg vil gratis. Kanskje man kunne fått og byttet inn noen kvoter når man kjøpte ting. Folk som hamstrer og kjøper alt mulig drit, hvorfor er det greit? Jeg lever nøkternt, men bilen min betyr seriøst alt. Den er min frihet. Hvorfor skal den bli en synder når det finnes så mye annet man heller kan ta fra folk, som ikke går ut over livet i like stor grad? Fader altså! Blir så sint!

Det verste er at det ikke betyr en dritt i den store sammenhengen. Hvorfor skal jeg straffes fordi Kina, India og USA forurenser som bare faen? Dette må løses globalt, ikke innenfor ring3 i Oslo. Vi prøver å vise verden at det går an å ha bilfritt sentrum og ha et grønnere samfunn, men samtidig er vi verdens verste forbrukere og vi kaster og kjøper nytt heller enn å kjøpe brukt. Vi har et helt hinsides forbruk. Så vi viser vel heller verden at vi er skikkelig dobbeltmoralske. Som Sophie Elise. Og hvem faen tar henne seriøst egentlig?

*Utblåsing*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Forbanna skrev:

Der hjelper hvis du siterer riktig person.

Jeg sitter ikke med fasiten, men jeg tror politikere og de hvis jobb det er å velge hvordan vi skal prioritere i samfunnet, har satt deg bedre inn i ting enn du og jeg har, eller har muligheten til. 

Jeg siterte riktig person. Det var ikke rettet mot deg🙂 Jeg er enig med mye av det Oslo  gjør som f.eks å gjøre det mindre attraktivt å velge bilen. Jeg bruker elsykkel som eneste transportmiddel hele året og det går faktisk overaskende bra 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hedda79 said:

Jeg siterte riktig person. Det var ikke rettet mot deg🙂 Jeg er enig med mye av det Oslo  gjør som f.eks å gjøre det mindre attraktivt å velge bilen. Jeg bruker elsykkel som eneste transportmiddel hele året og det går faktisk overaskende bra 🙂

Aha, beklager at jeg misforsto deg. Kudos til deg som bruker elsykkel! 👍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Hedda79 skrev (På 13.1.2020 den 0.55):

Jeg siterte riktig person. Det var ikke rettet mot deg🙂 Jeg er enig med mye av det Oslo  gjør som f.eks å gjøre det mindre attraktivt å velge bilen. Jeg bruker elsykkel som eneste transportmiddel hele året og det går faktisk overaskende bra 🙂

Sykkel med piggdekk funker helt fint om vinteren. Og man kommer seg ofte raskere fram med sykkel enn å sitte i bilkø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er fint med økende bom og parkeringsavgift slik at fattige må ta kollektiven eller sykle og rike folk kan få hele veien for seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbanna skrev (På 12.1.2020 den 19.48):

Flott. Trenger ikke bil når man bor i by.
 

Ja, Norge er ett av verdens beste land å bo i, selv om du må betale litt for å ha bil når du bor i by. 

Ikke alle bor innenfor Ring 1. Ikke alle kan sykle i all slags vær. Ikke alle kan rekke alt ved å sykle. 

De rødgrønne har fullstendig tatt av når det gjelder bilhat og klimahysteri. Samtidig saboterte de veldig lenge for E18 som vil bidra å redusere bilkøene inn og ut av hovedstaden. Bilen er kommet for å bli, men jeg håper, for Oslos befolkning sin skyld, at MDG er ute av maktposisjoner ved neste valg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...