AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #21 Skrevet 12. januar 2020 Akkurat nå, Proximus skrev: Høres ut som de er glemske slik du skriver. Faren min har null problemer med å overføre til meg via banken av og til. Teit kommentar Anonymkode: 30614...3df 10
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #22 Skrevet 12. januar 2020 1 minutt siden, Proximus skrev: Høres ut som de er glemske slik du skriver. Faren min har null problemer med å overføre til meg via banken av og til. Jeg får mye oftere noen kroner på vipps enn jeg gjorde før vipps. Ikke bare fra de, men også fra venner hvis de skylder penger, osv. Får også på bursdager fra folk jeg ikke ville fått fra før, fordi de da måtte spurt om kontonr eller sendt meg cash, noe de ikke ville gjort. Nå vippser de. Jeg gjør det også til andre. Så JEG synes det er genialt. Anonymkode: deeb9...ee4 8
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #23 Skrevet 12. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vipps litt motvillig (og ja jeg hater også stavemåten. Ingen klarer stave ordet vips lenger nå.) Bruker det noen få ganger når det samles inn til noe og jeg ikke har cash, eller noen legger ut for noe. Men jeg misliker at man ikke lenger kan svare har ikke penger, og få "du kan bare vippse meg" i retur. Jeg misliker også når folk skal betale med vipps i kø, folk bruker uendelig lang tid på det. Anonymkode: 1b20b...167 Tar ikke lenger tid å betale med vipps enn med kort? Det har i alle fall aldri jeg opplevd.. Anonymkode: deeb9...ee4 1
Gjest Proximus Skrevet 12. januar 2020 #24 Skrevet 12. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Teit kommentar Anonymkode: 30614...3df Jeg har i hvert fall ikke noen problemer med å stå for det jeg skriver under fullt nick, i motsetning til deg. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg får mye oftere noen kroner på vipps enn jeg gjorde før vipps. Ikke bare fra de, men også fra venner hvis de skylder penger, osv. Får også på bursdager fra folk jeg ikke ville fått fra før, fordi de da måtte spurt om kontonr eller sendt meg cash, noe de ikke ville gjort. Nå vippser de. Jeg gjør det også til andre. Så JEG synes det er genialt. Anonymkode: deeb9...ee4 Bra for deg.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #25 Skrevet 12. januar 2020 Jeg er 42 og bruker vipps som dere skjønner. Jeg respekterer at folk ikke har vipps, men jeg tror også at det i mange tilfelle, ikke alle selvsagt, handler mye om at det er «nytt» og ukjent. Blir en kjent med nye tjenester, så vil en kanskje få seg en liten AHA opplevelse. Anonymkode: 30614...3df 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #26 Skrevet 12. januar 2020 1 minutt siden, Proximus skrev: Jeg har i hvert fall ikke noen problemer med å stå for det jeg skriver under fullt nick, i motsetning til deg. Du vet like godt som meg hva hun mente med det hun skrev, da blir det en barnslig og unødvendig kommentar. Med eller uten fullt nick. Anonymkode: 30614...3df 5
The_Stig Skrevet 12. januar 2020 #27 Skrevet 12. januar 2020 (endret) Selv min far på over 80 fekk en ny hverdag når han fekk vipps, nå går betaling av giroer og overføring pengegaver som en lek. Og ingenting et vel enklere en å betale med vipps på dei nettbutikker som tilbyr dette. Respekterer at mange ikke ønske å prøve eller bruke Vipps, men dere går glipp av en liten forenkling av hverdagen. Vi klarte oss uten Vipps tidligere, på samme måte som man kan klare seg med kontanter istedenfor bankkort. Er sikkert også mulig å klare seg uten internett og telefon. Men alt gjør livet litt enklere, inkludert Vipps😉 Endret 12. januar 2020 av The_Stig 14
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #28 Skrevet 12. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Tar ikke lenger tid å betale med vipps enn med kort? Det har i alle fall aldri jeg opplevd.. Anonymkode: deeb9...ee4 Tar dere vipps? Ja Hva er nummeret? xxxxx Åja, skal vi se. Ta opp telefonen. Koble seg på nettet. Åpne vipps. Hva var nummeret igjen? xxxxx Skal vi se, ja, xxxxy. Men jeg får opp feil navn her xxxxx Åja, skal vi se. xxxxx. Der ja Kan jeg få se kvitteringen på skjermen? Åja, men jeg lukket jo vipps nå. Skal vi se. Kobler på og åpner vipps. Der Takk! Neste Mulig det bare er amatører der jeg pleier å handle altså, men sånn går no dagan på den lokale kiosken i hvert fall. Anonymkode: 1b20b...167 5
Måbarefåsiat... Skrevet 12. januar 2020 #29 Skrevet 12. januar 2020 Moren min har ikke Vipps 😊 Jeg har og er fornøyd med det.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #30 Skrevet 12. januar 2020 Syns det er så tåpelig å være motstander av nye, praktiske ting bare fordi. "jeg har ikke behov for det", nei det er sikkert masse annet i livet ditt du ikke har behov for heller, men det bruker du jo. Vipps er nyttig for å overføre mellom venner. Det er nyttig på loppemarked, 17. mai og alle slike ting som organiseres av frivillige. Det er nyttig om du handler på finn. Du gjør livet lettere for andre hvis du hvertfall har det installert og bruker det når det trengs. Anonymkode: ba079...ec5 13
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #31 Skrevet 12. januar 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en kvinne på 29 år som heller ikke har denne appen. Jeg ser ikke behovet. Jeg blir sprø hver gang jeg ser ordet Vipps, det er jo feilstavet! Anonymkode: df3bf...bab Hvorfor blir du sprø? Det er jo sånn det skrives! Anonymkode: 176f7...67f 2
The Kitten Skrevet 12. januar 2020 #32 Skrevet 12. januar 2020 Jeg har ikke Vipps. Har enda ikke kommet i en situasjon hvor jeg har hatt behov for det. Derimot har det spart meg for en del spleiselag f.eks gaver til kolleger jeg aldri jobber med... 5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #33 Skrevet 12. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Syns det er så tåpelig å være motstander av nye, praktiske ting bare fordi. "jeg har ikke behov for det", nei det er sikkert masse annet i livet ditt du ikke har behov for heller, men det bruker du jo. Vipps er nyttig for å overføre mellom venner. Det er nyttig på loppemarked, 17. mai og alle slike ting som organiseres av frivillige. Det er nyttig om du handler på finn. Du gjør livet lettere for andre hvis du hvertfall har det installert og bruker det når det trengs. Anonymkode: ba079...ec5 Jeg er typisk den som avventer med ny teknologi til den blir bedre. Foreløpig synes jeg den er grei til å betale venner, ikke grei til betaling i butikk eller regninger. Kommer det bedre løsninger kan det hende jeg konverterer. Jeg er også en av de som motvillig har begynt å tæppe kortet, fordi det er enklere. Men der savner jeg en sikrere løsning. Anonymkode: 1b20b...167 1
Gjest Proximus Skrevet 12. januar 2020 #34 Skrevet 12. januar 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet like godt som meg hva hun mente med det hun skrev, da blir det en barnslig og unødvendig kommentar. Med eller uten fullt nick. Anonymkode: 30614...3df Tenk altså, her lever vi i 2020 og så skal man bli fortalt at man ikke kan ha sin egen mening «fordi den er barnslig». Og jeg som trodde man var blitt mer åpen for at folk hadde forskjellige meninger Tenk å ta så feil
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #35 Skrevet 12. januar 2020 Hvis du ikke ønsker vipps eller føler du har behov for det er det jo bare å la være å ta det i bruk. Du finner alltid alternativer. Selv synes jeg vipps er genialt enkelt. Anonymkode: a7310...9fa 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #36 Skrevet 12. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i tjueårene, men har fortsatt ikke Vipps. Dels fordi jeg ikke føler behovet, dels fordi jeg er redd alle regningene mine plutselig blir samlet der (et familiemedlem opplevde dette). Noen andre her? Anonymkode: 6b453...bda Du er i 20-årene og har allerede begynt å ikke bare oppleve men også la dine handlinger prege av digital vegring..? Det kommer til å bli oppoverbakke, Ts. Alle mennesker synes det er vanskelig å lære seg noe nytt, men de aller fleste av oss vet at alternativet er å stagnere sosialt og mentalt og eskalere faren for å bli marginalisert og etterhvert dement kraftig. Så vi tar oss på tak. Dine venner og din familie burde ha tatt deg til side og fortalt deg dette. Trolig har de gjort det. Men uansett: ta deg på tak. Du kommer til å bli gammel i en heldigital verden. Lær deg å svømme i den. Anonymkode: b5574...3b6 7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #37 Skrevet 12. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tar dere vipps? Ja Hva er nummeret? xxxxx Åja, skal vi se. Ta opp telefonen. Koble seg på nettet. Åpne vipps. Hva var nummeret igjen? xxxxx Skal vi se, ja, xxxxy. Men jeg får opp feil navn her xxxxx Åja, skal vi se. xxxxx. Der ja Kan jeg få se kvitteringen på skjermen? Åja, men jeg lukket jo vipps nå. Skal vi se. Kobler på og åpner vipps. Der Takk! Neste Mulig det bare er amatører der jeg pleier å handle altså, men sånn går no dagan på den lokale kiosken i hvert fall. Anonymkode: 1b20b...167 Vet du, jeg kjenner en person som falt over ripa på båten. Så derfor har jeg aldri tatt verken danskebåten eller ferge. Det er jo så utrygt. Greit nok var min bekjente både full og lente seg over ripa. Men jeg er helt sikker på at det er båten som er faremomentet i situasjonen. Anonymkode: b5574...3b6 8
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #38 Skrevet 12. januar 2020 29 minutter siden, AnonymBruker said: Vet du, jeg kjenner en person som falt over ripa på båten. Så derfor har jeg aldri tatt verken danskebåten eller ferge. Det er jo så utrygt. Greit nok var min bekjente både full og lente seg over ripa. Men jeg er helt sikker på at det er båten som er faremomentet i situasjonen. Anonymkode: b5574...3b6 Hvis dette var ment som en flåsete metafor over at det er brukerne som er problemet og ikke teknologien, så hjelper jo det lite når du står i kø bak treiginger som ikke har lært seg å bruke teknologien. Det jeg glemte i listen er jo de som i tillegg har kontantkort og ikek vil bruke mobildata og derfor må spørre om kiosken har wifi og om passordet til denne. Men faktum er at selv jeg som vet hvordan man bruker vipps bruker mye lengre tid enn ved å bare trekke kortet. Blir det like raskt på mobil skal jeg selvsagt vurdere det. Jeg regner jo med at vi bare er i barndommen til denne typen betaling så langt. Tipper det ikke går veldig lang tid før vi trekker på smilebåndet av å måtte slå inn et nummer på telefonen for å betale. Anonymkode: 1b20b...167
The_Stig Skrevet 12. januar 2020 #39 Skrevet 12. januar 2020 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tar dere vipps? Ja Hva er nummeret? xxxxx Åja, skal vi se. Ta opp telefonen. Koble seg på nettet. Åpne vipps. Hva var nummeret igjen? xxxxx Skal vi se, ja, xxxxy. Men jeg får opp feil navn her xxxxx Åja, skal vi se. xxxxx. Der ja Kan jeg få se kvitteringen på skjermen? Åja, men jeg lukket jo vipps nå. Skal vi se. Kobler på og åpner vipps. Der Takk! Neste Mulig det bare er amatører der jeg pleier å handle altså, men sånn går no dagan på den lokale kiosken i hvert fall. Anonymkode: 1b20b...167 Nå er vel ikke hovedfunksjon til Vipps å fungere som et «fysisk» betalingsmiddel, er helt enig i at å dra kortet i kiosken til fotballaget går veldig mye raskere en å betale med Vipps. Men kostnaden og logistikken for å sette opp denne kiosken er langt billigere og delvis enklere med Vipps en ved å måtte investere i en kortautomat og legge frem strøm til kiosken. Hvis man derimot ser på eksempelvis Coopay som Coop har innført så ser man antydning til hvordan fremtiden vil bli, for med Coopay i selvbetjent kasse er det nok vanskelig å si det er lettere eller kjappere med kredittkort. Om Vipps får en tilsvarende funksjonalitet for betaling i butikker så kan man snakke om Vipps som et enkelt fysisk betalingsmiddel. Styrken til Vipps pr i dag er der betaling skjer digitalt, som i nettbutikker, E-faktura og selvfølgelig «vippsing» mellom personer. Endret 12. januar 2020 av The_Stig
Leinica Skrevet 12. januar 2020 #40 Skrevet 12. januar 2020 Jeg har heller ikke vipps, har forlengst konkludert med at jeg ikke har noe behov for det. Til tider kan det irritere meg at folk nærmest tar det som en selvfølge at man har det. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå