Gå til innhold

Noen andre som ikke har Vipps?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg elsker Vipps. Det er superenkelt å betale tilbake om noen har lagt ut for meg for lunsj eller gaver, uten å måtte huske på å ta med kontanter eller hente inn kontonummer og logge inn i nettbank for å betale noen en femtilapp. Kontanter sluttet jeg i praksis å bruke for ca 10 år siden. 

Dere som hardnakket påstår at dere ikke trenger Vipps, hva gjør dere når dere skal delta på gaveinnsamlinger o.l.? (Altså dere som ikke bruker "har ikke Vipps" som en unnskyldning til å ikke delta.) Dere skaper faktisk litt ekstra bryderi for andre også, når dere absolutt vil betale kontant til folk som knapt har brukt kontanter på 10 år.

Anonymkode: 87bbd...05f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir nesten litt irritert på folk som ikke har vipps... 🙄 Hvis jeg kjøper ting på Finn, møter i døra og så har de IKKE vipps når jeg skal betale?? Begynne å logge meg inn i mobilbanken, vise kvittering osv... nei huff. Har også ei venninne som ikke har det, og når jeg legger ut ting og skal få betalt tilbake så sier hun "jeg skal logge meg inn i nettbanken i morgen". Må gjøre det på PC og alt... så tar vel 1-2 dager før jeg ser de pengene. Og for å sjekke om jeg faktisk HAR fått de tilbake, så må jeg logge meg inn i min for å se på kontoutskriften. Whyyyy - sier nå jeg! Når verden er så fantastisk og har funnet opp Vipps. Hvorfor gjøre det vanskeligere for seg selv/andre da?? Det er som å tviholde på håndholdt visp når det finnes mixmaster i dag...

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som hardnakket påstår at dere ikke trenger Vipps, hva gjør dere når dere skal delta på gaveinnsamlinger o.l.? (Altså dere som ikke bruker "har ikke Vipps" som en unnskyldning til å ikke delta.) Dere skaper faktisk litt ekstra bryderi for andre også, når dere absolutt vil betale kontant til folk som knapt har brukt kontanter på 10 år.

Hvis det er så vanskelig for enkelte å ta imot kontanter, er det jo bare å overføre i nettbanken. Hvilken metode jeg velger å bruke for å sette inn penger på kontoen din har vel ikke noe å si for deg?

4 minutter siden, Amatariel skrev:

Har også ei venninne som ikke har det, og når jeg legger ut ting og skal få betalt tilbake så sier hun "jeg skal logge meg inn i nettbanken i morgen". Må gjøre det på PC og alt... så tar vel 1-2 dager før jeg ser de pengene. Og for å sjekke om jeg faktisk HAR fått de tilbake, så må jeg logge meg inn i min for å se på kontoutskriften. Whyyyy - sier nå jeg! Når verden er så fantastisk og har funnet opp Vipps. Hvorfor gjøre det vanskeligere for seg selv/andre da?? Det er som å tviholde på håndholdt visp når det finnes mixmaster i dag...

Hvis du ikke kan vente en dag på å få igjen pengene eller stole på at hun faktisk overfører uten å kontrollere kontoen,  får du jo heller la være å legge ut... (Håndholdt visp er forøvrig et redskap jeg bruker mye oftere enn mixmasteren...).

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker Vipps. Det er superenkelt å betale tilbake om noen har lagt ut for meg for lunsj eller gaver, uten å måtte huske på å ta med kontanter eller hente inn kontonummer og logge inn i nettbank for å betale noen en femtilapp. Kontanter sluttet jeg i praksis å bruke for ca 10 år siden. 

At det skaper bryderi for deg å få kontanter, gir jeg en lang marsj i.

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, Daria skrev:

(Håndholdt visp er forøvrig et redskap jeg bruker mye oftere enn mixmasteren...).

Ja da sier det seg jo selv at du er en person som liker å gjøre det vanskelig/verre for deg selv. 

Skrevet
6 minutter siden, Amatariel skrev:

Ja da sier det seg jo selv at du er en person som liker å gjøre det vanskelig/verre for deg selv. 

Men hele poenget er at jeg overhodet ikke opplever det som problematisk å ikke ha vipps - det er du som gjør det til et stort problem for deg at andre ikke har det.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har ikke Vipps og kommer aldri til å ha det. Vil ikke bidra til et kontantløst samfunn. Jeg har stort sett kontanter, det har jo fungert fint i alle år før Vipps fantes, og fungerer fortsatt fint! 

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, princeofithilien skrev:

Jeg har ikke Vipps og kommer aldri til å ha det. Vil ikke bidra til et kontantløst samfunn. Jeg har stort sett kontanter, det har jo fungert fint i alle år før Vipps fantes, og fungerer fortsatt fint! 

Nye ting er sååå skummelt!😱....🤦‍♂️

Anonymkode: cd949...581

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nye ting er sååå skummelt!😱....🤦‍♂️

Anonymkode: cd949...581

Jeg er ikke glad i nye ting i det hele tatt, så jeg er helt enig, selv om jeg forstår at du er ironisk. ;) 

Skrevet
2 hours ago, princeofithilien said:

Jeg har ikke Vipps og kommer aldri til å ha det. Vil ikke bidra til et kontantløst samfunn. 

Om man vil ha en «kontaktes samfunn» hva f har «Vipps» med det å gjøre? Kan jeg ikke «bidra» med ApplePay eller Samsungpay» eller Paypal. Må jeg kun « bidra» til DNB «Vipps»?

Anonymkode: cdce1...f29

Skrevet

Er DNB « Vipps» en.slas veldedighetsgeie? Er det at jeg «bidrar» eller er jeg egentlig produktet?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om man vil ha en «kontaktes samfunn» hva f har «Vipps» med det å gjøre? Kan jeg ikke «bidra» med ApplePay eller Samsungpay» eller Paypal. Må jeg kun « bidra» til DNB «Vipps»?

Her forstår jeg faktisk ikke hva du mener... Kanskje du misforstod det jeg skrev?

Skrevet
10 hours ago, Amatariel said:

Jeg blir nesten litt irritert på folk som ikke har vipps... 🙄 Hvis jeg kjøper ting på Finn, møter i døra og så har de IKKE vipps når jeg skal betale?? Begynne å logge meg inn i mobilbanken, vise kvittering osv... nei huff. Har også ei venninne som ikke har det, og når jeg legger ut ting og skal få betalt tilbake så sier hun "jeg skal logge meg inn i nettbanken i morgen". Må gjøre det på PC og alt... så tar vel 1-2 dager før jeg ser de pengene. Og for å sjekke om jeg faktisk HAR fått de tilbake, så må jeg logge meg inn i min for å se på kontoutskriften. Whyyyy - sier nå jeg! Når verden er så fantastisk og har funnet opp Vipps. Hvorfor gjøre det vanskeligere for seg selv/andre da?? Det er som å tviholde på håndholdt visp når det finnes mixmaster i dag...

Hvorfor har dere ikke bankapp på mobilen?

Anonymkode: 014b0...741

• Liker 1
Skrevet

Mange var vel skeptisk til TV da det kom også.

Anonymkode: 03ad8...9ac

• Liker 1
Skrevet

Kjekt å ha. Løser mange hverdagssituasjoner mye mer smidig enn om man måtte ha med penger eller overføre via nettbank hele tiden.

Skrevet

Jeg selger en del ting på Finn til tider, og er det noe som koster mer enn noen hundrelapper er interessen min for kontanter bokstavelig talt lik null. Heldigvis har nesten alle Vipps, noen bruker mobilbank og det er ok (men tungvint). De få som insisterer på å bruke kontanter kan ta seg en bolle og kjøpe av noen andre. Utrolig kronglete for meg og det er stort sett pga. at det er svarte penger at de vil bruke kontanter. Det er jeg ikke interessert i. 

Skrevet
På 19.1.2020 den 19.01, AnonymBruker skrev:

Da må venninna heller lære seg å styre pengene.

Anonymkode: 91567...389

Er det ikke det hun gjør når hun unngår å ha lette løsninger for pengebruk tilgjengelig? 

På luksusfellen anbefales det alltid å gjøre det litt vanskeligere for seg selv å bruke penger.  (Svarteliste seg selv hos kredittselskaper, bruke kontanter i stedet for kort osv)

Det å begrense antall betalingmuligheter er en din måte å holde økonomisk kontroll på.

Anonymkode: ac3f1...8c2

• Liker 1
Skrevet

Jeg selger og kjøper en del på finn. Min "skrekk" er at vedkommende ikke skal ga vipps. Jo da, kan logge inn i nettbanken, men med vipps spør jeg om et tlf nr og får opp navnet "det var kari ja". I nettbanken mp man legge inn et langt bankontonr, vedkommende må sjekke om det er tastet riktig så vente i et par dager før pengene kommer. Vipps kommer de med en gang. 

Eller enda være, om finnbrukeren bare vil ha kontanter. Da må jeg først finne en minibank og ta ut penger før jeg kan handle varen. 

Heldigvis har de fleste vipps i dag :)

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har dere ikke bankapp på mobilen?

Anonymkode: 014b0...741

Har det, men om du har testet forskjellen på å bruke vipps og bankapp, så vet du veldig godt hvor mye enklere og bedre det er å bruke vipps.

15 minutter siden, kaleidoskop skrev:

Eller enda være, om finnbrukeren bare vil ha kontanter. Da må jeg først finne en minibank og ta ut penger før jeg kan handle varen. 

Nemlig, og spesielt hvis varen koster under 200 kr. Får jo ikke ut mindre kontanter enn det i minibanken... kan banne på at personen du kjøper hos ikke har vipps ELLER vekslepenger heller.

Skrevet (endret)

Vipps er en veldig stor trussel mot kontantene (som dessverre ser ut til å forsvinne), derfor bruker jeg ikke Vipps. Folk bør sette seg litt bedre inn i konsekvensene med et kontantløst samfunn.

Endret av Smartassen
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...