Daria Skrevet 13. januar 2020 #61 Skrevet 13. januar 2020 Jeg har ikke vipps og savner det ikke. Joda, i noen situasjoner hadde det sikkert vært kjekt å ha, men det er ikke noe stort problem for meg å klare meg uten. Jeg er skeptisk til å ha for mange tjenester samlet på mobilen, det blir fort veldig sårbart. Hva andre måtte mene er "gode grunner" bryr meg mindre - jeg tar de valgene jeg føler er best for meg. 6
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #62 Skrevet 13. januar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Virker som du er maks uheldig 😉 Her står nummeret til butikkene på en lapp ved kassa og det tar aldri lenger tid enn kort/kontant. Heller kortere tid. Anonymkode: deeb9...ee4 Gjør det det?? Først skal du åpne vipps appen, trykke på rett sted og taste inn nummeret og så beløp. Er det raskere enn å trekke et kort + 4 sifret kode eller tæppe? Særlig tæpping må være det raskeste. Jeg er vipps bruker, men bruker det ikke når jeg handler i butikker. Eneste fordelen er vel å slippe å ha med seg kort eller cash når en er på handletur, men raskere betaling er det ikke. Anonymkode: 30614...3df 3
abc123detvardet Skrevet 13. januar 2020 #63 Skrevet 13. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså, akkurat som folk aksepterer førerhunder selv om det ikke er lov til å ta med hund inn på senteret, aksepterer man da at folk ikke har vipps når de har en god grunn? Anonymkode: fcc40...99e Det var en rar sammenligning... 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #64 Skrevet 13. januar 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Det er veldig greit hvis man skal spise, gå på kino, kjøpe mat, ta taxi og andre ting hvor en legger ut for de andre. Da kan man enkelt gjøre opp uten å gå inn i nettbanken og skrive inn et langt kontonr(som ikke alle kan utenat) osv.. Folk som insisterer på å være vanskelige og "ikke ha vipps fordi det er unødvendig" synes jeg er litt rart. Jeg bruker det ikke ofte, men det koster meg ingen ting å ha det. Anonymkode: fcc40...99e Det er er produkt. Det pinlige å snakke sånn om et produkt. Skal alke går rundt og beskrive and som «vanskelige» fordi man har Apple Pay eller iPhone eller WhatsApp eller om man bruker GET eller SAS? Ingen trenger Vipos. I det er ikke noe som mangler i livskvalitet om man velger å bruke den eller ikke. #GetaLife Anonymkode: cdce1...f29 5
Million Skrevet 15. januar 2020 #65 Skrevet 15. januar 2020 (endret) Jeg er avhengig av Vipps og skjønner ikke at jeg klarte meg uten. Vippser penger hit og dit hver uke for et eller annet, eller mottar penger. Genialt! Slipper å styre med tungvindte kontanter og vekslepenger (som man aldri har). (men jeg bruker ikke Vipps i butikk, da bruker jeg kort) Endret 15. januar 2020 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #66 Skrevet 15. januar 2020 Jeg skal aldri ha vipps. Liker bankkort og kontanter bedre. Viktige regninger går over nettbank. De fleste automatisk. Kun når jeg bestiller noe, må jeg inn på nettbanken for å betale, eller betaler på postkontoret. Ikke tungvint i det hele tatt. Enig med @Daria. Savner det ikke, og ekkelt å ha så mye sensitivt på telefonen. Anonymkode: 4e9a9...783 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #67 Skrevet 15. januar 2020 På 13.1.2020 den 11.04, AnonymBruker skrev: Altså, akkurat som folk aksepterer førerhunder selv om det ikke er lov til å ta med hund inn på senteret, aksepterer man da at folk ikke har vipps når de har en god grunn? Anonymkode: fcc40...99e Det er akkurat det. Det blir akseptert hvis de har en god grunn, men ikke ellers. Hvorfor skal det være nødvendig å utlevere egen privatøkonomi for å få aksept for at man ikke ønsker å benytte en tilbudt tjeneste? Anonymkode: 8e31e...459 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #68 Skrevet 15. januar 2020 On 1/12/2020 at 4:41 PM, AnonymBruker said: Jeg er i tjueårene, men har fortsatt ikke Vipps. Dels fordi jeg ikke føler behovet, dels fordi jeg er redd alle regningene mine plutselig blir samlet der (et familiemedlem opplevde dette). Noen andre her? Anonymkode: 6b453...bda Jeg får regninger i vipps, men jeg bare ignorerer dem. De kommer fortsatt i nettbanken også, og jeg foretrekker å ordne dem der, for da føler jeg at jeg har bedre oversikt. Jeg synes vipps er veldig greit å ha når noen legger ut for meg, så kan jeg betale tilbake med en gang og slipper å risikere å glemme det. Har du bedre hukommelse enn meg så har du jo ikke det behovet. Også handler jeg en del på Finn, og da er det greit å slippe å passe på at jeg har riktig sum i kontanter når jeg skal hente. (Spør alltid om selger har vipps før jeg kommer.) Anonymkode: 19647...d3d
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #69 Skrevet 15. januar 2020 Cuppa forresten er egentlig satt ut å fange data slik at DNB til slutt få dere alle som låneslaver. Det er en del av en langsiktig produkt strategi. Anonymkode: cdce1...f29 1
Rosa Sitron Skrevet 19. januar 2020 #70 Skrevet 19. januar 2020 On 1/12/2020 at 4:45 PM, AnonymBruker said: Mangel på kontroll, jeg vil at det skal fungere som det gjør nå Føler det blir lite oversiktlig. Og før du spør: nei, jeg får ikke regninger på papir lenger, så gammeldags er jeg ikke. Anonymkode: 6b453...bda De kommer jo ikke bare på vipps. Og du velger selv om de kommer på vipps. Skrudde det av så fort jeg kunne selv.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #71 Skrevet 19. januar 2020 On 1/15/2020 at 1:53 PM, AnonymBruker said: Cuppa forresten er egentlig satt ut å fange data slik at DNB til slutt få dere alle som låneslaver. Det er en del av en langsiktig produkt strategi. Anonymkode: cdce1...f29 DnB eier ikke lenger vipps. Anonymkode: 66d2d...7e9
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #72 Skrevet 19. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har heller ikke Vipps! Er det noe som skal gjøres, så kan jeg selvfølgelig fikse det i nettbanken som vanlig. Anonymkode: 2621b...257 Jeg har heller ikke mobiltelefon! Er det noe jeg skal snakke med Kanutte om, så tar jeg selvfølgelig taxi til nabobygda som vanlig. Anonymkode: cd949...581 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #73 Skrevet 19. januar 2020 12 minutter siden, AnonymBruker said: DnB eier ikke lenger vipps. Anonymkode: 66d2d...7e9 Uansett om DNB eier 100% eller 10% er konseptet samme: samle informasjon om deg fra betaling til venner, sosialegrupper of forretninger inkuldert faktura, som brukes til profilering av deg som derette tilbys kreditt. Det er akkurat som facebook: "gratis" fordi det fleste forstår ikke hva de bytter bort. Anonymkode: cdce1...f29 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #74 Skrevet 19. januar 2020 Mennesker med skjult nummer vil ikke ha vipps da du får opp fult navn når du skriver inn nummeret Anonymkode: c3533...7ea 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #75 Skrevet 19. januar 2020 På 13.1.2020 den 10.25, AnonymBruker skrev: Men hvis din venninne normalt sett legger igjen kortet hjemme, og tar med seg kontanter til bruk på byen. Ser du da at det kan bli enklere å bruke mer penger med vipps tilgjengelig? Er det da ikke mer fornuftig å ikke ha vipps fordi det muliggjør overforbruk for henne? Jeg mener i alle fall at det er fornuftig av min venninne å ikke ha vipps fordi hun har en tendens til å spontanhandle, og bruke mer penger enn planlagt når hun ikke bruker kontanter. Anonymkode: 8e31e...459 Da må venninna heller lære seg å styre pengene. Anonymkode: 91567...389
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #76 Skrevet 19. januar 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: DnB eier ikke lenger vipps. Anonymkode: 66d2d...7e9 De eier fortsatt 44,49%. Anonymkode: d3ab1...f24 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #77 Skrevet 19. januar 2020 På 13.1.2020 den 13.32, AnonymBruker skrev: Gjør det det?? Først skal du åpne vipps appen, trykke på rett sted og taste inn nummeret og så beløp. Er det raskere enn å trekke et kort + 4 sifret kode eller tæppe? Særlig tæpping må være det raskeste. Jeg er vipps bruker, men bruker det ikke når jeg handler i butikker. Eneste fordelen er vel å slippe å ha med seg kort eller cash når en er på handletur, men raskere betaling er det ikke. Anonymkode: 30614...3df Like raskt i det minste. Jeg svarte på ei som mente det tok så lang tid... er jo bare å åpne appen og taste nummeret i kø. Så beløpet og ferdig. Anonymkode: deeb9...ee4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #78 Skrevet 30. januar 2020 På 12.1.2020 den 20.41, The_Stig skrev: Nå er vel ikke hovedfunksjon til Vipps å fungere som et «fysisk» betalingsmiddel, er helt enig i at å dra kortet i kiosken til fotballaget går veldig mye raskere en å betale med Vipps. Men kostnaden og logistikken for å sette opp denne kiosken er langt billigere og delvis enklere med Vipps en ved å måtte investere i en kortautomat og legge frem strøm til kiosken. Hvis man derimot ser på eksempelvis Coopay som Coop har innført så ser man antydning til hvordan fremtiden vil bli, for med Coopay i selvbetjent kasse er det nok vanskelig å si det er lettere eller kjappere med kredittkort. Om Vipps får en tilsvarende funksjonalitet for betaling i butikker så kan man snakke om Vipps som et enkelt fysisk betalingsmiddel. Styrken til Vipps pr i dag er der betaling skjer digitalt, som i nettbutikker, E-faktura og selvfølgelig «vippsing» mellom personer. Dette er ikke nødvendigvis rett. Bedrifts vipps er i motsetning til privat ikke gratis på beløp opp til 4999,-. Anonymkode: 6f68b...432
The_Stig Skrevet 30. januar 2020 #79 Skrevet 30. januar 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke nødvendigvis rett. Bedrifts vipps er i motsetning til privat ikke gratis på beløp opp til 4999,-. Anonymkode: 6f68b...432 Skrev billigere, ikke gratis😉
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #80 Skrevet 31. januar 2020 Står mye i billett og kiosksalg på dugnad på håndballkamper. Ofte er det mye folk. Da er det genialt at folk bruker vipps, de ordner jo mer eller mindre alt selv, jeg bare sjekker at de har betalt. Da slipper jeg å håndtere skitne penger innimellom vaffelsteking og folk slipper kø for å betale. Heldigvis bruker de fleste vipps....så får de som betaler med lapper tåle å få igjen en haug med mynt i mangel på veksel. Anonymkode: ee037...1c0 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå